Tuneforce, powiedz mi jaka firma tuninguje auta flotowe? W chwili obecnej firmy nie leasingują aut dla siebie, tylko stosują wynajem długoterminowy. Jest to najkozystniejsza forma leasingu bo nic Cie nie interesuje, lejesz tylko paliwo. Ale tuning takich aut jest nie możliwy. Ponad to srednio mi sie chce wierzyc aby jakikolwiek właściciel firmy inwestował 1500 pln w kazde auto aby mniej paliło. Wiesz też kiedys byłem handlowcem i wiem jak sie jezdzi służbowym autem. But-but i jeszcze raz but. Chcesz mi powiedziec ze energia bierze sie z powietrza? Skoro masz auto ktore ma 30-40KM wiecej, to uwierz mi ze handlowiec je bedzie wykorzystywał.
Idąc dalej tym tropem - wiecej mocy = wyższe koszty eksploatacji auta, bo nie chodzi tu o paliwo, ale np o opony ktore zostaną zjechane 2razy szybciej i ogolnie auto szybciej ulega wyeksploatowaniu co sprzyja częstrzym awariom. Przeprowadzilem analize ktorą mialby sie kierowac przedsiębiorca decydując sie na tuning swojej floty. Wg twojej teori taki silnik pali 1l mniej na kazde 100km. Wiec to daje ok 1000litrow paliwa dla 100tys km. Prosty rachunek 1000litrów x3pln netto (bo po odliczeniu podatkow dokladnie tyle kosztuje litr paliwa w firmie) daje TYLKO TEORETYCZNĄ oszczedność na poziomie 3000pln na 100tyś km. Odliczanąc koszt tuningu daje to ok 1500pln oszczednosci dla kazdych 100tys.
TUNEFORCE - handlowcy robią chipa na wlasną reke, ale nie slyszałem o wlascicielu floty ktory robił by np. 100swoich aut tylko po to aby handlowiec mogł sobie poza...lać po trasie.
Ja tego nie kupije, a wiesz czemu? Bo pracuje w banku flotowym od 12lat i slyszałem o takich pomysłach w 2008r ale analizy wykazały ze jest to NIE OPŁACALNE, no i w dodatku nielegalne bo firma przyłapana na przerabianiu swoich samochodow zapłaciła by gigantyczną karę za łamanie ustawy onochronie środowiska. zapewne wiesz ze chiptuning odbiera homologacje na samochod. O ile prywatnie robisz sobie chipa, to nikt Ci sie nie przyczepi ale w firmowych autach jest juz inna bajka. A na koniec podam Ci ciekawostke. Z racji ze jestem z branży leasingowej dysponuje danymi o polskich przedsiebiorcach. W 2012r indywidualny leasing operacyjny na cele flotowe posiadało 7,4% firm w polsce. Są to przedsiebiorstwa małe zatrudniające do 40 osob i posiadające we wlasnej flocie do 15 samochodów. W 2013r taki sam leasing posiada juz tylko lekko ponad 4% firm. Reszta to pijedyńcze auta w działalnościach gospodarczych. Od 7lat w polsce jest trend na wynajem dlugoterminowy. Ja np pracuje w Leasplanie i wynajmujemy floty dla średnich i dużych firm. Dawno temu zostało policzone ze nic tańszego dla firm nie znajdziesz.
Przykladowo biezesz nowego forda focusa. Placisz za niego ok 2,5tys/miesiąc, jest to stały koszt, nie obchodzi Cie nic poza paliwem. Rozbijasz - podstawiamy Ci nową sztuke, ukradną? To samo. Zużyły sie opony? Dzwonisz, umawiamy Cie w serwisie i wymieniamy. Ubezpieczenie Cie nie interesuje... ale chipa nie zrobisz. Wiem ze troche poza tematem, ale sorry Twoj klient "przedsiębiorca" musi byc słaby z matematyki skoro kupił ten bajer z oszczędnościami...
-- 10 paź 2015, 10:57 --
Muti pisze:Co to za wersja 120km? Nowy Passat?
Tak nowy pasek. 1.6 od 2014r 120KM jest montowany np w golfie, octavi.
-- 10 paź 2015, 11:14 --
TuneFORCE pisze:Nowe 1.6TDI są na układzie wtryskowym BOSCHa a to jest zupełnie inna klasa w porównaniu do syfiastego Siemensa
Najmocniejszy 1.6TDI 105KM shamowany u nas(na Maha) miał 114KM w serii...
Co do silnika....bez obrazy ale jesteś naiwniakiem słuchając tego co mówią w ASO o tym silniku.
Jak wspomniałem wczesniej... Pracuje w Leasplanie. Takich aut z silnikiem 1.6tdi mamy kilka tysiecy i wg raportów jest z nimi najmniej problemow. Oczywiscie wszystkie są seryjne