Dzisiaj jest 28 mar 2024, 17:00


[ALL] Jaki olej polecacie

Moderator: rafaello

Regulamin forum Serwisowanie samochodu, klimatyzacji, dobór oleju, wycieraczek itp. materiałów eksploatacyjnych, czyli bieżące sprawy eksploatacyjne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

ichris

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 03 maja 2018, 18:08
  • Online: 8h 41m 10s
  • Auto: Golf MK7.5
  • Silnik: 1.4 TSI 125KM

Re: Jaki olej polecacie

Post15 mar 2019, 18:46

TomekCzarnePaliwo pisze:To dwa oleje o nieco innym charakterze.

https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 0W30_1.pdf

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3395.pdf

Opisz swoją eksploatację, będę mógł coś doradzić ;)



Jazda spokojna, od święta depnę mocniej na rozgrzanym silniku. Czasami dopada mnie nawyk eko-drivingu ale coraz rzadziej. Większość czasu jeżdzę sam i bez bagażu. Głównie podróżuje do pracy odcinek 12km przez miasto i 24km powrót obwodnicą. Korki raczej omijam. Czasem weekednowe wypady ale przeważnie 50-100km w jedną stronę. Dłużych tras w roku zaledwie kilka powyżej 400km. Auto jest garażowane. Olej musi spełniać VW504.00 ze względu na gwarancję i wymianę w ASO. Aktualnie zalany jest fabryczny olej zapewne 5W30. Wktóce minie rok ale nabiłem ledwo 5,5 tys km bo jeżdże drugim autem na zmianę (wkótce pójdzie na sprzedaż). Stan oleju nie drgnął nawet o milimetr na bagnecie. Zastanawiam się w ogóle nad racjonalnością wmiany ale ponieważ auto kupiłem z rabatem na rocznik to oznacza, że olej w misce został zalany jakieś połtora roku temu. Chyba jednak nie chcę czekać kolejnego roku na pierwszą zmianę w ramach pakietu przeglądów. Aktualnie nabliżej mi do Eurola Syntence FS 0W30 i Shella A-VL 0W30. Nie wykluczam pojścia w 5W30 np. ww. Amsoil lub Neste. Będę wdzięczny za pomoc.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Jaki olej polecacie

Post24 cze 2019, 09:50

amargro pisze:opierajac sie na normach w DE, zeby olej mogl byc nazywany "w pelni syntetyczny" to powinno byc:
- max 20% bazy z grupy III - hydrokrakow (a jesli wiecej to olej musi byc nazywany: "w technologii syntetycznej")

Czy Motul zmienił skład oleju? Czy może kłamał wcześniej ws. "syntetyczności" a teraz jakiś niemiecki regulator rynku ścignął Motula i trzeba była zmienić etykietę?

Do tej pory olej 5W30 Specific 504/507 był "100% Syntetyczny" i to również na rynku DE, nr artykułu 106375 (bańka 5L), Made in France:
Obrazek

Zauważyłem ostatnio, że niby ten sam 5W30 Specific 504/507 a pojawił się już tylko jako "w technologii syntetycznej", a nr artykułu 107368 (trafiłem nawet na 2 wersje: Made in France lub Italy):
Obrazek

Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

martiso

VIP

  • Posty: 646
  • Rejestracja: 27 wrz 2014, 19:19
  • Online: 72d 10h 22m 44s
  • Pochwały: 7
  • Auto: I30N FastBack PERF.
  • Silnik: 2.0T-GDI 280KM
  • Lokalizacja: Wlkp.

Re: Jaki olej polecacie

Post25 cze 2019, 11:03

Wydaje mi się ze ten motul nigdy nie był 100% syntetyk, tylko zminily się przepisy co do opisów i teraz tak to wygląda jak na obrazkach...
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Jaki olej polecacie

Post27 cze 2019, 07:50

Z odpowiedzi jaką otrzymałem z technik-beratung@de.motul.com:
From the product there is no difference, there are only different labels, once for the German market and once for the European market. For the German market only the name "Synthese-Technologie" may be used.

wynika, że składu rzeczywiście nie zmienili tylko naklejkę w DE, więc to nie był nigdy olej "100% syntetyczny" :dupa:
A z innego źródła udało mi się dowiedzieć, że stało się tak aż dla 11 produktów Motula w DE od 1 października 2018.

Unormowania rynku niemieckiego od dawna precyzowały kiedy olej może być oznaczany "100% syntetyczny" (vide choćby dużo wcześniejsze posty).
I wiele innych poważnych firm olejowych się do tego stosowało i ten sam produkt na pozostałych rynkach europejskich oznaczany "100% syntetyczny" to na rynku DE oznaczało "w technologii syntetycznej"... a Motul też musiał o tym doskonale wiedzieć ale rżnął głupa i w DE w sposób nieuprawniony nazywał swoje produkty "100% syntetyczny"... widocznie do momentu aż jakiś organ nadzorczy w DE im tego wreszcie skutecznie zabronił.
W moich oczach Motul utracił wiarygodność.
Offline

pospieszalskij58

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 05 lip 2019, 13:10
  • Online: 12m 20s
  • Auto: VW GOLF VII
  • Silnik: CZDA TSI 110 KW
  • Lokalizacja: Śląsk

Re: Jaki olej polecacie

Post05 lip 2019, 13:25

No i tak to jest z tymi 100% syntetyczny.
Trzeba zawsze zapytać na jakim rynku.
Ja do swojego Golfa leję TITAN GT1 LONGLIFE IV 0W-20 i autko jeździ super. Na 25 000 km uzupełniłem jakieś 300 ml oleju.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Jaki olej polecacie

Post06 lip 2019, 08:46

pospieszalskij58 pisze:No i tak to jest z tymi 100% syntetyczny.
Trzeba zawsze zapytać na jakim rynku.

Caly problem w tym, ze ww. olej Motula do niedawna oficjalnie rzekomo spelnial wymogi na rynku DE (mogacym byc wyznacznikiem bo najbardziej restrykcyjnym co do 100% "syntetycznosci")... aż tu nagle nie zmieniajac skladu okazał sie tylko "w technologii syntetycznej"... parafrazujac: "kłamali rano, kłamali wieczorem, kłamali w nocy" :twisted:
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Jaki olej polecacie

Post06 lip 2019, 12:17

Zgodnie z regulacją włoski produkt przeznaczony na rynek DE może być nazwany jedynie produktem na bazie , a francuski o identycznym składzie będzie 100% syntetycznym ale wyłącznie poza obszarem DE. Sensacja pojawi się dopiero wtedy, gdy oba te produkty przy założeniu ze są totalnie identyczne staną obok siebie na półce w DE .
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Jaki olej polecacie

Post08 lip 2019, 08:19

haka21 pisze:Zgodnie z regulacją włoski produkt przeznaczony na rynek DE może być nazwany jedynie produktem na bazie , a francuski o identycznym składzie będzie 100% syntetycznym ale wyłącznie poza obszarem DE. Sensacja pojawi się dopiero wtedy, gdy oba te produkty przy założeniu ze są totalnie identyczne staną obok siebie na półce w DE .

Powyżej załączyłem fotki i francuski już też jest robiony z tą nową naklejką "w technologii syntetycznej"... a te francuskie które mają jeszcze "100% syntetyczny" to już chyba tylko stare zapasy magazynowe i w DE obecnie raczej już się nie powinny pojawiać, co najwyżej na innych rynkach... i stamtąd jeszcze ewent. trafiają do PL.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Jaki olej polecacie

Post23 lip 2019, 08:34

Nie tylko ja drążyłem temat:
https://autokult.pl/34250,to-nie-jest-podrobka-oleju-motul-tylko-czy-faktycznie-jest-syntetyczny

Załączam screen pierwotnej treści, bo obecnie jest już "ociosana"... może właśnie za przyczyną pani drwal z działu rąbania klienta, cytowanej w artykule:

Obrazek
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Jaki olej polecacie

Post23 lip 2019, 14:18

Nadal uważam że sensacji brak

Niemcy i Japonia 100% syntetyczny ,to baza 80% grupy IV lub V reszta to technologia syntetyczna. Poza tymi krajami wszystko co powyżej może być nazwane full syntetykiem bez wymogu 80% jak i to że może tobyć grupa III.

Gdy widzimy obie te butelki na niemieckich regałach to wiemy, co na pewno ma 80% bazy IV ilub V a co jej nie ma .

Gdy nie jesteśmy w Niemczech nie wiemy nic , i wynika to z nieprecyzyjnych przepisów które producent wykorzystuje by niezorientowany klient sięgnął po produkt. Niektórzy węszą przekręt, a wynika z tego wyłącznie fakt, że tylko Niemiecki i Japoński regulator rynku wewntrznego dba o klientów wykluczając zawiłości definicyjne z zakresu trybologii, norm, homologacji czy legislacji.

Ps. znalazłem stronę , przeczytałem komentarze, i jak w jednym z nich napisał ktoś, że brak podstawowej wiedzy powoduje niepokój , a dominuje wiedza czerpana z forów opierająca się na braku wiedzy np. szukanie 100% syntetyku w którym jest 100% PAO ??? :o :shock: i przy 80% bazy czują że coś jest nie tak. No i coś w tym jest.
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Jaki olej polecacie

Post24 lip 2019, 08:31

Tak z ciekawości. Jak do tej pory, prawie od nowości jeździłem na motulu "pseudo syntetyku" (Specific 504/507), to jak bym teraz chciał przejść na syntetyk według Niemców, to na jaki i czy powinienem tj. czy nie będzie więcej szkody niż pożytku.
PS. nie mam nawet podstawowej wiedzy na temat olejów samochodowych, więc ewentualną odpowiedź proszę jak dla laika.
My TSI
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Jaki olej polecacie

Post24 lip 2019, 09:42

kakaruto pisze:to jak bym teraz chciał przejść na syntetyk według Niemców, to na jaki i czy powinienem tj. czy nie będzie więcej szkody niż pożytku.

A dlaczego miałyby być szkody przy użyciu oleju "vollsynthetisch" zgodnego jednocześnie z wymogami VW?
Wychodzi na to, że np. Ravenol, Eurol...
Trzeba by sprawdzić ewentualnie, które też np. 5W-30 lub inne i np. też z normą 502 jeśli nie koniecznie LL, bo ja poniższe szukałem wówczas wg b.konkretnych wąskich kryteriów 0W-30 i 504:
amargro 06 sie 2018, 11:32 pisze:Pytania do fachowców:
1. Czy poniższe oleje 0W-30 z normą VW 504/507:

Motul 0W-30 Specific VW 504/507 *
Total Quartz Ineo LongLife 0W-30 504/507 *
Eurol Syntence FS 0W-30 504/507
Ravenol VSW 0W-30 504/507

to wszystkie autentyczne syntetyki (ale tak wg np. niemieckich a nie polskich uregulowań) czy może jednak hydrokraki?

* - to są "synthetische technologie", z tym że wówczas Motul jeszcze kłamał w DE, że "vollsynthetisch"
amargro 06 sie 2018, 17:48 pisze:opierajac sie na normach w DE, zeby olej mogl byc nazywany "w pelni syntetyczny" to powinno byc:
- max 20% bazy z grupy III - hydrokrakow (a jesli wiecej to olej musi byc nazywany: "w technologii syntetycznej")

amargro 27 sie 2018, 08:30 pisze:W międzyczasie zorientowałem się też, że producenci rzeczywiście podają zawartości poszczególnych grup baz jako dość szerokie zakresy (czyli faktycznie w sprzedaży stosunek pomiędzy bazami może być zmienny nawet dość znacznie)... natomiast przynajmniej jedno jest jasne, że unormowania w DE dające prawo do używania określenia "vollsynthetisch" stawiają wymóg odnośnie bazy grupy III (hydrokrakowej) aby nie przekraczała 20%... a oleje z zawartością grupy III pow. 20% nazywane w DE "synthetische technologie" można w PL :tongue: nazywać "w pełni syntetyczny".

amargro 27 cze 2019, 08:50 pisze:wynika, że składu rzeczywiście nie zmienili tylko naklejkę w DE, więc to [tzn. Motul] nie był nigdy olej "100% syntetyczny" :dupa:
A z innego źródła udało mi się dowiedzieć, że stało się tak aż dla 11 produktów Motula w DE od 1 października 2018.
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Jaki olej polecacie

Post24 lip 2019, 10:16

Dosyć owijania w bawełnę, bo ewidentnie nie wiesz kiedy przestać. Skończ kolego z pomówieniami że Motul kłamał. Ewidentnie nie rozumiesz tematu a żółć wylewasz publicznie. Cytujesz sam siebie to ok, tak niektórzy mają, tylko treść cytatów to już raczej z cyklu opowieści z "mchu i paproci". Może już warto ogarnąć temat i zaznac spokoju a do tego czasu powstrzymać się trochę i ograniczyć do merytorycznych wpisów ? .
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Jaki olej polecacie

Post24 lip 2019, 12:32

Olej Motul Specific 504/507 5W-30 nie zmieniając składu:
- od 1.10.2018 r. w DE, zgodnie z tam obowiązującymi unormowaniami jest "Synthese-Technologie"
- w pozostałych krajach europejskich, w tym w PL, zgodnie z obowiązującymi w nich unormowaniami jest nadal "100% Synthetic"

Bez pomówień, ze zrozumieniem, bez żółci, merytorycznie?
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Jaki olej polecacie

Post24 lip 2019, 13:45

I to co kolejny raz napisałeś jest w absolutnym porządku. Co tu jest dziwnego? Może napisz precyzyjnie bez emocji co Ci się nie zgadza a wtedy będziemy wyjaśniać z pożytkiem dla wszystkich, bo faktycznie nie jesteś odosobniony w swojej zagwozdce .
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Jaki olej polecacie

Post25 lip 2019, 11:57

amargro pisze:
kakaruto pisze:to jak bym teraz chciał przejść na syntetyk według Niemców, to na jaki i czy powinienem tj. czy nie będzie więcej szkody niż pożytku.

A dlaczego miałyby być szkody przy użyciu oleju "vollsynthetisch" zgodnego jednocześnie z wymogami VW?
Wychodzi na to, że np. Ravenol, Eurol...
Trzeba by sprawdzić ewentualnie, które też np. 5W-30 lub inne i np. też z normą 502 jeśli nie koniecznie LL, bo ja poniższe szukałem wówczas wg b.konkretnych wąskich kryteriów 0W-30 i 504:

Dzięki Marku za odpowiedź.

Co do "więcej szkód niż ..." to tak jak wspominałem, nie mam żadnej wiedzy w tym zakresie i powtarzam bez weryfikowania zasłyszaną prawdę, która w skrócie mówi, że nie podwyższa się klasy oleju używając przez wiele lat gorszego, tj. jeżdżąc na Motul "Pseudo syntetyku (gorszy)" (pomijając rozważania jak bardzo Motul odbiega od Niemieckiej definicji Full Syntetic") i zmieniając go na Full syntetyk (którego sam nie wiem czemu uważam za lepszy) .

Co prawda słyszałem to w kontekście zmiany z mineralnego na "pseudo syntetyk" ale może ta zasada działa też w moim przypadku :)
My TSI
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Jaki olej polecacie

Post25 lip 2019, 13:27

kakaruto pisze:
amargro pisze:
kakaruto pisze:to jak bym teraz chciał przejść na syntetyk według Niemców, to na jaki i czy powinienem tj. czy nie będzie więcej szkody niż pożytku.

A dlaczego miałyby być szkody przy użyciu oleju "vollsynthetisch" zgodnego jednocześnie z wymogami VW?
Wychodzi na to, że np. Ravenol, Eurol...
Trzeba by sprawdzić ewentualnie, które też np. 5W-30 lub inne i np. też z normą 502 jeśli nie koniecznie LL, bo ja poniższe szukałem wówczas wg b.konkretnych wąskich kryteriów 0W-30 i 504:

Dzięki Marku za odpowiedź.

Co do "więcej szkód niż ..." to tak jak wspominałem, nie mam żadnej wiedzy w tym zakresie i powtarzam bez weryfikowania zasłyszaną prawdę, która w skrócie mówi, że nie podwyższa się klasy oleju używając przez wiele lat gorszego, tj. jeżdżąc na Motul "Pseudo syntetyku (gorszy)" (pomijając rozważania jak bardzo Motul odbiega od Niemieckiej definicji Full Syntetic") i zmieniając go na Full syntetyk (którego sam nie wiem czemu uważam za lepszy) .

Co prawda słyszałem to w kontekście zmiany z mineralnego na "pseudo syntetyk" ale może ta zasada działa też w moim przypadku :)


To nie jest zasłyszana prawda , a raczej legenda. Ta legenda nadal żyje w oddalonych od świata warsztatach. Od ok 20 lat , wszystkie silniki znoszą z powodzeniem tzw "syntetyki" . Słowo synktetyki i full syntetyki różnie się opisuje, różnie się rozumie co toto jest i co toto może ci w silniku zrobić.

Olej syntetyczny w dużym uproszczeniu powstaje z czystych odseparowanych baz z precyzyjnie dodanymi pakietami i różnej maści dodatkami. Takie aptekarskie mieszanie umożliwia tworzyć olej , który spełnia oczekiwane parametry. Oleje mineralne , to taki "wybulgotany" w procesie rafinacji ropy naftowej produkt gdzie można się starać uzyskać produkt jak najlepszy , ale nie da się parametrów zaprojektować jak przy tworzeniu oleju syntetycznego jeżeli mowa o bazie III , a w wypadku baz grupy IV i V w ogóle nie ma porównania. Robi się je po to, aby wszystko działało lepiej i zaspokajało wymagające jednostki , nie po to by coś rozwalić.

Motul to firma , która tworzy oleje precyzyjnie pod wymaganą sprcyfikację. To taki produkt jak garnitur na miarę i nie można go rozpatrywać czy mógłby być lepszy czy gorszy, ma spełniać wymagania a nie demonstrować możliwości. I np. olej który spełnia normę 504/507 spełnia wiele innych np. BMW LL-04. Są oleje które spełniły by wszystkie normy z zapasem a w zakresie ochrony silnika czy katalizatora są jeszcze bardziej doskonałe czy nawet ekologiczne , mają bazy syntetyczne i bardzo bogate pakiety, ale producentowi nie zależy by miały napis na butelce 504/507 (to kosztuje) .

Teraz najważniejsze:
Regulator na rynku niemieckim zapytał : jaki olej jest w pełni syntetyczny i czy baza HC czy SHC dawana zamiast np. PAO czy Estrów to też prawdziwy syntetyk ?
Otrzymali odpowiedź , że naprawdę syntetyczne bazy to tylko bazy grupy IV i V bez HC.

Następnie regulator zapytał jak to jest z tym 100%:
Eksperci oświecili regulatora, że nie można w czystej bazie PAO czy Estrach rozpuścić dodatków bo robią to słabo lub wcale , więc same dodatki wykluczają 100% i potrzebują 20% oleju mineralnego lub HC by mogło to zadziałać.

Regulator więc określił że olej syntetyczny "w pełni " , (ew. 100% - nieprecyzyjna nazwa ale oddająca istotę sprawy jak powyżej) to taki , gdzie :

zawartość oleju mineralnego lub HC jest w najmniejszej niezbędnej ilości w celu prawidłowego aplikowania dodatków i jest to 20%,

baza w pełni syntetycznej wersji musi stanowić 80 % baz grupy wyłącznie IV i V także w dowolnych proporcjach mieszanych , całkowicie wykluczając grupę III.

Czyli może być olej Motul 8100 x cess "full syntetyczny" spełniający powyższe wymagania
i olej Motul 8100 x cess , który ma np bazę III więcej niż 20% - czyli więcej niż jest to absolutnie niezbędne i taki nadmiar powoduje że w Niemczech nie można go nazwać full syntetykiem czy (nieprecyzyjnie) 100% syntetycznym.

Natomiast poza GER i JPN można full syntetykiem nazwać nawet produkt , gdzie całość bazy jest grupy III czy III+.No i teraz jeśli spotka się olej z bazą III nazwany na nasz rynek full syntetyczny z identycznym , który ze względu że mógł wylądować na rynku niemieckim ma napis "w technologii syntetycznej" to dochodzi do konfuzji .

I tutaj właśnie mamy sytuację , że ten sam olej może mieć w nazwie "full" lub "technologia syntetyczna" , ale kupując którykolwiek z nich wiemy dokładnie jakie są bazy każdego z nich , a poza Niemcami nie wiemy nic , a wręcz na te rynki chętniej nalepi się etykietę "full" na produkt całkowicie zawierający bazę III bo można , z tego względu że wielu słyszało , że syntetyczna technologia to nie syntetyk. Jak widać tylko w Niemczech masz pewność co kupujesz.

Nie zawsze jest też tak, że 80% bazy np. Estrowej to sprawa idealna . Specyficzne działanie estrów polegające na tym, że ich "molekuły są zbyt inteligentne" i nadmiernie przylegają do metalu , nie jest za dobre i trzeba te właściwości osłabić .Aby nie trzeba było robić głupot, to zamiast ładować drogą bazę by później osłabiać wiązania , wybiera się drogę wzbogacania baz estrami do ilości pożądanej by tępić nie trzeba było.
Resume
Tak więc 100% jest technologicznie niemożliwe , a nawet 80% nie zawsze jest pożądane.
Jeżeli szukasz oleju tego full wg Niemców to musi to być "full" na rynek niemiecki by mieć absolutną pewność.
Motul produkuje precyzyjnie "skrojone" oleje i trzeba mieć tego świadomość
Nie każdy producent jest zainteresowany by napisać np. 504/507 a ich olej robi wszystko to co 504/507 wymaga i jest dużo dużo lepszy niż założenia 504 a konstrukcja wybitna bo 504/507 to nie jest kosmos a jedynie standard.

Legendy o rozszczelnieniu silnika mają już długą brodę . Jeżeli coś ma "wypłukać nagary" to po pierwsze bardzo dobrze, bo pierścienie się zdekarbonizują i parametry silnika się poprawią. Luzy o których ludzie mówią to nie luzy które zapycha się pakułami . Olej syntetyczny to taki który wszystko robi lepiej i potrafi więcej a nie narzędzie zniszczenia. Olej na którym jeździłeś można rozpatrywać jedynie w powyższych kategoriach, czyli co dali do środka a co dać mogli ale jest to absolutnie dobry produkt wyprodukowany dla takich użytkowników jak my, jednak jak wiadomo coś może być znacznie lepsze .

Trochę obszernie , ale może to wyjaśnienie zakończy nieporozumienia dotyczące faktów "full syntetic" vs syntetic technology.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Jaki olej polecacie

Post25 lip 2019, 14:00

haka21 pisze:Jeżeli szukasz oleju tego full wg Niemców to musi to być "full" na rynek niemiecki by mieć absolutną pewność.

Też do niedawna na tym opierałem moją pewność, że Motul Specific 504/507 5W-30 jest "full" skoro na rynku DE jest "full"... no ale w pewnym momencie okazało się, że bez zmiany składu i przy tych samych unormowaniach przestał być w DE "full" a zrobił się syntetic technology :shock:
I nie chodzi o to czy sam produkt się przez to pogorszył (bo tego nie sugerowałem), tylko o znak zapytania co do rzetelności Motula ws. oznaczania "full", którego do niedawna w DE używał a chyba jednak nie powinien.
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Jaki olej polecacie

Post25 lip 2019, 14:39

Motul nie ma z rzetelnością problemu , formulacje zmieniają bardzo często , nawet kilka razy w roku. Udoskonalanie często może oznaczać zwiększenie dodatku przeciwtarciowego albo majstrują przy dodatkach reologicznych , czy też poprawiają działanie ZDDP bo gryzą się one z natury z detergentami . To może spowodować , że niezbędne jest zwiększenie udziału bazy III bez szkody dla produktu, różnica może być niewielka, produkt jest w identycznym składzie , ale nazwa musi się zmienić , i nie koniecznie musi to oznaczać oszustwo czy gorszy produkt. Problemem było by odkrycie, gdyby nazwy nie zmieniono . To właśnie ta zmiana uwiarygadnia rzetelność , bo raz że może to zmniejszyć popyt to należy pamiętać że za oszóstwo instytucjonalne laduje się za kratami i bossowie VW coś o tym wiedzą.
Problem z wiarygodnością to miał Ravenol na rynku Rosyjskim.

Czasami nadmiar informacji może indukować kłopoty. Jak Motul ma poinformować o składzie olejów 300V , skoro i tak napis "Ester Core" jest komentowany , że dawnij to nie CORE było tylko 100% Estrów i to oszóstwo i na psy schodzi . Mimo że taki olej nie ma racji bytu to ludzie i tak swoje wiedzą. Oczekują 100% bazy i 20% dodatków czyli olej 120% syntetyczny tak jakby.
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Jaki olej polecacie

Post26 lip 2019, 08:36

haka21 pisze:To może spowodować , że niezbędne jest zwiększenie udziału bazy III bez szkody dla produktu, różnica może być niewielka, produkt jest w identycznym składzie , ale nazwa musi się zmienić , i nie koniecznie musi to oznaczać oszustwo czy gorszy produkt.

Jeśli jest zwiększenie udziału bazy III (a w tym przypadku chodzi o próg 20% w DE dla olejów "full") to formalnie nie jest w identycznym składzie... no ale skoro wg poniższych informacji od źródła (a pozyskałem je zanim postawiłem swoją tezę), składu nie zmienił:
Die Motul Deutschland GmbH ersetzt bei elf Produkten den auf der Packung verwendeten Begriff vollsynthetisch durch Synthese-Technologie. Es handelt sich um keinen Produkt-Austausch im eigentlichen Sinne, die Produkte durchlaufen einen unveränderten Herstellungsprozess. Auch ihre chemischen Bestandteile wurden nicht verändert- sie sind 100%ig identisch mit den vormals als vollsynthetisch bezeichneten Produkten.
Die Motul Motorenöle haben weiterhin die Freigaben aller relevanten Automobil- und Motorradhersteller. Die nachfolgenden Produkte bewirbt und verkauft Motul außer in Deutschland in über 150 Ländern weltweit auch weiterhin als „vollsynthetisch.
Wir danken für Ihr Verständnis und stehen zu Ihrer Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen
Ihr Motul Marketing Team
Motul Deutschland GmbH

W tłumaczeniu google:
W przypadku jedenastu produktów Motul Deutschland GmbH zastępuje termin „w pełni syntetyczny" stosowany na opakowaniu „technologią syntezy". Nie jest to wymiana produktu w prawdziwym znaczeniu, produkty przechodzą niezmieniony proces produkcyjny. Ich składniki chemiczne również się nie zmieniły - są w 100% identyczne z poprzednio zwanymi „w pełni syntetycznymi" produktami.
Oleje silnikowe Motul nadal posiadają aprobaty wszystkich odpowiednich producentów samochodów i motocykli. Następujące produkty nadal promują i sprzedają Motul jako w pełni syntetyczne w ponad 150 krajach na całym świecie, z wyjątkiem Niemiec.

From the product there is no difference, there are only different labels, once for the German market and once for the European market. For the German market only the name "Synthese-Technologie" may be used.
Mit freundlichen Grüßen / Best regards
Technik Beratung
Technik - Technical Department
+49 2203 1700-0
technik-beratung@motul.de
Kölner Straße 263 - 51149 Köln
Motul Deutschland GmbH, Kölner Strasse 263, 51149 Köln
Amtsgericht Köln HRB 11609, Geschäftsführer: Armin Bolch, Martin Klein


to IMO jedynym wytłumaczeniem jest, że wcześniej używano w DE określenia "full" w sposób nieuprawniony.
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Jaki olej polecacie

Post28 lip 2019, 22:37

No i ok. Niech rycerze olejowego zakonu szukają swojego grala minimum 80% a najlepiej 100%. Dzięki temu istnieją rewelacyjne oleje , na które mało kto zwroci uwagę, a to czyni go tanim. Oczywiście ma w piz ...u PAO i EST wszystko w C4 i super pakiety, ale nie ma 80% wiec kicha, ale przede wszystkim nie ma 504/507 czyli nie jest stworzony do specjalnego metalu ,plastiku i gumy którą stosuje w budowie wyłącznie VW ( wszystko zawiera pierwiastek w układzie okresowym oznaczony symbolem VW właśnie) - wiec nie polecam.😀
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Jaki olej polecacie

Post29 lip 2019, 13:27

Nie rozumiem Twojej wypowiedzi.

haka21 pisze:Dzięki temu istnieją rewelacyjne oleje , na które mało kto zwroci uwagę, a to czyni go tanim. Oczywiście ma w piz ...u PAO i EST wszystko w C4 i super pakiety, ale nie ma 80% wiec kicha, ale przede wszystkim nie ma 504/507 czyli nie jest stworzony do specjalnego metalu ,plastiku i gumy którą stosuje w budowie wyłącznie VW ( wszystko zawiera pierwiastek w układzie okresowym oznaczony symbolem VW właśnie) - wiec nie polecam.😀


Czyli jest naprawdę dobry olej pomimo tego że olejowy rycerz na niego nie spojrzy ale go i tak nie polecasz?

Czy może to ironia i nie ma takiego oleju który ma
haka21 pisze: ... w piz ...u PAO i EST wszystko w C4 i super pakiety, ale nie ma 80% wiec kicha, ale przede wszystkim nie ma 504/507...


Jeżeli można to proszę napisz który olej jest dobry, albo nawet lepszy niż full syntetic i warto się nim zainteresować nawet pomimo tego, że nie spełnia wymogów niemieckich co do "Full Syntetic"
My TSI
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Jaki olej polecacie

Post29 lip 2019, 18:17

Oczywiście że takie istnieją. Oleje full syntetic z definicji powinny oferować coś więcej , w końcu droga baza zwiększa potencjał. Czasami jednak na potencjale się kończy a baza staje się cudownym lepikiem przyćmiewającym jałowość całości. Herezji cdn na PW jedynie ;) ;) .
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 477
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 21h 27m 41s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: Jaki olej polecacie

Post30 lip 2019, 11:32

haka21 pisze:Niech rycerze olejowego zakonu szukają

I niech nie stają się rycerzami "błędnymi" za sprawą mylnych danych producenckich.
haka21 pisze:nie ma 504/507 czyli nie jest stworzony do specjalnego metalu ,plastiku i gumy którą stosuje w budowie wyłącznie VW ( wszystko zawiera pierwiastek w układzie okresowym oznaczony symbolem VW właśnie) - wiec nie polecam.😀

Ironia nietrafiona... ewent. wyegzekwowanie uprawnień z tytułu gwarancji, przy stosowaniu oleju bez normy VW, pozostawiam ryzyku właściciela :P
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Jaki olej polecacie

Post30 lip 2019, 20:12

Jak sie sprawdza zalany olej pod względem zgodności z norma 504? Kapsułki łowisz z cechą. A te multicertyfikowane z norma Ll 04 i 504 jednocześnie to jak? A olej z samym LL 04 zrobiony jako OEM jak odrożnisz nawet w labolatorium? . On tez spełniajac norme 504 ale nie mający jej wypisanej na butelce bo BMW ma gdzieś certyfikowanie za kupę kasy " zetnie sie " jak serwatka?. Moze RN 0720 z określonym C4 i programowalnym HTHS przewyzszajacym łącznie z B71 2312 każdy olej o którym tu wspominano tez odróżnisz jako zbyt dobry? Bo spełnił 504 i poszedł dalej ?
Poziom oszołomstwa wyklucza mnie z dalszego udziału w debilnych polemikach.

"Nie spieraj sie z idiotą, ktoś stojący z boku może was pomylić" - cytatem mylnie przypisywanym Boorstinowi kończę swój pobyt na forum.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Serwis i eksploatacja

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości