Dzisiaj jest 24 paź 2019, 00:22


[1.4 TSI 140PS] Woda pod uszczelkami

Moderatorzy: flo, Muti

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK7.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 6 znajdują się w dziale MK6
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 12d 19m 53s
  • Pochwały: 28
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Woda pod uszczelkami

Post16 maja 2019, 06:57

lopezpb pisze:po odchyleniu uszczelek ukazała się rdza :despair:

Obrazek


Oczywiście sytuacja taka nie powinna mieć miejsca, ale żeby uspokoić trochę, że nie rdzewieje karoseria - podejrzewam że rdza pochodzi tylko od stalowej linki wzmacniającej zatopionej w uszczelce otworu drzwiowego.

Jeśli na gwarancji to niech ASO oprócz skutecznego usunięcia przyczyny poprzez "uszczelnienie" otworu wokół głośnika, niech także usunie skutek - wymieni zardzewiałą uszczelkę... jeśli po gwarancji to uszczelnij głośnik a uszczelkę drzwi wysusz, wytrzyj rdzę - raczej nic jej nie będzie. Możesz zdjąć lub uchylić plastikową osłonę progu (jest na zatrzaskach) i upewnić się, że nie ma innych szkód (tam przebiegają wiązki przewodów).
Offline

lopezpb

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 30 wrz 2018, 19:30
  • Online: 14h 59m 56s
  • Auto: VW Golf VII
  • Silnik: 1.4 TSI 125KM
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Woda pod uszczelkami

Post16 maja 2019, 07:04

amargro pisze:Jeśli na gwarancji to niech ASO oprócz skutecznego usunięcia przyczyny poprzez "uszczelnienie" otworu wokół głośnika, niech także usunie skutek - wymieni zardzewiałą uszczelkę...


Tak dokładnie maja to zrobić, czyli oprócz usunięcia miejsca przecieku mają wymienić też uszczelki w 3 drzwiach, bo faktycznie rdza pochodzi z uszczelki, byłem zobaczyć auto po rozbiórce i na szczęście oprócz uszczelki, korozji nie ma.
Offline
Awatar użytkownika

flo

Junior Moderator

  • Posty: 230
  • Rejestracja: 07 sie 2013, 13:21
  • Online: 3d 17h 58m 38s
  • Pochwały: 21
  • Auto: Golf 7 2016
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Woda pod uszczelkami

Post16 maja 2019, 10:37

lopezpb pisze:Z tego co czytam to naprawa w ASO jest tak naprawdę tylko na chwilę, tym bardziej, że u mnie prawych drzwi tylnych pasażera nie chcą w ASO zrobić bo niby nie cieknie, muszę sam zajrzeć przez lampkę od spodu jak wygląda ta uszczelka, bo gwarancja kończy się w lipcu.

Mam więc pare pytań do tych co już przerabiali własnoręczną naprawę:

1) jaka grubość nitów jest potrzebna ?
2) czy klej do szyb zdaje egzamin? silikon odpada bo powoduje korozję
3) czy usuwacie tą sparciałą uszczelkę i nakładacie silikon czy też dajecie jakąś uszczelkę?
4) czy demontaż obicia drzwi jest bardzo skomplikowany, tak aby nic nie połamać?
5) jak rozumiem stare nity, należy rozwiercić? czy jest jakiś inny sposób aby je usunąć ?

Jeśli o demontaż tapicerki to tutaj masz instrukcje:
https://www.autoinstruct.com.au/manufac ... m-removal/
https://www.autoinstruct.com.au/manufac ... m-removal/

Masz tu przód i tył.
Ja u siebie robiłem w tamtym roku silikonem czarnym wysokotemperaturowym (akurat taki miałem pod ręką). Nic nie koroduje... Nic nie zrywałem, poczekałem tylko aż dobrze wyschnie (nie nałożysz silikonu na mokre) i normalnie zapaciałem dookoła maskownicę. Wszystko elegancko jest i nie przecieka.
Offline

caxa

Nieśmiały

  • Posty: 39
  • Rejestracja: 13 maja 2012, 18:42
  • Online: 1d 13h 7m 5s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.4TSI
  • Lokalizacja: 3miasto

Re: Woda pod uszczelkami

Post18 maja 2019, 05:57

1) zamiast zwykłych nitów (które należy usunąć przez rozwiercenie) można zastosować nitonakrętki M3 i wtedy zwykłymi śrubami można przymocować głośnik - do nitokakrętek potrzebna jest specjalna nitownica;
2) starą uszczelkę należy usunąć z głośnika, a jako nową uszczelkę zastosować klej do wklejania szyb, który nalęzy nałożyć w miejsce starej;
Offline

rawka1

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 24 mar 2019, 20:43
  • Online: 6d 7h 16m 24s
  • Auto: Sportsvan
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM
  • Lokalizacja: Śląskie

Re: Woda pod uszczelkami

Post03 lip 2019, 09:00

Ja w Sportsvanie dorobiłem pierścienie metalowe gdyż w każdym głośniku był co najmniej jeden otwór pęknięty przez nitowanie, więc metalowy pierścień wzmocnił docisk. Jako nowego uszczelnienia użyłem uszczelki butylowej o grubści 4 mm. W drzwiach założyłem nierdzewne nitonakrętki fi 4 i jak na razie mam spokój. Przeciek miałem na drzwiach obu tylnych i od kierowcy lecz zrobiłem wszystkie cztery. Jedno co jeszcze widzę to tylna klapa po deszczu jak się ją otworzy to z prawej strony wylewa się woda spod tej plastikowej osłony. Czyli jak klapa jest zamknięta to pod tym plastikiem zbiera się woda podczas deszczu.
Offline

lm65

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 05 lis 2014, 00:00
  • Online: 33m 30s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: pomorskie

Re: Woda pod uszczelkami

Post25 wrz 2019, 22:17

Miałem taki sam problem ze stojącą wodą na uszczelce (prawe drzwi)
Zdemontowałem uszczelkę podszybia (listwa zgarniająca szyby drzwi) - dokładnie wyczyściłem i sprawdziłem czy jest cała.
Demontaż jest bolesny dla palców :) i trzeba to robić delikatnie, ale stanowczo ( nie można jej wygiąć). Po tym zabiegu przyszedł czas na zdemontowanie boczka drzwi. Robiłem to pierwszy raz z instrukcją i zajęło mi to 20min. Niczego nie połamałem. Należy zwrócić uwagę na śrubę pod czerwonym odblaskiem ( nie wykręcamy tylko przekręcamy o 90stopni)
Później od dołu odciągamy boczek :) następnie środek i góra. Raczej niczego nie połamiecie bo ciężko to zrobić.
Jest też sporo filmików na Youtube - warto zobaczyć przed ściągnięciem.
Później odłączamy kostki od głośnika i elektrycznych szyb oraz zaczep od klamki.
Kołeczki zostają w boczku drzwi. Można sprawdzić czy są całe ,jeśli nie to kupujemy nowy (nie w ASO)
W moich drzwiach woda lała się przez dolną obudowę głośnika (wylazła jakaś uszczelka) usunąłem ją, osuszyłem i wcisnąłem silikon ;) (takie druciarstwo, ale to najlepszy sposób) po 20min kolejna warstwa silikonu i gotowe.
Na drzwiach powinny być widoczne miejsca ewentualnych przecieków. Można oczyścić i wcisnąć silikon.
Po całym zabiegu montujemy wszystko zaczynając od góry (zgodnie z instrukcją i filmikami)
Test wody najlepiej zrobić po 24h. Zarezerwujcie sobie min 2godziny na tzw naprawę :)
PS. nie demontowałem głośnika bo przy nitach były pęknięcia i nie chciałem tego do końca rozwalić.
Poprzednia

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości