Dzisiaj jest 24 kwie 2019, 05:41


Park Assist 1.5 i 2.0

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

mzeberek

Sympatyk

  • Posty: 59
  • Rejestracja: 19 gru 2013, 20:46
  • Online: 15d 7h 44m 54s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CGGA 1.4 59kW
  • Lokalizacja: Grójec

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post13 kwie 2019, 10:32

Do znawców tematu. Czy wymiana czujników ABS jest niezbędna przy przejściu z 1.5 na 2.0? Bo tylko tego nie zrobiłem. Po ruszeniu do tyłu system się wyłącza :( Do tego momentu wszystko OK. Mogę przełączyć między parkowaniem prostopadłymi a równoległym, pokazuje miejsce, potem informacje żeby wrzucić wsteczny i na tym koniec. Nie ma żadnych błędów w VCDS.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Maciek
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1636
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 35d 9h 10m 56s
  • Pochwały: 27
  • Ostrzeżenia: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post13 kwie 2019, 10:35

mzeberek pisze:Do znawców tematu. Czy wymiana czujników ABS jest niezbędna przy przejściu z 1.5 na 2.0? Bo tylko tego nie zrobiłem. Po ruszeniu do tyłu system się wyłącza :( Do tego momentu wszystko OK. Mogę przełączyć między parkowaniem prostopadłymi a równoległym, pokazuje miejsce, potem informacje żeby wrzucić wsteczny i na tym koniec. Nie ma żadnych błędów w VCDS.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wg mnie tak.
Ewentualnie przedostatni bajt ABS jak wygląda ? 00 czy 50 ?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

mzeberek

Sympatyk

  • Posty: 59
  • Rejestracja: 19 gru 2013, 20:46
  • Online: 15d 7h 44m 54s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CGGA 1.4 59kW
  • Lokalizacja: Grójec

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post13 kwie 2019, 14:38

U mnie wygląda tak:
Adres 10: Asyst.park./kierow. (J791) Plik etykiet: 3AA-919-475.clb
Oznaczenie elementu SW: 3AA 919 475 S HW: 4H0 919 475 E
Komponent: PARKHILFE PLA H06 0043
Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 56231333302823
Kodowanie: 158001
Kod serwisu: WSC 12345 123 12345
Zbiór danych ASAM: EV_EPHVA2C000000000 002014
ROD: EV_EPHVA2C000000000_VW41.rod
VCID: 4B945FB0E2C511194C-801E

Nie znaleziono błędów.


Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 BL HW: 1K0 907 379 BL
Komponent: ESP MK60EC1 H31 0152
Weryfikacja: 00H31001
Kodowanie: 113B200D092A0000881404E890210040350800
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 7DF0C168E4F16FA982-8028

Nie znaleziono błędów.
Maciek
Offline
Awatar użytkownika

yox

Stały Bywalec

  • Posty: 380
  • Rejestracja: 28 sty 2016, 23:11
  • Online: 8d 6h 14m 55s
  • Pochwały: 11
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW Touran 1T2
  • Silnik: BXE 1.9 TDI
  • Lokalizacja: UK

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post13 kwie 2019, 20:07

mzeberek pisze: Czy wymiana czujników ABS jest niezbędna przy przejściu z 1.5 na 2.0? B


... niezbędna ;)
Offline

mzeberek

Sympatyk

  • Posty: 59
  • Rejestracja: 19 gru 2013, 20:46
  • Online: 15d 7h 44m 54s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CGGA 1.4 59kW
  • Lokalizacja: Grójec

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 kwie 2019, 12:55

Wymieniłem czujniki. Niestety pojawiły się błędy:

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 BL HW: 1K0 907 379 BL
Komponent: ESP MK60EC1 H31 0152
Weryfikacja: 00H31001
Kodowanie: 113B200D092A0000881404E890210040350000
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 7DF0C168E4F16FA982-8028

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
03842 - Tylny prawy czujnik liczby obrotów; nieprawidłowy sygnał
000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 67
Przebieg: 76858 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.09.04
Czas: 13:05:39

Ramka zamrożona:
Zliczanie: 7
Zliczanie: 0
Zliczanie: 12288
Zliczanie: 87
Zliczanie: 44544
Zliczanie: 0
Zliczanie: 255
Zliczanie: 0

03841 - Tylny lewy czujnik liczby obrotów; nieprawidłowy sygnał
000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 67
Przebieg: 76858 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.09.04
Czas: 13:05:39

A po zmianie kodowania w ABS na 50 w przedostatnim bajcie

Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 BL HW: 1K0 907 379 BL
Komponent: ESP MK60EC1 H31 0152
Weryfikacja: 00H31001
Kodowanie: 113B200D092A0000881404E890210040355000
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 7DF0C168E4F16FA982-8028

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
03842 - Tylny prawy czujnik liczby obrotów; nieprawidłowy sygnał
000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 67
Przebieg: 76858 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.09.04
Czas: 13:39:56

Ramka zamrożona:
Zliczanie: 7
Zliczanie: 0
Zliczanie: 12288
Zliczanie: 87
Zliczanie: 44032
Zliczanie: 0
Zliczanie: 255
Zliczanie: 0

03841 - Tylny lewy czujnik liczby obrotów; nieprawidłowy sygnał
000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 67
Przebieg: 76858 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.09.04
Czas: 13:39:56

03197 - Ukł.skracania drogi hamowania 2 w sterowniku układu ADR (J428)
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 67
Przebieg: 76858 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.09.04
Czas: 13:39:55

Ramka zamrożona:
Zliczanie: 3
Zliczanie: 0
Zliczanie: 12288
Zliczanie: 8244
Zliczanie: 44032
Zliczanie: 0
Zliczanie: 255
Zliczanie: 0

Czyli zakładam stare czujniki:( Czujniki mam złe? Można to jakoś sprawdzić?
Gdzieś czytałem o kodowaniu czujników po wymianie ale nie mogę tego znaleźć :(
Maciek
Offline
Awatar użytkownika

yox

Stały Bywalec

  • Posty: 380
  • Rejestracja: 28 sty 2016, 23:11
  • Online: 8d 6h 14m 55s
  • Pochwały: 11
  • Ostrzeżenia: 2
  • Auto: VW Touran 1T2
  • Silnik: BXE 1.9 TDI
  • Lokalizacja: UK

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 kwie 2019, 16:20

... gdzie masz "50" w ostatnim byte ? bo jakos nie widze ) właśnie tam kodujesz nowe czujniki Byte 18 bit 4 i 6 ( ostatni byte wartość "50")
Offline

mzeberek

Sympatyk

  • Posty: 59
  • Rejestracja: 19 gru 2013, 20:46
  • Online: 15d 7h 44m 54s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CGGA 1.4 59kW
  • Lokalizacja: Grójec

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 kwie 2019, 16:33

Wkleiłem dwa kodowania z 00 i 50. Ale zmieniałem to w przedostatnim byte a nie w ostatnim. Czyli to ma być na końcu?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Maciek
Offline

mzeberek

Sympatyk

  • Posty: 59
  • Rejestracja: 19 gru 2013, 20:46
  • Online: 15d 7h 44m 54s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CGGA 1.4 59kW
  • Lokalizacja: Grójec

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post14 kwie 2019, 16:55

To było to. Ostatni byte z 00 na 50. Dziękuję za pomoc. :)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Maciek
Poprzednia

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości