Dzisiaj jest 06 paź 2024, 20:55


Park Assist 1.5 i 2.0

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

piotr64

Aktywny

  • Posty: 189
  • Rejestracja: 30 gru 2019, 11:42
  • Online: 14d 6h 45m 26s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI TEAM
  • Silnik: 1.4 16V
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post21 lis 2022, 11:16

Ok dzięki będę wdzięczny bo nie znam dawcy mojego modułu a wydaje mi się że dobrze nie parkuje
Offline

marioti

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 18 paź 2022, 20:49
  • Online: 12h 29m 36s

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post21 lis 2022, 11:55

A od cabrio nie będzie wywalał błędu braku elektryki dachu. Tak samo jak w przypadku wrzucenia parametrów z passata cc, gdzie wywala błąd braku elektrycznego hamulca postojowego.
Offline

marsss

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 04 mar 2018, 12:00
  • Online: 1d 32m 37s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Scirocco 2010
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: śląskie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post21 lis 2022, 13:14

marioti pisze:A od cabrio nie będzie wywalał błędu braku elektryki dachu. Tak samo jak w przypadku wrzucenia parametrów z passata cc, gdzie wywala błąd braku elektrycznego hamulca postojowego.


Możliwe że będzie, ale to lepsza opcja niż zły algorytm parkowania ...
Offline

marioti

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 18 paź 2022, 20:49
  • Online: 12h 29m 36s

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post21 lis 2022, 13:36

Przeflashowałem 1k8919475D na E (pod RNS315), nie robiłem parametryzacji. Wg sprzedawcy moduł był a VW Caddy. Obecnie działa w Superbie 2. Jeżeli chodzi o kwestię parkowania automatycznego to nie mam zastrzeżeń. A jak wiadomo Caddy to jednak sporo krótsze auto.

Czy w scirocco był EBP? Pytam bo docelowo zmieniam rns-a na DM, więc konieczny będzie powrót do 1k8919475D. Jak mi wywali parametry to też będę potrzebował coś zapodać. Zatem też prosiłbym o pliki, tak jak kolega wyżej

-- 03 gru 2022, 09:27 --

Czy ktoś może udostępnić plik parametryzacji dla 1k8919475d pod scirocco
Prosiłbym o wysyłkę na marioti@o2.pl
Dzięki
Offline

.wide

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 16 sie 2024, 13:29
  • Online: 24m 8s
  • Auto: Skoda Octavia III
  • Silnik: CKFC
  • Lokalizacja: Śląsk

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post16 sie 2024, 13:49

Cześć,

Potrzebuję pomocy z asystentem parkowania w mojej Skodzie Octavia III.
Moja przekładnia kierownicza wymagała regeneracji, więc wymieniono ją na zregenerowaną sztukę. Po tym zabiegu asystent parkowania przestał działać. Otrzymuję komunikat "Funkcja Park Assist jest obecnie niedostępna".
Mam też wrażenie, że kierownica pracuje lżej niż wcześniej. Naturalnie do serwisu wrócę, ale zastanawiałem się, czy załatwię sprawę VCDS'em.

Komunikacja ze sterownikiem jest, ale w programie widzę:

W bajcie 0:
Obrazek
W bajcie 3:
Obrazek
Bit 6 był odznaczony, ale kodowanie przyjął (powyższy screen).

Próba zmiany w bajcie 0 zwraca błąd 31, mimo zalogowania przez klucz 71679.

Czy potrzebuję innego kabla/softu? VAG CAN PRO ? Czy problem może leżeć gdzie indziej?
Interesuje mnie też zmiana charakterystyki pracy przekładni - coś z usportowionych wersji, bo mam wrażenie że tak było wcześniej za sprawą fabrycznego pakietu Dynamic. Sterownik siedzi na przekładni, czy w samochodzie?
Czy zrobię to za pomocą VAG CAN PRO?

Pozdrawiam
Offline

Hayate

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 17 gru 2013, 13:16
  • Online: 10h 52m 49s
  • Auto: Jetta MK6 DSG
  • Silnik: 1.4TSI 122HP
  • Lokalizacja: Romania

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post19 sie 2024, 10:15

I use google translate so maybe I don't understand very well what you wrote but if you changed the steering gear maybe you need to code power steering. See how it is in Golf 6.

https://www.carsystems.eu/img/products/16/07/19_max.jpg
Offline
Awatar użytkownika

shvmp00

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 30 sie 2023, 07:16
  • Online: 2h 4m 8s
  • Auto: VW Tiguan 5N1
  • Silnik: CBBB
  • Lokalizacja: EL

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post11 wrz 2024, 10:51

Trochę z innej beczki - chciałbym się przesiąść z RNS310 na DM. Wiem, że potrzebuję zmienić swój GW (1K0 907 530 AF) na 7N, najlepiej z końcówką BL. Mam natomiast problem z PLA - w chwili obecnej mam 10k, chciałbym zrobić upgrade na 2.0 ale ciężko jest dostać dół zderzaka to Tiguana pod 6 czujek. Wiem, że z modułem 1T0 wizualizacji na DM nie będzie i potrzebuję 1K8 919 475 D. Czy ten moduł bez problemu uciągnie 10k, czy upgrade do 2.0 (12k) jest nieunikniony?
Offline

Premo

Nieśmiały

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 26 cze 2019, 19:17
  • Online: 5d 20h 21s
  • Auto: VW Golf 6 R
  • Silnik: 2.0 CDLF
  • Lokalizacja: Katowice

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post13 wrz 2024, 14:12

shvmp00 pisze:Trochę z innej beczki - chciałbym się przesiąść z RNS310 na DM. Wiem, że potrzebuję zmienić swój GW (1K0 907 530 AF) na 7N, najlepiej z końcówką BL. Mam natomiast problem z PLA - w chwili obecnej mam 10k, chciałbym zrobić upgrade na 2.0 ale ciężko jest dostać dół zderzaka to Tiguana pod 6 czujek. Wiem, że z modułem 1T0 wizualizacji na DM nie będzie i potrzebuję 1K8 919 475 D. Czy ten moduł bez problemu uciągnie 10k, czy upgrade do 2.0 (12k) jest nieunikniony?


Jak nie ma zderzaka na 6 czujek lub jest trudno dostępny to zawsze można zrobić dziury i po problemie. O ile nie ma zaznaczonych na stronie wewnętrznej miejsc do wycięcia dziur bo powinny być. Bierzesz wiertło otworowe i rozwiercasz do pożądanej średnicy. A jak nie ma zaznaczonych miejsc to pytasz kogoś kto ma 6 czujek z tyłu żeby ci zmierzył odległość i tyle. Ja mam eRke i tam nie było w ogóle Park Assist (ani 10 ani 12K), ani dziur zaznaczonych i wszytko dało się zrobić.
Offline

piotr64

Aktywny

  • Posty: 189
  • Rejestracja: 30 gru 2019, 11:42
  • Online: 14d 6h 45m 26s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI TEAM
  • Silnik: 1.4 16V
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post15 wrz 2024, 20:17

1T0 działa z dm ale to tylko pla 1.5 6 PDC przód do 2.0 jeszcze z tyłu boczne czujniki golf 6 takowych nie miał a ludzie na tym forum sobie porobili więc wyciskacz do otworów holdery i jest ori
Offline

marsss

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 04 mar 2018, 12:00
  • Online: 1d 32m 37s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Scirocco 2010
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: śląskie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post15 wrz 2024, 20:55

W Sciro chyba nigdy nie było 12 czujek , a ja od zera dołożyłem komplet 12tu (niestety z przodu wymagało to lakierowania zderzaka) .
Działa nawet automatyczne hamowanie przy dojechaniu do przeszkody .
Offline

tiken

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 13 wrz 2024, 09:47
  • Online: 6m 19s
  • Auto: VW Golf 6
  • Lokalizacja: Czewa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post02 paź 2024, 11:43

Marss - masz jakieś foty pokazujące, jak to wygląda?
Offline

piotr64

Aktywny

  • Posty: 189
  • Rejestracja: 30 gru 2019, 11:42
  • Online: 14d 6h 45m 26s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI TEAM
  • Silnik: 1.4 16V
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post02 paź 2024, 13:18

Przeczytaj od początku jest sporo zdjęć
Poprzednia

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości