admeen, Millers EE LL 5w40 ma ogólnie rzecz biorąc gorsze parametry w porównaniu do Penrite Enviro+ 5w40.
Poniżej karty charakterystyki obu olejów:
http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Carhttp://www.penrite.pl/produkty/oleje-si ... 101b07f333Lepkości w 40'C i 100'C nie są kat. oceny oleju. Inaczej za najlepsze oleje uważalibyśmy te najbardziej lepkie, a tak nie jest.
Na podstawie kart powyżej:
- indeks lepkości M 170, P 168 (porównywalnie, im wyższy tym lepiej),
- pompowalność w -30'C (to jest bardzo ważny parametr z perspektywy zimnego rozruchu silnika, im niższy tym lepiej) M 6600cP, P 5620cP (duża różnica),
- temp. płynięcia (świadczy o jakości bazy olejowej i ilości zastosowanych dodatków polepszających płynność oleju) M <-36'C (nie wiadomo ile dokładnie), P -45'C,
- TBN (liczba zasadowa, która odpowiada za neutralizację kwaśnych produktów spalania paliwa, im wyższa tym lepiej (z wyłączeniem silników z DPF)) M 7,44, P 7,9
Do tego dochodzi parametr odparowalności, którego Millers nie podaje dla swoich olejów, a jest bardzo ważny (tutaj opis
https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015 ... ug-noacka/)
Noack Enviro+ 5w40 wynosi 8,6%.
admeen pisze:Z tego co poprzedni właściciel mówił, auto jest zalane 0W40 (nie wiem czemu, nie pytajcie, w książce niestety nie ma info o oleju). Z racji, że chciałbym pewne rzeczy w tym aucie uporządkować potrzebuję pomocy.
To nie jest zły pomysł. Oleje 0w40 charakteryzują się lepszą pompowalnością niż 5w40 mając w temp. pracy zbliżoną lepkość. Choćby tutaj jest 1.4 TSI CAXA na Amsoilu 0w40
https://www.facebook.com/czarnepaliwo/p ... =3&theater