Dzisiaj jest 22 wrz 2019, 08:53


Park Assist 1.5 i 2.0

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

ALF

Aktywny

  • Posty: 136
  • Rejestracja: 06 kwie 2017, 02:12
  • Online: 7d 11h 56m 57s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Touran 5T
  • Silnik: 20tdi
  • Lokalizacja: B.B.

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 maja 2019, 17:18

Wygląda na to jakby sterownik tracił pamięć parkowania ,podmieniłbym dziada ale to już było i nie wróci więcej ,brak parametrów albo cos inne.
U mnie z parkowaniem było jak tu wszyscy opisują od samego początku,od pierwszego postu,szczerze powiem nie próbowałem jak tu kolega Karol56 pisze.
Zaparkowałem z asystenta , prostopadle, równolegle czy ręcznie bez asystenta a po wejściu do auta [dłuższych postojów niż godzinę nie robiłem ] po odpaleniu silnika i naciśnięciu NIE RAZ TYLKO DWA RAZY przycisku PLA na MFA pojawił się komunikat włącz bieg wsteczny i kierunkowskaz no i wszystko chodzi wzorowo i to w każdym z sterowników który zakładałem a chcę się tu pochwalić że cały w ogóle system parkowania robiłem od zera około 2013roku ,nie było nic w tym aucie.
Jako pierwszy PLA1,5 [1T0919475x ] i od pierwszego razu bez żadnych problemów z kablownią ruszył po za jednym uwalonym czujnikiem lewym przodem wszystko ruszyło oczywiście po wymianie tego czujnika a potem na PLA2,0 [3AA......L] już nie było w ogóle żadnego problemu ,potem soft zmieniłem na S a w zeszłym roku zmiana na nowy 1K8...... no i pod koniec roku na PLA3,0 i tak samo nie ma żadnych problemów.
Każdy z tych sterowników po przejechani paru metrów dopiero pokazuje OPS360 ale to już było ,chyba że ktoś ma po środku auta czujniki.
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 20h 17m 53s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 maja 2019, 22:57

Wymieniałem już sterownik na E i L i teraz S we wszystkich przypadkach sytuacja jest podobna.
Może kiedyś problem rozgryzę.
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

ALF

Aktywny

  • Posty: 136
  • Rejestracja: 06 kwie 2017, 02:12
  • Online: 7d 11h 56m 57s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Touran 5T
  • Silnik: 20tdi
  • Lokalizacja: B.B.

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post25 maja 2019, 18:32

Jaki miałeś sterownik przed zmianą na pla2,0 ,może pla 1,5 miałeś? 1T0919475X i co też pla nie działało prawidłwo? ,jaki masz gateway ,pogrzeb w kodowaniu abs ,może żle masz model auta zakodowany w abs.
Coś tutaj jest nie tak,jak nie ma błędów to musi działać jak wszystkim.
Nie spotkałem się z takimi anomaliami a zmieniałem tych sterowników trochę ,w kodowaniu pompy ,bajty od modelu auta] też robiłem zmiany i pamiętam że za każdą zmianą były inne objawy.
Po zmianie na sterownik 1K8 oczywiście kodować szło ale wyskoczył mi błąd w 10-parkasystent nie pamiętam szczegółów ale nie mogłem sobie dać rady z tym błędem a parkowanie się kończyło w połowie.
Wtedy zmieniałem na różne sposoby kodowanie pompy abs, nic to nie dało ale w końcu zacząłem w vas i vcp szukać bo w vcds-x?:'xxlcxz ryż nie było za dużo podpowiedzi i w końcu mi się udało skasować błąd w 10-parkasist ale fatalnie parkowało auto.
Nawet zmiana obwodu koła nic nie dała a wyjazd w ogóle nie działał albo przerywał wyjazd czy cos jeszcze no i wróciłem wtedy do pierwotnego kodowania abs i wszystko się pomyślnie skończyło.
Bajty w abs np bajty modelu auta 0 i 08 po zmianie muszą być razem zmienione i razem oba zakodowane inaczej pompa krzyczy po za zakresem.
Np bajt 0=14 to bajt 08=28 [GTI] albo bajt 0=11 to bajt 08=88 [NIE GTI] , nie może być bajt 0=14 a bajt 08=88 ,pompa nie przyjmie kodowania wtedy i nie można się poddawać ,nic nie wybuchnie.
Jest zabawy ale kto powiedziała że będzie łatwo,nic nie jest łatwe.
Gdzie reszta tych bajtów kodowanych parami np od wielkości tarcz hamulcowych bajt 2 i 10.
Mogę tu pisać elaboraty do rana, to są tylko przykłady nie ze od razu ma działać to kodowanie.
Przecież etka podaje podpowiedzi to chyba nie dla picu.Trzeba trochę wyobraznię uruchomić i zabawic sie w SVM i do roboty.
Zaraz ktoś pokrzyczy że nie ma co kombinować z kodowaniem bo można narobić bałaganu ale sam nie poda recepty idealnej na kodowanie skonfigurowanej pod całe auto bo takiej nie ma nikt, tylko online kodują sterowniki pod dany model auta i tylko to co było ,te sterowniki które były fabrycznie w aucie i dają gwarancję ze będzie ok.
Tu mamy kombajny ,cacka swoje pasiemy tyloma wodotryskami i nikt nie poda idealnego kodowania ale jest pewne nic nie wybuchnie,nic sie zadzieje bo vw zabezpieczył auta przed partyzantką totalną.
Być może masa błędów będzie ale ,wszystko można wrócić do stanu jak było,nie raz tak miałem ,zgoda tez nie lubie kombinować ale nikt nie spalił auta kodowaniem abs a nawet bcm.
Tu jest link z tematu ArekVI blindspot:
Jest to od pomp 20 bajtowych ,w ostanich bajtach jest trochę zmian w porównaniu do 19 bajtowych.
Sporo jest tych tematów z kodowaniem tych pomp.
https://forum.golf6.pl/mk6-retrofitting/blind-spot-assist-t3868-75.html
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 20h 17m 53s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post25 maja 2019, 21:35

Zrobiona :)
flesh na CC kod i adaptacja teraz mam już CC

Obrazek
Obrazek
Obrazek


2-3 tygodnie zawita nowy sterownik 1K8 :)
będę dalej się bawił z sterownikiem 10 może jednak radio ma jakiś wpływ na działanie, może to że czujniki ABS z Allie.
Na wakacjach odwiedzi mnie xeno więc coś podziałamy :)
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

ALF

Aktywny

  • Posty: 136
  • Rejestracja: 06 kwie 2017, 02:12
  • Online: 7d 11h 56m 57s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Touran 5T
  • Silnik: 20tdi
  • Lokalizacja: B.B.

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post25 maja 2019, 22:10

BRAAAAWOOOO. :pub: :pub:
Radio nie ma wpływu....
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 20h 17m 53s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post11 cze 2019, 12:42

Witam
ponownie po fleshu pompy na CC wymieniłem sterownik 10 z 3AA na 1k8919475E
sadziłem, że uruchomię (RTA) asystent wyjazdu dla PLA 2.0 opisywany na https://www.drive2.ru/l/454516942397506201/ ale nic to nie dało. sytuacja dalej jest taka sama jak było dla 3AA Po zgaszeniu silnika asystent już nie jest dostępny. Czyli mogę zaparkować pamiętając aby najpierw przejechać się kawałek. Gasze silnik i już asystent nie działa


kodowanie ( radio blaupunkt )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

ALF

Aktywny

  • Posty: 136
  • Rejestracja: 06 kwie 2017, 02:12
  • Online: 7d 11h 56m 57s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Touran 5T
  • Silnik: 20tdi
  • Lokalizacja: B.B.

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post11 cze 2019, 17:07

ciekawe ,jakos dziwnie wykonujesz te manewry,jakby odwrotnie ,ja wchodzę do auta odpalam , naciskam przycisk PLA i robię to co na MFA pokazuje czyli : włącz wsteczny bieg i kierunkowskaz ,nigdy nie wpadłem na to żeby wpierw włączyć wsteczne i kierunek a potem wsteczny bez info na mfa. Prawie zawsze się wchodzi do auta po jakimś czasie i wyjeżdża a nie od razu.
W dodatku nie wychodzisz z auta [nie otwierasz/zamykasz drzwi] a przecież wiadomo nie od dziś że po wyłączeniu zapłonu ,wyjęciu kluczyka , otwarciu/zamknięciu drzwi sterowniki zapisują to co było i po wejściu do auta ,załaczeniu zapłonu startują z nowymi ustawieniami ,może tu być wina ,nie musi ale może tak być.Robiłem PLA1,5 od zera ,nic nie miałem w dupowozie ,po roku chyba jakos bo tez nie wszystko na raz da się zrobic dołożyłem dwa tylne boczne czujniki i wymieniłem czujniki abs ,po roku wymieniłem na 1K8 i dosłownie za 2 dni na 7N0 PLA3,0 i nie miałem żadnej większej niespodzianki.
10 razy więcej modów robiłem i nie miałem ani razu takich cyrków.
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 20h 17m 53s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post11 cze 2019, 18:50

Zrobiłem na dwa sposoby raz doradzają tak raz tak.
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

ALF

Aktywny

  • Posty: 136
  • Rejestracja: 06 kwie 2017, 02:12
  • Online: 7d 11h 56m 57s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Touran 5T
  • Silnik: 20tdi
  • Lokalizacja: B.B.

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post11 cze 2019, 21:13

męczysz sie z tym dalej,może czujniki abs świrują ,w kodowaniu coś przeoczyłeś,zgaduj zgadula.
Wymieniałeś sterownik z pa na pla czyli pinologia inna ,może gdzieś się rąbnołeś na can np ,pisałeś o zasniedziałych stykach ,konektorach na złączach no jak dla mnie to nie do pomyślenia ,na złączach hermetycznych nie ma prawa być takich rzeczy a jak juz sie pojawiły to całe to złącze konektory do przejrzenia a na wet do wymiany konektory na tym złączu ,elektronika nie lubi wakelkontaktów.Moim zdaniem w pla piwinno być zakodowane BAP3,0 [BAP4,0 pod DM] czy jakoś tak ale nie BAP OFF ,BAP to własnie ptotokół komunikacji z zegarami.Jak nic nie pomoże to pozostaje sprawdzenie licznika ,może tam cos nie gra.

-- 13 cze 2019, 09:57 --

zauważyłem że w bajcie 3 bit 6 masz zakodowane rta zainstalowane a zdajsie że nie masz radarów w zderzaku,chyba że jesteś szybszy od szybkiego BILA i założyłeś już 3C to wtedy może być to zakodowane ale nie tylko ten bit a całe kodowanie inaczej wygląda,no i w sterownikach 1K8919475E jak zaznaczysz bajt 1 bit 6 to zawsze będzie kodowanie z błedem "Poza zakresem" .Wpisz sobie kodowanie 0049020000 dla prób , wyłaczone jest całkowicie ops,kamera cofania ,hak holowniczy , jeżeli masz hak to w bajt 3 zaznaczasz bit 0 a jak sterownik będzie odrzucał kodowania to musisz metoda prób ,wykluczeń wytropić który bit blokuje kodowanie i kodować bez tego bitu,oczywiście za każdą próbą kodowania czy poprawnym kodowaniem trza wyjść z sterownika i ponownie wejść ,w jednej sesji zrobisz tylko jedno kodowanie.
Jak to nie pomoże to najlepiej odłączyć radio dla prób. może się okazać ze radio ma na tyle stary sw i nawet moze blokować dane na magistrali can no cyrki różne robić,błędy na can po czasie itd.
.RNS510 na bank obsługuje ops360 ,pla ,w czasach produkcji twojego radia nie było jeszcze pla2,0 i ops360 a juz na pewno nie było 1K8919475E więc radio bym odłaczył ,wykodował z gateway tylko dla prób i nie zawracał sobie głowy ops-em .Jeżeli asystent wyjazdu będzie dalej bajzlował to bym poszukał problemu w liczniku a juz na pewno w okablowaniu,czujnikach abs.Gateway masz BG taki sam jak mój i to bym też wykluczył ,choc nie wiadomo czy gdzieś jakieś luty nie puściły.Na dzień dzisiejszy wiemy że problem nie tkwi w sterowniku pla,pozostaje dalej szukać,możliwośći jest jeszcze sporo.
no i oczywiście daj znać czycos sie zmieniło ,błędy czy cos innesie pojawiło ,czesto to jest kluczowe w rozwiązaniu zagadki.
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 20h 17m 53s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post17 cze 2019, 01:01

Nie mam rozwiązania, zastanawiam się nad wymianą czujników ABS ale te co mam wyglądają identycznie z oryginalnymi więc nie sądzę, że to podróbka. a wywalić 200 zł. i pewności nie mam, błędów w 03 brak
Wymieniłem radio na RNS i zainstalowałem kamerę mam OPS 360.
Teraz dołożyłem Blind Spot Assist więc kodowanie jest już pod martwe pole

mile widziane podpowiedzi dla usunięcia błędów w sterownikach 10/3C oraz porada z pla 2.0 którego nie rozwiązałem
SKAN:

1-Silnik -- Stan: OK 0000
03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000
04-Kąt skrętu kierow. -- Stan: OK 0000
08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
10-Asyst.park./kierow. -- Stan: Usterka 0010
15-Airbag -- Stan: OK 0000
16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
18-Ogrzew.pomocn. -- Stan: OK 0000
19-CAN Gateway -- Stan: OK 0000
20-Asyst.św.drogowych -- Stan: OK 0000
25-Immobiliser -- Stan: OK 0000
37-Nawigacja -- Stan: OK 0000
3C-Zmiana pas.ruchu -- Stan: Usterka 0010
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
46-Moduł komfortu -- Stan: OK 0000
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
55-Zasięg świateł -- Stan: OK 0000
56-Radio -- Stan: OK 0000
62-Drzwi tylne lewe -- Stan: OK 0000
65-Ciśn.w oponach -- Stan: OK 0000
72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik (CAX) Plik etykiet: 03C-906-016-CAX.clb
Oznaczenie elementu SW: 03C 906 016 HW: 03C 906 016
Komponent: MED17.5.5 G 3546
Weryfikacja: L3H04--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0000072
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 5CE195335A2857E7A25-8008

Nie znaleziono błędów.
Kody gotowości: 0010 0001

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet:. 1K0-907-379-60EC1F.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 CC HW: 1K0 907 379 CC
Komponent: ESP MK60EC1 H46 0175
Weryfikacja: 00H46001
Kodowanie: 113B400D092B0000881002E4902200408109508B
Kod serwisu: WSC 33361 790 00076
VCID: 75B7E097D5C2E6AFBDB-8020

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 08: Klimatyzacja (J255) Plik etykiet:| 5K0-907-044.clb
Oznaczenie elementu SW: 3AA 907 044 AJ HW: 3AA 907 044 AJ
Komponent: Climatronic H03 0303
Weryfikacja: 00001K02
Kodowanie: 0038040002
Kod serwisu: WSC 33361 790 00076
Zbiór danych ASAM: EV_Climatronic A01010
ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
VCID: 78A9E9A3C2509BC7A6D-802C

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet:. AKP\1K0-937-08x-09.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 937 087 AL HW: 1K0 937 087 AE
Komponent: BCM PQ35 H+ 111 0765
Weryfikacja: AB111709
Kodowanie: 40180A381825F3C040080088540089E445752088736D8D60E48460040040
Kod serwisu: WSC 33361 790 00076
VCID: 7BA3F6AFF3E6B0DFCBF-802E

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 1K1 955 119 E Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB
Komponent: Wischer 26010 21 0501
Kodowanie: 009795

Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 1K0 955 559 AH Plik etykiet: 1K0-955-559-AG.CLB
Komponent: RLS 030209 05 54 0402
Kodowanie: 0330AD

Podsystem 3 - Oznaczenie elementu: 1K8 951 171
Komponent: DWA-Sensor 00 001 0104

Podsystem 4 - Oznaczenie elementu: 1K0 951 605 D
Komponent: LIN BACKUP HO H08 9001

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 10: Asyst.park./kierow. (J791) Plik etykiet:| 5Q0-919-298.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K8 919 475 E HW: 5Q0 919 298
Komponent: PARKHILFE PLA H12 3480
Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 39491607500725
Kodowanie: 00011A5001
Kod serwisu: WSC 33361 790 00076
Zbiór danych ASAM: EV_EPHVA2CVW364GP00 001010
ROD: EV_EPHVA2CVW364GP00_VW36.rod
VCID: 3C2135B3B6E877E7825-8068

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
12715520 - Magistrala danych
U1121 00 [008] - brak informacji
[Steuergeraet fuer Verdeckbetaetigung - mGate_Komf_2.GK2_Sta_VSG - kein Signal/keine Kommunikation]
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 43
Przebieg: 71915 km
Data: 2019.06.15
Czas: 00:05:02

13688835 - Magistrala danych
U1123 00 [008] - odebrana wartość usterki
[Steuergeraet fuer Rear Cross Traffic Alert - RCTA_01.RCTA_Status - Fehlerspeicher auslesen]
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 83
Przebieg: 71921 km
Data: 2019.06.15
Czas: 00:28:38


-------------------------------------------------------------------------------
Adres 15: Airbag (J234) Plik etykiet:| 5K0-959-655.clb
Oznaczenie elementu SW: 5K0 959 655 HW: 5K0 959 655
Komponent: AirbagVW10 033 0604
Numer seryjny: 003C2D08M3DX
Kodowanie: 00003135
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
Zbiór danych ASAM: EV_AirbaVW10SMEVW360 A01009
ROD: EV_AirbaVW10SMEVW360.rod
VCID: 77ABEA9FCF4E94BFAF7-8022

Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.po stronie kierowcy:
Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 5K0 959 354 HW: 5K0 959 354
Komponent: S.Sens.Fahr.V U01 ----
Numer seryjny: 70455244ZZZZZZZZZZZZ

Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.po stronie pasażera:
Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 5K0 959 354 HW: 5K0 959 354
Komponent: S.Sens.Beif.V U01 ----
Numer seryjny: 47434244ZZZZZZZZZZZZ

Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.z tyłu po str.kierowcy:
Komponent: S.Sens.Fahr.H --- ----
Numer seryjny: 20240619ZZZZZZZZZZZZ

Czujnik zderz.bocznej poduszki bezp.z tyłu po str.przedn.pasaż.:
Komponent: S.Sens.Beif.H --- ----
Numer seryjny: 38331B63ZZZZZZZZZZZZ

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 16: Koło kierownicy (J527) Plik etykiet:| 5K0-953-569.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K5 953 521 AR HW: 5K0 953 569 E
Komponent: LENKS.MODUL 014 0140
Weryfikacja: FF010040 Numer seryjny: 20110510200718
Kodowanie: 508A140002
Kod serwisu: WSC 00020 999 12345
Zbiór danych ASAM: EV_SMLSNGVOLWSXS A01004
ROD: EV_SMLSNGVOLWS.rod
VCID: 7DA7F8B7ED72BEEFF5B-8028

Sterownik kierownicy wielofunkcyjnej:
Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 5K0 959 542 C HW: 5K0 959 542 C Plik etykiet: 3C8-959-537.CLB
Komponent: E221__MFL-TAS H31 0033
Kodowanie: 820000

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 17: Zest.wskaźników (J285) Plik etykiet:| 5K0-920-xxx-17.clb-SRI1
Oznaczenie elementu SW: 1K8 920 885 J HW: 1K8 920 885 J
Komponent: KOMBI H02 1104
Numer seryjny: 00000000000000
Kodowanie: 110F1B0000
Kod serwisu: WSC 33361 790 00076
Zbiór danych ASAM: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A05733
ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_005_VW25.rod
VCID: 3E253FBBA0F465F7AC1-806A

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 18: Ogrzew.pomocn. Plik etykiet: 1K0-815-007.clb
Oznaczenie elementu: 5K0 963 272 B
Komponent: Standheizer 022 3907
Weryfikacja: 00022000 Numer seryjny: 09020188000000
Kodowanie: 0031012
Kod serwisu: WSC 01159 001 10485
VCID: 2F3B12FF7B1E9C7F377-807A

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet:. AKP\7N0-907-530-V2.clb
Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 530 BG HW: 7N0 907 530 AN
Komponent: J533 Gateway H56 1674
Weryfikacja: H56 Numer seryjny: 180714F1003471
Kodowanie: 350002
Kod serwisu: WSC 33361 790 00076
VCID: 76B5E79BC8C4EDB7B41-8022

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 20: Asyst.św.drogowych (J844) Plik etykiet:. 8K0-857-511.clb
Oznaczenie elementu SW: 5K0 857 511 B HW: 8P0 857 511 C
Komponent: FLA H04 0006
Weryfikacja: AA001002
Kodowanie: 02018B6B74745D545420363E00
Kod serwisu: WSC 33361 790 00001
VCID: 2D0708F77D12EE6F05B-8078

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 25: Immobiliser (J334) Plik etykiet:| 5K0-920-xxx-25.clb
Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
Komponent: IMMO H02 1104
Numer seryjny:
Kodowanie: 000000
Kod serwisu: WSC 00020 999 00000
Zbiór danych ASAM: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03710
ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09.rod
VCID: 6A8DC3EB8CFC3957209-803E

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 37: Nawigacja (J0506) Plik etykiet:. AKP\1T0-035-680.clb
Oznaczenie elementu SW: 1T0 035 680 R HW: 1T0 035 680 R
Komponent: RNS-MID H23 6276
Weryfikacja: AB001001 Numer seryjny: VWZ6Z7P8000000
Kodowanie: 04000440040000A10005
Kod serwisu: WSC 33361 790 00076
VCID: 3D2738B7AD727EEFB5B-8068

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 1T0 919 859 B
Komponent: EU West V14 8477

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 3C: Zmiana pas.ruchu (J1086) Plik etykiet:| 5Q0-907-686.clb
Oznaczenie elementu SW: 5Q0 907 686 B HW: 5Q0 907 686 B
Komponent: HRE_Master H11 0071
Numer seryjny: 0372942101
Kodowanie: 02011101
Kod serwisu: WSC 33361 790 00076
Zbiór danych ASAM: EV_HREntryHella 001028
ROD: EV_HREntryHella_VW32.rod
VCID: 3C2135B3B6E877E7825-8068

Sterownik 2 asystenta zmiany pasa ruchu:
Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 5Q0 907 685 B HW: 5Q0 907 685 B
Komponent: HRE_Slave H11 0071
Numer seryjny: 0379737659
Kodowanie: 020111

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
733440 - Nieznany kod błędu
C118F F0 [008] - Przetwarzanie nieznanego błędu
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 83
Przebieg: 71924 km
Data: 2019.06.15
Czas: 00:35:08

733696 - Nieznany kod błędu
C1190 F5 [008] - Przetwarzanie nieznanego błędu
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 83
Przebieg: 71921 km
Data: 2019.06.15
Czas: 00:28:37


-------------------------------------------------------------------------------
Adres 42: Elektr.drzwi kier. Plik etykiet:. AKP\1K0-959-701-MAX3.clb
Oznaczenie elementu SW: 5K0 959 701 C HW: 5K0 959 701 C
Komponent: Tuer-SG 009 2117
Kodowanie: 0004350
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 323D1B8B682CB197589-8066

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1K0-909-14x-GEN3.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 909 144 E
Komponent: EPS_ZFLS Kl. 69 2501
Weryfikacja: 00H15000
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 2C0105F34A08E767125-8078

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 52: Elektr.drzwi pas. Plik etykiet:. AKP\1K0-959-702-MAX3.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 959 702 AG HW: 1K0 959 702 AG
Komponent: Tuer-SG 008 2041
Kodowanie: 0004598
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 74B1DD93D2B8FFA78A5-8020

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 55: Zasięg świateł Plik etykiet: 5M0-907-357-V2.lbl
Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C
Komponent: AFS-Steuergeraet 0148
Weryfikacja: 00H04000 Numer seryjny:
Kodowanie: 1442908
Kod serwisu: WSC 00020 790 00000
VCID: 34311D939238BFA74A5-8060

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 7L6 941 329 B Plik etykiet: 3D0-941-329.CLB
Komponent: AFS-Lst.-Modul l 0004
Kodowanie: 00000022

Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 7L6 941 329 B Plik etykiet: 3D0-941-329.CLB
Komponent: AFS-Lst.-Modul r 0004
Kodowanie: 00000022

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 56: Radio (J0506) Plik etykiet:. AKP\1T0-035-680.clb
Oznaczenie elementu SW: 1T0 035 680 R HW: 1T0 035 680 R
Komponent: RNS-MID H23 6276
Weryfikacja: AB001001 Numer seryjny: VWZ6Z7P8000000
Kodowanie: 04000440040000A10005
Kod serwisu: WSC 33361 790 00076
VCID: 3D2738B7AD727EEFB5B-8068

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 1T0 919 859 B
Komponent: EU West V14 8477

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 62: Drzwi tylne lewe Plik etykiet:. AKP\1K0-959-703-GEN3.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 959 703 AL HW: 1K0 959 703 AL
Komponent: Tuer-SG 007 2009
Kodowanie: 0000208
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 7AADF3ABF0DC89D7D09-802E

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 65: Ciśn.w oponach (J502) Plik etykiet: 3AA-907-273.clb
Oznaczenie elementu SW: 3AA 907 273 D HW: 3AA 907 273 D
Komponent: RDKBERU30 H09 0010
Numer seryjny: 10000000126150
Zbiór danych ASAM: EV_RDKBERU30 003012
ROD: EV_RDKBERU30_003.rod
VCID: 3537209795C2A6AF7DB-8060

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 72: Drzwi tylne prawe Plik etykiet:. AKP\1K0-959-704-GEN3.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 959 704 AL HW: 1K0 959 704 AL
Komponent: Tuer-SG 007 2009
Kodowanie: 0000208
Kod serwisu: WSC 01357 011 1012557
VCID: 7BA3F6AFFFE6B0DFCBF-802E

Nie znaleziono błędów.
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

yox

Stały Bywalec

  • Posty: 421
  • Rejestracja: 28 sty 2016, 23:11
  • Online: 8d 12h 12m 18s
  • Pochwały: 15
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW Touran 1T2
  • Silnik: BXE 1.9 TDI
  • Lokalizacja: UK

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post17 cze 2019, 17:53

... w 3C zakoduj:
Kodowanie: 02011102, wyczyśc błedy i zobacz co zostanie
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 20h 17m 53s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post17 cze 2019, 20:02

Tak wprowadziłem to kodowanie ale nic to nie dało
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Stały Bywalec

  • Posty: 426
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 7d 14h 23m 19s
  • Pochwały: 19
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post17 cze 2019, 20:18

parametry wgrane do PDC i 3C ?
czy kupione pierwsze lepsze ?
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 20h 17m 53s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post18 cze 2019, 07:46

3C dawca BEETLE taka dostałem informacje
10 z cabrio
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Stały Bywalec

  • Posty: 426
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 7d 14h 23m 19s
  • Pochwały: 19
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post18 cze 2019, 10:51

Agolf6 pisze:3C dawca BEETLE taka dostałem informacje
10 z cabrio


czyli nie wgrane parametry
od jetty wgraj do obu
Offline
Awatar użytkownika

ALF

Aktywny

  • Posty: 136
  • Rejestracja: 06 kwie 2017, 02:12
  • Online: 7d 11h 56m 57s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Touran 5T
  • Silnik: 20tdi
  • Lokalizacja: B.B.

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post18 cze 2019, 12:42

Agolf6 pisze:Tak wprowadziłem to kodowanie ale nic to nie dało


Wpisz w 10 PLA-kodowanie 00 31 1A 70 01 w 03 ABS-113B400D092B0000881002E4902200408109509B
Offline
Awatar użytkownika

yox

Stały Bywalec

  • Posty: 421
  • Rejestracja: 28 sty 2016, 23:11
  • Online: 8d 12h 12m 18s
  • Pochwały: 15
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW Touran 1T2
  • Silnik: BXE 1.9 TDI
  • Lokalizacja: UK

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post18 cze 2019, 16:28

... obejrzałem sobie Twoje filmiki na Ross-Tech i nie rozumiem co Ty chcesz od PLA ? Jak wg ciebie ma działac ? przecież to nie autopilot tylko asystent PARKOWANIA i wyjazdu z "zatoczki" Skoro najpierw wzrucasz wsteczny i kierunkowsaz a nastepnie PLA to co wg. Ciebie ma zrobić sterownik ? Wyłacza się gdyż uznaje, że wie co robisz :lol: ( tak samo działa u mnie PLA 3.0)
Dalej... mówisz, że działa po przekroczeniu 10 km i prawidłowo, gdyż w czsie ruchu za pomocą czujników skanuje otoczenie i suka miejsca do parkowania o ile go właczysz.

Zrób prosty test:
- zaparkuj za pomocą PLA w zatoczace (równolegle do osi jezdni) zgas silnik , zapal sobie czy szyby umyj :)
- włącz slinki (BEZ WSTECZNEGO I KIERUNKOWSKAZU) nacisnij przycisk PLA i napisz co pojawiło się na zegarach ;)
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 20h 17m 53s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post18 cze 2019, 16:42

to jest stary film :) zapomniałem go wywalić
Zapewniam Cię, że nie zadziała bo sprawdzałem
- włącz slinki (BEZ WSTECZNEGO I KIERUNKOWSKAZU) nacisnij przycisk PLA i napisz co pojawiło się na zegarach ;)


niedostępny

-- 18 cze 2019, 17:51 --

Zastanawiam się nad Address 44: czyli - Wsp.kierownicy
w moim przypadku jest z końcówką E

Oznaczenie elementu: 1K0 909 144 E
Komponent: EPS_ZFLS Kl. 69 2501
Weryfikacja: 00H15000
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 2C0105F34A08E767125-8078


U innych osób posiadających PLA 2.0 jest z M lub nawet R
i czy tu nie zrobić zmianę
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

yox

Stały Bywalec

  • Posty: 421
  • Rejestracja: 28 sty 2016, 23:11
  • Online: 8d 12h 12m 18s
  • Pochwały: 15
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW Touran 1T2
  • Silnik: BXE 1.9 TDI
  • Lokalizacja: UK

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post18 cze 2019, 19:39

... nie pisz bzdur o 44. steering assist tylko zrób tak jak napisałem

-- 18 cze 2019, 19:46 --

... napisz mi co chcesz osiągnąć i jak wg. Ciebie powinien działać Twój PLA
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 20h 17m 53s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post18 cze 2019, 20:21

Blind Spot Assist już działa i nie mam już błędów w sterowników 3C więc zostawiam go w spokoju.
Hamowanie zadziałało przy przeszkodzie.

Wpisz w 10 PLA-kodowanie 00 31 1A 70 01 w 03 ABS-113B400D092B0000881002E4902200408109509B


nie pomogło, Parkowanie działa ale wyjazd nie ( przy włączonym silniku naciskam przycisk ) i otrzymuje informacje niedostępne

przy zwalnianiu lub zatrzymywaniu się uruchamia się sygnalizacja czujek (otrzymuje sygnały z czujników bez obrazu z OPS )

-- 18 cze 2019, 21:29 --

komuś udostępniłem film. Przy aktywnym asystencie, jeśli zgaszę silnik i szybko zapalę (1 s.) to mogę uruchomić asystenta wyjazdu. W tym samym miejscu jeśli zgaszę silnik i poczekam z minutę i zapale naciskam i informacja niedostępny . Na pewno nie działa jak powinien kolega R.T. widział na własne oczy. Ma PLA i faktycznie jest coś nie tak
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

yox

Stały Bywalec

  • Posty: 421
  • Rejestracja: 28 sty 2016, 23:11
  • Online: 8d 12h 12m 18s
  • Pochwały: 15
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW Touran 1T2
  • Silnik: BXE 1.9 TDI
  • Lokalizacja: UK

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post18 cze 2019, 20:44



https://www.youtube.com/watch?v=5g50RIM ... e=youtu.be

... tu masz filmik z mojego auta, jak widzisz Twoim sposobem (wteczny, kierunek, PLA) nie działa ;)
... równiez jesli zastosujesz prawidłowa sekwencje czyli PLA... sterownik każe jechac do przodu "tryb skanowania" jesli jednak Ty się upierasz i właczsz wsteczny on równiez ma cię w d... i sie wyłacza.
nie pisz tylko, że u Ciebie komunikat "Niedostepny" to zalezy od SW zegarów jednak o to samo chodzi.
Rozumiesz ?

Teraz jesli chodzi o wyjazd z zatoczki, jesli to jedyny problem, który Cię nurtuje to rzeczywiście problem może być w SW magla. Na 2 GEN asystent wyjazdu nie działa na 100 %, być może dotyczy to również 3GEN z wczesniejszym softem.
Możesz sflashować magiel, najnowszy SW to 3501 "R"

Wiesz jak to zrobić ? :)
Offline
Awatar użytkownika

ALF

Aktywny

  • Posty: 136
  • Rejestracja: 06 kwie 2017, 02:12
  • Online: 7d 11h 56m 57s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Touran 5T
  • Silnik: 20tdi
  • Lokalizacja: B.B.

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post18 cze 2019, 20:53

Agolf6 pisze:Blind Spot Assist już działa i nie mam już błędów w sterowników 3C więc zostawiam go w spokoju.
Hamowanie zadziałało przy przeszkodzie.

Wpisz w 10 PLA-kodowanie 00 31 1A 70 01 w 03 ABS-113B400D092B0000881002E4902200408109509B


nie pomogło.
Jak to nie pomogło jak miałeś w abs wyłączony blindspot w ostatnim bajcie miałes 8B a ma być 9B ,już cos drgnęło ,ciężko ,ciężko ale powolij a do celu.
Offline
Awatar użytkownika

yox

Stały Bywalec

  • Posty: 421
  • Rejestracja: 28 sty 2016, 23:11
  • Online: 8d 12h 12m 18s
  • Pochwały: 15
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW Touran 1T2
  • Silnik: BXE 1.9 TDI
  • Lokalizacja: UK

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post19 cze 2019, 05:30

... @ALF u mnie od zawsze jest "8B" i blind spot oras RTA działa :mrgreen:

Address 03: ABS Brakes (J104) Labels:. 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 CC HW: 1K0 907 379 CC
Component: ESP MK60EC1 H46 0175
Revision: 00H46001
Coding: 333B4016092400FDCC0B02E6901B0081A10D508B
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 75E157D5DCC131E2F6-8020

No fault code found.

"Byte 18 Bit 4 ASR Deaktivieren"

-- 19 cze 2019, 05:31 --

oras=oraz :lol:
Offline
Awatar użytkownika

ALF

Aktywny

  • Posty: 136
  • Rejestracja: 06 kwie 2017, 02:12
  • Online: 7d 11h 56m 57s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Touran 5T
  • Silnik: 20tdi
  • Lokalizacja: B.B.

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post19 cze 2019, 08:28

racja ,z głowy napisałem ,nie miałem przed sobą kodowania ostatniego bajtu w abs , nie przeliczyłem na kalkulatorze i nieświadomie wprowadziłem w błąd,chyba z tego ciepła.
Bajt-19 ,bit- 0 1 3 7 =8B [hex] bit 3 BlindSpot [asystent Zmainy Pasa]
Bajt-19 ,bit- 0 1 3 4 7 =9B [hex] bit 4 wył ASR a po dłuzszym naciśnieciu ESC SPORT

Byte 19
Bit 0 Reifendruckkontrolle via KI vorhanden (bei neueren ABS)
Bit 1
Bit 2
Bit 3 Spurwechselassistent Neu mit Ausparkassistent
Bit 4 ASR Deaktivieren
Bit 5
Bit 6 ESP Deaktivieren
Bit 7 ESP Sport

To nie sa moje wymysły ,domyśły itd tylko z życia wzięte jak robiłem modyfikacje i najwięcej lekarstw na moje problemy znalazłem na necie i to w bardzo prosty sposób ,wpisuje zawsze błędy które mi się pojawiają i otwiera się nowy świat wiedzy ale tak jak jest opisany PLA 1,5 i 2,0 w tym temacie to chyba nie ma w żadnym temacie z grupy vw w pl oczywiście ,ez jest sporo na drive2 ale jak ja w 2013 robiłem pla 1,5 i 2,0 to nie wpadłem na tematy ruskie dopiero jak na 1K8 wymieniałem a zaraz po tym na 7N0 + discovery w zeszłym roku no i wszystko śmiga , jeszcze czeka kamera cof high.

co do kodowania abs ,jedynie przy nie zaznaczonym bicie 4 bajt 19 nie działa wył ASR ale to nie problem z tym jest oczywiście.
Ok to mamy za sobą.

Wracają do głownego tematu , z czego tyle błędów w sterowniku pla ?? ,moim zdaniem od samego początku po założeniu sterownika pla 3AA był jakiś problem bliżej nie określony a co ważne nie rozwiązany ,błedy jakieś sie pojawiały po czasie same czy coś no i dlatego jest teraz więcej problemów.
Zakodować prawidłowo pla 1K8 to większy problem ,ma większe wymagania ,musi mu się zgadzać sw czy kodowanie w innych sterownikach np abs ,kaprysny jest bardziej a sterownik 3aa jest prosty, ma go pól świata juz w swoich dupowozach i nie ma dla nikogo kto dłubie już żadnych tajemnic,jak są to na necie znajdzie każdy wszystko.
Ok jak bsa działa ,nie ma błędów, w abs też nie ma to juz duzy postęp.
Co do pla bo tu trza pogmerać z kodowaniem , ciekaw jestem jakie sa błędy teraz po wpisaniu tego kodu który podałem czyli 00311A7001 [bez hak holwiniczy] i tu widzę w kodowaniu;00011A5001 kolega Agolf6 ma tylko zaznaczony:
bajt 1 ,bit 0 [MUTE] a powinno być jeszcze bit 4 i 5 no i dalej
bajt 2 masz ops a powinno już być ops360 ale juz musi być koniecznie BAP3,3 no i zaznaczasz kamera cof jak masz.
bajt 3 zaznaczasz bity 4,5,6 czyli tak jak masz
bajt 4 tylko bit 0 jak masz teraz.
Nie podajesz błędów po kodowaniu i skasowaniu, od błędów się zaczyna ,po to w końcu to jest a nie jak naprawa syreny105 np , wymienia sie na pałę uda się trafic albo się nie uda ,tu zaczyna się od błędów ,po co kombinować z wpisywaniem kodowań od kogoś,samemu trza metodą prób i eliminacji wytropić co potrzebuje.
Pewnie to kodowanie co podałem nie pomoże w rozwiązaniu zagadki z "PLA niedostępne" ale powinno zniknąć parę błędó w pla.
Swoja droga juz pisałem jak i koledzy tu pisali jak ma działać pla i nie ma sensu wyważać otwartych drzwi , szukać na siłę jak tu kolega sie upiera.
Trzeba autem zaparkować ,ręcznie czy a automatu pomiędzy autami a nie na wolnej przestrzeni bo niby po co ma pla aktywować wyjazd jak jest pusto w okół auta ,czujniki z przodu i z tyłu nie widza przeszkody to nie aktywuje sie wyjazd,no i radziłbym po takich sporych modyfikacjach odłązcyć aku na 2 żeby się sterowniki mogły dogadać.
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 20h 17m 53s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post19 cze 2019, 10:00

Dziś zrobiony film za nim się rozpadało


można oglądać.

-- 19 cze 2019, 11:09 --

obecne kodowanie dla sterownika 10

Obrazek

no i błędy

Adres 10: Asyst.park./kierow. (J791) Plik etykiet:| 5Q0-919-298.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K8 919 475 E HW: 5Q0 919 298
Komponent: PARKHILFE PLA H12 3480
Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 39491607500725
Kodowanie: 00311A7001
Kod serwisu: WSC 33361 790 00076
Zbiór danych ASAM: EV_EPHVA2CVW364GP00 001010
ROD: EV_EPHVA2CVW364GP00_VW36.rod
VCID: 3C2135B3B6E877E7825-8068

Znaleziono 1 błąd:
12715520 - Magistrala danych
U1121 00 [009] - brak informacji
[Steuergeraet fuer Verdeckbetaetigung - mGate_Komf_2.GK2_Sta_VSG - kein Signal/keine Kommunikation]
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 49
Przebieg: 71998 km
Data: 2019.06.18
Czas: 18:45:08

-- 19 cze 2019, 11:16 --

No i kodowanie 03

Obrazek

w Byte 17 wyłączyłem Bit 03 XDS
dlaczego - wzrost spalania paliwa

Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet:. 1K0-907-379-60EC1F.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 CC HW: 1K0 907 379 CC
Komponent: ESP MK60EC1 H46 0175
Weryfikacja: 00H46001
Kodowanie: 113B400D092B0000881002E4902200408101509B
Kod serwisu: WSC 33361 790 00076
VCID: 75B7E097D5C2E6AFBDB-8020

Nie znaleziono błędów.

-- 19 cze 2019, 11:20 --

Dla zainteresowanych podam kilka linków odnośnie - Wsp.kierownicy

W moim przypadku jest to

Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1K0-909-14x-GEN3.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 909 144 E
Komponent: EPS_ZFLS Kl. 69 2501
Weryfikacja: 00H15000
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 2C0105F34A08E767125-8078

Nie znaleziono błędów.

http://tech.gtx.su/vag/?lang=en
https://www.drive2.ru/l/4842693/
https://www.drive2.ru/l/6161179
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
PoprzedniaNastępna

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości