Dzisiaj jest 28 kwie 2024, 14:19


New Climatronic MK6 MY13

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post03 lut 2015, 08:39

Marcin, golf ma pompkę elektryczną z przodu silnika, także nie będzie problemu o którym piszesz.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 18m 15s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post03 lut 2015, 10:09

Nie do końca, bo ta pompa obiegu jest sterowana przez sterownik silniak.
czyli bez włączonego zaplonu nie dziala , a kto wie czy nie musi być uruchomiony silnik by ona działała .
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post03 lut 2015, 10:21

Owszem, pompka ta jest wysterowywana przez sterownik silnika pinem 27, który idzie do przekaźnika "Obiegu płynu chłodzące po WYŁĄCZENIU silnika". I sterownik ma zasilanie klema 30 i ma możliwość wysterowywania dowolnie tej pompki.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 18m 15s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post03 lut 2015, 11:34

doprecyzuj o jaki silnik chodzi bo z tego co ja widze to nie 27 a pinem 30 z 60 pinowej wtyczki

Zobacz sobie co jest na obwodzie SBxx pod który jest podłaczona pompka
Np wiatraki chłodnicy są pod niego podłaczone + kilka innych czujników
a sterowanie przekaźnikiem do obwodu SB jest za pomocą sterownika silnika.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post03 lut 2015, 11:44

Mowie o swoim 2.0 TSI CCZB. Pin 27/wtyczka T94.przekaznik J151. Bezpiecznik SB23. Szyna sterowana przez sterownik, rzeczywiście.
Trzeba sprawdzić to z panelem z REST.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 18m 15s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post03 lut 2015, 12:00

V51 w silniku CCZB - zasilana z szyny SBxx z której masz zasilane nim cewki czy ogrzewanie sondy lambda
Nadal twierdzisz ze włączy ten przekaźnik sterownik silnika ....... i całą resztę na tej szynie ??
Sharan do funkji REST uzywa pompki obiegu sterowanej przez Webasto

Nie widziałem panela z funkcją REST i BEZ WEBASTO fabrycznie.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post03 lut 2015, 12:08

Tak, przekaźnik włącza plus. Ale wszystko co wymieniłeś ma dodatkowo sterowanie masa ze sterownika silnika. To by nie miało sensu co piszesz, bo wtedy ta pompka, by nie mogła działać po wylaczeniu silnika, czyli nie spełniała by swojego zadania.


maartinj pisze:
Nie widziałem panela z funkcją REST i BEZ WEBASTO fabrycznie.


http://allegro.pl/panel-klimatyzacji-vw ... 19361.html

Proszę, panel bez webasto. Nie wiem czy z Diesla czy benzyny. Jak z Diesla to pewnie miał dogrzewacz,ale benzyny nie maja.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 18m 15s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post03 lut 2015, 12:24

Jakie sterowanie masą ??
Jak masa POMPKi jest podłaczona do MASY sterownika i całośc do MASY nadwozia
połaczenie 131 i dalej punkt 607 - punkt masy w podszybiu
Pod to jest podłączona pompka v51 w CCZB

Sharan ma pewnie PIEC w standardzie z racji budy jaką musi nagrzać.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post03 lut 2015, 12:29

Pozostałe wymienione przez ciebie podzespoły jak sondy lambdy maja dodatkowe sterowanie masa .
Offline
Awatar użytkownika

Pit

Stały Bywalec

  • Posty: 349
  • Rejestracja: 20 gru 2014, 22:26
  • Lokalizacja: Wlkp
  • Online: 11d 20h 45m 19s
  • Pochwały: 2
  • Auto: GOLF VI
  • Silnik: 2.0 TDI+
  • Lokalizacja: Wlkp

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post02 kwie 2015, 20:52

Czy panele z przyciskiem menu/setup tez pasują czy tylko z wymienionych powyzej z numerow?
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post02 kwie 2015, 20:55

Nie pasuje to panel od golfa 7.
Ostatecznie pasuje od sharana jeśli nie przeszkadza ci błąd w vcdsie
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post02 kwie 2015, 21:45

Nie pasują, bo to mqb
Offline
Awatar użytkownika

Miki76

Aktywny

  • Posty: 115
  • Rejestracja: 22 sie 2014, 19:51
  • Online: 12d 21h 11m 37s
  • Auto: VW Tou
  • Silnik: 1.9TDI
  • Lokalizacja: Wielkopolska

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post03 kwie 2015, 19:54

ja ostatnio zakupiłem panel taki jak ten http://allegro.pl/panel-klimatyzacji-vw ... source=mlt i przycisk REST działa prawidłowo w moim Touranie 2006r
Offline

robertt

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 10 kwie 2015, 19:58
  • Online: 3h 46m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI 140KM

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post10 kwie 2015, 20:11

Hej,
mm dziwny problem z tym panelem, kupiłem niedawno taki : 3AA 907 044 AT i niby wszystko jest ok, klima się normalnie włączyła , nastawy klapek zostały zrobione poprzez przyciski , ale nie udało się zrobić pierwszego rozruchu kompresora. Klimatyzacja grzeje, ale nie chłodzi. Dlatego tez zalatwilem sobie kabel i sprawdziłem pod komputerem, dostałem takie błędy:
Kod: Zaznacz cały

                Address 08: Auto HVAC       Labels: 5K0-907-044.clb
Control Module Part Number: 3AA 907 044 AT    HW: 3AA 907 044 AT
  Component and/or Version: Climatronic   043 X213
           Software Coding: 0018004002
            Work Shop Code: WSC 00066 123 00119
              ASAM Dataset: EV_ACClimaBHBVW361Hybri 001001 (VW36)
                      VCID: 820BEC8315FA4A0E027-80D7
Fault Codes have been Erased

3 Faults Found:
13701376 - Function Restricted due to Missing Message(s)
          U1111 00 [009] - -
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 192
                    Mileage: 173355 km
                    Date: 2070.14.13
                    Time: 20:00:12

9480753 - A/C Compressor
          U103B 00 [009] - No Communication
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 192
                    Mileage: 173355 km
                    Date: 2070.14.13
                    Time: 20:00:13

9477872 - AC Compressor First Run-In
          B109E F0 [009] - Not Performed
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 192
                    Mileage: 173355 km
                    Date: 2070.14.13
                    Time: 20:00:13



Z tego co poczytałem pierwszym nie ma się co przejmować. Natomiast brak komunikacji z kompresorem wyjaśniał by wszystkie bolączki. Po zmianie na stary panel wszystko jest ok. Ma ktoś jakiś pomysł, co z tym zrobić ??
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post10 kwie 2015, 23:54

Próbowałeś wymusić pierwsze włączenie kompresora poprzez guziki na panelu?? w temacie jest napisane które to...

Pierwszy błąd jest tak jak mówisz nieważny...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post12 kwie 2015, 13:06

Sprawdziłbym kodowanie panelu jeszcze.
Offline

robertt

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 10 kwie 2015, 19:58
  • Online: 3h 46m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI 140KM

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post12 kwie 2015, 17:44

marmi pisze:Próbowałeś wymusić pierwsze włączenie kompresora poprzez guziki na panelu?? w temacie jest napisane które to...

Pierwszy błąd jest tak jak mówisz nieważny...


Próbowałem, nic się nie dzieje. Błąd pierwszego rozruchu kompresora pojawia się dopiero jak próbuje wykonać go czy to przez VCDS czy przez guziki. Co do kodowania to próbowałem już różnych kombinacji i nie pomagało. Dziwne jest to że przy starym panelu nie ma żadnych problemów, wszystko działa jak trzeba łącznie z nastawami. Nie ma też żadnych błędów komunikacji z kompresorem. Nie pozostaje nic innego jak wrócić do starego panelu...
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post12 kwie 2015, 18:07

a jakiego kodowania próbowałeś?
Offline

robertt

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 10 kwie 2015, 19:58
  • Online: 3h 46m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI 140KM

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post17 kwie 2015, 19:32

kamill pisze:a jakiego kodowania próbowałeś?


0018004002
0010000002

Inne nie chciały wchodzić. Może z samym panelem jet coś nie tak. Choć wszystkie funkcje działają.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post17 kwie 2015, 19:36

Próbowałeś -> AC + grzanie tylnej szyby ?
AC MAX + grzanie tylnej szyby ?

ale żeby sprężarka ruszyła musi być powyżej +5 st.
Offline

robertt

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 10 kwie 2015, 19:58
  • Online: 3h 46m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI 140KM

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post17 kwie 2015, 20:54

Tak, wszystko wypróbowane. Żadnej reakcji. co w sumie jest dość logiczne. Skoro nie ma komunikacji ze sprężarką to nie może też wykonać rozruchu. Jeśli mi się uda to wymienię ten panel na inny może to jest jego wina.

PS. A czy ktoś może powiedzieć coś więcej na temat trybu w który przechodzi klimatyzacja, przy naciśnięciu Ac+nawiew/ogrzewanie przedniej szyby.

-- 12 maja 2015, 17:15 --

Sprawa została rozwiązana poprzez zainstalowanie panelu o numerach 3AA 907 044 AG, wszystko działa jak należy, nawet bez kodowania jak i bez nastaw początkowych. Jak tylko będę miał dostęp do kabla, przekoduje go na wyższą temperaturę i po sprawie.

Teraz pozostało tylko pytanie czy tylko u mnie nie działa ten z końcówka "AT" , czy akurat ta wersja nie współpracuje z MK6.
Offline

pkonrad

Nieśmiały

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 28 kwie 2014, 21:11
  • Lokalizacja: małoPOLSKA
  • Online: 1d 4h 3m 28s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Seat Leon FR
  • Silnik: 2.0 TFSI BWA
  • Lokalizacja: Polska

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post02 sie 2015, 08:46

pkonrad pisze:
pkonrad pisze:Już to zrobiłem, ale niestety nie jest ok. Jeśli chodzi o błędy to nic się nie zmieniło. Cały czas są 2 błędy Function Restricted due to Missing Message(s) w panelu climatronic. Próbowałem przeróżnego kodowania i niestety cały czas występują :(

Chociaż pomimo występowania tych błędów climatronic chodzi w 100% poprawnie, to jednak wkurza mnie fakt, że one są :x
Postanowiłem wymienić moduł CAN GATEWAY na taki, który fabrycznie jest montowany w Scirocco z najnowszych roczników 2013/2014

Nr modułu który zdecydowałem się zakupić to 7N0 907 530AK

Zobaczymy czy jego wymiana spowoduje wyeliminowanie błędów Missing Message...


W końcu przyszedł czas na wymianę brami celem wyeliminowania 2 błędów Missing Message(s) z panelu climatronic. Niestety podmiana gateway na 7N0907530AM z Scirocco MY2013 nic nie dała. Cały pojawiają się błędy:
Kod: Zaznacz cały
Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels: 5K0-907-044.lbl
   Part No SW: 3AA 907 044 BP    HW: 3AA 907 044 BP
   Component: Climatronic   H05 0505 
   Revision: 00001K02   
   Coding: 0018004002
   Shop #: WSC 01357 011 00200
   ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010
   ROD: EV_Climatronic_VW36.rod
   VCID: 7F0601A211A76AE4

2 Faults Found
13701424 - Function Restricted due to Missing Message(s)
             U1111 00 [009] -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 123
                    Mileage: 15060 km
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 17:02:45

13701456 - Function Restricted due to Missing Message(s)
             U1111 00 [009] -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 123
                    Mileage: 15060 km
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 17:02:45

Moja teoria jest taka, że w w panelu są zakodowane jakieś funkcje na nieopisanych w VCDS bitach, które należałoby wykodować, żeby powyższe błędy nie występowały. Co o tym sądzicie ??

-- 02 sie 2015, 15:17 --

Info dla potomnych. W starszych autach które nie posiadają jesczcze BCM'a tylko bordnetz i comfort w osobnych modułach błędów Function Restricted due to Missing Message(s) nie uda się pozbyć. Pozostaje tylko wymiana modułów bordnetz i comfort na BCMa. Pozdrawiam :bigok:
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Offline

vortex90

Aktywny

  • Posty: 144
  • Rejestracja: 03 cze 2014, 20:28
  • Online: 6d 6h 5m 49s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 tdi 105
  • Lokalizacja: dol

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post31 sie 2015, 13:31

może ktoś zrobić reupa plików labels z poprzednich postów ?
Ostatnio zmieniony 28 sty 2016, 08:30 przez vortex90, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

greg

Stały Bywalec

  • Posty: 340
  • Rejestracja: 09 kwie 2014, 15:54
  • Online: 13d 17h 22m 3s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI OCTAVIA
  • Silnik: CAYC 1.5 DADA
  • Lokalizacja: Tychy

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post14 wrz 2015, 13:43

Cześć!

Czy ten panel nie będzie walił błędami w VCDS: vw-oferty-sprzedam/panel-climatronic-webasto-najnowszy-7n0907044aa-t3256.html ??
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: New Climatronic MK6 MY13

Post14 wrz 2015, 14:00

Dlaczego miałby siać błędami ? Jeżeli funkcje są zachowane to będzie OK. Ma tylko inny numer części bo jest dla Tourana.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość