Dzisiaj jest 30 lis 2020, 14:52


Montaż BI-XENON LED

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1034
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 46d 11m 11s
  • Pochwały: 69
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4 16V CGGA
  • Lokalizacja: CRY

Montaż BI-XENON LED

Post17 sty 2018, 13:44

W tym miejscu chciałbym zrobić skomasowany manual montażu lamp BI-XENON z LED opierając się na wiedzy i instrukcjach zawartych na naszym forum jak i w necie.
Podstawowa sprawa to ocena czy nasz BCM obsłuży w/w lampy. W tym temacie trzeba się zapoznać z wpisami na stronach http://forum.golf6.pl/mk6-oswietlenie/w ... -t328.html i http://forum.golf6.pl/mk6-elektronika/w ... -t952.html.
Kiedy już ogarniemy temat BCM-a możemy przystąpić do kompletowania części:

Części i materiały

1. Odpowiedni BCM
2. Lampy BI-XENON z LED
Obrazek
3. Sterownik AFS ( najlepiej z SW0148) podobno działa też z SW0142
Obrazek
4. Czujnik poziomowania np 1K0941273N
Obrazek
5. Śrubki i nity do zamocowania czujnika poziomowania ( Śrubki N 10430104 5szt i nity N10597701 też 5 szt)
Obrazek
6. Wtyczka do czujnika poziomowania 4B0973712 1 szt
Obrazek
7. Wtyczka do AFS 7M3972726B 1 szt
Obrazek
8. Piny do wtyczki AFS 000973009E 10 szt z zapasem
Obrazek
9. Wtyczki 14pin do lamp najlepiej z pinami 1J0973737 2 szt
Obrazek
10. Pokrętło regulacji natężenia oświetlenia bez regulacji wysokości 1K0941334B
Obrazek
11. Przewody, taśma izolacyjna, peszel, wyjmaki do pinów, zaciskarka pinów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Schemat ideowy nowej instalacji
Obrazek
lub inny ale o tym samym
Obrazek

Wykonanie wiązki.

Pierwszą wiązkę jaką trzeba wykonać jest do czujnika poziomowania. Trzy przewody ok 2,20-3,00m ( zależy to od miejsca montowania AFS) na których z jednej strony zarabiamy trzy piny i umieszczamy we wtyczce. Wiązkę izolujemy i zakładamy ok 60 cm peszla.
Drugą wiązkę wykonujemy do wtyczki AFS. Przewody dł ok 2,00-2,50m do prawej lampy i ok 1,00-1,50 m do lewej lampy.
Piny przewodów wiązki czujnika poziomowania wchodzące do AFS założymy po przeciągnięciu tej wiązki pod lewym tylnym nadkolem ( trzeba nadkole wymontować) do wnętrza samochodu. Pozostałe piny wtyczki AFS zakładamy na przewody i składamy wtyczkę AFS. Miejsce zamontowania AFS jest w zasadzie dowolne ale powinno się go montować po prawej stronie deski rozdzielczej pod pokrywką deski.
Montaż czujnika poziomowania robimy na fabrycznych otworach tylnego lewego wahacza i wspornika nad nim.
Obrazek
Do BCM wpinamy dwa piny 48 i 49 (wtyczka C) stosując końcówki N90694405 (000979133E) i N10335807 (000079131E)
Obrazek
Kolejna rzecz to wpięcie się do magistrali CAN ( Gateway PIN 6 i PIN 16 zgodnie ze schematem )
Teraz pozostało wpiąć się pod odpowiednie bezpieczniki i całość wykonanej wiązki przeprowadzić do komory silnikowej.
Obrazek

Bezpieczniki do instalacji Bi-XENON
-F1- - bezpiecznik 1 w uchwycie bezpieczników -C- -
SC1-10 A - złącze 16-stykowe -T16- przyłącze diagnostyczne15a
-F5- - bezpiecznik 5 w uchwycie bezpieczników -C- -
SC5-10 A - sterownik świateł kierowanych i układu regulacji zasięgu reflektorów -J745-
strona prawa15a
-F6- - bezpiecznik 6 w uchwycie bezpieczników -C- -
SC6-10 A - sterownik świateł kierowanych i układu regulacji zasięgu reflektorów -J745-
Strona lewa 15a
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Całe wiązki przygotowane do montażu będą wyglądały tak lub podobnie.
Obrazek
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zainteresowani mogą sobie kupić gotowe zestawy : https://pl.aliexpress.com/item/Xenon-He ... autifyAB=3 lub ten https://pl.aliexpress.com/item/Xenon-He ... autifyAB=3 lub tu http://www.carsystems.pl/vw-auto-leveli ... d1555.html
albo tu http://www.carsystems.pl/wiring-for-vw- ... d1995.html , jednak trzeba je dobrze sprawdzić przed montażem bowiem podobno są tam jakieś drobne niuanse i mogą być problemy z uruchomieniem całości. Chińskie wiązki mogą mieć pominięte przewody do wpięcia do BCM w PIN 48 i 49 i w to miejsce mogą mieć połączenie z innymi pinami starej kostki. Jednak moim zdaniem przygotowanie wszystkiego samemu daje spore oszczędności finansowe i frajdę z modzenia.

Wykonując samemu wiązki co np. zrobiłem ja można przygotować sobie małego pomocnika z rozpiską kolorów kabli a montaż stanie się sporo łatwiejszy. Tak to wygląda dla mojej wiązki:
Obrazek
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aby wprowadzić wiązkę do komory silnikowej trzeba wyjąć akumulator i osłonę akumulatora i tam przez odpowiedni przepust można wiązkę przeprowadzić.
Obrazek
Obrazek
Po tym rozdzielamy wiązkę na lewą i prawą stronę zwracając uwagę na kolory przewodów, izolujemy i zamykamy w peszel.
Aby zdjąć stare lampy trzeba odkręcić przedni zderzak i go odchylić do dołu. Moja praktyczna rada jest taka żeby odkręcić tylko cztery górne wkręty od strony nadkola po każdej stronie pozostawiając dolny piąty wkręt i po zdjęciu atrapy i odkręceniu dwóch wkrętów zderzak będzie można odchylić na tyle aby wyjąć lampy. Po wyjęciu lamp przekładamy piny z kostek 10 PIN do kostek 14 PIN zgodnie ze schematem oraz zaciskamy piny naszej wiązki i wpinamy do kostek 14 PIN zgodnie ze schematem.
Po tym montujemy nowe lampy i zakładamy zderzak.
Wymieniamy stary regulator podświetlenia na ten bez regulacji wysokości świateł.
Pozostaje nam kodowanie nowego systemu oświetlenia a wykonujemy to w BCM przy użyciu VCDS

Kodowanie- przetłumaczone z innego zagranicznego forum.

Wybierz BCM Adres 09
W nim przeprowadziliśmy następujące kroki:
Bajt 11 / Bit 2 - nieaktywny: DRL przez światła mijania.
Bajt 14 / Bit 3 - aktywny: Bixenonowe światła mijania i drogowe zainstalowane.
Bajt 15 / bit 3 - aktywny: Przyciemnianie DRL przy włączonym kierunkowskazie.
Bajt 15 / Bit 6 - aktywny: DRL przez dodatkowe światła.
Bajt 15 / bit 7 - aktywny: DRL w menu MaxiDot
Bajt 18: Wybór konfiguracji reflektorów, 04 (GTI ...) wybierz i potwierdź ( dla Variant będzie to 4E )
Bajt 24 / bit 7 - aktywny: DRL jako światła dzienne i światła postojowe
Bajt 24 / Bit 1-6 - Wpisz kod binarny 1100100, aby osiągnąć 100% (ściemnianie DRL - 100%), alternatywnie mniej
Bajt 27 / Bit 2 - aktywne ustawienie: Moduł LED dla świateł dziennych zainstalowany.
Kto teraz chce aby DRL również świeciły w pozycji przełącznika światła "0", a nie tylko na "AUTO" kodowane następujące:
Bajt 26 / Bit 3 - aktywny: DRL aktywny wyłącznie w pozycji AUTO, nieaktywny: DRL aktywny również w pozycji "0"
Ma to tę zaletę, że kiedy robi się ciemno, możesz zdecydować, kiedy włączyć światła mijania i jak długo jeździsz na DRL. Bez tego bitu, DRL działa tylko w pozycji "AUTO", a czujnik światła określa zmianę na ksenon.

Dodatkowo jeżeli jest zainstalowany czujnik LA to w kodowaniu FLA trzeba zmienić kodowanie w Byte 0 z halogenów na bi-xenony.

Jeszcze trzeba wykonać adaptację modułów skrętu i wysokości ale wcześniej trzeba sprawdzić kodowanie AFS które powinno być dla GOLF-a VI - 1442908

W Sterowniku 19- Gateway musi się pojawić albo trzeba zaznaczyć obecność kontrolera 55 Zasięg Xenon
Na MaxiDot powinien pojawić się asystent świateł skrętnych.

Adaptacja poziomowania

Używamy do tego VCDS

Upewnij się, że jesteś na płaskiej powierzchni.
Kliknij Wybierz kontroler
Idź do 55 - Zasięg Xenon
Przejdź do Ustawienia podstawowe - 04
Następnie z rozwijanej listy wybierz opcję adaptacji / regulacji (jest to jedyna z listy rozwijanej).
Następnie kliknij przycisk ON / OFF / NEXT. (w prawym górnym rogu ekranu)
Reflektory powinny automatycznie podnosić się do poziomu.
Zamknij kontroler i gotowe.


Myślę że to wystarczy aby samemu wykonać ten mod.
Powodzenia


Pochwały przyznane za posta: 6
ObrazekObrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

karol57

Stały Bywalec

  • Posty: 418
  • Rejestracja: 25 maja 2013, 05:39
  • Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
  • Online: 55d 5h 1m 28s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 7.5 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: Włocławek

Re: Montaż BI-XENON LED

Post17 sty 2018, 18:16

Przejrzyście napisane.
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Montaż BI-XENON LED

Post17 sty 2018, 20:20

Dodaj jeszcze numery ponownie do BCM i napisz ze są inne.
Afs z SW 142 także działa .
Mógłbyś chociaż wspomnieć o ludziach bo wiem ze trochę pomagało a tak to grasz mistrza vcdsa .
Od profesjonalisty a za takiego Cię uważam to wymaga się też ze jak podaje czyjeś schematy to dać odnośnik.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
BTW . Są juz tacy co piszą 2 raz historie .........
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1034
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 46d 11m 11s
  • Pochwały: 69
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4 16V CGGA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Montaż BI-XENON LED

Post17 sty 2018, 20:53

tberent pisze:Dodaj jeszcze numery ponownie do BCM i napisz ze są inne.
Afs z SW 142 także działa .
Mógłbyś chociaż wspomnieć o ludziach bo wiem ze trochę pomagało a tak to grasz mistrza vcdsa .
Od profesjonalisty a za takiego Cię uważam to wymaga się też ze jak podaje czyjeś schematy to dać odnośnik.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
BTW . Są juz tacy co piszą 2 raz historie .........

Tomek zgadzam się że pomagałeś mi przy tym modzie jak go robiłem dla Karola i za to wielkie dzięki ( a schemat jest z internetowego forum poprawiony trochę http://www.golfmk6.com/forums/showthrea ... 536&page=5 i nie ma nic wspólnego z Tobą ). Twoje rady w powyższym temacie są widoczne we wspomnianych tematach gdzie podałem linki i Twoja wiedza tam już została doceniona. Ty jak masz jakieś dodatkowe informacje na temat opisanego modu to po prostu tu napisz jako uzupełnienie a teraz wypij browara i wyluzuj :pub: ..
ObrazekObrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline

maximus

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 17 sie 2017, 12:38
  • Online: 8d 14h 12m 39s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Montaż BI-XENON LED

Post29 sty 2018, 14:47

Na wstępie należą się podziękowania ode mnie dla Bruno55 za poradnik i dodatkowe porady przy kodowaniu oraz dla Karol57 za pomoc w zakupie lamp i modułów.

Instalacja zajęła łącznie około 13h pracy + kodowanie około 2h. Instalacja nie jest skomplikowana ale trochę trzeba porozkręcać samochodu ;) Pozwolę sobie dodać kilka słów od siebie które może innym się przydadzą przy wykonywaniu tego moda.

1. Większość rzeczy potrzebnych do montażu (wtyczki, piny, taśmy i nawet kable) można zakupić w sklepie https://allegro.pl/uzytkownik/Gelson_Ma ... 53?order=m . Ja osobiście kupiłem wtyczki z gotowymi kablami o długości 40cm.
2. Jeśli ktoś planuje montaż alarmu to przy przeciąganiu kabli z komory silnika do wnętrza samochodu można od razu przeciągnąć dodatkowo dwa kable do prawego nadkola które będą szły do syreny (oczywiście lepiej zostawić tam trochę zapasu)
3. Nity do montażu czujnika poziomowania można zastąpić podkładką i nakrętką samokontrującą
4. Dla przyjemności pracy dobrze jest wcześniej odwiedzić myjnie ;)
5. Dla posiadaczy modelu variant: kodowanie nie jest takie samo jak w hatchbacku (tu ponowne podziękowania dla Bruno) w bajcie 18 należy wpisać 4E (u mnie w VCDSie nie było opcji wyboru varianta)

Po wykonaniu moda oczywiście niesamowita różnica widoczna od razu :)
Offline

trio

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 05 maja 2018, 09:05
  • Online: 3d 14h 24m 9s
  • Auto: GOLF VI
  • Silnik: TDI
  • Lokalizacja: polska

Re: Montaż BI-XENON LED

Post31 maja 2018, 09:48

=D> super manual
Offline

QBAelectric

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 27 mar 2019, 18:25
  • Online: 1h 59m 3s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: CBDC
  • Lokalizacja: WLKP

Re: Montaż BI-XENON LED

Post27 mar 2019, 18:51

Czy moduł z S0136 ma prawo zadziałać?.
Offline

A-R-T-U-R

Stały Bywalec

  • Posty: 345
  • Rejestracja: 14 kwie 2014, 08:50
  • Online: 17d 10h 55m 24s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf VI Match
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Montaż BI-XENON LED

Post03 kwie 2020, 16:55

Przebrnąłem przez to wszystko. Było ciężko ale efekt końcowy zajefajny. Kilkanaście godzin pracy, rozbierania i składania. Wielkie podziękowania dla tberent oraz Krzycho oraz oczywiścue dla Bruno55 za opracowanie manuala.
Chciałbym jeszcze dopytać o jedną zmianę, która jest w poradniku

bruno55 pisze:...Dodatkowo jeżeli jest zainstalowany czujnik zmierzchu to w kodowaniu RLS trzeba zmienić kodowanie z halogenów na xenony.

Gdzie trzeba to zmienić bo ja nic takiego nie mogę znaleźć?
był mk5, jest mk6 1.4 TSI

Obrazek
Offline

A-R-T-U-R

Stały Bywalec

  • Posty: 345
  • Rejestracja: 14 kwie 2014, 08:50
  • Online: 17d 10h 55m 24s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf VI Match
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Montaż BI-XENON LED

Post04 kwie 2020, 09:48

Wyjaśnione na priv i poprawka w manualu. Dzięki
był mk5, jest mk6 1.4 TSI

Obrazek
Offline

A-R-T-U-R

Stały Bywalec

  • Posty: 345
  • Rejestracja: 14 kwie 2014, 08:50
  • Online: 17d 10h 55m 24s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf VI Match
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Montaż BI-XENON LED

Post21 lis 2020, 23:35

BRUNO55 pisze:W Sterowniku 19- Gateway musi się pojawić albo trzeba zaznaczyć obecność kontrolera 55 Zasięg Xenon
Na MaxiDot powinien pojawić się asystent świateł skrętnych.

Czy spotkał ktoś się z opcją, że na FISie nie wyswietla się asystent świateł kierowanych?
Sprawdzałem wszystko i mam pozaznaczane tak jak być powinno. A na liczniku brak asystenta :-k
Czy jest opcja że gateway tego nie obsługuje?
był mk5, jest mk6 1.4 TSI

Obrazek

Wróć do MK6

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron