Dzisiaj jest 28 kwie 2024, 00:03


Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post03 cze 2013, 20:40

Wątek rozpoczęty w tym temacie: http://forum.golf6.pl/nasze-vw-mk6/golf-6-1-4-tsi-122km-dsg-2012-highline-t154.html
Auto-Hold może działać również w samochodzie z manualną skrzynią biegów.

Za VW Wiki:

Funkcja Auto Hold jest dostępna w samochodach wyposażonych w ESP i elektromechaniczny hamulec postojowy. Funkcja aktywowana jest za pomocą jednego przycisku i wspomaga codzienną jazdę, np. w mieście po zatrzymaniu pojazdu, automatycznie uruchamia hamulce. Działa także w przypadku ruszania ze wzniesienia, zapobiegając cofaniu się auta podczas zatrzymania i ruszania. Rozłącza się po naciśnięciu pedału gazu oraz - w przypadku samochodów wyposażonych w skrzynie manualne - po naciśnięciu pedału sprzęgła. Auto Hold po odpięciu pasa bezpieczeństwa, wyłączeniu zapłonu i otwarciu drzwi kierowcy, automatycznie uruchamia hamulec postojowy. Funkcja poprawia komfort i poziom bezpieczeństwa jazdy, jest dostępna np. dla modelu Passat, Passat CC, czy Tiguan.



Jako szczęśliwy użytkownik Tiguana z DSG poznałem zalety funkcjonowania hamulca elaktromechanicznego i jego funkcji Auto Hold. Z przyczyn nie wiadomo jakich (czytaj: VW nie uznał za stosowne wyposażyć naszych Golfów w tę funkcję, gdyż to był zbyt "mało prestiżowy samochód") nasze Golfy VI nie mają tej opcji wyposażenia. Pojawia się ona dopiero w Golfie VII generacji.

Obrazek

Naturalnie zaświtała mi w głowie myśl o zaopatrzeniu swojego Golfa w ten przydatny gadżet i wnioski są następujące:

1. Da się to zrobić.
2. Potrzebne będą:
- siłowniki na tylne zaciski hamulcowe lub kompletne zaciski z siłownikami z Passata/Sharana lub Tiguana,
- sterownik z serii np. 3AA 907 801,
- panel z włącznikami z Tiguana, Touarega lub Audi,
- przygotowanie wiązki.

Osobiście najbardziej podoba mi się panel z Touarega

Obrazek


Albo z Audi:

Obrazek

Jedynym problemem jaki widzę są kwestie "estetyczne", tj:

1. Gdzie umieścić panel włączników ?
2. Co zrobić z dźwignią hamulca ręcznego ?


Taki sobie temat do przemyśleń :)
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post03 cze 2013, 21:18

Auto Hold to chyba to samo co Hill Hold? Więc to jest w autach z manualną skrzynią. Od 2011 każdy VW chyab ma to seryjnie, wcześniej tylko auta z DSG.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post03 cze 2013, 21:20

Hill Hold to funkcjonalność pompy ABS - podtrzymanie ciśnienia w zaciskach przez ok. 2 s , gdy czujnik nachylenia wykryje odpowiednią wartość.
Auto Hold to elektryczny hamulec ręczny/postojowy.
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post03 cze 2013, 21:28

Auto Hold to funkcja taka sama jak Hill Hold, realizowana w inny sposób. Bo w Golfie sterownik ABSu hamuje samymi tylnymi kołami. W Tiguanie,Passacie,Golfie VII za elektryczne zaciski odpowiada dodatkowy sterownik. Tylko że jego minusem jest według mnie to że przy wymianie klocków można uwalić sterownik i najlepiej wpierw podpinać auto do prostownika przed luzowaniem zacisków.

Według mnie nie ma sensu wstawiać elektrycznego ręcznego, to tylko dodatkowy problem, a Hill Hold w pompie MK60EC1 potrafi utrzymać auto stojąc z górki jak i pod górkę.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post03 cze 2013, 21:34

Mylisz się.
Auto Hold nie ma nic wspólnego z Hill Hold.

Funkcja Hill Hold realizowana jest przez pompę ABS-u i działa przez krótki czas.

Auto Hold realizowana jest przez odrębny sterownik a elementem wykonawczym jest silnik krokowy montowany na tylnych zaciskach hamulcowych.

Obrazek

Oczywiście Hill Hold zatrzyma samochód na podjeździe i zjeździe ale przez ok. 2 sekundy. Auto Hold zatrzyma samochód, po wykryciu , że jego prędkość jest mniejsza niż 7 km/h i nadal maleje a zatrzymanie będzie trwało do czasu wciśnięcia sprzęgła, czyli podjęcia ruchu. Jeżeli silnik zostanie wyłączony to samochód pozostanie unieruchomiony.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post03 cze 2013, 21:55

1 6 D pisze:...Tylko że jego minusem jest według mnie to że przy wymianie klocków można uwalić sterownik i najlepiej wpierw podpinać auto do prostownika przed luzowaniem zacisków...


Nie ma obawy. Po naciśnięciu przycisku panelu sterowania silniczki cofają tłoczki w zaciskach. Działa tak samo jak zwykły ręczny.
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post03 cze 2013, 22:08

Można ustawić działanie Hill Holda, wycinek z clb dla MK60EC1:
A058,0,Hill Hold Control (HHC)
A058,3,Hill Hold,Control Status
A058,5,Hill Hold Control (HHC)
A058,6,Hill Hold Control (HHC) prevents the Car from rolling back on Grades and Hills
A058,7,by adjusting the Starting as well as Transmission Torque.
A058,8,
A058,9,0 = Hill Hold Control (HHC) "normal"
A058,10,1 = Hill Hold Control (HHC) "early" (Start with low RPMs)
A058,11,2 = Hill Hold Control (HHC) "late" (Start with high RPMs and slipping Clutch)

Jak masz HH to spróbuj te kombinacje.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post03 cze 2013, 22:13

Mam aktywowany HH z adaptacją normal. Tylko to nie ma nic wspólnego z tematem. ;)
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post03 cze 2013, 22:17

Wszystko wyglada cacy ale problem sie robi w estetyce. Nagle zostanie hamukec reczny nie potrzebny kolo podlokietnika.
Opcja instalacji przycisku od tuarega moze byc w podlokietniku tak jak jest przycisk do otwierania dachu, mysle ze to sa takie rozmiary.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post03 cze 2013, 22:19

Przycisk od Touarega ma ok. 26 mm szerokości - jest dużo mniejszy od przycisku otwierania dachu.
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post03 cze 2013, 22:53

Ogladalem modele vw i zaden podlokietnik nie podejdzie bez recznego.
Pozostawienie recznegi niedzialajacego bedzie kiepsko wygladalo :/
Mi było by szkoda manualnego recznego. W zime juz sie nie pobawisz na recznym ;p
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post03 cze 2013, 22:58

No właśnie - ręczny ma swoje zalety :)
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post08 cze 2013, 18:11

Szukając części do zmiany popielniczki na zamykany schowek trafiłem na coś takiego:

Obrazek

Jak widać istnieje wyłącznik z nadrukiem (A) - czy to właśnie nie od Auto-Hold? Może EOS ma ten system i da się go w miarę estetycznie przenieść do Golfa?
Offline

ikell

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 08 mar 2013, 08:00
  • Online: 3d 21h 50m
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSi 122KM
  • Lokalizacja: Slask

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post08 cze 2013, 19:16

Jeśli się nie mylę to jest to przycisk od systemu start/stop, a dokładnie do jego wyłączania.
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post08 cze 2013, 19:29

To jest system start/stop bardzo zadko spotykany. Jezdzilem takim golfem i wylaczenie dziala tak samo jak esp.
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post08 cze 2013, 19:32

Czyli pudło. :) Co nie znaczy, że nie można by jakoś spróbować "zaadaptować" takiego przycisku do Auto-Hold. ;)
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post08 cze 2013, 19:33

Ale wpadlem na inny pomysl. Auto hold ma przycisk podobny do przycisku do otwierania szyberdachu w sirroco moze to dalo by rade podpiąć tylko rysunek zmienic na przycisku ;)
uploadfromtaptalk1370716394364.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 18m 15s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post08 cze 2013, 20:09

Ja z kim by nie rozmawiał co ma Passata, kazdy nazeka na EPB, w zimie czesto nie chce odpuścic .
Drukga strona medalu - zauwaz ze EBP ma w sobie DUO Sensor i jest ulokowany na środku, napewno ma to znaczenie.
MK60EC1 ma go w sobie, teraz pytanie który się zkalibruje ?

ABS w Passacie jak i Tigusiu jest inny, o i ile podłaczysz EPB o tyle moze on nie zrozumiec ABS-a , skrzyni czy ECU, które softowo sa inne.
Wiem ze DSG z Passata nie gada w Golfie i zgłasza błąd EBP, to pewnie kwestia adaptacji.
Ale ABS - jest gdzieś w kodowaniu EPB ?
Kolejna sprawa - kalibracja ZACISKÓW - wszystko sie robi przez sterownik ABS, jak chcesz to ruszyc ?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_(3C)_Brake_Electronics

Ja bym się estetyką najmniej przekmował, bo wsadzić guzik to juz pikuś przy podłączeniu sterownika i jego adaptacji.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post08 cze 2013, 20:56

maartinj pisze:Ja z kim by nie rozmawiał co ma Passata, kazdy nazeka na EPB, w zimie czesto nie chce odpuścic .
Drukga strona medalu - zauwaz ze EBP ma w sobie DUO Sensor i jest ulokowany na środku, napewno ma to znaczenie.
MK60EC1 ma go w sobie, teraz pytanie który się zkalibruje ?



Mam Auto Hold w Tiguanie i nigdy się nie zacinał - od prawie 5 lat.
Skąd info o "DUO Sensor" ? Jakieś źródło, link ?

Lektura: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_346.pdf

Co do sterownika ABS-u to ważne info. Trzeba poczytać.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 18m 15s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post08 cze 2013, 22:45

G200 - czujnik przyspieszenia poprzecznego
G202 - czujnik przyspieszenia kątowego
G251 - czujnik przyspieszenia wzdłużnego

G200 i G202 były w Mk5 montowane za schowkiem (dzięki niemu działa ESP, HHI, Tempomat do zjazdu w dół itp)
W Mk6 w/w sa juz w ABS

Ale w 3C, 5N te czujniki są w EBP.
Jezeli ich nie zaadoptujesz - nie działa ABS, tzn działa ale w trybie awaryjnym
Mysle ze bedzie się to gryzło razem. , to prawie jak byś wsadził sterowniki silnika ;)

Adaptacja G2xx idzie przez ABS jak widziałes w opisie.
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post28 lut 2014, 19:23

Arku a jak wygląda zacisk do takiego rodzaju hamulca i czy to tylko zacisk czy jeszcze odpowiednia tarcza ?
Offline
Awatar użytkownika

conquer

Aktywny

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 22 cze 2014, 18:29
  • Online: 9d 9h 21m 5s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW Golf 6 Variant HL
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM DSG7
  • Lokalizacja: KRK

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post29 cze 2014, 22:59

Miałem Passata 3C z Auto Hold, bardzo rzadko korzystałem z tego guzika, tylko przy bardzo dużych wzniesieniach. Przy skrzyni manualnej to dobry wynalazek, szczególnie dla osób nie radzących sobie przy ruszaniu pod górę. Guzik miał pewną wadę, jak odpięło się pas przy prędkości do 15 km/h auto zaciągało hamulec elektryczny :) Dużym plusem jest fakt, iż system nie obciąża pompy ABS. Przejechałem Passatem prawie 200 tyś, system nigdy nie zawiódł.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 18m 15s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post30 cze 2014, 11:31

Ale przeciez w MK5 czy Mk6 idealnie sprawdza się HillHold przy wzniesieniu.
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1228
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 90d 14h 52s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: Hamulec elektromechaniczny [Auto Hold]

Post30 cze 2014, 15:26

maartinj pisze:Ale przeciez w MK5 czy Mk6 idealnie sprawdza się HillHold przy wzniesieniu.

Zgadzam sie.
W Golfie mam wlaczone Hill Hold.
A w Touaregu używam Auto Hold.
Bardzo podobne odczucia z użytkowania.
Baster

Wróć do MK6

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość