Dzisiaj jest 29 mar 2024, 15:36


Park Assist 1.5 i 2.0

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post13 gru 2012, 21:40

Rób szybko Xeno bo będziesz drugim Golfem z PA 2.0 :D
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post14 gru 2012, 08:16

A ty masz 2.0? Bo się nie natknolem jeszcze na takiego ;)
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post14 gru 2012, 08:18

Chyba ze myślisz o jmf ale on ma już fabrycznie pól drogi za sobą mi dopiero pompa ABS przyszła i muszę ja zamontować a to w ASO 300zl kolejne :/
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post14 gru 2012, 10:27

Myślę że tu chodzi o Arka, który pewnie już kończy montaż PA 2.0 ;)
My TSI
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post14 gru 2012, 10:57

Nie kończy a zaczyna ;) Na wiosnę pewnie będzie.
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post14 gru 2012, 11:40

To będę 2gi bo mi się aż tak nie spieszy :) a pompa mnie zwolniła ;)
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post14 gru 2012, 15:51

Arek_VI pisze:Nie kończy a zaczyna ;) Na wiosnę pewnie będzie.

A zrobisz tutoriala ?
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post14 gru 2012, 16:26

Nie zrobię :) Nie mam czasu na to a poza tym pewnie będę robił długo i na raty.
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post14 gru 2012, 21:42

XenosagaII pisze:A możesz zajrzeć do silnika i po prawej stronie masz pompę przy nadkolu i podać nr z takiej czarnej puszki czy masz końcówkę DP?


Tak, DP:

Obrazek
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post18 gru 2012, 23:45

ASO Motorpol we Wrocławiu poległo z kodowaniem i adaptacją nowej pompy ABS. Wyjechałem od nich bez ABS-u, zapowietrzonym układem i kontrolkami błędów przed oczami. Żenada.
Pół godziny pracy w domu VCDS-em i stroną ross-tech i wszystko działa jak należy. Uruchomione XDS i HHC.

Ciekawy link: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5250377-Park-assist-retrofit/page3&p=79686482
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 00:42

W sumie dużo osób na forum Skody kopiuje do nowej pompy VCDSem stare kodowanie i gotowe. Tylko przed kodowaniem wszystkie czujniki muszą mieć zrobione nastawy podstawowe.

Chłopak z forum Golfa 5 ostatnio zakodował sam pompę taką w Golfie z 2005 roku w sumie bez choinki i bez błędów. A pompy z długim kodowaniem mają zaszyfrowany VIN w kodowaniu przecież. Sam trochę rozmyślałem nad rozgryzieniem ich kodowania jak zaczęto to robić na forum Octavii i jak widać po tym Golfie 5 jest jakiś sukces.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 00:46

Zrobiłem dokładnie tak jak piszesz. Adaptację czujników G85, 201,200 i 251 oraz przekopiowałem długie kodowanie dopisując dwa zera (uzupełnienie do 19 bajtu - poprzedni sterownik miał kodowanie 18 bajtowe). Wszystko działa pięknie i bezbłędnie :)
Tyle, że nadal nie rozumiem dlaczego diagnosta w ASO nie mógł mi zakodować pompy ? Podejrzewam, że online kodują tylko tak jak wyszedł z fabryki - żadna zmiana tego sterownika nie wchodzi w rachubę - albo diagnosta doooopa :)
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 09:08

W sumie dziwne że auta które już fabrycznie miało MK60EC1 nie mogło zakodować, skoro te pompy mają identyczne kodowanie, chyba że to przez za nową pompę tak jak piszesz, w ETKA widać że w sumie każdy rok modelowy ma inne. Na forum Skody w angliku po przeszczepie na oryginalnej pompie udało się zakodować w ASO Skody, jednak na nowszej też VAS odmówił.

Tu jest temat o kodowaniu tych pomp, cały czas próbujemy rozbudować opis dostępnych w pompie bitów:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=64157
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 13:12

Panowie, czy rozeznał już ktoś co dokładnie jest potrzebne, żeby zrobić upgrade PA 1.5 do PA 2.0 w Golfie 6?

Na pewno dwa dodatkowe czujniki z tyłu + wiązka oraz inna wersja modułu PA. Czytałem też coś o konieczności dołożenia czujników ABS (?) przy tylnich kołach.

Ktoś wie na pewno?

P.S.: nadal ciekawi mnie czemu VW zdecydował się nie wypuszczać MK6 z PA 2.0, skoro choćby Cabriolet miał tę wersję...
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 13:58

Tak jak napisałeś, potrzebny jest moduł i czujniki - do tego w razie potrzeby pompa ABS wspierająca PA.
ETKA nie ma kodów sugerujacych wymianę czujnikow tylnych ABS na wersje z literka A. Widać, ze są montowane w samochodach z PA 2.0 ale tak jak pisalem nie ma przy nich opisow odnoszacych sie do PA.Jak będę montowal to sprawdze działanie na standardowych czujnikach i wtedy będziemy mieli pełna wiedzę w tej materii.

To, ze VW nie montuje PA 2.0 w GVI poza Cabrio to decyzja marketingowa a nie techniczna.
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 14:56

Arek widziałeś może jak wymontowac ta diabelka pompę ? Miedzy silnikiem a plastikami nie ma możliwości wyjścia jej nie zmieści sie :(
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 15:21

Arek_VI pisze:ETKA nie ma kodów sugerujacych wymianę czujnikow tylnych ABS na wersje z literka A. Widać, ze są montowane w samochodach z PA 2.0 ale tak jak pisalem nie ma przy nich opisow odnoszacych sie do PA.Jak będę montowal to sprawdze działanie na standardowych czujnikach i wtedy będziemy mieli pełna wiedzę w tej materii.


Ok, to daj znać jak już dojdziesz do tego etapu. :)

A masz może numer części modułu PA wspierającego 2.0?

U mnie jest:

Kod: Zaznacz cały
   Part No SW: 1T0 919 475 P    HW: 3T0 919 475 C
   Component: PARKHILFE PLA H08 0116


dla wersji 1.5.

Zastanawiam się też, czy jest jakiś ładny sposób poradzenia sobie z dziurami w zderzaku. Bo rozumiem, że metoda "chałupnicza" to robienie ich "na czuja" w mniej więcej odpowiednim miejscu... Z drugiej strony pytanie, czy ten system nie ma pewnej tolerancji - może nie warto się przejmować.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2012, 15:29 przez jmf, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 15:29

W zderzaku są zaznaczone miejsca montażowe pod czujniki PA.
Wystarczy odpowiednim wiertłem rozwiercić i przymocować obudowę wraz z czujnikiem PA
Nic nie trzeba na czuja.

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 15:33

zioolko pisze:W zderzaku są zaznaczone miejsca montażowe pod czujniki PA.
Wystarczy odpowiednim wiertłem rozwiercić i przymocować obudowę wraz z czujnikiem PA
Nic nie trzeba na czuja.


Na pewno jest tak w wypadku tylnich czujników PA? Ich nigdy nie powinno tam być w Golfie MK6, stąd byłbym zdziwiony, gdyby zostawiono dla nich miejsce. No chyba, że MK6 hatchback i MK6 cabriolet mają wspólny tylni zderzak...

Edit: zderzaki są różne - przejrzałem zdjęcia
Offline

barthez

Sympatyk

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 28 sie 2012, 08:17
  • Online: 13m 22s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 16:27

jmf pisze:
zioolko pisze:W zderzaku są zaznaczone miejsca montażowe pod czujniki PA.
Wystarczy odpowiednim wiertłem rozwiercić i przymocować obudowę wraz z czujnikiem PA
Nic nie trzeba na czuja.


Na pewno jest tak w wypadku tylnich czujników PA? Ich nigdy nie powinno tam być w Golfie MK6, stąd byłbym zdziwiony, gdyby zostawiono dla nich miejsce. No chyba, że MK6 hatchback i MK6 cabriolet mają wspólny tylni zderzak...

Edit: zderzaki są różne - przejrzałem zdjęcia


Przepraszam za OT ale ja u siebie, nie wiem jak inni mam czujniki przednie i TYLNE w życiu nie widziałem żeby gdziekolwiek wystepowały TYLNIE :shock:
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 17:02

jmf pisze:
A masz może numer części modułu PA wspierającego 2.0?


U siebie użyję 3AA 919 475 D z Passata/Tourana - vw_market we Wrocławiu ma takie w sprzedaży :)
Może być 3AA 919 475 A i L ( L - najnowszy soft).
W Golfie VI Cabrio jest 5K7 919 475 H

Jest tych wersji trochę.

jmf pisze:U mnie jest:

Kod: Zaznacz cały
   Part No SW: 1T0 919 475 P    HW: 3T0 919 475 C
   Component: PARKHILFE PLA H08 0116


dla wersji 1.5.


Niestety w ETCE nie wszystko jest na 100 % pewne. Twój sterownik ETKA opisuje jako wersję PA 2.0 a widać, że jest inaczej.
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 17:08

jmf pisze:
zioolko pisze:W zderzaku są zaznaczone miejsca montażowe pod czujniki PA.
Wystarczy odpowiednim wiertłem rozwiercić i przymocować obudowę wraz z czujnikiem PA
Nic nie trzeba na czuja.


Na pewno jest tak w wypadku tylnich czujników PA? Ich nigdy nie powinno tam być w Golfie MK6, stąd byłbym zdziwiony, gdyby zostawiono dla nich miejsce. No chyba, że MK6 hatchback i MK6 cabriolet mają wspólny tylni zderzak...

Edit: zderzaki są różne - przejrzałem zdjęcia


Chodziło mi tylko o zderzak przedni.
Jeżeli chodzi o tył, a fizycznie nie ma zaznaczonych otworów to pozostaje zwymiarować je z cabrio.

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 17:10

jmf pisze:
Na pewno jest tak w wypadku tylnich czujników PA? Ich nigdy nie powinno tam być w Golfie MK6, stąd byłbym zdziwiony, gdyby zostawiono dla nich miejsce. No chyba, że MK6 hatchback i MK6 cabriolet mają wspólny tylni zderzak...

Edit: zderzaki są różne - przejrzałem zdjęcia


Zderzaki są inne. Czujniki z tyłu do PA są takie same jak standardowe. Robi się otwór i wkleja uchwyt od spodu zderzaka i po temacie.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 17:13

barthez pisze:Przepraszam za OT ale ja u siebie, nie wiem jak inni mam czujniki przednie i TYLNE w życiu nie widziałem żeby gdziekolwiek wystepowały TYLNIE :shock:


Bo tylne są w "wypasionych" wersjach VW - a takie niektórzy będą mieli :mrgreen:
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Park Assist 1.0 i 2.0

Post19 gru 2012, 17:16

XenosagaII pisze:Arek widziałeś może jak wymontowac ta diabelka pompę ? Miedzy silnikiem a plastikami nie ma możliwości wyjścia jej nie zmieści sie :(


Nie widziałem - może i lepiej bo i po co się denerwować :mrgreen:
Za "akcję" z wymianą mojej pompy i dalsze zachowanie pracowników (mega ignoranta szefa zmiany w serwisie) szykuję skargę do Volkswagena ;)
PoprzedniaNastępna

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości