Regulamin forumDoposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).
Pamiętaj:
Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
Enriquez pisze:jmf, czy Ty nie przesadzasz trochę? Co to za różnica, czy będzie czarny mat, czy czarny perła???
Sprawdziłem i widać różnicę bez specjalnego przyglądania się.
Wiem, że to nie jest dramat, ale uważam, że skoro już coś robię, to powinienem zrobić to dobrze. A odróżniające się dwa czujniki nie do końca pasują mi do tego podejścia.
Xeno pamiętasz może jak przyklejałeś przednie holdery to w którą stronę ma być skierowany czujnik dokładnie jego część do podłączenia wtyczki, w dół zderzaka, czy może w stronę koła albo w stronę spryskiwacza?
Jeżeli mogę się wtrącić to sam doskonale zamontujesz czujnik. Nie ma znaczenia w jakim kierunku będzie skierowana wtyczka czujnika bo nie ma on kierunkowej charakterystyki pracy. Jak go włożysz do uchwytu czujnika to sam zobaczysz jak należy ten uchwyt wkleić do zderzaka aby czujnik był skierowany maksymalnie prostopadle do boku samochodu oraz równolegle do powierzchni jezdni.
Arek_VI pisze:Jeżeli mogę się wtrącić to sam doskonale zamontujesz czujnik. Nie ma znaczenia w jakim kierunku będzie skierowana wtyczka czujnika bo nie ma on kierunkowej charakterystyki pracy. Jak go włożysz do uchwytu czujnika to sam zobaczysz jak należy ten uchwyt wkleić do zderzaka aby czujnik był skierowany maksymalnie prostopadle do boku samochodu oraz równolegle do powierzchni jezdni.
Czy takie same wytyczne dotyczą tylnych czujników?
Patrząc na tylny zderzak widać, że nie uda się ich zamontować idealnie równolegle do jezdni i prostopadle do boku samochodu - trzeba będzie pójść na jakiś kompromis. Pytanie, jakie będzie mniejsze zło.
Nie przejmuj się drobiazgami. Dokładnie obejrzałem samochody z PLA 2.0 i nie ma tam specjalnej dokładności i powtarzalności w montażu tylnych czujników. Wygląda na to, że zakres tolerancji pomiaru jest dość duży. Będzie OK
kupujac ten zestaw mam domontowac te boczne czujniki ?? bo na zderzakach mam po 4 z przodu i z tylu zalozyc ten sterownik wszystko podlaczyc zakodowac w sterowniku i tyle?? moze mi ktos to tak krok po kroku napisac bede wdzieczny ..;]
Jeśli chodzi o PLA 1.5 to czujników nie trzeba wymieniać, jeśli będziesz chciał wersje 2.0 to tu już trzeba je wymienić. Musisz się także upewnić czy ABS w twoim aucie obsługuje PLA 1.5/2.0
Element modyfikacji, o który najbardziej się martwiłem, czyli montaż holderów, wyszedł nienajgorzej:
Zestawienie wyglądu czujników po obu stronach; dwa zdjęcia były zrobione w zupełnie inny sposób i przycinane, więc proszę nie sugerować się różnymi odległościami
Spora w tym zasługa testowego zderzaka
Chciałbym podziękować użytkownikom forum za wsparcie, ze szczególnym uwzględnieniem userów XenosagaII, który pożyczył mi narzędzia i wyjaśnił sporo wątpliwości dotyczących instalacji, oraz Arek_VI, który odpowiedział na wiele moich pytań, momentami zapewne irytujących.
Aktualnie jestem na etapie rozgryzania PLA 2.0 od strony użytkowania - jest jednak pewien przeskok w stosunku do 1.5 i parę nawyków trzeba zmienić. Sam system waha się od perfekcji (odległości od dwóch samochodów można mierzyć linijką i będą identyczne) do sytuacji, kiedy próbuje "na siłę" wjechać tylnym rogiem w sąsiedni samochód... Co ciekawe czujniki prawidłowo raportują "czerwone", więc nie bardzo rozumiem o co chodzi. Na razie składam to na karb braku doświadczenia w obsłudze 2.0. Xeno wspominał, że miał wrażenie, jakby system "uczył" się wraz z upływem czasu i podjętymi próbami. Zobaczymy.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2013, 15:44 przez jmf, łącznie zmieniany 1 raz
Gratulacje wygląda cudnie i ten wyświetlacz pomaga bardzo+ pikanie czego u mnie nie ma i lecę na czuja. Sprawa z parkowanie prostopadłym przy obliczaniu pierwszej kolizji jest dziwna ale potem poprawia mi auto do przodu następnie parkuje. JMF proponuje spotkanko na jakims parkingu i nagranie filmików na obu autach. LEWARTA można zwerbować jako operatora kamery
Nie wyrzucaj tego testowanego zderzaka, jesli nie bedzie ci do niczego potrzebny to mogłbym na nim potestować montaż w miejscu tak jak w MKVII. Kupił bym holdery od 7mki i wycioł dziury tam. Będzie rozeznanie czy warto robić od nowa i wyeliminuje to dziwną niby "kolizje" przy pierwszym pomiarze, co o tym sądzisz?
XenosagaII pisze:Sprawa z parkowanie prostopadłym przy obliczaniu pierwszej kolizji jest dziwna ale potem poprawia mi auto do przodu następnie parkuje.
U mnie jedzie do przodu i ustawia się idealnie na wprost samochodu, w który poprzednio próbował wjechać. Przy czym to zdarza się jednak w dużej mniejszości przypadków - normalnie parkuje bez problemu...
XenosagaII pisze:JMF proponuje spotkanko na jakims parkingu i nagranie filmików na obu autach. LEWARTA można zwerbować jako operatora kamery
Bardzo chętnie.
XenosagaII pisze:Nie wyrzucaj tego testowanego zderzaka, jesli nie bedzie ci do niczego potrzebny to mogłbym na nim potestować montaż w miejscu tak jak w MKVII. Kupił bym holdery od 7mki i wycioł dziury tam. Będzie rozeznanie czy warto robić od nowa i wyeliminuje to dziwną niby "kolizje" przy pierwszym pomiarze, co o tym sądzisz?
Niestety zderzak już wyleciał wczoraj podczas sprzątania po akcji - z racji wielkości zajmował sporo miejsca i poszedł jako pierwszy do odstrzału. Ale nie jest to duża strata, bo jest ich na Allegro dużo i w śmiesznej cenie - swój kupiłem za 50 zł.
Co do holderów od MK7 mam wątpliwości, czy to się uda. Poza jak wspomniałem czujniki raportują czerwone, więc nie wydaje się, żeby to była kwestia kąta ich patrzenia. Sam nie wiem...
A tak przy okazji Panowie może jakaś malutka podpowiedź w jakiej odległości wierciliście otwory?, bo właśnie ściągnąłem tylny zderzak i powoli się do tego przymierzam
Nie zamontujesz w ten sposób. W Mk VII i nowej Octavii inaczej skonstruowano nadkole, gdzie wygłuszenie montowane jest bliżej koła i powstaje większa przestrzeń za krawędzią nadkola. W Tiguanie tylne czujniki montowane są podobnie. Zastanawia mnie czy nie jest jednak istotna odległość pomiędzy tylnymi czujnikami PLA a ostatnimi skrajnymi czujnikami PDC. Wskazuje za tym fakt, iż na głębszym (dłuższa część boczna) zderzaku jaki ma Touran czujnik jest mniej więcej na środku zderzaka (na zamieszczonym wyżej filmie przez Xeno tak samo jest w Skodzie) a już w Tiguanie mocowany jest tak jak w Mk VII - na samej krawędzi nadkola. Używamy sterowników od Tourana/Tiguana i Passata, które mają zapewne zaszyte w oprogramowaniu odpowiednie parametry, np. odległości między czujnikami - a nie dedykowanych do Golfa (oprócz rozwiązania jmf) i to tłumaczyłoby niedokładność pracy PLA w samochodzie Xeno i jmf-a. Myślę, że gdyby przesunąć czujnik bliżej krawędzi koła (odsunąć od najbliższego czujnika PDC) to samochód nie rozjeżdżałby narożnikiem innego samochodu podczas parkowania. Postaram się podjechać do ASO i sprawdzić miarą jakie są odległości pomiędzy czujnikami.
A poza tym czy robiliście adaptację średnicy kół ?
Arek_VI pisze:Postaram się podjechać do ASO i sprawdzić miarą jakie są odległości pomiędzy czujnikami.
Przydały by się takie wymiary.
Wiem że MK7 i OIII ma inne nadkola. Mam w planach przetestować te czujnik na krawędzi nadkola na starym zderzaku. Jeśli będzie ok to dopiero zacznę się martwić o osłonę nadkola. Na nadkole mam już pomysł aby czujnik miał osłonę taką aby była płynnie przechodząca bez ostrych załamań aby syf się nie gromadził.
ikell pisze:A tak przy okazji Panowie może jakaś malutka podpowiedź w jakiej odległości wierciliście otwory?, bo właśnie ściągnąłem tylny zderzak i powoli się do tego przymierzam
Ja u siebie w ten sposób wyznaczyłam jak na foto:
uploadfromtaptalk1367083839814.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Arek_VI pisze:A poza tym czy robiliście adaptację średnicy kół ?
Ja zrobiłem, ale z "orientacyjną" wartością 1935 mm. Teraz zmierzyłem i wychodzi mi +/- 2005 mm. Zmieniłem - zobaczymy. Ciekawe, czy różnica 70 mm jest "znacząca"...
Mam drobny problem z kodowaniem modułu H z cabrioleta - w VCDS wszystkie moduły 3AA919475, bez względu na ostatnią literę, mają te same opisy bitów - w module H, identycznie jak w L, w modelach samochodów są do wyboru Touran, Sharan i komplet Passatów. Wydaje mi się to średnio możliwe, skoro moduł H jest używany wyłącznie w Cabriolecie i Passacie CC. W związku z tym tak naprawdę nie wiem jaki samochód mam obecnie wybrany... Nie byłem w stanie znaleźć w sieci kodowania odpowiedniego dla Cabrioleta.
Dzisiaj porównywaliśmy z Xeno swoje rozwiązania i jest spora różnica w rozmieszczeniu otworów - u mnie jest 5-6 cm bliżej skrajnego tylnego sensora. Z tego co pamiętam u Xeno jest 26,5 cm, u mnie 21 cm. Przy czym mamy inne zderzaki - okazuje się, że GTI ma trochę inny kształt w okolicy przetłoczenia nadkola, więc nie da się w obu przypadkach zrobić identycznie.
Natomiast w Cabriolecie jest tak (zieloną ramką "pogrubiłem" ledwo widoczne linie - można się im przyjrzeć z drugiej strony zderzaka): [tu - http://i.imgur.com/PjykAgP.jpg - wersja alternatywna]
U mnie jest tak:
Jak widać dalej w kierunku koła zaczynał się już duży łuk zderzaka, w który nie byłoby jak wkleić holdera... Widać też, że Cabriolet i Hatchback mają chyba identyczne odległości pomiędzy wszystkimi czterema tylnymi sensorami.
Może komuś się przyda, są to wartości średnicy koła które wpisuję się podczsa adaptacji nawigacji RNS-E w audi A4, więc do adaptacji średnicy koła w golfie też powiny być dobre?
jmf pisze:. Dzisiaj porównywaliśmy z Xeno swoje rozwiązania i jest spora różnica w rozmieszczeniu otworów - u mnie jest 5-6 cm bliżej skrajnego tylnego sensora. Z tego co pamiętam u Xeno jest 26,5 cm, u mnie 21 cm. Przy czym mamy inne zderzaki - okazuje się, że GTI ma trochę inny kształt w okolicy przetłoczenia nadkola, więc nie da się w obu przypadkach zrobić identycznie.
Teraz to już nie wiem w którym miejscu wiercić otwory pod dodatkowe sensory, czy wybrać wersję Xena czy Jmf-a, chyba będę musiał jakąś średnią wyciągnąć
Lewart_waw pisze:Wczoraj brałem udział przy testach, jestem w szoku to naprawdę parkują dobrze i sam wyjeżdża, moze w niedziele lub w poniedziałek na gramy filmik