MIT SILIKAT są to kuleczki krzemionkowe w woreczku, które znajdują się w zbiorniku wyrównawczym mają za zadnie jak się nie mylę utrzymywać dłuższe właściwości samego płynu chłodniczego G13 (bo taki jest tylko zalecany), po pewnym czasie (przebiegu) potrafi woreczek się uszkodzić i dochodzi do przedostania się kuleczek do układu chłodniczego auta co powoduje zaklejanie się dość wąskich w przekroju rureczek nagrzewniczki w nagrzewnicy. Skutek brak ciepłego powietrza z nawiewów z konsoli, może też dochodzić do wywalania co jakiś czas płynu ze zbiorniczka.
Tak jak piszą ludzie na innych forach:
"Jeżeli ktoś ma to w zbiorniku to niech się jak najszybciej pozbędzie tego ze zbiornika lub wymieni po prostu zbiornik na Nowy już bez tego woreczka."
Najlepsze jest to że sam VW zrezygnował z tego rozwiązania w młodszych rocznikach, jak zobaczymy po zmianie numeracji samego zbiorniczka to tylko pierwsze były z woreczkiem (5Q0121407G) a następne które sam VW zaleca jako następne już nie: 5Q0121407T -> 5Q0121407M (przykład dla silników 1.6 i 2.0 TDI)
Trzeba wiedzieć że w nowszym zbiorniczku jest też nowsza zakrętka (korek) i ma nr.: 2Q0121321A (korek z uszczelką), czy pasuje stara nie wiem, przekonam się jak przyjdzie mi do zmiany Nowy zbiornik.
Można też zakupić samą uszczelkę: 1H0121687A jak by ktoś chciał zostawić stary korek ale dać świeżą uszczelkę (O-ring), tylko jak już wcześniej pisałem na ten moment nie wiem czy będzie stara pasować do Nowego zbiorniczka.
Cóż i u mnie w aucie jest zbiorniczek z napisem "MIT SILIKAT", długo się nie namyślałem i od razu zakupiony został Nowy oryginalny zbiornik z ASO VW, pewnie po weekendzie będzie podmiana.
Auto grzeje mi super (nawet przy rannych jazdach przy -13), a więc mam nadzieje że u mnie jeszcze ten woreczek nie uległ uszkodzeniu, ale nie będę się chciał przekonać jak długo taka sytuacja będzie się utrzymywać ze starym zbiorniczkiem w aucie
Z tego co piszą na innych forach reperacja zamulonego układu z wymianą nagrzewniczki itp. to nawet 1000 zł, a więc wolę wydać na zbiorniczek 96,96 zł z kosztem wysyłki (bo tyle zapłaciłem) i mieć ten temat zamknięty.
Jak ktoś się nie boi to może spróbować usunąć woreczek ze zbiorniczka ale jak się rozerwie to kaplica, no chyba że odłączymy rurki najpierw.
A tu filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=-GWRejR ... e=emb_logoDuże podziękowania dla
amargro bo do wczoraj byłem nieświadomy że mam to gówno w aucie i jak może to małe coś narobić szkód i wydatków.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa