Arek_VI pisze:Przeważnie to przechodzą na 0W40.
To prawda. 0w40 jest wyjątkowo korzystną lepkością dla silników TSI. Przy okazji wiąże się ze specyfikacją VW 502.00, a nie jak oleje 0w30/5w30 z VW 504.00. Przekłada się to na wyższą zawartość dodatków przeciwzużyciowych cynkowych w oleju, które są niestety dodatkami popiołowymi i nie są mile widziane w wyższej ilości w silnikach diesla z DPF.
Amarulu pisze:Motul 8100 X-cess 5w40
To jest dość przeciętny produkt, którego taką sobie jakość zdradza bardzo wysoki punkt płynięcia na poziomie -36'C. Świadczy to o kiepskiej bazie olejowej i/lub niewielkiej ilości dodatków PPD sformułowanych w tym oleju. Żeby nie pozostawać gołosłownym linkuję kartę danych technicznych:
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1503652273Nie podaje się w niej także pompowalności oraz odparowalności Noack, bo to są kolejne parametry, które obnażają realną jakość oleju.
Przykładowe porządne 5w40 z VW 502.00 - Ravenol VST:
http://www.ravenol.de/uploads/tx_raveno ... 5W40_1.pdfPunkt płynięcia -54'C. Do tego pełna i transparentna karta danych