DPF siedzi na miejscu, puki co nie stanowił tu żadnego problemu. Podobno 1.6 ma bardzo małe zadymienie bo ma specjalną konstrukcję tłoków, bardzo precyzyjne wtryski co daje bardzo czyste spalanie (tak mi mówili chłopaki tunerzy) Jak masz wszystko sprawne to podobno z wycietym DPFem i tak zadymienia praktycznie nie ma.
Natomiast problem może się pojawić przy dużym przebiegu, kiedy DPF pomimo wypalania będzie miał mniejszy przepływ.
Irytuje mnie tylko w tym silniku dość duża turbo-dziura, no ale niestety to podobno domena małych pojemności i małych turbin.
Czy Twój 1.6 też jest czuły na jakośc paliwa?? Ja u siebie czuje spadek dynamiki jak zatankuje gorsze paliwo.
U mnie skrzynia chodzi bajecznie, nie miałem nigdy samochodu w którym biegi chodziły by tak precyzyjnie. Mi też brakuje 6 biegu, która by pewnie rozwiązała wszystkie moje problemy w mieście. Jak dla mnie 5biegowa przekładnia ma za długi 4 bieg. tzn jadąc po mieście z prędkością 60km/h na 4 biegu mam ledwo 1300obr, jade centralnie w turbodziurze silnik się męczy, a ten głupkowaty komputer pokazuje przy ok 65km/h abym wrzucił 5tkę
do tego na 4-rce można jechać ok 180km/h przy 4tyś obr.
Jetta z tym silnikiem pomimo tego że gabarytowo nie jest wiele mniejsza od passata, to zdecydowanie bardziej nadaje się do miasta, brak 6go biegu powoduje że powyżej 150km/h w kabinie robi się głośno i spalanie rośnie drastycznie