Dzisiaj jest 19 mar 2024, 04:55


Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Modyfikacje mechaniczne wpływające na osiągi naszych samochodów.

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Modyfikacje silnika oraz modułów elektronicznego sterowania silnikiem, układu napędowego i paliwowego w celu uzyskania większej mocy oraz momentu obrotowego, które to przekładają się na większe przyśpieszenia oraz wyższe prędkości maksymalne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post19 lut 2016, 17:54

Ok ok Moderator :) jak ktos chce to poprosze VIN w temacie o sprzegłach to sprawdze. Ale sorry forumowi "specjalisci" pracuje w ASO vw krotoski cichy i przez 4lata NIGDY nie widziałem CAYA, CAYB czy CAYC z dwumasą. Jedynie w Caddy z CAYD bywały. Dwumasy mają tylko DSG.
Ucinam tu temat, zapraszam do dalszej dyskusji tam gdzie trzeba
Offline

tomaszeklolek

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 18 lut 2016, 16:42
  • Online: 20h 50m
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: CAYC 1.6 TDI 152KM
  • Lokalizacja: Szamotuly

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post26 lut 2016, 12:50

20160226_124506.jpg

Artukuł o silnikach downsizingowych. Znalazl sie tez 1.6tdi ;). Gazeta MOTOR nr 8/2016 22.02.2016.
Wiem, ze nie o chiptuningu ale podaja ze od 2013r to zupelnie inny silnik i z mniej trwalym ukladem wtryskowym. Myslalem, ze to sa te same silniki i jedyna roznica sa wtryski.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post26 lut 2016, 21:35

Hehehe, a spece od chiptuningu twierdzą ze to "papierowy silnik"
Brak silnikow używanych na rynku wtórnym świadczy o braku zapotrzebowania na czesci.
Ponad to znam b duzo klientow z przebiegami powyżej 250tys i absolutnym braku poważnych awarii
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post26 lut 2016, 23:56

Aktualna moc to 149 Km,dołożona z dyszka. Przy okazji bo siadł EGR i trzeba było go wyłączyć bo walił błędami. Auto ożyło trochę po tym zabiegu.Aż chce się przyśpieszać. Jeszcze tylko dpf został,ale poczekam jeszcze do momentu aż poprawią mi oprogramowanie z tą aferą i wtedy usunę. No chyba że okaże się że nie jest to przymusowe,to zrobię wcześniej. Na razie trzeba czekać .
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post27 lut 2016, 09:50

@ktry czy po wyłączeniu EGRa silnik zyskał na dynamice w porownaniu do tego co było podczas awarii czy zyskał w stosunku do tego co było przed awarią?
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post27 lut 2016, 10:49

Jak ci zmienia softa w związku z tą afera to będziesz jeszcze raz robił chip
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post27 lut 2016, 11:07

U mnie w ASO sie dogadasz. Chlopaki robią backup starownika i daja Ci na płytce, po wbiciu do książki mozesz sie z nimi dogadac i nastepnego dnia wgrają Ci to co miałeś. Cena o ile sie nie myle 150pln.

Poza tym jako użytkownik samochodu wcale nie masz obowiazku jechac do ASO na jakiekolwiek akcje serwisowe.

P.S. Jeszcze nie robimy poprawek bo jeszcze nie ma żadnych wytycznych. Wiecej wiadomo z prasy i z plotek niż bezposrednio od samego VW. Nawet nic nie mowią o szkoleniach a to zawsze jest u nas z 6mc-y przed tym zanim wdrożą jakąś akcje
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post27 lut 2016, 21:31

Po wyłączeniu EGRa nie zyskał na maksymalnej mocy,ale zyskał na reakcji na gaz. Naciśnięcie pedału gazu powodowało momentalnie przyspieszenie bez delikatnej zwłoki która występuje z egrem. Szybsza reakcja na gaz. Tak bym to określił. Dodatkowo doszło jeszcze 9 Km z tuningu i efekt jest wyczuwalny. Pisałem wcześniej że DPFA nie będę ruszał,ale coraz bardziej mnie korci ,aby go usunąć i zyskać może z 5 Km.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post27 lut 2016, 22:02

ktry pisze:Jeszcze tylko dpf został,ale poczekam jeszcze do momentu aż poprawią mi oprogramowanie z tą aferą i wtedy usunę. No chyba że okaże się że nie jest to przymusowe.
Po co ci nowe oprogramowanie proekologiczne i jakieś dodatkowe siateczki w przepływce??

Nikt nie ma prawa w pl cię zmusić do wizyty w celu naprawy auta w związku z ''teoretycznym'' niespełnianiem norm ekologicznych, a jak wgrają ci nowy soft to znowu musisz wykładać kasę na nowego czipa...

Gorzej dla tych co podjadą do aso w jakimkolwiek celu i w bonusie dostaną naprawione auto i to bez swojej wiedzy, bo aso może zrobić wymagane poprawki bez informowania, powiedzą dopiero po fakcie...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post27 lut 2016, 23:05

@marmi ASO nie moze nic zrobic w Twoim samochodzie bez Twojej wiedzy, i tego napewno nie zrobi.
Oni zdają sobie sprawe ze co drugi VAG w PL jest po chipie :)
Poza tym w książce serwisowej musi byc adnotacja ze została wprowadzona modyfikacja. Z tego co wiem to bedzie też zmieniana wlepka w bagażniku

ktry pisze:Po wyłączeniu EGRa nie zyskał na maksymalnej mocy,ale zyskał na reakcji na gaz. Naciśnięcie pedału gazu powodowało momentalnie przyspieszenie bez delikatnej zwłoki która występuje z egrem. Szybsza reakcja na gaz. Tak bym to określił. Dodatkowo doszło jeszcze 9 Km z tuningu i efekt jest wyczuwalny. Pisałem wcześniej że DPFA nie będę ruszał,ale coraz bardziej mnie korci ,aby go usunąć i zyskać może z 5 Km.


A jeszcze jedno... Ile masz momentu przy tych 149KM??
Ostatnio zmieniony 28 lut 2016, 11:29 przez marmi, łącznie zmieniany 1 raz
Powód: połaczyłem posty
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post28 lut 2016, 12:58

Momentu mam 300 .Na drugim biegu opony piszczą, 225/55/16 zimowe Michelin Alpin,Jak wyłączę ASP. Z tym że Passat ma 6 biegów w przeciwieństwie do Golfa.Waga o 105 kg.większa od poprzednika Golfa 6. Rozmiar kół jest o pół rozmiaru zawyżony dla tego modelu,więc na niższych będzie lepiej przyspieszał. Pewnie minimalnie,ale zawsze coś. Zobaczymy na letnich co się będzie działo. Jestem mega zadowolony i polecam każdemu kto ma wątpliwości czy robić .
Offline

koniuA4

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 14 lut 2016, 09:39
  • Online: 1d 15h 29m 53s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Zabkowice Slaskie

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post29 lut 2016, 17:55

Dzisiaj we Wrocławiu robiłem program do Golfa 1.6 TDI 90KM, seryjnie miał 84KM, po programie 134 :) teraz to rakieta :) Polecam BMG Tuning we Wrocławiu :)
koniu
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post01 mar 2016, 21:11

A przy jakim przebiegu robiłeś chipa?
Offline

koniuA4

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 14 lut 2016, 09:39
  • Online: 1d 15h 29m 53s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Zabkowice Slaskie

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post02 mar 2016, 08:13

przebieg 155 tys. 1.6 TDI rocznik 06.2012r
koniu
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post02 mar 2016, 23:43

Takie małe przebiegi. Ja jak miałem Golfa z końca 2009 r. to miał 230 tysięcy jak dostał czipa.Śmiga do dzisiaj bez problemu u klienta. W Passacie pierwszy mod był robiony przy przebiegu ponad 300 tysięcy rocznik koniec 2011. Teraz tylko poprawka i EGR off prawie 345 tysięcy. Najlepiej podobała mi się mina kupującego Golfa mojego jak się przejechał i mało mu szczęka z zawiasów nie wypadła że 1,6 tak idzie. Był naprawdę w wielkim szoku. Po przesiadce z Fokusa 1,8 TDCI czy coś takiego.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post03 mar 2016, 07:19

Ja zrobilem chipa przy 240k, dzis mam 290k I tez wszystko bez problem dziala
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post03 mar 2016, 20:23

Mi chodzi bardziej o niedostatki mocy w porównaniu do mocy nominalnej. Praktycznie każdy CAY z przebiegiem do 150kkm ma nadwyżkę mocy, dopiero poźniej moc zaczyna spadac. Wydajność i jakość wtrysku siada
Offline

koniuA4

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 14 lut 2016, 09:39
  • Online: 1d 15h 29m 53s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Zabkowice Slaskie

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post04 mar 2016, 08:09

u mnie niby seryjnie pokazało 84KM. Wykres i dane znajdziecie na stronie firmy gdzie robili mi program. Wpiszcie BMG tuning Wrocław i będzie czarny golf :)
koniu
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 16h 31m 55s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post04 mar 2016, 10:15

Skoro piszecie, że moc zależy też od różnych rodzajów hamowni, to może na innej będzie miał więcej KM, a na jeszcze innej jeszcze mniej :P
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post19 mar 2016, 23:11

Minął miesiąc od kiedy mam 150 Km i już się znowu przyzwyczaiłem do tej mocy.
Dzisiaj wywaliłem dpfa fizycznie,bo programowo to już miałem go usuniętego razem z EGRem i z mocą.Czyli około miesiąca temu. Miałem nadzieje że wyczuję jakąś różnicę po usunięciu,ale nie zauważyłem żadnej. Może na hamowni by z jakieś 5 Km pokazało,ale wyczuwalne nie jest. Także jak komuś zależy na mocy,to lepiej DPFa zostawić, bo różnica nie odczuwalna,a zawsze może byc problem w przyszłości przy kontroli. Jak bym wiedział to bym nie usuwał,ale może komuś się przyda moja rada i mój błąd.
Offline
Awatar użytkownika

Schvenck

Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 11 gru 2015, 09:14
  • Online: 23h 1s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post20 mar 2016, 10:39

Szybkie pytanie:)
Gdzie na terenie Warszawy takie coś polecacie?
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 10h 54m 46s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post20 mar 2016, 11:38

Ja robilem juz kilka razy u nich i nie mialem zadnych problemow http://www.tdi-tuning.pl/kontakt.htm
ale poszukaj w sieci jest kilka firm ktore to robia w okolicy.
Offline

guns

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 04 mar 2016, 12:36
  • Online: 23h 3m 46s
  • Auto: VW
  • Silnik: TDI CAWA
  • Lokalizacja: wawa

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post22 mar 2016, 22:53

ktry pisze:Po wyłączeniu EGRa nie zyskał na maksymalnej mocy,ale zyskał na reakcji na gaz. Naciśnięcie pedału gazu powodowało momentalnie przyspieszenie bez delikatnej zwłoki która występuje z egrem. Szybsza reakcja na gaz. Tak bym to określił. Dodatkowo doszło jeszcze 9 Km z tuningu i efekt jest wyczuwalny. Pisałem wcześniej że DPFA nie będę ruszał,ale coraz bardziej mnie korci ,aby go usunąć i zyskać może z 5 Km.


Po wyłączeniu układu recyrkulacji spalin szybsza reakcja na gaz jest naturalna. "Unieszkodliwiając" EGR mogłeś unieszkodliwić również chłodnice spalin i zamknąć klapkę od spalin z silnika na drodze do kolektora ssącego przez chłodnice. Czyli krótsza droga, szybsza meta.
Auto nie "wchodzi" w tryb awaryjny, żadnych błędów potencjometru?
Offline
Awatar użytkownika

KUBA46

Aktywny

  • Posty: 166
  • Rejestracja: 28 sty 2015, 16:07
  • Online: 8d 21h 24m 56s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: Plock

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post17 kwie 2016, 21:17

Orientuje się ktoś czy końcówki wtrysków w 1.6 są takie same jak w 2.0tdi?
Offline
Awatar użytkownika

TuneFORCE

Sympatyk

  • Posty: 78
  • Rejestracja: 27 lip 2012, 20:49
  • Lokalizacja: Poznań
  • Online: 19h 31m 8s
  • Auto: Golf
  • Silnik: CDLF

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post06 maja 2016, 20:33

spwod pisze:Skoro piszecie, że moc zależy też od różnych rodzajów hamowni, to może na innej będzie miał więcej KM, a na jeszcze innej jeszcze mniej :P


Ja mam mahe i moja konkurencja też ma takie rolki, kolega z Gdańska również....na trzech hamowniach wychodzą takie same wyniki...dopiero jak się pojedzie na hamownie taką jak ma np. kremator mocy to wyniki wychodzą większe...20-30Nm więcej to standard...potem naiwniaki się cieszą że mają super moce, a tak naprawdę przyrosty sa takie same jak gdzie indziej, tylko wyniki większe :lol: :lol: a najśmieszniej jest wtedy gdy inne teoretycznie słabsze auto objedzie 150konne 1.6tdi :lol:
PoprzedniaNastępna

Wróć do Tuning mechaniczny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości