Dzisiaj jest 28 mar 2024, 16:17


[2.0 TDI 140KM] Kontrolka świec żarowych

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Marpl

Nieśmiały

  • Posty: 40
  • Rejestracja: 13 sty 2018, 21:54
  • Online: 1d 14m 10s
  • Lokalizacja: SPS

Re: Kontrolka świec żarowych

Post27 sty 2018, 17:38

marmi pisze:Uszkodzony przepływomierz tylko w nielicznych przypadkach generuje kody błędów... uszkodzony przepływomierz zazwyczaj zadaje jedną określoną awaryjna dawkę powietrza do silnika, może auto mieć odrobinkę mniejszą moc i tyle, często jest to nieodczuwalne.


Byłem dziś u mechanika i powiedział że niekoniecznie to przepływomierz może być EGR może turbina ... Ale wg mnie wtedy pojawilyby się inne błędy ? Właśnie przyjechałem i znów to samo plus check się świeci ... Auto łapie błąd podczas zwalniania .
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Kontrolka świec żarowych

Post27 sty 2018, 18:21

Turbo i EGR to błąd który się pojawi i napweno wtedy samochód wpadnie w tryb awaryjny. po podłączeniu komputera jakie są błędy? możesz też sprawdzić VCDSem przepływke
Offline

Marpl

Nieśmiały

  • Posty: 40
  • Rejestracja: 13 sty 2018, 21:54
  • Online: 1d 14m 10s
  • Lokalizacja: SPS

Re: Kontrolka świec żarowych

Post27 sty 2018, 19:32

jeden jedyny:

Fault Found:
7329 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 00 [232] - Implausible Signal
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Mileage: 128926 km
Date: 2018.01.26
Time: 16:03:08

dodam że to polo V 1.6 TDI 90KM, tam siedzi dziwny filtr powietrza z taką otuliną jakby z gąbki, ale był niedawno wymieniany na nowy.
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Kontrolka świec żarowych

Post27 sty 2018, 20:12

A odepnij przepływke i zobacz efekty
Offline

Marpl

Nieśmiały

  • Posty: 40
  • Rejestracja: 13 sty 2018, 21:54
  • Online: 1d 14m 10s
  • Lokalizacja: SPS

Re: Kontrolka świec żarowych

Post28 sty 2018, 13:27

wybaczcie moją niekompetencję, ale gdzie znajdę przepływomierz ?
myślałem że to ten element zaznaczony na czerwono na zdjęciu,




okazało się że to od czujnika ABS ? jak odłączyłem kontrola trakcji się świeciła i takie błędy :
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101101
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 217
Mileage: 128988 km
Time Indication: 0
Date: 2012.06.20
Time: 11:41:39

Freeze Frame:
Hex Value: 0x0007
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x3307
Hex Value: 0x1394
Hex Value: 0x00FF
Hex Value: 0x7F7F
Hex Value: 0x7F00
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Kontrolka świec żarowych

Post28 sty 2018, 13:39

Przecież to jest przepływomierz, jest na nim napis producenta CONTINENTAL. Fajnie by było jakbyś przełóżył przepływke do innego auta albo włożył od sprawnego i zobaczył co będzie.
Offline

Marpl

Nieśmiały

  • Posty: 40
  • Rejestracja: 13 sty 2018, 21:54
  • Online: 1d 14m 10s
  • Lokalizacja: SPS

Re: Kontrolka świec żarowych

Post28 sty 2018, 14:30

Maciek pisze:Przecież to jest przepływomierz, jest na nim napis producenta CONTINENTAL. Fajnie by było jakbyś przełóżył przepływke do innego auta albo włożył od sprawnego i zobaczył co będzie.

Też tak myślałem tylko dlaczego po odpięciu kostki wywalił mi błąd z ABSu a przepływomierza nie ? Auto miało naprawę blacharska z lewej strony czyżby kable są źle podpięte ?
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: Kontrolka świec żarowych

Post07 kwie 2018, 10:23

Saturday,07,April,2018,11:16:21:62939
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)

Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CBA.clb
Control Module Part Number: 03L 906 022 LF HW: 03L 906 022 G
Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 3691
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 01120 259 999999
VCID: 74E73A5B174EF4BE80B-8021
5 Faults Found:

000289 - Throttle Position Sensor (G69)
P0121 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 21
Reset counter: 255
Mileage: 133265 km
Time Indication: 0
Date: 2041.14.24
Time: 14:41:26

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 12.84 V
Lambda: 84.4 %
Lambda: -0.8 %
Bin. Bits: 00001110
Voltage: 3.648 V

001027 - EGR Valve (N18)
P0403 - 000 - Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 7
Reset counter: 255
Mileage: 133977 km
Time Indication: 0
Date: 2042.14.17
Time: 17:11:25

Freeze Frame:
RPM: 1656 /min
Speed: 44.0 km/h
Load: 3.5 %
Load: 14.9 %
Lambda: 46.6 %
Mass Air / Rev.: 330.0 mg/str
Temperature: 54.9°C

008465 - Throttle Actuator Control System
P2111 - 000 - Stuck Open - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Reset counter: 255
Mileage: 134051 km
Time Indication: 0
Date: 2042.14.20
Time: 10:00:46

Freeze Frame:
RPM: 1978 /min
Speed: 103.0 km/h
Load: 45.1 %
Load: 12.5 %
Lambda: 100.2 %
Mass Air / Rev.: 655.0 mg/str
Temperature: 85.5°C

008466 - Throttle Actuator Control System
P2112 - 000 - Stuck Closed - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 255
Mileage: 134071 km
Time Indication: 0
Date: 2042.14.20
Time: 10:17:04

Freeze Frame:
RPM: 2231 /min
Speed: 116.0 km/h
Load: 47.1 %
Load: 13.7 %
Lambda: 60.8 %
Mass Air / Rev.: 690.0 mg/str
Temperature: 88.2°C

005215 - Mass Air Flow during Regeneration too High
P145F - 000 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 134071 km
Time Indication: 0
Date: 2042.14.20
Time: 10:17:01

Freeze Frame:
RPM: 1932 /min
Speed: 76.0 km/h
Voltage: 14.14 V
Load: 100.0 %
Load: 11.8 %
Mass Air / Rev.: 365.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 710.0 mg/str


Readiness: 1 1 0 0 0



Dopadł mnie problem migającej kontrolki świec. Po podpięciu pod kompa wyżej błędy. EGR zdechł, czy dopiero zdycha ?
Wymiana czy da rade czyszczenie ? Można z tym jechać czy nie ? Auto pracuje normalnie ... Do dzisiaj jak zgasiłem auto kontrolka znikała , dzisiaj gaszę , jadę z 200 metrów i wraca :cry: Pomoże ktoś ? Co dalej z tym ?
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Kontrolka świec żarowych

Post07 kwie 2018, 10:41

Raczej już egr mówi papa, wymiana z chłodniczka
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: Kontrolka świec żarowych

Post07 kwie 2018, 21:21

Co oznacza ten błąd 000289 - Throttle Position Sensor (G69)
P0121 - 000 - Implausible Signal - Intermittent ?
Jest to powiązane z problemami z egr ? Jak widać u mnie pojawia się jednocześnie.
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1129
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 49d 14h 58m 42s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Kontrolka świec żarowych

Post08 kwie 2018, 07:56

lukasik69 pisze:Co oznacza ten błąd 000289 - Throttle Position Sensor (G69)
P0121 - 000 - Implausible Signal - Intermittent ?
Jest to powiązane z problemami z egr ? Jak widać u mnie pojawia się jednocześnie.

G69 to potencjometr przepustnicy więc jeżeli po wykasowaniu błędu on powraca to potencjometr przepustnicy zaczyna się z Toba rozstawać. Obawiam się że bez jego wymiany się nie obejdzie.
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Kontrolka świec żarowych

Post08 kwie 2018, 08:02

Albo to wszystko jest powiązane z uszkodzeniem przewodów we wiazce, które są wspólne dla tych rzeczy.
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Kontrolka świec żarowych

Post08 kwie 2018, 08:18

BRUNO55 pisze:
lukasik69 pisze:Co oznacza ten błąd 000289 - Throttle Position Sensor (G69)
P0121 - 000 - Implausible Signal - Intermittent ?
Jest to powiązane z problemami z egr ? Jak widać u mnie pojawia się jednocześnie.

G69 to potencjometr przepustnicy więc jeżeli po wykasowaniu błędu on powraca to potencjometr przepustnicy zaczyna się z Toba rozstawać. Obawiam się że bez jego wymiany się nie obejdzie.
Nie lękaj się Bruno. Masz PB wiec możesz nie wiedzieć o typowej przypadłości w TDI. Albo się zacina albo jest zalany albo trzeba zrobić ogranicznik mechaniczny.
Kolego lukasik69.
Masz go na wierzchu w TDI. Często uszczelnienia puszczają i pochodna oleju dostaje się do elektroniki. Można wymienić uszczelnienia i wypłukać.
Jak go otworzysz tzn wyjmiesz z auta to zobaczysz jaki tam jest syf który może powodować przycinanie a w konsekwencji uszkodzenie trybu.
Jest też ostatnia kwestia ale zanim nie sprawdził tego to szkoda się rozpisywać.

Na wwww nawet ukruszony tryb naprawiają ;)

Zobacz w blokach mierzonych przy zgaszonym i zapalonym jak zmienia się wskazanie.
Auto czasem nie gaśnie jak stary klekot.?


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Kontrolka świec żarowych

Post08 kwie 2018, 10:15

Tberent a jeżeli 1.6 głośno mi gaśnie i z dość mocnym szarpnięciem przy gaszeniu a błędu brak to warto tam zajrzeć? 196tys km nic tam nie było czyszczone
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Kontrolka świec żarowych

Post08 kwie 2018, 13:21

Maciek pisze:Tberent a jeżeli 1.6 głośno mi gaśnie i z dość mocnym szarpnięciem przy gaszeniu a błędu brak to warto tam zajrzeć? 196tys km nic tam nie było czyszczone
Oczywiście . W dieslach inaczej niż w benzynie gdzie przepustnica odpowiada za skład dawki, bo odpowiada ze płynne gaszenie auta. W Diedlu ma tylko dwa stany . Otwarta lub zamknięta . W PB stopniowo. Przepustnice słychać przy przekreceniu stacyjki -jest wtedy otwarta i pozostaje do momentu zgaszenia auta. Inżynierowie VW od g4 w PD zauważyli ze wcześniejsze odcinanie powietrza zasilającego powoduje że gaszenie diesla jest łagodniejsze.
Przepustnica powinna dawać błąd ale znam z 2 przypadki gdzie nie dawała bo właśnie elektronika była ok ale zatarl się wałek i urwał silniczek z 4 tryby w zębatce.
Zdejmij wąż powietrza i przekreceniu stacyjke bez odpalania. Potem wyłącz . Powinno się otworzyć i zamknąć.
Domyślam się ze masz otwarte cały czas.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Kontrolka świec żarowych

Post08 kwie 2018, 13:33

Możliwe ze tak właśnie jest jak gaszę to czuć jak cała buda szarpie

Ps. Byłem sprawdziłem, przepustnica na wyłączonym zapłonie jest otwarta, po przekręceniu zapłonu i ponownym wyłączeniu brak reakcji przepustnicy. Czy jak rozbiorę jest jakaś rada czy gruba kasę trzeba szykować na nowa? To ze olej tam jest to wiem ze normalne, ale czy praktyczny brak magaru tomozkiwe? Jak na taki przebieg to coś chyba powinno być prawda?
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Kontrolka świec żarowych

Post08 kwie 2018, 16:44

Maciek pisze:Możliwe ze tak właśnie jest jak gaszę to czuć jak cała buda szarpie

Ps. Byłem sprawdziłem, przepustnica na wyłączonym zapłonie jest otwarta, po przekręceniu zapłonu i ponownym wyłączeniu brak reakcji przepustnicy. Czy jak rozbiorę jest jakaś rada czy gruba kasę trzeba szykować na nowa? To ze olej tam jest to wiem ze normalne, ale czy praktyczny brak magaru tomozkiwe? Jak na taki przebieg to coś chyba powinno być prawda?
Wyjmij. Odkręcić musisz i zobaczysz czy tryby są całe - w co wątpię . Rozruszaj oske .Wyczyść nasmaruj. Sprawdź .

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Kontrolka świec żarowych

Post08 kwie 2018, 18:29

Następnie adaptacje możesz mi powiedzieć jak się robi?
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Kontrolka świec żarowych

Post08 kwie 2018, 20:31

Maciek pisze:Następnie adaptacje możesz mi powiedzieć jak się robi?
Jak złożysz jak było bez grzebania ostrego to może się obędzie . A jak nie to vcds i adaptacje

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: Kontrolka świec żarowych

Post08 kwie 2018, 21:00

tberent pisze:
BRUNO55 pisze:
lukasik69 pisze:Co oznacza ten błąd 000289 - Throttle Position Sensor (G69)
P0121 - 000 - Implausible Signal - Intermittent ?
Jest to powiązane z problemami z egr ? Jak widać u mnie pojawia się jednocześnie.

G69 to potencjometr przepustnicy więc jeżeli po wykasowaniu błędu on powraca to potencjometr przepustnicy zaczyna się z Toba rozstawać. Obawiam się że bez jego wymiany się nie obejdzie.
Nie lękaj się Bruno. Masz PB wiec możesz nie wiedzieć o typowej przypadłości w TDI. Albo się zacina albo jest zalany albo trzeba zrobić ogranicznik mechaniczny.
Kolego lukasik69.
Masz go na wierzchu w TDI. Często uszczelnienia puszczają i pochodna oleju dostaje się do elektroniki. Można wymienić uszczelnienia i wypłukać.
Jak go otworzysz tzn wyjmiesz z auta to zobaczysz jaki tam jest syf który może powodować przycinanie a w konsekwencji uszkodzenie trybu.
Jest też ostatnia kwestia ale zanim nie sprawdził tego to szkoda się rozpisywać.

Na wwww nawet ukruszony tryb naprawiają ;)

Zobacz w blokach mierzonych przy zgaszonym i zapalonym jak zmienia się wskazanie.
Auto czasem nie gaśnie jak stary klekot.?


Gaśnie raczej normalnie ale jutro ściągnę rurę i sprawdzę czy przepustnica się otwiera i zamyka .
Błąd przepustnicy występuje razem z błędem egr 001027 - EGR Valve (N18) .
1. Pytanie czy problem z przepustnicą może wpływać na problemy z egr ? Dlaczego pytam bo wymienić przepustnice to spoko ale za zabawę z egr się nie biorę tylko muszę auto oddać do warsztatu . Tak jak pisałem wyżej, Rok temu już pierwszy raz pojawiła się sprężynka na zegarach i błędy przepustnicy i egr . Jak zgasiłem auto sprężana znikała. Wczoraj niestety nie znikła, a dodatkowo wyskoczył check engine :cry: Dodam , że auto przerywało , szarpało chwilę przed pojawieniem się sprężynki. Przepustnica w tdi jest albo otwarta albo zamknięta więc raczej nie ma wpływu na przerywanie , chyba , że się mylę ?
2. kolega Bruno pisze o potencjometrz przepustnicy, to jet element zespolony przepustnicy czy odrębny , wymienny element ?
3. Da się jakoś sprawdzić stan egra ? Poprzez vcds ? Jak sprawdzić czy jest walnięty i nadaje się do wymiany ?
4. Muti pisze o wiązce. Od pierwszego błędu przejechałem autem jakieś 20 tys i problem pojawił sie w tym czasie z dwa razy , możliwe , że to wiązka ? Jak sprawdzić czy to wiązka ?
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: Kontrolka świec żarowych

Post10 kwie 2018, 20:57

Gaśnie raczej normalnie ale jutro ściągnę rurę i sprawdzę czy przepustnica się otwiera i zamyka .
Błąd przepustnicy występuje razem z błędem egr 001027 - EGR Valve (N18) .
1. Pytanie czy problem z przepustnicą może wpływać na problemy z egr ? Dlaczego pytam bo wymienić przepustnice to spoko ale za zabawę z egr się nie biorę tylko muszę auto oddać do warsztatu . Tak jak pisałem wyżej, Rok temu już pierwszy raz pojawiła się sprężynka na zegarach i błędy przepustnicy i egr . Jak zgasiłem auto sprężana znikała. Wczoraj niestety nie znikła, a dodatkowo wyskoczył check engine :cry: Dodam , że auto przerywało , szarpało chwilę przed pojawieniem się sprężynki. Przepustnica w tdi jest albo otwarta albo zamknięta więc raczej nie ma wpływu na przerywanie , chyba , że się mylę ?
2. kolega Bruno pisze o potencjometrz przepustnicy, to jet element zespolony przepustnicy czy odrębny , wymienny element ?
3. Da się jakoś sprawdzić stan egra ? Poprzez vcds ? Jak sprawdzić czy jest walnięty i nadaje się do wymiany ?
4. Muti pisze o wiązce. Od pierwszego błędu przejechałem autem jakieś 20 tys i problem pojawił sie w tym czasie z dwa razy , możliwe , że to wiązka ? Jak sprawdzić czy to wiązka ?[/quote]


I co panowie da sie jakoś sprawdzić stan egra? Przepustnica u mnie chyba trup bo klapka się nie domyka po zgaszeniu auta...
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: Kontrolka świec żarowych

Post16 kwie 2018, 13:36

01 engine - 03 output tests - z listy throttle valve control unit i start - ktoś robił taki test przepustnicy ?
Jest to prawidłowa metoda na sprawdzenie przepustnicy ?
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: Kontrolka świec żarowych

Post24 kwie 2018, 12:28

Nie dostałem odpowiedzi na swoje posty ale sam odpowiem :)
Zarówno egr jak i przepustnicę można sprawdzić przez vcds w opcji output tests, przepustnica otwiera się i zamyka , podobnie z egr.
Rozwiązanie moich błędów powyżej to wymiana przepustnicy na nową . Stara była sprawna , chodziła , silniczek cały, ząbki całe ale ciągle generowała błędy , nawet po czyszczeniu.
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Kontrolka świec żarowych

Post24 kwie 2018, 12:33

Ja u siebie zrobiłem testy wszystkiego i było wszystko ok, lecz niestety przepustnica nie gasiła silnika a błędy były. Po rozbiórce okazało się iż wałek od silniczka w zębatkę pracuje a zębatka stoi w miejscu. Naprawiłem to posklejana klejem dwuskładnikowy, tak wiem dtuciarstwo lecz pomogło 😊
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 12h 32m 47s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrolka świec żarowych

Post24 kwie 2018, 13:51

z reguly przepustnica powiazana jest z potencjometrem na glownej osce, byc moze tutaj powstal problem
PoprzedniaNastępna

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości