Dzisiaj jest 21 kwie 2025, 13:17


Park Assist 1.5 i 2.0

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

ikell

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 08 mar 2013, 08:00
  • Online: 3d 21h 50m
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSi 122KM
  • Lokalizacja: Slask

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post06 kwie 2013, 08:36

XenosagaII pisze:Są moduły dla 1.5 z końcówka H


One obsługują tylko PLA 1.5, czy może 1.5 oraz 2.0?
Offline

ikell

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 08 mar 2013, 08:00
  • Online: 3d 21h 50m
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSi 122KM
  • Lokalizacja: Slask

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post06 kwie 2013, 14:24

Xeno posiadasz może schemat połączenia tych dwóch dodatkowych czujników w tylnym zderzaku?
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post06 kwie 2013, 16:59

ikell pisze:
XenosagaII pisze:Są moduły dla 1.5 z końcówka H


One obsługują tylko PLA 1.5, czy może 1.5 oraz 2.0?


tylko 1.5

ikell pisze:Xeno posiadasz może schemat połączenia tych dwóch dodatkowych czujników w tylnym zderzaku?


tak mam schemat. Jak wszystko mi się uda to opisze w dziale "Warsztat".

Teraz mam zagwozdkę. Tylna kostka od czujników PDC jest 8 pinowa. Wszystkie sloty są zajęte bo jest oświetlenie tablicy.
Zastanawiam się jakiej kostki użyć na dwa piny wystarczy hmm
Ktoś ma jakiś pomysł?
Offline

ikell

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 08 mar 2013, 08:00
  • Online: 3d 21h 50m
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSi 122KM
  • Lokalizacja: Slask

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post06 kwie 2013, 17:17

Dokładnie zrób tak jak piszesz, ta 2 pinowa kostka w zupełności wystarczy. A swoją drogą dzięki że dzielisz się z nami takimi zagwostkami :-), dzięki temu od razu sobie dodam taką kostkę do listy zakupów.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post06 kwie 2013, 21:05

Poszperałem w ETCE i wszystko wskazuje, że w przypadku PLA (1.5 i 2.0) połączenia czujników idą bezpośrednio do wtyczek 12 pin przy sterowniku. Ne ma żadnych "przejściowych" wtyczek 8 pin jak w przypadku PDC. Producent "ułatwił" sobie montaż oraz koszty produkcji i wiązki zderzaków idą bezpośrednio do modułu. W przypadku demontażu zderzaka trzeba wypiąć każdą z wtyczek czujników i zaczepy wiązki aby oddzielić zderzak od nadwozia.
W przypadku modernizacji do PLA 1.5 lub 2.0 trzeba albo pozbyć się pośrednich wtyczek 8 pin i dołożyć przewody albo pociągnąć równolegle do starej wiązki przewody do wtyczek 12-pin w sterowniku.
Wtyczki 12-pinowe to 8E0972112A i 8E0972112B (różnią się kolorami).
Obawiam się więc Xeno, że czeka Ciebie kolejny demontaż podszybia aby się wpiąć z czujnikami do sterownika.
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post06 kwie 2013, 23:18

Arek_VI pisze:Poszperałem w ETCE i wszystko wskazuje, że w przypadku PLA (1.5 i 2.0) połączenia czujników idą bezpośrednio do wtyczek 12 pin przy sterowniku. Ne ma żadnych "przejściowych" wtyczek 8 pin jak w przypadku PDC. Producent "ułatwił" sobie montaż oraz koszty produkcji i wiązki zderzaków idą bezpośrednio do modułu. W przypadku demontażu zderzaka trzeba wypiąć każdą z wtyczek czujników i zaczepy wiązki aby oddzielić zderzak od nadwozia.


U mnie jest wtyczka 8 pinowa. Najwyraźniej mam model z 2009 roku i jeszcze nie wpadli na taki głupi uproszczony pomysł.


Arek_VI pisze:W przypadku modernizacji do PLA 1.5 lub 2.0 trzeba albo pozbyć się pośrednich wtyczek 8 pin i dołożyć przewody albo pociągnąć równolegle do starej wiązki przewody do wtyczek 12-pin w sterowniku.


Ja chce dołożyć wtyczkę z gumkami tak aby można było łatwo odłączać.

Arek_VI pisze:Wtyczki 12-pinowe to 8E0972112A i 8E0972112B (różnią się kolorami).


Nie wiem czemu podałeś numery tych wtyczek które wchodzą do modułu. Miałem na myśli wtyczkę męską i damską z gumkami izolującymi która będzie w zderzaku tylnym.

Arek_VI pisze:Obawiam się więc Xeno, że czeka Ciebie kolejny demontaż podszybia aby się wpiąć z czujnikami do sterownika.

Tu się wycwaniłem.
1. pociągnołem już wiązkę do progu.
2. podszybia nie zakładałem
3. testy robiłem na podłączonych wszystkich podzespołach.

Wracając do tematu kostki to albo zmienię na taką jak z przodu 10pinów albo wezmę identyczną i będzie obok.
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post06 kwie 2013, 23:22

ikell pisze:Dokładnie zrób tak jak piszesz, ta 2 pinowa kostka w zupełności wystarczy. A swoją drogą dzięki że dzielisz się z nami takimi zagwostkami :-), dzięki temu od razu sobie dodam taką kostkę do listy zakupów.

Wole na bieżąco pisać o problemach i nowych niespodziankach aby następcy modów uniknęli rozczarowań i aby nie tracili czasu. Moje auto już 2 tygodnie stoi w garażu rozkręcone bo co róż coś wychodzi :P
Jest jedna rzecz do której mam cykora aby montować to webasto. Nie wiem czy się odważę.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 00:24

XenosagaII pisze:
Nie wiem czemu podałeś numery tych wtyczek które wchodzą do modułu. Miałem na myśli wtyczkę męską i damską z gumkami izolującymi która będzie w zderzaku tylnym.


Dałem te wtyczki aby było wiadomo gdzie i jakim przewodami ciągnąć instalację. Będę się starał zrobić tak jak fabryka.
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 00:36

Nie masz fabrycznych czujnikow z tyłu ?
Offline

ikell

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 08 mar 2013, 08:00
  • Online: 3d 21h 50m
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSi 122KM
  • Lokalizacja: Slask

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 06:27

Arek_VI pisze:Poszperałem w ETCE i wszystko wskazuje, że w przypadku PLA (1.5 i 2.0) połączenia czujników idą bezpośrednio do wtyczek 12 pin przy sterowniku. Ne ma żadnych "przejściowych" wtyczek 8 pin jak w przypadku PDC.


Ja sprawdziłem w elsawin zarówno schemat golfa PLA1.5 (nie mogę namierzyć schematu do 2.0) jaki i tourana z PLA 2.0 i w obu przypadkach na schematach występują przejściowe wtyczki 8pin zarówno przy przednim jak i tylnim zderzaku.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 12:30

Ikell w Golfie w wiązce tylnego zderzaka razem z czujnikami masz też przewody oświetlenia tablicy rejestracyjnej - stąd na tył nie wystarcza wtyczka 8-pinowa. W Touranie oświetlenie tablicy to oddzielny temat i tam są z tyłu wtyczki 8-pin.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 12:53

Tak sobie myślę, że najlepiej byłoby dać dodatkowe złącze i gniazdo 2 -pinowe do obsługi tylnych dodatkowych czujników i pociągnąć przewody z nich bezpośrednio do sterownika. Zasilanie czujników jest wspólne więc można je podpiąć do istniejącej wiązki w zderzaku. Takie rozwiązanie byłoby najmniej ingerujące w istniejący układ.
Offline

ikell

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 08 mar 2013, 08:00
  • Online: 3d 21h 50m
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSi 122KM
  • Lokalizacja: Slask

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 13:06

Sprawdziłem jeszcze raz i jeżeli chodzi o golfa z PLA 1.5 (6 czujników przód i 4 tył) to przewody od tylnych czujników przechodzą przez kostkę 8-pin, to co mówisz o wtyczce 10pin, to masz na myśli golfa cabrio z PLA 2.0?
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 13:44

Jestem tego samego zdania co Arek, dodatkowa wtyczka na 2 piny załatwi sprawę Poszperałem w swojej wiązce i znalazłem wtyczkę męska i damską uszczelnianą.
kostki czujników na tył.jpg

Kostka męska: 1J0 973 802
Kostka damska: 1K0 973 702
Piny damskie: 000 979 025 E
Piny męskie: 000 979 020 E
czarne gumy uszczelniające (tuleje): 1J0 906 102

Ten zestaw spokojnie zda egzamin :) kolorem wtyczki niema co się przejmować.
Opis pinów i wtyczek również w dziale poświęconym "Piny i wtyczki"


Autor postu otrzymał pochwałę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2013, 14:36 przez XenosagaII, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 13:59

Hm, czy możecie napisać jakieś podsumowanie kwestii wiązek i wtyczek? ;)

Interesuje mnie co trzeba dołożyć/zrobić, żeby w samochodzie z PLA 1.5 podłączyć dodatkowe dwa tylne czujniki PLA...
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 14:30

ikell pisze:Sprawdziłem jeszcze raz i jeżeli chodzi o golfa z PLA 1.5 (6 czujników przód i 4 tył) to przewody od tylnych czujników przechodzą przez kostkę 8-pin, to co mówisz o wtyczce 10pin, to masz na myśli golfa cabrio z PLA 2.0?


Tak.
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 14:35

jmf pisze:Hm, czy możecie napisać jakieś podsumowanie kwestii wiązek i wtyczek? ;)

Interesuje mnie co trzeba dołożyć/zrobić, żeby w samochodzie z PLA 1.5 podłączyć dodatkowe dwa tylne czujniki PLA...


Jak troszkę będziesz cierpliwy to wszystko opisze jak tylko uruchomie system. Czujniki abs bedemia 11/12 kwietnia wiec max za 2 tygodnie bedzie wszystko poskładane.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 14:41

XenosagaII pisze: Poszperałem w swojej wiązce i znalazłem wtyczkę męska i damską uszczelnianą.
kostki czujników na tył.jpg

Kostka męska: 1J0 973 802
Kostka damska: 1K0 973 702
Piny damskie: 000 979 025 E
Piny męskie: 000 979 020 E
czarne gumy uszczelniające (tuleje): 1J0 906 102

Ten zestaw spokojnie zda egzamin :) kolorem wtyczki niema co się przejmować.
Opis pinów i wtyczek również w dziale poświęconym "Piny i wtyczki"



Brawo Xeno. O to właśnie chodzi. Pochwała :)
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 15:17

Nie ogarniam jeszcze tych gumek na piny do wtyczek bo w informacjach dodatkowych nie występują:/
Offline

ikell

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 08 mar 2013, 08:00
  • Online: 3d 21h 50m
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSi 122KM
  • Lokalizacja: Slask

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 15:32

Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 15:57

Niebieskie superseal mogą być odpowiednie.
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 16:00

ikell pisze:Chodzi Ci o takie gumki (uszczelki) http://allegro.pl/listing/user.php?string=uszczelka&us_id=12618656 ;)


To są zaślepki.

Arek_VI pisze:Niebieskie superseal mogą być odpowiednie.


Mogą ale trzeba zrobić otwór na kabel.

Mam kolejny problem.
1. Do park assist 2.0 trzeba robić adaptacje obwodu koła aby dobrze parkował moj kabel tego nie zakoduje.
2. mój moduł L nie da rady zakodować kablem 11.3 jaki posiadam. Musze mieć minimum 11.11 :(
3. Gdzie zdobyć nowy kabel ? :roll:
Offline

ikell

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 08 mar 2013, 08:00
  • Online: 3d 21h 50m
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSi 122KM
  • Lokalizacja: Slask

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 16:32

XenosagaII pisze:
ikell pisze:Chodzi Ci o takie gumki (uszczelki) http://allegro.pl/listing/user.php?string=uszczelka&us_id=12618656 ;)


To są zaślepki.


To nie są zaślepki, są już z otworkiem na przewód taki jak w opisie.

XenosagaII pisze:Mam kolejny problem.
1. Do park assist 2.0 trzeba robić adaptacje obwodu koła aby dobrze parkował moj kabel tego nie zakoduje.
2. mój moduł L nie da rady zakodować kablem 11.3 jaki posiadam. Musze mieć minimum 11.11 :(
3. Gdzie zdobyć nowy kabel ? :roll:


no to mnie zmartwiłeś, bo posiadam ten sam kabel :despair:
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2013, 16:34 przez ikell, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 16:34

No chyba ze ta. Zaślepka tak samo wyglada
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post07 kwie 2013, 18:35

Dziury wywiercone ale jest mały problem ta taśma dwustronna nie pozwala holderowi zrownać się z powierzchnia zderzaka. Pozostaje zdjęcie taśmy i mocowanie na klej do tworzywa.
ImageUploadedByTapatalk1365356113.679801.jpg

ImageUploadedByTapatalk1365356126.885847.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 0 gości