Dzisiaj jest 18 gru 2024, 03:08


Procedura oczyszczania DPF

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Kolektor wydechowy, katalizator, DPF – filter cząsteczek stałych, tłumik, rury wylotowe.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

rafal0818

Nieśmiały

  • Posty: 36
  • Rejestracja: 09 maja 2016, 17:27
  • Online: 3d 21h 35m 12s
  • Auto: Passat variant
  • Silnik: 1.6 tdi 105 km
  • Lokalizacja: lodz

Re: Procedura oczyszczania DPF

Post07 wrz 2017, 16:59

Dokładnie jest tak jak hoses pisze. Mam insignie i podpiąłem diode do ogrzewania tylnej szyby. Działa od ponad dwóch lat. Myślę że w połowie przypadków przerwane byłoby wypalanie dpf gdyby nie ta dioda.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 228
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 16h 20m 57s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Procedura oczyszczania DPF

Post17 wrz 2017, 09:44

Dla tych co chcieliby podłączyć diodę do lusterka, mogę w 100% potwierdzić, że w moim aucie podczas wypalania DPF-u podgrzewanie lusterek się nie załącza.
A co do spalania to też zmam tak jak wcześniejszym poście spalanie podczas wypalania DPF na poziomie 0,2 l/h.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

michael_1

Aktywny

  • Posty: 110
  • Rejestracja: 18 lip 2015, 19:07
  • Online: 8d 19h 7m 53s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0TDI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Procedura oczyszczania DPF

Post17 wrz 2017, 09:47

Prawie 1000 obrotow i spalanie 0.2 ? Cos masz namieszane...
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 228
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 16h 20m 57s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Procedura oczyszczania DPF

Post17 wrz 2017, 10:08

Tylko co? Po podpięciu VCDS-a żadnych błędów:(
Offline
Awatar użytkownika

tomlor

Aktywny

  • Posty: 181
  • Rejestracja: 18 maja 2013, 20:51
  • Online: 65d 9h 55m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
  • Lokalizacja: Krakow+Polanczyk

Re: Procedura oczyszczania DPF

Post18 wrz 2017, 08:36

hoses ma tak samo...spalanie zawsze 0.2 przy wypalaniu...autem przejechałem 100kkm i żadnych problemów. Też mnie to dziwi ale nic się złego nie dzieje, DPF wypala się co 700-750km.
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 228
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 16h 20m 57s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Procedura oczyszczania DPF

Post18 wrz 2017, 08:46

tomlor to mnie trochę pocieszyłeś. Już myślałem że nikt nic nie odpowie. Mam golfa od niedawna i nie ogarniam pewnych rzeczy. Wszyscy piszą o podwyższonym spalaniu przy wypalaniu a u mnie jest odwrotnie:). Podejrzewam że mi leje jakiś wtrysk i stąd też może i to spalanie przy wypalaniu (w zasadzie przy lejącym wtrysku powinno być odwrotnie). Ogólnie to i tak za dużo mi pali, ale lada dzień jadę na sprawdzenie wtrysków na stole, tylko mam obawy czy po odkręceniu wtrysków i ponownym ich wkręceniu coś się nie pogorszy?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Procedura oczyszczania DPF

Post18 wrz 2017, 09:04

źle ustawiona koleracja danych na wyświetlaczu i tyle, nie przejmować się tym, po czym wnioskujesz że leje ci wtrysk?? bo nie widzę sensu ruszać jesli nic się nie dzieje...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 228
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 16h 20m 57s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Procedura oczyszczania DPF

Post18 wrz 2017, 09:11

1. Da się te korelacje jakoś ogarnąć przy pomocy VCDS-u ?. Czytałem gdzieś o korekcji wskazania wartości spalania. Ale wtedy w moim przypadku powinienem nawet ją zmniejszyć, bo w rzeczywistości średnio spala mi o jakieś 0,4l/100km mniej niż pokazuje komputer. To wtedy przy wypalaniu mogłoby się jeszcze obniżyć.
2. Ogólnie z samym autem nic się nie dzieje. Normalnie zapala, nic nie klekocze. A wnioskuje to na podstawie spalania i wartości korekcji. Opisałem to w tym poście http://forum.golf6.pl/mk6-mechanika/jaki-powod-wysokiego-spalania-t1055.html
PS
Generalnie to chciałbym mieć pewność że z wtryskami wszystko OK, a jeżeli nie to chciałbym zrobić z tym porządek,stąd też zasugerowano mi sprawdzenie wtryskiwaczy na stole probierczym.
Offline

mick

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 05 lis 2016, 04:23
  • Online: 3d 8h 59m 10s
  • Auto: Golf 6 variant
  • Silnik: CFHC 2.0TDI 140KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Procedura oczyszczania DPF

Post20 wrz 2017, 14:02

Witam wszystkich

DPF wypala mi się co 100-120 km - czy u kogoś z Was też wypala się tak często ?

Golfa mam od roku, niedługo po zakupie wymieniłem rozrząd i przy okazji ASO zapytało czy chcę zmienić soft na ten super ekologiczny (cała sytuacja po aferze). Zgodziłem się (i nie jestem z tego zadowolony) i mam wrażenie że od tamtego czasu DPF wypala się tak często. Niedługo po zakupie (przed wymianą rozrządu) sprawdziłem VCDSem i dystans od poprzedniego wypalania wynosił około 320 km, więc ewidentnie zmieniło się coś po ASO.
Zrobiłem logi i akurat trafiłem na wypalanie i przy około 25 gramach syfu DPF zaczyna się wypalać i w kilka minut wypala się niemal do zera więc poza tym wszystko jest ok.

No więc skoro DPF działa i się wypala, wcześniej potrafił się nie zapełnić przez 320 km a teraz zapełnia się po 100 to co może być przyczyną ? Czy to może być wina programu ?
Dwa wtryski mają trochę korekcji ale w granicach normy (na jałowym), turbina raczej też nie dmucha tyle co trzeba - ale ekspertem nie jestem, mam trochę logów jakby co i mogę zrobić kolejne.

Sorki że tak się rozpisałem, ale denerwuje mnie to że to gówno co chwilę się wypala.

-- 20 wrz 2017, 14:05 --

Oops, napisałem że turbina nie dmucha jak trzeba a miało być że dmucha tyle co trzeba.
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 228
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 16h 20m 57s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Procedura oczyszczania DPF

Post20 wrz 2017, 15:40

U mnie wypala się co jakieś 300 km, ale to raczej w cyklu miejskim. Mój VIN też kwalifikuje się do aktualizacji softu, ale na razie mam inne rzeczy na głowie i mocno się zastanawiam czy w ogóle warto.
Offline

mick

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 05 lis 2016, 04:23
  • Online: 3d 8h 59m 10s
  • Auto: Golf 6 variant
  • Silnik: CFHC 2.0TDI 140KM
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Procedura oczyszczania DPF

Post20 wrz 2017, 18:59

Moim zdaniem nie warto, przynajmniej w 2.0. Silnik pracuje wyraźnie głośniej niż przed updatem i to jest bardzo denerwujące, no i wypala się często - poza tym nie zauważyłem nic negatywnego.
Chyba nie pozostaje nic innego jak pojechać na zrobienie sensownego softu u jakiegoś tunera.
Poprzednia

Wróć do Układ wydechowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości