Dzisiaj jest 22 lip 2019, 12:41


Park Assist 1.5 i 2.0

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

mzeberek

Sympatyk

  • Posty: 60
  • Rejestracja: 19 gru 2013, 20:46
  • Online: 15d 16h 5m 15s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CGGA 1.4 59kW
  • Lokalizacja: Grójec

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post13 kwie 2019, 10:32

Do znawców tematu. Czy wymiana czujników ABS jest niezbędna przy przejściu z 1.5 na 2.0? Bo tylko tego nie zrobiłem. Po ruszeniu do tyłu system się wyłącza :( Do tego momentu wszystko OK. Mogę przełączyć między parkowaniem prostopadłymi a równoległym, pokazuje miejsce, potem informacje żeby wrzucić wsteczny i na tym koniec. Nie ma żadnych błędów w VCDS.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Maciek
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1704
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 36d 16h 2m 7s
  • Pochwały: 27
  • Ostrzeżenia: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post13 kwie 2019, 10:35

mzeberek pisze:Do znawców tematu. Czy wymiana czujników ABS jest niezbędna przy przejściu z 1.5 na 2.0? Bo tylko tego nie zrobiłem. Po ruszeniu do tyłu system się wyłącza :( Do tego momentu wszystko OK. Mogę przełączyć między parkowaniem prostopadłymi a równoległym, pokazuje miejsce, potem informacje żeby wrzucić wsteczny i na tym koniec. Nie ma żadnych błędów w VCDS.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wg mnie tak.
Ewentualnie przedostatni bajt ABS jak wygląda ? 00 czy 50 ?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

mzeberek

Sympatyk

  • Posty: 60
  • Rejestracja: 19 gru 2013, 20:46
  • Online: 15d 16h 5m 15s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CGGA 1.4 59kW
  • Lokalizacja: Grójec

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post13 kwie 2019, 14:38

U mnie wygląda tak:
Adres 10: Asyst.park./kierow. (J791) Plik etykiet: 3AA-919-475.clb
Oznaczenie elementu SW: 3AA 919 475 S HW: 4H0 919 475 E
Komponent: PARKHILFE PLA H06 0043
Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 56231333302823
Kodowanie: 158001
Kod serwisu: WSC 12345 123 12345
Zbiór danych ASAM: EV_EPHVA2C000000000 002014
ROD: EV_EPHVA2C000000000_VW41.rod
VCID: 4B945FB0E2C511194C-801E

Nie znaleziono błędów.


Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 BL HW: 1K0 907 379 BL
Komponent: ESP MK60EC1 H31 0152
Weryfikacja: 00H31001
Kodowanie: 113B200D092A0000881404E890210040350800
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 7DF0C168E4F16FA982-8028

Nie znaleziono błędów.
Maciek
Offline
Awatar użytkownika

yox

Stały Bywalec

  • Posty: 404
  • Rejestracja: 28 sty 2016, 23:11
  • Online: 8d 10h 53m 18s
  • Pochwały: 15
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW Touran 1T2
  • Silnik: BXE 1.9 TDI
  • Lokalizacja: UK

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post13 kwie 2019, 20:07

mzeberek pisze: Czy wymiana czujników ABS jest niezbędna przy przejściu z 1.5 na 2.0? B


... niezbędna ;)
Offline

mzeberek

Sympatyk

  • Posty: 60
  • Rejestracja: 19 gru 2013, 20:46
  • Online: 15d 16h 5m 15s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CGGA 1.4 59kW
  • Lokalizacja: Grójec

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 kwie 2019, 12:55

Wymieniłem czujniki. Niestety pojawiły się błędy:

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 BL HW: 1K0 907 379 BL
Komponent: ESP MK60EC1 H31 0152
Weryfikacja: 00H31001
Kodowanie: 113B200D092A0000881404E890210040350000
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 7DF0C168E4F16FA982-8028

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
03842 - Tylny prawy czujnik liczby obrotów; nieprawidłowy sygnał
000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 67
Przebieg: 76858 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.09.04
Czas: 13:05:39

Ramka zamrożona:
Zliczanie: 7
Zliczanie: 0
Zliczanie: 12288
Zliczanie: 87
Zliczanie: 44544
Zliczanie: 0
Zliczanie: 255
Zliczanie: 0

03841 - Tylny lewy czujnik liczby obrotów; nieprawidłowy sygnał
000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 67
Przebieg: 76858 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.09.04
Czas: 13:05:39

A po zmianie kodowania w ABS na 50 w przedostatnim bajcie

Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 BL HW: 1K0 907 379 BL
Komponent: ESP MK60EC1 H31 0152
Weryfikacja: 00H31001
Kodowanie: 113B200D092A0000881404E890210040355000
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 7DF0C168E4F16FA982-8028

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
03842 - Tylny prawy czujnik liczby obrotów; nieprawidłowy sygnał
000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 67
Przebieg: 76858 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.09.04
Czas: 13:39:56

Ramka zamrożona:
Zliczanie: 7
Zliczanie: 0
Zliczanie: 12288
Zliczanie: 87
Zliczanie: 44032
Zliczanie: 0
Zliczanie: 255
Zliczanie: 0

03841 - Tylny lewy czujnik liczby obrotów; nieprawidłowy sygnał
000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 67
Przebieg: 76858 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.09.04
Czas: 13:39:56

03197 - Ukł.skracania drogi hamowania 2 w sterowniku układu ADR (J428)
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 67
Przebieg: 76858 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.09.04
Czas: 13:39:55

Ramka zamrożona:
Zliczanie: 3
Zliczanie: 0
Zliczanie: 12288
Zliczanie: 8244
Zliczanie: 44032
Zliczanie: 0
Zliczanie: 255
Zliczanie: 0

Czyli zakładam stare czujniki:( Czujniki mam złe? Można to jakoś sprawdzić?
Gdzieś czytałem o kodowaniu czujników po wymianie ale nie mogę tego znaleźć :(
Maciek
Offline
Awatar użytkownika

yox

Stały Bywalec

  • Posty: 404
  • Rejestracja: 28 sty 2016, 23:11
  • Online: 8d 10h 53m 18s
  • Pochwały: 15
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW Touran 1T2
  • Silnik: BXE 1.9 TDI
  • Lokalizacja: UK

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 kwie 2019, 16:20

... gdzie masz "50" w ostatnim byte ? bo jakos nie widze ) właśnie tam kodujesz nowe czujniki Byte 18 bit 4 i 6 ( ostatni byte wartość "50")
Offline

mzeberek

Sympatyk

  • Posty: 60
  • Rejestracja: 19 gru 2013, 20:46
  • Online: 15d 16h 5m 15s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CGGA 1.4 59kW
  • Lokalizacja: Grójec

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 kwie 2019, 16:33

Wkleiłem dwa kodowania z 00 i 50. Ale zmieniałem to w przedostatnim byte a nie w ostatnim. Czyli to ma być na końcu?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Maciek
Offline

mzeberek

Sympatyk

  • Posty: 60
  • Rejestracja: 19 gru 2013, 20:46
  • Online: 15d 16h 5m 15s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CGGA 1.4 59kW
  • Lokalizacja: Grójec

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 kwie 2019, 16:55

To było to. Ostatni byte z 00 na 50. Dziękuję za pomoc. :)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Maciek
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 208
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 17h 24m 47s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post12 maja 2019, 20:31

Witam
Do tej pory miałem 4 czujniki z przodu i 4 z tyłu działało znakomicie dokładam dodatkowe czujniki opisane na forum do PLA 2.0
Wiec tak po zrobieniu instalacji, podłączeniu i wymianie sterownika, wymianie czujników ABS, zabieram się za kodowanie:

Zrobione w 03 ABS wpisuje końcówkę dla 17/18 Byte 01 i 50
Potem w sterowniku 10 wybrałem kodowanie - dla TOURONA ( najlepsze rozwiązanie )
kodowanie dla sterownika ,,S,, u innych (158001) zastosowałem to samo bo też mam S
resztę kodowania według potrzeb
No i w 44 zrobiłem adaptacje dla PLA 2.0
na kanale 04 wybrałem 1 test potem zapisz.

Ale nie działa: :(

a mianowicie
po naciśnięciu przycisku asystenta wyskakuje komunikat na ekranie licznika asystent wyłączony :(
czujniki nie działają.
błąd taki w 10

13632272 - Databus
U1121 00 [009] - Missing Message
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6

w innych sterownikach ok. czyli w 03 i 44

Więc zmieniam ustawienia na te, które były na początku przed PLA 2.0
z powrotem 03 zmieniam na 0050 potem w sterowniku 10 na 000001 oraz w 44 wyłączam PLA 2.0
dla pewności na kilka minut odłączam akumulator no i:
- przycisk asystenta parkowania nieaktywny ( na ekranie funkcja wyłączona ) prawidłowo
- czujniki działają ale tylko kilka sekund potem wywala błąd

1111556 - Side Front Left Parking Aid Sensor
B10F6 04 [009] - Internal System Fault
Confirmed - Tested Since Memory Clear

Wynika na to, że coś nie tak z lewym przednim czujnikiem.

Wnioskuje jeśli na starym sterowniku Park/Steer Assist czujniki były dobre mam na myśli 4 z przodu i 4 z tyłu, a teraz po wymianie sterownika na 3AA 919 475 S wywala błąd więc chodzi pewnie o te dodane, a mianowicie skrajny lewy przedni. Coś z nim nie tak ?

jeśli się mylę to proszę o poprawę.

Tylko czy sterownik 3AA 919 475 S dla wpisanego kodu 000001 używa 12 czujników ?
sądziłem że 8 więc czy można wrócić do 8 czy wymiana sterownika ?

I jeszcze jedno czy radio ma jakiś wpływ na zasadę działania PLA bo nie mam oryginału tylko BLAUPUNKTA ??
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1704
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 36d 16h 2m 7s
  • Pochwały: 27
  • Ostrzeżenia: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post12 maja 2019, 21:53

Po 1 żebyś wiedział. Sterownika PLA nie zmusisz żeby był PDC tylko a.
Po 2 bez znaczenia jaki system masz czy PDC czy PLA to jeżeli choć jeden z czujników nie działa to cały system robi się off i masz tylko pisk ciągły głośniczka.
Po 3 sprawdzałaś w blokach co pokazują czujniki ( domyślam się że jest ok skoro masz błąd złego kodowania - tak się domyślam)
Po 4 skoro tobie się nie chce wrzucić poszczególnych bajtów w 10 to mi się nie ch e szukać po długim kodowaniu co tam masz zaznaczone .
No i na miłość boską kodowanie u kogoś jest POD jego auto chyba że wiesz że masz też lub nie np hak albo inne wyposażenie.
W temacie jest wszystko napisane.
Po błędzie domyślam się że albo gdzieś czegoś nie zakodowales albo źle to zrobiłeś.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 208
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 17h 24m 47s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post13 maja 2019, 19:45

Czy ktoś miał podobny problem z zasadą działania asystenta.

U kolegi działa w ten sposób zapala silnik uruchamia asystenta który każe mu wybrać bieg wsteczny (jeśli nie ma możliwości wyjazdu przodem) i kierunkowskaz i działa ma możliwość wyjazd samochodu. U mnie asystenta nie uruchomię zaraz po zapaleniu silnika, jest nie aktywny jest wyłączony, czyli już jest inaczej u mnie w moim przypadku aktywuje się po przejechaniu 100 m bądź 10 km na godzinę wystarczy że przejadę ten dystans wtedy mogę uruchomić i działa asystent do przodu i później zaparkować tyłem ale co ciekawe Jeżeli szybko zgaszę silnik i zapalę samochód ponownie w przeciągu półtorej sekundy wtedy mogę uruchomić asystenta i mogę wyjechać tyłem, czego nie mogę na przykład zrobić po wyłączeniu silnika odczekaniu powiedzmy minuty czy dwóch minut wtedy już asystent nie jest aktywny. I znów muszę przejechać dystans z 100m lub 10km/h.

Posiadam sterownik 3AA919475S kodowanie 148001

Czy to wina sterownika ??
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

ALF

Aktywny

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 06 kwie 2017, 02:12
  • Online: 7d 9h 16s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Touran 5T
  • Silnik: 20tdi
  • Lokalizacja: B.B.

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post13 maja 2019, 21:15

Może byc wina sterownika zwłaszcza jak jest nowy całkowicie nie używka.
Nie wiemy jakie masz błędy ,podmieniłbym na inny sterownik albo jeszcze pogrzebałbym w adaptacjach a zwłaszcza w obwodzie koła ,błąd mising mesage świadczy o braku połączenia sterownika pla z jakimś innym sterownikiem,podejrzewam że ze sterownikiem haka, kodowanie masz teraz dobre jak nie masz haka i na pewno juz nie ma błędu u1121 ,no i widzę błąd od czujnika pla lewy przód tego dodatkowego ,czyli żle podłączony albo uwalony albo świruje i jest nie pewny a to może powodować różne dziwne problemy i dziwne zachowanie całego systemu a nawet sterownik 10 może nie wywalać żadnych błędów od razu tylko po czasie ,różnie to bywa ale błąd czujnika to nie wina kodowania.No i niie wrócisz do opcji 8 czujników w sterowniku PLA to juz wiemy.
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1704
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 36d 16h 2m 7s
  • Pochwały: 27
  • Ostrzeżenia: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post13 maja 2019, 22:59

Agolf6 pisze:Czy ktoś miał podobny problem z zasadą działania asystenta.

U kolegi działa w ten sposób zapala silnik uruchamia asystenta który każe mu wybrać bieg wsteczny (jeśli nie ma możliwości wyjazdu przodem) i kierunkowskaz i działa ma możliwość wyjazd samochodu. U mnie asystenta nie uruchomię zaraz po zapaleniu silnika, jest nie aktywny jest wyłączony, czyli już jest inaczej u mnie w moim przypadku aktywuje się po przejechaniu 100 m bądź 10 km na godzinę wystarczy że przejadę ten dystans wtedy mogę uruchomić i działa asystent do przodu i później zaparkować tyłem ale co ciekawe Jeżeli szybko zgaszę silnik i zapalę samochód ponownie w przeciągu półtorej sekundy wtedy mogę uruchomić asystenta i mogę wyjechać tyłem, czego nie mogę na przykład zrobić po wyłączeniu silnika odczekaniu powiedzmy minuty czy dwóch minut wtedy już asystent nie jest aktywny. I znów muszę przejechać dystans z 100m lub 10km/h.

Posiadam sterownik 3AA919475S kodowanie 148001

Czy to wina sterownika ??
Czyli uruchomiłeś układ i masz już OPS i samo PLA bo z tekstu wynika że tak.
Co zrobiłeś zw zadziałało? Wyjaw książę.

Co do działania to asystent wyjazdu za każdym razem działał u mnie ( chyba ) na 3AA a na pewno zawsze jak sam wyjeżdżał w dziurę.


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 208
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 17h 24m 47s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 maja 2019, 08:56

Więc:

Zaczynam od ponownego kodowania sterownika 10 zaznaczam odpowiednie Bity ( pojawia się komunikat error po wyjściu ze sterownika i ponowne jego uruchomienie na sterowniku wprowadzony jest nowy kod )
dopiero po którymś razie zaskakuje. Sterownik jest nowy miał same ZERA
otrzymuje to:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie ma błędów w tym sterowniku ani że źle zakodowany ani to że któryś czujnik nie działa
dodatkowo mam obraz na radiu z 8 czujników przód i tył bo tyle mi obsługuje moje radio więc nie wiem czy na RNS lub RCD 510 miał bym obraz z wszystkich.

Obrazek

Teraz koduje pompę ABS wpisuje w Byte 17 bite 01
po zaakceptowaniu nie ma błędu wszystko OK. ( czujniki ABS wymieniłem wcześniej wpisując w 18 Byte wartość 50 )

Obrazek

sprawdzam czy pojawiły się jakieś błędy w 10 po wybraniu biegu wstecznego jest OK
czyli jak na razie wszystko OK mam już zrobiony sterownik 10 i 03
zostaje sterownik 44 adaptacje wiec wybieram

Obrazek

więc channel 04 potem wpisuje 1 TEST i Save i niby wszystko OK.
Pytanko skoro robię to już z 100 raz to czy jakoś nie powinienem wcześniejsze ustawienia kasować, zanim wprowadzam nowe ?? i Jak sprawdzić, że opcja 1 została zaakceptowana ??

Teraz wybieram wsteczny mam obraz na radyjku z 8 czujników działają nic nie wywala sprawdzam błędy nie ma nic ani w sterowniku 10 ani w 03 ani w 44 no to super niby wszystko zrobione jak trza

Naciskam magiczny przycisk asystenta na biegu wstecznym no i dostaje to:

Obrazek

Asystent aktywował się chyba bo nie jestem pewny dopiero jak w czasie jazdy go trzymałem naciśniętego. Pojawił się obraz

Obrazek

Ale do końca nie działa jak powinien sposób działania opisałem wyżej, porównując z działaniem u kolegi na sterowniku ,,L,,
Zapomniałem wspomnieć że teraz tak samo jak nie uruchomię asystenta po zapaleniu silnika nie mam sygnalizacji z czujników, czujniki jak by nie działały. ( przy naciśniętym przycisku sygnalizacji przy parkowaniu E266 )

Działają dopiero po przejechaniu wspomnianego dystansu i aktywuje się asystent.
Zostaje podać obwód koła bo przy cofaniu wjadę w auto dla opon 225/45/17

Wiec tak działa i nie działa jak trzeba
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1704
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 36d 16h 2m 7s
  • Pochwały: 27
  • Ostrzeżenia: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 maja 2019, 09:12

Byte 0 bit 2-4 ustaw ops 360. (Choć może mi się mylić z 1k8 i w 3aa nie ma opisu 360 tylko jest jakiś że najnowszy)
Twoje radio może zwyczajnie nie wyświetlać tego 360 i gdzieś czytałem u ruskich że musiał sumie od jakiegoś z andka na rnsa dla 360.
Mi na rcd510 i rns510 pokazywał 360 stopni. Ale dopiero jak przejechałem długość auta bo ten sterownik liczy z obwodu koła żeby ustalić czy np na wysokości drzwi jest przeszkoda
ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 208
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 17h 24m 47s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 maja 2019, 09:27

Auto parkuje z asystentem bez pomocy radia ( Blaupunkt Philadelphia 835 ) sądzę że tylko wymagany jest licznik, to podstawa.
Zastanawiam się dlaczego nie mogę go uruchomić ( mam na myśli asystenta) zaraz po uruchomieniu silnika ??
Dostane na próbę sterownik ,,L,, wymienię zobaczę co będzie czy wina sterownika

Po powrocie ze stacji benzynowej po przejechaniu kilku kilometrów przy aktywnym asystencie auto zaparkowało samo. Zrobiłem skan czy nie ma błędów jest OK. I tym momencie uruchomiłem wsteczny bieg i po chwili sygnał. Jest błąd, którego wcześniej podczas jazdy i parkowania nie było, znów czujnik

1111556 - Side Front Left Parking Aid Sensor
B10F6 04 [009] - Internal System Fault
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 252
Mileage: 71454 km
Date: 2031.14.29
Time: 01:18:25

Wychodzi na to, że jednak należy go wymienić, lub nie łączy na kostce, lada dzień przyjdzie nowy.
Zobaczymy
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

ALF

Aktywny

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 06 kwie 2017, 02:12
  • Online: 7d 9h 16s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Touran 5T
  • Silnik: 20tdi
  • Lokalizacja: B.B.

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 maja 2019, 13:47

Tak cos przeczuwałem że jak błąd sie pojawił od czujnika to cos z nim nie halo i odezwie sie znów.
Podobnie miałem i też jakoś tam parkowało auto do momentu wywalenia błędu w sterowniku ,czasem i parę dni był spokój
ale mi wyłączał parkowanie w czasie manewru i na mfa parkowanie zakończone a auto stało na pół zaparkowane,szczegółów dokładnie nie pamiętam ale miałem z tym czujnikiem jajca.Pogrzeb jeszcze z obwodem koła i jak masz kamerę cofania to możesz w pla w bajcie 0 wpisac 34 ,no i po wymianie czujnika "L" bocznego może sterownik sie zdecyduje i bedzie chodził po paru jazdach ,parkowaniach.
Na twoim miejscu bym nie dawał sterownika 3AA tylko od razy 1K8 bo widze że masz licznik 3D ,pompę 20 bajtową to bez semsu iść w starocie a do blindspot juz masz nie daleko.
Offline
Awatar użytkownika

yox

Stały Bywalec

  • Posty: 404
  • Rejestracja: 28 sty 2016, 23:11
  • Online: 8d 10h 53m 18s
  • Pochwały: 15
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW Touran 1T2
  • Silnik: BXE 1.9 TDI
  • Lokalizacja: UK

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 maja 2019, 16:41

Agolf6 pisze:Więc:

Sterownik jest nowy miał same ZERA


... a parametry ? wsadż na próbe uzywkę oczywiście po uporaniu sie z błędem czujnika ;)
Offline

andreass211

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 15 gru 2017, 20:49
  • Online: 1h 27m 31s
  • Auto: touran 1t1
  • Silnik: azv
  • Lokalizacja: stavanger

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post15 maja 2019, 05:36

Witam koledzy mam pla2.0 w touranie już jakiś czas ,nigdy nie zwracałem uwagi na pewną sprawę otwórz jak cofam i mam skręcone na max koła to czujniki boczne przednie pokazują z boku przeszkodę z obu stron tak samo wczoraj prubowalem czujniki ustawiać pod innym kątem ale to nic nie zmienia sterownik mam 1k8... Obwód koła mam ustawiony do kół 205x55x16 czyli 1984 ,czy tak już jest czy coś mam źle dziękuję z góry za odpowiedź
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 208
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 17h 24m 47s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post22 maja 2019, 10:03

Mam nadzieje, że uporałem się z błędem czujnika, który pojawiał się od czasu do czasu.

1111556 - Czujnik sygnalizacji przy parkowaniu; przedni lewy; z boku
B10F6 04 [008] - Usterka systemu
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

Wymiana czujnika na inny nic nie dała, błąd na początku zniknął potem znów się pojawił, dla pewności znów wymieniłem czujnik ale tym razem z lewego na prawy. I znów po pewnym czasie pojawił się błąd.
Czyli wszystko wskazuje na to że coś z wiązką. Po wymianie kostki czujnika (dla pewności) sprawdzeniu całej wiązki chyba znalazłem problem kostka łącząca wiązkę czujników z wiązką wewnątrz auta (pod lewą lampą) PIN 1 który odpowiada za lewy czujnik był zaśniedziały pokryty białym nalotem, Inne były OK.
Po oczyszczeniu pina jest ok.

Został jeszcze opisywany problem z uruchamianiem park assyst.
asystent parkowania uruchamia się dopiero po osiągnięciu 10km./h
Nie można go włączyć zaraz po uruchomieniu silnika komunikat asystent wyłączony. Jeśli przejechałem dystans nawet 30m. oby tylko na liczniku mieć prędkość 10km/h asystent działa i teraz jeśli wyłączę silnik i znów zapale ale zrobię to w 1,5 sekundy zadziała asystent wyjazdu. Jeśli poczekam dłużej na zgaszonym silniku asystent już nie działa. I znów muszę osiągnąć minimum 10km/h
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

karol57

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 25 maja 2013, 05:39
  • Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
  • Online: 42d 18h 5m 4s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: BSE-1.6 75kW
  • Lokalizacja: Wloclawek

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post22 maja 2019, 12:03

Brawo ! :lokej:
Offline

dave111

Nieśmiały

  • Posty: 48
  • Rejestracja: 11 lis 2013, 15:33
  • Online: 14d 23h 2m 37s
  • Auto: VW GOLF 6
  • Silnik: 2.0 TDI 110 KM
  • Lokalizacja: W-Wa/NS

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post23 maja 2019, 00:02

Agolf6 pisze:Mam nadzieje, że uporałem się z błędem czujnika, który pojawiał się od czasu do czasu.

1111556 - Czujnik sygnalizacji przy parkowaniu; przedni lewy; z boku
B10F6 04 [008] - Usterka systemu
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

Wymiana czujnika na inny nic nie dała, błąd na początku zniknął potem znów się pojawił, dla pewności znów wymieniłem czujnik ale tym razem z lewego na prawy. I znów po pewnym czasie pojawił się błąd.
Czyli wszystko wskazuje na to że coś z wiązką. Po wymianie kostki czujnika (dla pewności) sprawdzeniu całej wiązki chyba znalazłem problem kostka łącząca wiązkę czujników z wiązką wewnątrz auta (pod lewą lampą) PIN 1 który odpowiada za lewy czujnik był zaśniedziały pokryty białym nalotem, Inne były OK.
Po oczyszczeniu pina jest ok.

Został jeszcze opisywany problem z uruchamianiem park assyst.
asystent parkowania uruchamia się dopiero po osiągnięciu 10km./h
Nie można go włączyć zaraz po uruchomieniu silnika komunikat asystent wyłączony. Jeśli przejechałem dystans nawet 30m. oby tylko na liczniku mieć prędkość 10km/h asystent działa i teraz jeśli wyłączę silnik i znów zapale ale zrobię to w 1,5 sekundy zadziała asystent wyjazdu. Jeśli poczekam dłużej na zgaszonym silniku asystent już nie działa. I znów muszę osiągnąć minimum 10km/h


Już nie przesyłaj kodowania na pw, bo nie zauważyłem że tutaj temat poruszyłeś.
To co Ci napisałem może innym się przyda:

Najlepiej zrobić następujący test, który powinien zadziałać.

1. Wykonaj parkowanie równoległe przy użyciu asystenta.
2. Następnie wyłącz silnik.
3. Włącz silnik.
4. Wrzuć wsteczny i kierunkowskaz i dopiero włącz asystenta, powinien pojawić Ci się komunikat itp. i auto powinno wyjechać.


U mnie na 3AA 919 475 S czy teraz na 1k8 działa to tak, że normalnie po włączeniu czujników po uruchomieniu samochodu, mam widok na 8 czujników, dopiero jak przejadę koło przeszkody z boku to wtedy się pojawia ops 360, chociaż na DM to włącza się stopniowo i w takiej sytuacji asystent działa bez problemu również podczas wyjazdu z parkowania równoległego.
Po odpaleniu silnika też mam info na zegarach że asystent jest niedostępny, ale najczęściej jest to związane z tym że auto nie ma możliwości wyjechania np. z koperty, stąd też wg mnie tak to działa po prostu.
Jaki nr masz maglownicy? u mnie sterownik 44 tak samo wyglądał po adaptacji PLA i na początku też myślałem, że to był problem, bo akurat ja nie mogłem w ogóle tego uruchomić przez złe podłączenie przycisku PLA.
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 208
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 17h 24m 47s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post23 maja 2019, 00:53

opis
Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1K0-909-14x-GEN3.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 909 144 E
Komponent: EPS_ZFLS Kl. 69 2501
Weryfikacja: 00H15000
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 2C0105F34A08E767125-8078

Jutro spróbuje z tym testem
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1704
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 36d 16h 2m 7s
  • Pochwały: 27
  • Ostrzeżenia: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post23 maja 2019, 04:47

dave111 pisze:
Agolf6 pisze:Mam nadzieje, że uporałem się z błędem czujnika, który pojawiał się od czasu do czasu.

1111556 - Czujnik sygnalizacji przy parkowaniu; przedni lewy; z boku
B10F6 04 [008] - Usterka systemu
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

Wymiana czujnika na inny nic nie dała, błąd na początku zniknął potem znów się pojawił, dla pewności znów wymieniłem czujnik ale tym razem z lewego na prawy. I znów po pewnym czasie pojawił się błąd.
Czyli wszystko wskazuje na to że coś z wiązką. Po wymianie kostki czujnika (dla pewności) sprawdzeniu całej wiązki chyba znalazłem problem kostka łącząca wiązkę czujników z wiązką wewnątrz auta (pod lewą lampą) PIN 1 który odpowiada za lewy czujnik był zaśniedziały pokryty białym nalotem, Inne były OK.
Po oczyszczeniu pina jest ok.

Został jeszcze opisywany problem z uruchamianiem park assyst.
asystent parkowania uruchamia się dopiero po osiągnięciu 10km./h
Nie można go włączyć zaraz po uruchomieniu silnika komunikat asystent wyłączony. Jeśli przejechałem dystans nawet 30m. oby tylko na liczniku mieć prędkość 10km/h asystent działa i teraz jeśli wyłączę silnik i znów zapale ale zrobię to w 1,5 sekundy zadziała asystent wyjazdu. Jeśli poczekam dłużej na zgaszonym silniku asystent już nie działa. I znów muszę osiągnąć minimum 10km/h


Już nie przesyłaj kodowania na pw, bo nie zauważyłem że tutaj temat poruszyłeś.
To co Ci napisałem może innym się przyda:

Najlepiej zrobić następujący test, który powinien zadziałać.

1. Wykonaj parkowanie równoległe przy użyciu asystenta.
2. Następnie wyłącz silnik.
3. Włącz silnik.
4. Wrzuć wsteczny i kierunkowskaz i dopiero włącz asystenta, powinien pojawić Ci się komunikat itp. i auto powinno wyjechać.


U mnie na 3AA 919 475 S czy teraz na 1k8 działa to tak, że normalnie po włączeniu czujników po uruchomieniu samochodu, mam widok na 8 czujników, dopiero jak przejadę koło przeszkody z boku to wtedy się pojawia ops 360, chociaż na DM to włącza się stopniowo i w takiej sytuacji asystent działa bez problemu również podczas wyjazdu z parkowania równoległego.
Po odpaleniu silnika też mam info na zegarach że asystent jest niedostępny, ale najczęściej jest to związane z tym że auto nie ma możliwości wyjechania np. z koperty, stąd też wg mnie tak to działa po prostu.
Jaki nr masz maglownicy? u mnie sterownik 44 tak samo wyglądał po adaptacji PLA i na początku też myślałem, że to był problem, bo akurat ja nie mogłem w ogóle tego uruchomić przez złe podłączenie przycisku PLA.
Ops 360 pojawia się po przejechaniu odcinka a nie po wykryciu przeszkody.
Moduł PLA "skanuje" czujnikiem przednim przeszkodę i przelicza po obwodzie koła i wtedy wie że np. na słupku B jest przeszkodą. Chyba że masz czujniki po środku bo ja nie posiadam :)

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 208
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 17h 24m 47s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post23 maja 2019, 18:46

Jestem po testach
Zrobiłem 2 parkowania równoległe i prostopadłe auto zaparkowało.
W obu przypadkach po zgaszeniu silnika odczekałem 2 minuty i zapaliłem ponownie, włączyłem bieg wsteczny i kierunkowskaz asystent nie dostępny. Druga opcja uruchomienie asystenta przed wybraniem biegu wstecznego i kierunkowskazu asystent nie dostępny.
Szybkie zapalenie po zgaszeniu asystent dostępny komunikat ( wybierz bieg wsteczny i kierunkowskaz )
Czyli działa dopiero jeśli asystent jest aktywny ( jazda minimum 10/h ) i wyłączę silnik i szybko zapale.

Wychodzi na to że coś z kasowaniem sterownika jeśli dłużej nie dostaje sygnału wyłącza się całkiem
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
PoprzedniaNastępna

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości