Siemanko
Dopadła mnie awaria EGR, silnik 1.6 tdi 105.
Po rozmowie z mechanikiem stwierdziłem go wyciąć, razem z filtrem DPF.
Analizuje internety jakie są + i - takiej operacji.
Przy okazji zrobie mu chip na 136@300 (każda operacja EGR off, DPF off wymaga grzebania w ECU, więc za jednym strzałem chip)
A więc plusy zaślepienia EGR:
- czysty układ dolotowy ( nie zjadamy własnych odchodów )
- brak problemów na przyszłość -> EGR średnio wytrzymuje 100k -150k więc i tak się zepsuje
- turbo chodzi od mnijeszego zakresu obrotów (100% spalin jest kierowane na turbo) - zaleta, ale trzeba uważać żeby nie pałować silnika jak zimny bo nie będzie smarowania
- DUŻO mniejszy nagar w samym silniku - pewnie wtryski i turbo cierpią, przez odrywające się kawałki smoły powstałej ze spalin z egr
- żwawszy silnik
MINUSY EGR off:
- w nowych silnikach jest chłodniczka spalin, która dogrzewa płyn chłodniczy - podobno w zime dłużej się nagrzewa silnik po wywaleniu egr
- ekologia
- podobno wyższa temperatura spalania (więcej tlenu)
Plusy wycięcia DPF
- brak przyszłych problemów z zatykaniem
- żywszy silnik (nie dmuchamy przez słomkę tylko rurę)
Minusy DPF off
- większe dymienie jak stary diesel
- ekologia
WIEC:
Wszystko przemawia do mnie za wycięciem tego ustrojstwa oczywiście z modyfikacją w ECU aby czujki nie sapały.
Jedno mnie zastanawia - po zaślepieniu EGR, mamy więcej tlenu w komorze, przez co mieszanka lepiej się spala - lepsza moc (niewiele ok 5koni) i WYŻSZĄ temp spalania mieszanki.
Czy ta temperatura nie zniszczy silnika po czasie ? W końcu jak wypala się DPF, to ECU przestawia kąty wtrysków i temperatura w komoże też drastycznie wzrasta ...
