Dzisiaj jest 12 kwie 2021, 08:25


Park Assist 1.5 i 2.0

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Online

poaa1hd

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 10 maja 2018, 20:22
  • Online: 1d 21h 58m 7s
  • Auto: Touran
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Haugesund

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post23 lut 2021, 16:37

To jeszcze podchwytliwe pytanie. Musze u siebie zmienic maglownice na GEN3 zeby wszystko latalo. Do wyboru maglownica z passata C7 2014 lub ostatni wypust z golfa 6. Obie zrobione maja troszkę ponad 100000 różnica w cenie jest kolo 300 zl na korzyść tej z passata. Jakie sa różnice jeśli chodzi o przyszłościowe mody czy nie ma to znaczenia?
Offline

marsss

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 04 mar 2018, 12:00
  • Online: 21h 31m 29s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Scirocco 2010
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: śląskie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post23 lut 2021, 17:33

Jeśli obie są 3gen to niema większego znaczenia , do każdej wgrasz charakterystykę jaką będziesz chciał .


Autor postu otrzymał pochwałę
Online

poaa1hd

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 10 maja 2018, 20:22
  • Online: 1d 21h 58m 7s
  • Auto: Touran
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Haugesund

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post27 lut 2021, 19:51

No to magiel 5N1909144R na pokładzie z wgranym parametrem 337 :) Niestety park assist teraz wyświetla ze jest niedostępny :) Adaptacja w kanale 4 zrobiona jest ustawione na 1 czyli PLA1.5, 2.0 no chyba ze w tych maglach jest inaczej niz w 1K0. Niestety VCP nie podpowiada co i jak ;P Przyczyna może być ze kierownica troszeczkę krzywo stoi ale to niestety dopiero w poniedziałek bede mial dostęp do maszyny do ustawiania zbieżności wiec wyjaśni sie wtedy. Niestety reszta kodowań i adaptacji dalej nie jest jak powinna bo nadal nie wyświetla mi na radiu linii po jakiej auto będzie sie poruszać. Błędu z komunikacja wreszcie brak wiec wszystko raczej sie dogaduje.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2021, 20:42 przez poaa1hd, łącznie zmieniany 2 razy
Offline

marsss

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 04 mar 2018, 12:00
  • Online: 21h 31m 29s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Scirocco 2010
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: śląskie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post27 lut 2021, 20:00

Komunikat park assist niedostępny wiąże się z jakimś błędem w sterowniku pla , tak mi się wydaje
Online

poaa1hd

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 10 maja 2018, 20:22
  • Online: 1d 21h 58m 7s
  • Auto: Touran
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Haugesund

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post27 lut 2021, 20:43

Jednak nie do końca sie dogaduje :) park assist ruszył wyświetla ze znajduje miejsce ale po puszczeniu hamulca info ze zakończył działanie i pojawiły sie dwa błędy komunikacji w module PLA ze jest jej brak z maglem. Wychodzi na to ze sytuacja sie odwróciła. Wcześniej w maglu GEN2 mialem błąd komunikacji z PLA a w PLA zero błędów a teraz w PLA mam błędy a w maglu zero :) ech te modyfikacje... nie wiem może bramke zmienie jeszcze i zobaczę jak to będzie działać choć ta co mam jest jedna z nowszych raczej.
edit. Pojawił sie tez blad w cangateway sporadyczny o braku komunikacji z maglem tyle ze komunikacja z nim jest bezproblemowa zaktualizowałem juz go do najnowszej wersji plus parametryzacja. jak pisałem może ta bramka cos fisiuje wiec jutro ja wymienie i zobaczymy.
Offline

marsss

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 04 mar 2018, 12:00
  • Online: 21h 31m 29s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Scirocco 2010
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: śląskie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post27 lut 2021, 21:51

Nie napisałeś jaką brame masz , a raczej jaki soft ?
Choć wydaje mi się że to nie powinno mieć to znaczenia .
Online

poaa1hd

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 10 maja 2018, 20:22
  • Online: 1d 21h 58m 7s
  • Auto: Touran
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Haugesund

Park Assist 1.5 i 2.0

Post27 lut 2021, 22:24

Address 19: CAN Gateway (J533) Labels:. 7N0-907-530-V2.clb
Part No SW: 7N0 907 530 BJ HW: 7N0 907 530 AL
Component: J533 Gateway H58 1682
Revision: H58 Serial number: 110915F1002715
To co mam u siebie
Problem rozwiazany :) takie kwiatki z problemami komunikacji robil ABS. Niestety pospiech i kombinacje z kodowaniami nie sa dobrym miksem i po prostu nie bylo PLA2.0 zakodowane w byte17. Blad znaleziony przez kolege Spacewalker :)
Offline

piotr64

Aktywny

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 30 gru 2019, 11:42
  • Online: 9d 4h 19m 35s
  • Pochwały: 3
  • Ostrzeżenia: 1
  • Auto: Golf VI TEAM
  • Silnik: 1.4 16V
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post17 mar 2021, 10:52

Pytanko do tych co mają pla 2.0 odległość bocznego czujnika od nadkola i górnej krawędzi zderzaka czy w jednej lini z pdc i koszyki od turana 1t0 czy z golfa 5k0 z przednich radarów ???
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 2h 15m 18s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post26 mar 2021, 13:38

Panowie, potrzebuję pomocy w temacie PLA - niby wszystko działa, ale tak nie do końca i sam dokładnie nie wiem, czy problem jest w czujnikach ABS, kodowaniu pompy, czy może sterowniku PLA:

OBJAWY:
0. Błędów jakichkolwiek brak, zarówno w pompie ABS jak i sterowniku PLA

1. Pilot się aktywuje (wyświetla na liczniku, można wybrać sposób parkowania), ale w momencie rozpoczęcia poszukiwania miejsca nie rozpoczyna procedury parkowania mimo przejechania obok miejsca w którym auto spokojnie się zmieści

2. Odwrotne wskazania linii trajektorii ruchu oraz automatyczne włączanie się linii do tyłu przy spowalnianiu
https://youtu.be/UUM7SGWw67Y

3. Reakcja na tylne lewe koło
https://youtu.be/AmcbngrrJok

4. Reakcja na tylne prawe koło
https://youtu.be/MNCLrH6OZa4

KODOWANIE POMPY
Z tego co pamiętam kodowałem byte 17 bit 0
Jeśli ktoś może napisać co dokładnie trzeba zakodować - chętnie to porównam ze swoim starym kodowaniem (przed montażem PLA)

STEROWNIK PLA
początkowo 1K8919475, aktualnie 1K8919475D (ponoć najnowszy soft z przeznaczeniem do DM, jest i z literką E ale ten jest do RCD 510)

CZUJNIKI ABS - są z aliexpress, ale po doświadczeniu nagranym w powyższym filmiku kupiłem jeden oryginał VW nowy i niestety jest to samo...
Zamieniałem polaryzację jednego z czujników - oczywiście wszystkie kontrolki od ABS się zaświeciły, wywaliło błąd itd, stad wniosek ze podłączone są poprawnie....

Już kombinowałem, żeby założyć prawy (parzysty) na lewy (nieparzysty), ale nie ma szans zeby dało się je założyć odwrotnie...

Licząc na waszą kreatywność oraz analityczne umiejętności żadnych innych oprócz oczywistych wniosków pisał nie będę - PLA bierze sygnał z lewego tylnego koła - proszę o pomoc i wolę nie sugerować rozwiązań...
Online

poaa1hd

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 10 maja 2018, 20:22
  • Online: 1d 21h 58m 7s
  • Auto: Touran
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Haugesund

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post26 mar 2021, 19:43

PANCUSTOM pisze:Panowie, potrzebuję pomocy w temacie PLA - niby wszystko działa, ale tak nie do końca i sam dokładnie nie wiem, czy problem jest w czujnikach ABS, kodowaniu pompy, czy może sterowniku PLA:

OBJAWY:
0. Błędów jakichkolwiek brak, zarówno w pompie ABS jak i sterowniku PLA

1. Pilot się aktywuje (wyświetla na liczniku, można wybrać sposób parkowania), ale w momencie rozpoczęcia poszukiwania miejsca nie rozpoczyna procedury parkowania mimo przejechania obok miejsca w którym auto spokojnie się zmieści

2. Odwrotne wskazania linii trajektorii ruchu oraz automatyczne włączanie się linii do tyłu przy spowalnianiu
https://youtu.be/UUM7SGWw67Y

3. Reakcja na tylne lewe koło
https://youtu.be/AmcbngrrJok

4. Reakcja na tylne prawe koło
https://youtu.be/MNCLrH6OZa4

KODOWANIE POMPY
Z tego co pamiętam kodowałem byte 17 bit 0
Jeśli ktoś może napisać co dokładnie trzeba zakodować - chętnie to porównam ze swoim starym kodowaniem (przed montażem PLA)

STEROWNIK PLA
początkowo 1K8919475, aktualnie 1K8919475D (ponoć najnowszy soft z przeznaczeniem do DM, jest i z literką E ale ten jest do RCD 510)

CZUJNIKI ABS - są z aliexpress, ale po doświadczeniu nagranym w powyższym filmiku kupiłem jeden oryginał VW nowy i niestety jest to samo...
Zamieniałem polaryzację jednego z czujników - oczywiście wszystkie kontrolki od ABS się zaświeciły, wywaliło błąd itd, stad wniosek ze podłączone są poprawnie....

Już kombinowałem, żeby założyć prawy (parzysty) na lewy (nieparzysty), ale nie ma szans zeby dało się je założyć odwrotnie...

Licząc na waszą kreatywność oraz analityczne umiejętności żadnych innych oprócz oczywistych wniosków pisał nie będę - PLA bierze sygnał z lewego tylnego koła - proszę o pomoc i wolę nie sugerować rozwiązań...
Jak masz zakodowany ABS?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 2h 15m 18s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post26 mar 2021, 21:44

Dobra, mamy rozwiązanie, przyczyną było błędne kodowanie (zly opis) ale żeby temat stosownie zakończyć proces w jaki został osiągnięty sukces :)

kodowanie które powodowało zachowanie prezentowane i opisane powyżej:
https://imgur.com/aQYfj6r.jpg

Jako ze byte 18 odpowiada za czujniki kierunkowe, postanowiłem powrócić z nim do ustawienia standardowego (00)

Poniżej rezultat i kilka słów komentarza :D
https://youtu.be/iOqmjs9QTDM

Przyczyna została znaleziona :lokej:, więc zaczęły się eksperymenty (wertowanie internetu i telefony do znajomych, którym trułem dupsko od października :banghead: )

https://youtu.be/Vvd0gRiATVc



Niniejszym ogłaszam sukces :bigok: :bigok:

https://youtu.be/19zNDG3fkLU

P.S. jakby ktos był tak mily i wytlumaczył mi jak zrobic tak zeby filmy z yt się wyswietlaly tutaj w miniaturkach to będę wdzieczny, pozmianiem i moje wypociny na pewno bedą dużo łątwiejsze w odbiorze :)
Online

poaa1hd

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 10 maja 2018, 20:22
  • Online: 1d 21h 58m 7s
  • Auto: Touran
  • Silnik: BLS
  • Lokalizacja: Haugesund

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post26 mar 2021, 21:51

PANCUSTOM pisze:Dobra, mamy rozwiązanie, przyczyną było błędne kodowanie (zly opis) ale żeby temat stosownie zakończyć proces w jaki został osiągnięty sukces :)

kodowanie które powodowało zachowanie prezentowane i opisane powyżej:
https://imgur.com/aQYfj6r.jpg

Jako ze byte 18 odpowiada za czujniki kierunkowe, postanowiłem powrócić z nim do ustawienia standardowego (00)

Poniżej rezultat i kilka słów komentarza :D
https://youtu.be/iOqmjs9QTDM

Przyczyna została znaleziona :lokej:, więc zaczęły się eksperymenty (wertowanie internetu i telefony do znajomych, którym trułem dupsko od października :banghead: )

https://youtu.be/Vvd0gRiATVc



Niniejszym ogłaszam sukces :bigok: :bigok:

https://youtu.be/19zNDG3fkLU

P.S. jakby ktos był tak mily i wytlumaczył mi jak zrobic tak zeby filmy z yt się wyswietlaly tutaj w miniaturkach to będę wdzieczny, pozmianiem i moje wypociny na pewno bedą dużo łątwiejsze w odbiorze :)


Byte 18 nie odpowiada tylko za czujniki kierunkowe. Rozwiazanie Twojego problemu bylo strone wczesniej w tym temacie bo mialem ten sam problem ;) i nie tylko ja bo jeszcze kolega marsss.
Offline

PANCUSTOM

Sympatyk

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 11 maja 2020, 18:37
  • Online: 1d 2h 15m 18s
  • Auto: VW Scirocco
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post26 mar 2021, 22:17

poaa1hd pisze:
PANCUSTOM pisze:Dobra, mamy rozwiązanie, przyczyną było błędne kodowanie (zly opis) ale żeby temat stosownie zakończyć proces w jaki został osiągnięty sukces :)

kodowanie które powodowało zachowanie prezentowane i opisane powyżej:
https://imgur.com/aQYfj6r.jpg

Jako ze byte 18 odpowiada za czujniki kierunkowe, postanowiłem powrócić z nim do ustawienia standardowego (00)

Poniżej rezultat i kilka słów komentarza :D
https://youtu.be/iOqmjs9QTDM

Przyczyna została znaleziona :lokej:, więc zaczęły się eksperymenty (wertowanie internetu i telefony do znajomych, którym trułem dupsko od października :banghead: )

https://youtu.be/Vvd0gRiATVc



Niniejszym ogłaszam sukces :bigok: :bigok:

https://youtu.be/19zNDG3fkLU

P.S. jakby ktos był tak mily i wytlumaczył mi jak zrobic tak zeby filmy z yt się wyswietlaly tutaj w miniaturkach to będę wdzieczny, pozmianiem i moje wypociny na pewno bedą dużo łątwiejsze w odbiorze :)


Byte 18 nie odpowiada tylko za czujniki kierunkowe. Rozwiazanie Twojego problemu bylo strone wczesniej w tym temacie bo mialem ten sam problem ;) i nie tylko ja bo jeszcze kolega marsss.


A widzisz :pub: , wymyslilem koło od nowa :rotfl:
Co prawda temat zacząłem czytać, ale doszedłem do strony 5tej, na więcej nie miałem warunków. Najważniejsze, ze jest sukces :) :party:
Poprzednia

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości