haka21 pisze:guns pisze:haka21 pisze:By spełniać Euro VI SCR i innej maści Nox catch'e są koniecznością. Po rozpowszechnieniu się "postępowych dieselków" rodem z XXI w i przy pierwszych dużych mrozach poniżej temperatury zamarzania mocznika (AdBlue) czyli już -11 czy -12 zobaczycie jakie jazdy będą. Pomijam fakt że to kolejne oszustwo, bo bez "sprytnego" softu made in VW zużycie AdBlue to min 2.5l na 1000km.
Skąd masz takie informacje że mocznik zamarza w pojazdach z wbudowanym układem SCR i zużycie mocznika jest minimum 2,5l/1000km bez "sprytnego" softu?
Dokument 150507 - FEV DE i FEV-AECC It + wiedza własna
Jeżeli to ten dokument "Potential for Euro 6 Passenger Cars with SCR to meet RDE Requirements”, 36thInternational Vienna Motor Symposium, May 2015" ,
to nie znalazłem tam informacji że bez "sprytnego"softu VW zużycie Adblue byłoby minimum 2,5l/1000km
Zużycie mocznika jest dla auta klasy E (prawdopodobnie mercedes z 8biegową skrzynią) gdzie określone zostało około 2,5l/1000km ale pod warunkiem że auto użwane jest przy wysoce dynamicznej jeździe i na krótkich odcinkach wówczas mamy podwyższony poziom emisji Nox co wymaga zużycia większej ilości mocznika i waha się od 2l do 2,5l na 1000km
Generalnie w teście auto z dwulitrowym silnikiem spala około 1,3l mocznika na 1000km
Co do własnej wiedzy , to auto "odpala" w temp.poniżej -10C (System SCR jest wyposażony w elementy grzejne) a zużycie 1,12l/1000km. Zużycie czynnika AdBlue zależy od indywidualnego sposobu jazdy, temperatury roboczej systemu i temperatury otoczenia