
VIP
- Posty: 1318
- Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
- Online: 10d 16h 14m 40s
- Pochwały: 62
- Auto: Golf VI
- Silnik: TSI 122
- Lokalizacja: Wroclaw
Wątek rozpoczęty w tym temacie: http://forum.golf6.pl/nasze-vw-mk6/golf-6-1-4-tsi-122km-dsg-2012-highline-t154.html
Auto-Hold może działać również w samochodzie z manualną skrzynią biegów.
Za VW Wiki:
Funkcja Auto Hold jest dostępna w samochodach wyposażonych w ESP i elektromechaniczny hamulec postojowy. Funkcja aktywowana jest za pomocą jednego przycisku i wspomaga codzienną jazdę, np. w mieście po zatrzymaniu pojazdu, automatycznie uruchamia hamulce. Działa także w przypadku ruszania ze wzniesienia, zapobiegając cofaniu się auta podczas zatrzymania i ruszania. Rozłącza się po naciśnięciu pedału gazu oraz - w przypadku samochodów wyposażonych w skrzynie manualne - po naciśnięciu pedału sprzęgła. Auto Hold po odpięciu pasa bezpieczeństwa, wyłączeniu zapłonu i otwarciu drzwi kierowcy, automatycznie uruchamia hamulec postojowy. Funkcja poprawia komfort i poziom bezpieczeństwa jazdy, jest dostępna np. dla modelu Passat, Passat CC, czy Tiguan.
Jako szczęśliwy użytkownik Tiguana z DSG poznałem zalety funkcjonowania hamulca elaktromechanicznego i jego funkcji Auto Hold. Z przyczyn nie wiadomo jakich (czytaj: VW nie uznał za stosowne wyposażyć naszych Golfów w tę funkcję, gdyż to był zbyt "mało prestiżowy samochód") nasze Golfy VI nie mają tej opcji wyposażenia. Pojawia się ona dopiero w Golfie VII generacji.

Naturalnie zaświtała mi w głowie myśl o zaopatrzeniu swojego Golfa w ten przydatny gadżet i wnioski są następujące:
1. Da się to zrobić.
2. Potrzebne będą:
- siłowniki na tylne zaciski hamulcowe lub kompletne zaciski z siłownikami z Passata/Sharana lub Tiguana,
- sterownik z serii np. 3AA 907 801,
- panel z włącznikami z Tiguana, Touarega lub Audi,
- przygotowanie wiązki.
Osobiście najbardziej podoba mi się panel z Touarega

Albo z Audi:

Jedynym problemem jaki widzę są kwestie "estetyczne", tj:
1. Gdzie umieścić panel włączników ?
2. Co zrobić z dźwignią hamulca ręcznego ?
Taki sobie temat do przemyśleń
Auto-Hold może działać również w samochodzie z manualną skrzynią biegów.
Za VW Wiki:
Funkcja Auto Hold jest dostępna w samochodach wyposażonych w ESP i elektromechaniczny hamulec postojowy. Funkcja aktywowana jest za pomocą jednego przycisku i wspomaga codzienną jazdę, np. w mieście po zatrzymaniu pojazdu, automatycznie uruchamia hamulce. Działa także w przypadku ruszania ze wzniesienia, zapobiegając cofaniu się auta podczas zatrzymania i ruszania. Rozłącza się po naciśnięciu pedału gazu oraz - w przypadku samochodów wyposażonych w skrzynie manualne - po naciśnięciu pedału sprzęgła. Auto Hold po odpięciu pasa bezpieczeństwa, wyłączeniu zapłonu i otwarciu drzwi kierowcy, automatycznie uruchamia hamulec postojowy. Funkcja poprawia komfort i poziom bezpieczeństwa jazdy, jest dostępna np. dla modelu Passat, Passat CC, czy Tiguan.
Jako szczęśliwy użytkownik Tiguana z DSG poznałem zalety funkcjonowania hamulca elaktromechanicznego i jego funkcji Auto Hold. Z przyczyn nie wiadomo jakich (czytaj: VW nie uznał za stosowne wyposażyć naszych Golfów w tę funkcję, gdyż to był zbyt "mało prestiżowy samochód") nasze Golfy VI nie mają tej opcji wyposażenia. Pojawia się ona dopiero w Golfie VII generacji.

Naturalnie zaświtała mi w głowie myśl o zaopatrzeniu swojego Golfa w ten przydatny gadżet i wnioski są następujące:
1. Da się to zrobić.
2. Potrzebne będą:
- siłowniki na tylne zaciski hamulcowe lub kompletne zaciski z siłownikami z Passata/Sharana lub Tiguana,
- sterownik z serii np. 3AA 907 801,
- panel z włącznikami z Tiguana, Touarega lub Audi,
- przygotowanie wiązki.
Osobiście najbardziej podoba mi się panel z Touarega
Albo z Audi:
Jedynym problemem jaki widzę są kwestie "estetyczne", tj:
1. Gdzie umieścić panel włączników ?
2. Co zrobić z dźwignią hamulca ręcznego ?
Taki sobie temat do przemyśleń
