Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 16:26


[1.4 TSI 122KM] Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post04 lut 2019, 22:47

Nie dawał wcześniej znać że coś nie tak z napinaczem? bo wtedy rozumiem przestawienie rozrządu...

Jak auto stoi w aso to faktura będzie bolała to pewne... jedyny + to pełne 24 msc gwarancji bez żadnego gadania.
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 23h 12m 25s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post05 lut 2019, 00:22

Gwłowica jedzie do regeneracji czas oczekiwania około 1,5 tygodnia. Pogieło zawory.
Nie miałem wcześniej problemów, w jeden dzień wszystko ok. a na następny zdech.
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 23h 12m 25s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 13:03

Witam ponownie.
Auto naprawione, ale co do portfela ... :( od momentu usterki do odbioru równy miesiąc.
Przesyłam fotkę z wyceną poszczególnych części i robocizną.
Oby nikomu nie powtórzyła się podobna sytuacja. Przebieg 70000 km dwa razy robiony rozrząd. Wcześniejsza naprawa opisana:
https://forum.golf6.pl/mk6-problemy-usterki/terkocze-jak-diesel-zaraz-po-odpaleniu-na-zimnym-t26-200.html

Gwarancja 2 lata.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 lut 2019, 21:03 przez Agolf6, łącznie zmieniany 1 raz
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline

A-R-T-U-R

Stały Bywalec

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 14 kwie 2014, 08:50
  • Online: 18d 13h 25m 27s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf VI Match
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 13:49

Ogólnie źle to nie wygląda. Jednak rabat na części i ba robociznę mogliby dać lepszy. Najważniejsze że dosyć szybko zrobione.

-- 15 lut 2019, 13:53 --

Tak dla ciekawości - który to rocznik auta?

-- 15 lut 2019, 13:58 --

Ok mam 2009 😉
był mk5, jest mk6 1.4 TSI

Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 23h 12m 25s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 15:14

27.02.2009 1.4 TSI CAXA
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 17:02

Poszukiwanie usterek 500zl grrrrr.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 17:46

Linke hamulca to oni Zerwali? Ogólnie za regenerację głowicy jakoś nie specjalnie dużo skoro w cenie były zawory. Dziwna sytuacja ze dziś odpalajutro nie i musisz wydać 8tys aby znowu odpalal, coraz bardziej boje się TSI
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 17:51

Jak oni wlali 4 litry oleju do tego silnika?
Tam wchodzi 3,6 litra.
Rozumiem, że masz 4 setki na dolewkę?
Offline

A-R-T-U-R

Stały Bywalec

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 14 kwie 2014, 08:50
  • Online: 18d 13h 25m 27s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf VI Match
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 18:03

no bez przesady. Diagnostyka koszyować musi tym bardziej że jest to liczone przez ASO i wg ich wytycznych.
Serio kłócilibyście się o 0.4 litra oleju za 40zł wydając 8tys?
Jedyne co, to mogli bardziej zejść z cenami. W ASO Skody gdzie serwisuję auta, mam 20% na części i 30% na robociznę i przy tak dużej naprawie mogliby pójść w tą stronę
był mk5, jest mk6 1.4 TSI

Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 18:31

A-R-T-U-R pisze:Serio kłócilibyście się o 0.4 litra oleju za 40zł wydając 8tys?

Szukanie usterki i demontaż głowicy jak dla mnie to dwa razy ta sama robocizna ... popolemizowałbym
Artur ja bym się nie kłócił. Poprostu grzecznie bym spytał jak to się tam zmieściło.

Dla mnie 40 zł to jest całkiem wymierna kwota.
Zastanawiam się ile Tobie by się dało wpisać litrów na fakturze :-k
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 19:07

10% to dostaje każdy na graty wiec słaby ukłon w Twoją stronę. Na robotę to 15% .
Kłócić się nie ma o.co bo masz na to wszystko 24mc gwarancji .


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 23h 12m 25s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 21:01

Zapomniałem wspomnieć na forum o tym, że przy reanimacji silnika poprosiłem o hamulec prawy tył, który przy zaciągniętym ręcznym na mrozie nie oddawał po jego zwolnieniu. Okazało się, przyczyną był brut w pancerzu.
Co do oleju tak poprosiłem o resztę na dolewki, po co kupować cały litr skoro dolewamy 50 ml. na cały rok. Wymieniam co roku bez względu na ilość kilometrów no chyba że zrobię ponad 15000. Ale olej jest odmierzany tyle ile ma wejść i nie ma więcej. :( sądzę że jest to VW LONGLIFE III 5W30. Części zostały zwrócone, dlatego też nic nie dostałem.
Jutro zabieram się za odkurzanie bo wewnątrz czuć olej i nie wiem dlaczego, może ciągnie zapach z komory silnika. :?:
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline

A-R-T-U-R

Stały Bywalec

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 14 kwie 2014, 08:50
  • Online: 18d 13h 25m 27s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf VI Match
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 21:28

shark__ pisze:Szukanie usterki i demontaż głowicy jak dla mnie to dwa razy ta sama robocizna ... popolemizowałbym

Oni mają swoje wytyczne i tyle w temacie. Auto zrobione. Takie są niestety procedury i ceny w ASO. Często na pewną czynność jest tyle a tyle roboczogodzin a ukłonem ASO w Twoją stronę jest ich zaniżanie. Jak dyskutujesz i jesteś gburem to walą cennikowo i możesz im co najwyżej naskoczyć :lol:

shark__ pisze:Artur ja bym się nie kłócił. Poprostu grzecznie bym spytał jak to się tam zmieściło.

Temat wyjaśniony więc szkoda gadać

shark__ pisze:Dla mnie 40 zł to jest całkiem wymierna kwota.
Zastanawiam się ile Tobie by się dało wpisać litrów na fakturze :-k

Mnie nie oszukają bo dostaną po głowie od kierownika serwisu :tongue:

-- 15 lut 2019, 21:33 --

Agolf6 pisze:
Jutro zabieram się za odkurzanie bo wewnątrz czuć olej i nie wiem dlaczego, może ciągnie zapach z komory silnika. :?:

Przez pewien czas będzie czuć taki zapach. Wszystko w silniku zapewne uwalone w smarach i olejach i musi się "przewietrzyć" dobrze. Do tego auto stało przez miesiąc
Teraz już będzie z górki :lokej:
był mk5, jest mk6 1.4 TSI

Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 22:48

Jednak aso to złodzieje, przy takich kosztach, dodawanie poszukiwania usterek to masakra, jedyny plus gwarancja więc teraz teoretycznie możesz śmigać bez kłopotu, rozumiem że rozrząd za pierwszym razem nie był robiony w aso, chyba że mineło dwa lata?

Swoją drogą 70 tyś km i takie cuda to dramat...
Olej chyba lepiej było samemu dostarczyć dobry niż asowski...
Offline

A-R-T-U-R

Stały Bywalec

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 14 kwie 2014, 08:50
  • Online: 18d 13h 25m 27s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf VI Match
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post15 lut 2019, 23:41

Z pewnością minęły 2 lata bo post był z końcówki 2015 roku. Coś czuję, że ktoś coś gdzieś spsuł albo wystąpił dziwny zbieg okoliczności, że stało się to co się stało. Być może nowy rozrząd został założony jeszcze ze starej "wadliwej partii". Nie wiem. Trudno to teraz wszystko sprawdzić nie mając wszystkich danych
był mk5, jest mk6 1.4 TSI

Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 23h 12m 25s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post16 lut 2019, 10:05

Wracając do pierwszej usterki terkotania rozrządu, kontaktowałem się z ASO odnośnie ceny wymiany, wówczas jak na owe czasy było to coś koło 4000 zł. Zapytałem czy zrobią wymianę na moich częściach jak najbardziej. Wówczas ściągnąłem je z Anglii, razem z nowym nastawnikiem faz rozrządu już z nowym oznaczeniem ( jest podany na któreś stronie, forum ) Dostali komplet części - oryginalne. Koszt robocizny coś koło 1300 zł. Dostałem wymienione części, które do dziś leżą w garażu. Teraz się zastanawiam czy wtedy wszystko zrobili jak trzeba. Nawet gdy by była gwarancja to i tak minęło 4 lata.
Gdzieś czytałem, że nasze silniki TSI od 2009 do początku 2012 wytrzymują 35000 potem się sypią. Teorie są róże zły program silnika, złe dawkowanie paliwa, silnik się przegrzewa.
Na koniec obecnej wizyty w ASO usłyszałem, że nie ma idealnego silnika, w każdym są słabe punkty w jednym jak pierwsze TSI na łańcuchu jest to rozrząd inne to pierścienie na tłoku. To co przesiadamy się na rower.
Więc zrobię jeszcze naście kilometrów i pod młotek puki jeszcze na gwarancji może kto kupi wypasionego golfa :)

Obrazek
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline

martinezo

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 23 lut 2015, 13:02
  • Online: 8h 21m 25s
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Polska

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post16 lut 2019, 14:02

Cześć,

a tak zapytam, czy w ramach poszukiwania usterki za ponad 600zł powiedziano Ci jaka była przyczyna przeskoczenia rozrządu? Rozciągnięty łańcuch, wadliwy napinacz, problem z wariatorem?
Skoro zawory pokrzywione to wiadomo, że się zderzyły z tłokami, tylko dlaczego, a swoją drogą z tłokami wszystko w porządku?
Słyszałeś przed usterką terkotanie rozrządu?

Pozdrawiam
Offline
Awatar użytkownika

Agolf6

Gadatliwy

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 07 lip 2013, 10:19
  • Online: 18d 23h 12m 25s
  • Pochwały: 13
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Sanok

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post16 lut 2019, 14:11

Zarówno przy zapalaniu jak i w trakcie nic nie było słychać, jak miało to miejsce pare lat temu.
Diagnoza brak synchronizacji ( przeskoczył łańcuch ) tyle.
Już zrobione: zmiana BCM, xenon led, oświetlenie drzwi, kierownica na multi, lusterka elektryczne, montaż SET, ciemne szyby, radio Blaupunkt Philadelphia 835, webasto, licznik na GTI premium, kamera cofania, nowy CAN, hamulce GTI 312/282, LA, zespół kolumny kierowniczej na 5K. koła 17 i TPMS, CLIMATRONIC :)
Offline

sowik85

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 10 sie 2016, 22:01
  • Online: 13h 53m 47s
  • Auto: Golf V 1.4 TSI 122
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Czestochowa

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post18 lut 2019, 06:33

Agolf6 pisze:Zarówno przy zapalaniu jak i w trakcie nic nie było słychać, jak miało to miejsce pare lat temu.
Diagnoza brak synchronizacji ( przeskoczył łańcuch ) tyle.


Kurczę ja u siebie robilem rozrząd 30kkm temu, poza ASO. Po dziś dzień żadnego terkotania czy innych dziwnych dźwięków przy odpalaniu.
Jeśli u Ciebie nic nie zdradzało nadchodzącej usterki to będę miał lekką spinkę...
Offline

Biturbo

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 21 lis 2018, 18:52
  • Online: 2h 46m 46s
  • Auto: Vw eos
  • Silnik: 1.4 tak CAXA

Re: Nie zapalę silnika 1,4 TSI CAXA

Post01 lis 2019, 07:57

I jaki jest finał sprawy ? Jestem ciekaw gdyz mam identyczny problem
Z problemem borykam się już od roku , w efekcie 2x wymieniony rozrząd ( raz u " prywaciaza") który nie przyniósł zamierzonych efektów ( auto nadal nie odpalalo za 1szym razem ) potem wykonałem diagnozę w renomowanym serwisie skoda - rozrząd do wymiany . Pojechałem na gwarancję do " mechanika " który stwierdził że zdjął pokrywę rozrządu i jest wszystko ok , profilaktycznie wymienił napinacz . Po odbiorze Auto nadal odpala jak odpalało . Po dłuższym czasie zdecydowałem oddać auto do serwisu vw... diagnoza - przedstawiony rozrząd. Myślę sobie- skoro drugi renomowany serwis twierdzi to samo to zwyczajnie wykiwał mnie "prywatny "mechanik . Po 2 tygodniach i uiszczeniu opłaty prawie 5k zł :despair: auto zostało odebrane . Dziś mija 3 dzień jak je mam na podwórku i... odpala dalej tak jak odpalalo.
Czy ktoś jest w stanie naprawić ten silnik jak już Aso nie potrafi? :cry:
Skoro diagnoza była postawiona źle przez serwis to czy mogę to jakos reklamować?
Poprzednia

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 11 gości