Dzisiaj jest 28 mar 2024, 10:32


Park Assist 1.5 i 2.0

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post23 lip 2013, 21:23

Wszystko fajnie, ale zobacz jak wygląda zderzak. Jest w kształcie niskiej litery U, czyli boczne krawędzie zderzaka są równoległe do linii bocznej samochodu.

W HB mamy niestety coś w rodzaju V

Ech, najprościej byłoby po prostu założyć zderzak od cabrio. Ciekawe, czy ktoś testował wykonalność tego.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 16:29

Obejrzałem dzisiaj w ASO trzy samochody z PLA 2.0, i tak:

Touran:

Obrazek


Tiguan:

Obrazek

CC:
(tutaj czujnik nie ma odrębnego holdera bo jak widać zderzak w tym miejscu jest prawie pionowy)

Obrazek


Przy bliższych oględzinach, być może nie widać tego wyraźnie na moich zdjęciach z Iphone'a, trop jmf-a jest słuszny, gdyż tylne czujniki PLA 2.0 są ustawiane wyraźnie prostopadle do powierzchni ziemi.Nie są natomiast równolegle do osi podłużnej (symetrii) samochodu. Tak więc montaż i ew. holder trzeba wykonać tak aby powierzchnia czujnika była możliwie pod kątem prostym względem jezdni.

PS: Niestety nici na razie z odczytu sterownika PLA 2.0 z G6 Cabrio bo gość nie jest pracownikiem ASO. Może go spotkam gdzieś na mieście.
Offline

C88

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 08 maja 2013, 06:42
  • Online: 5h 58m 16s
  • Auto: Golf 6 GTD
  • Silnik: CBBB
  • Lokalizacja: Austria

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 18:20

here some photos of a GTI Cabrio

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 19:32

C88, is your 3AA 919 475 R module brand new, or was it used in GTI Cabrio before?

In other words, do you have the proper coding for GTI Cabrio's PLA?
Offline

C88

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 08 maja 2013, 06:42
  • Online: 5h 58m 16s
  • Auto: Golf 6 GTD
  • Silnik: CBBB
  • Lokalizacja: Austria

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 20:05

@jmf
it's brand new
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 21:06

jmf pisze:
Element modyfikacji, o który najbardziej się martwiłem, czyli montaż holderów, wyszedł nienajgorzej:

Obrazek

Zestawienie wyglądu czujników po obu stronach; dwa zdjęcia były zrobione w zupełnie inny sposób i przycinane, więc proszę nie sugerować się różnymi odległościami ;)

Obrazek



jmf jeżeli masz wykonane tylne holdery jak na tych zdjęciach to podejrzewam, że tu tkwi problem z dokładnością pracy systemu. Zamocowałeś holdery odwrotnie niż powinieneś. Powinny być wklejone w odwróconej o 180 stopni pozycji, gdyż tak jak to zrobiłeś jeszcze bardziej pogłębiasz ich patrzenie w asfalt a nie prostopadle do niego. Porównaj ich układ ze zdjęciami, które dałem we wcześniejszym poście. Myślę, że niestety powinieneś je odkleić i zamieniając stronami przykleić ponownie pod zupełnie innym kątem (aby zachować kierunek wtyczek czujników do środka zderzaka a nie do kół).
Przemyśl sprawę :)
Uważam, że po tej zmianie system będzie pracował dużo lepiej.

Niestety nasz Austriacki kolega wkleił holdery również w nieprawidłowej pozycji, gdyż zasugerował się zderzakiem z Cabrio, który ma inną geometrię a poza tym w pozycji, w której je wkleił będzie miał nieprawidłowy kierunek wiązki bo gniazdo czujnika ma być ustawione równolegle do osi zderzaka (jak u Ciebie jmf) i patrzeć do jego środka w kierunku tablicy rejestracyjnej.

Dla potwierdzenia ustawienia holderów obrazek z ELSY:

Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 21:44

Arek_VI, ustawienie holderów w ten sposób jest konieczne, inaczej czujnik celuje pod kątem w górę - była o tym mowa już przy instalacji Xena.

Dla pewności sprawdzałem tę kwestię na testowym zderzaku i dodatkowych holderach:

Obrazek

Jak widać takie ustawienie odpada. Oczywiście to zależy też od miejsca, w którym wywierci się dziury - gdyby pójść trochę dalej w kierunku koła, to odchylenie byłoby ciut mniejsze.

Natomiast co do mojej instalacji, to czujnik jest ustawiony pod kątem bardzo zbliżonym do 90 stopni w stosunku do podłoża. Tutaj akurat jest prawie idealnie.

Moim zdaniem należy zmienić podejście do sprawy. Zamiast zakładać a priori, że użyjemy konkretnego holdera należy najpierw dowiedzieć się gdzie dokładnie powinny być zamontowane czujniki (np. 32 cm od skrajnego tylnego), a następnie dobrać/zrobić odpowiedni holder, żeby umożliwić taką instalację przy zachowaniu prostopadłości i równoległości względem odpowiednich płaszczyzn.

Druga opcja to przetestowanie zderzaka od cabrio, ale praktycznie nie wierzę, żeby mógł pasować. To byłoby zbyt piękne. Nawet, jeśli da się go założyć, to prawdopodobnie nie będzie to dobrze wyglądać z racji innych profilowań okolic koła.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 21:52

Mam wrażenie, że otwór zrobiony jest za wysoko. Powinien być niżej na linii spadku.

Edit.

Przyjrzałem się dokładnie tylnemu zderzakowi i doszedłem do wniosku, iż nasz kolega Austriak może mieć rację. Odchylenie powierzchni zderzaka od pionu w tym miejscu jest minimalne - co pokazuje Twoje zdjęcie powyżej. Pokusiłbym się o ustawienie holdera dokładnie tak jak w Cabrio i sprawdziłbym jak w tym układzie pracowałby system.
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 21:58

Naprawdę niewiele by to zmieniło, taka pozycja jest dramatycznie zła. Poza tym tak jak wspomniałem przy mojej instalacji prostopadłość jest zachowana, przy ewentualnie niewielkich odchyleniach. Nie doszukiwałbym się tutaj problemów.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 22:11

A ja widzę "problem" wyłącznie w tym miejscu. Procedury serwisowania PLA opisane w ELSIE są proste. Nie ma żadnych dopasowań ani kodowania online. System nie może być skomplikowany przy takiej skali produkcji. Uważam, że czujniki mają stać "na baczność" i tyle. Wtedy wiązka jest odpowiednio ukierunkowana i właściwie interpretowana przez sterownik.
I niestety nie daję wiary , że u Ciebie przy takim ustawieniu (mam holder w rękach) "jest prawie prostopadle". To "prawie" robi widać różnicę.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 22:19

jmf pisze:Zamiast zakładać a priori, że użyjemy konkretnego holdera należy najpierw dowiedzieć się gdzie dokładnie powinny być zamontowane czujniki (np. 32 cm od skrajnego tylnego), a następnie dobrać/zrobić odpowiedni holder, żeby umożliwić taką instalację przy zachowaniu prostopadłości i równoległości względem odpowiednich płaszczyzn.


Nie mamy wyboru z holderami a po drugie nie wierzę, że dałoby się je wykonać zachowując odpowiednią jakość.
Równoległość nie jest parametrem istotnym jak widać na zdjęciach, które umieściłem. Przejdź się do ASO a sam się przekonasz jak to wygląda w samochodach z PLA 2.0.
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 22:28

Arek_VI pisze:I niestety nie daję wiary , że u Ciebie przy takim ustawieniu (mam holder w rękach) "jest prawie prostopadle". To "prawie" robi widać różnicę.


A trzymasz też w rękach zderzak z wklejonym holderem i założonym czujnikiem? Zderzak dodaje do tego wszystkie nietrywialne kąty, więc można sobie darować oglądanie tego "na sucho".

Arek_VI, kiedy w końcu zrobisz u siebie tę instalację? Bo póki co to rozmawiamy trochę jak praktyk z teoretykiem, że tak nawiążę do Twojej konfrontacyjnej retoryki... ;)
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 22:31

jmf pisze:Arek_VI, kiedy w końcu zrobisz u siebie tę instalację? Bo póki co to rozmawiamy trochę jak praktyk z teoretykiem, że tak nawiążę do Twojej konfrontacyjnej retoryki... ;)


Zrobię jak u Ciebie zacznie działać :D No offence oczywiście.
Dom buduję i mody stanęły w miejscu.
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Park Assist 1.5 i 2.0

Post24 lip 2013, 22:41

Wescie pod uwage ze zderzak od gti taki jak ja mam obecnie jest lekko inny w tym miejscu niz zwykły. Jutro zobacze czy u mnie jest prostopadle do asfaltu.
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post29 lip 2013, 16:05

C88 pisze:Currently I have not installed it, on next Monday it will be replaced.


Did you have your PLA controller replaced? Any idea on how to get it coded for Cabrio?
Offline

C88

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 08 maja 2013, 06:42
  • Online: 5h 58m 16s
  • Auto: Golf 6 GTD
  • Silnik: CBBB
  • Lokalizacja: Austria

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post29 lip 2013, 18:07

@jmf
no i hope tomorrow ...
Offline

C88

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 08 maja 2013, 06:42
  • Online: 5h 58m 16s
  • Auto: Golf 6 GTD
  • Silnik: CBBB
  • Lokalizacja: Austria

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post30 lip 2013, 20:01

360 OPS and PLA 2.0 works fine with the R controller but theres no Cabrio for coding in the controller

Obrazek
Obrazek

and a little other thing :)

Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post30 lip 2013, 20:26

Cool!Congrats. :)

I guess we'll have to wait for some opportunity to get proper coding for Cabrio. It seems pretty hard to get.
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post30 lip 2013, 23:09

On http://www.vagcomforum.de/ forum I have found Autoscan from Cabrio maybe with PLA but module 10 have message "can't be reached" and we can't read the number of module and coding. :(
http://www.vagcomforum.de/index.php?showtopic=14032


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post30 lip 2013, 23:43

Too bad... ABS module coding ending with "0150" shows that there is definitely PLA 2.0 present in this car...

Maybe this guy still has his Cabrio and he managed to get PLA module fixed? It may be worth to send him a message on vagcomforum.de.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2013, 09:20 przez jmf, łącznie zmieniany 2 razy
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post30 lip 2013, 23:47

I have send him email with question about missing part of Autoscan, will see if he will answer.

EDIT:
Autoscan of the same car but still module 10 is not reached:
http://www.golf-6.com/anleitung-biete/6 ... post238359
Offline

Enriquez

Gadatliwy

  • Posty: 244
  • Rejestracja: 22 mar 2013, 11:08
  • Online: 16d 3h 25m 13s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Superb III
  • Silnik: CHHB 2.0 TSI 220KM
  • Lokalizacja: Lodz

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post05 sie 2013, 07:24

Zauważcie, że ten samochód, co cytuje 16D ma FLA.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 559
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 14m 7s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post05 sie 2013, 08:09

tak, tylko 5K7 ...

A po co wam to Cabrio niby ?
My wsadziliśmy do dwóch aut PLA 2.0 i jest OK.
Włącznie z wyjazdem z zatoczki.
Szukacie kodowań, a tak naprawdę kontroler nie wiele z tego co ma na liście przyjmie.
Miałem nówki PLA 2.0 i było do wyboru wszystko, a przyjmował to samo co inne 3AA xxx L
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post05 sie 2013, 08:24

maartinj, szukamy jaką wartość w bajcie modelu ma Golf 6 Cabrio.

Nie ma obawy, że moduły tego nie przyjmą, bo ja mam H z Cabrio, a kolega z Austrii ma R z Cabrio GTI/GTD. W przypadku modułów L faktycznie może być problem.

A celem jest sprawdzenie jak PLA będzie się zachowywało przy kodowaniu na prawie identyczny (jak Golf 6 hatchback) samochód. Ja nie jestem do końca zadowolony z kodowania na Tourana.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 559
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 14m 7s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Park Assist 1.5 i 2.0

Post05 sie 2013, 10:56

Tylko co ma kodowanie do wpisania w adaptacje wartości kół itp ?
Bawiłem sie tez H, który ma soft R i nie bylo różnicy .
bardziej bym obadał całą adaptację niz kodowanie.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość