
Senior Moderator
- Posty: 1136
- Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
- Online: 50d 10h 35m 38s
- Pochwały: 70
- Auto: VW GOLF VII Highline
- Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
- Lokalizacja: CRY
W tym miejscu chciałbym zrobić skomasowany manual montażu lamp BI-XENON z LED opierając się na wiedzy i instrukcjach zawartych na naszym forum jak i w necie.
Podstawowa sprawa to ocena czy nasz BCM obsłuży w/w lampy. W tym temacie trzeba się zapoznać z wpisami na stronach http://forum.golf6.pl/mk6-oswietlenie/w ... -t328.html i http://forum.golf6.pl/mk6-elektronika/w ... -t952.html.
Kiedy już ogarniemy temat BCM-a możemy przystąpić do kompletowania części:
Części i materiały
1. Odpowiedni BCM
2. Lampy BI-XENON z LED

3. Sterownik AFS ( najlepiej z SW0148) podobno działa też z SW0142

4. Czujnik poziomowania np 1K0941273N

5. Śrubki i nity do zamocowania czujnika poziomowania ( Śrubki N 10430104 5szt i nity N10597701 też 5 szt)

6. Wtyczka do czujnika poziomowania 4B0973712 1 szt

7. Wtyczka do AFS 7M3972726B 1 szt

8. Piny do wtyczki AFS 000973009E 10 szt z zapasem

9. Wtyczki 14pin do lamp najlepiej z pinami 1J0973737 2 szt

10. Pokrętło regulacji natężenia oświetlenia bez regulacji wysokości 1K0941334B


11. Przewody, taśma izolacyjna, peszel, wyjmaki do pinów, zaciskarka pinów

Schemat ideowy nowej instalacji

lub inne ale o tym samym

Wykonanie wiązki.
Pierwszą wiązkę jaką trzeba wykonać jest do czujnika poziomowania. Trzy przewody ok 2,20-3,00m ( zależy to od miejsca montowania AFS) na których z jednej strony zarabiamy trzy piny i umieszczamy we wtyczce. Wiązkę izolujemy i zakładamy ok 60 cm peszla.
Drugą wiązkę wykonujemy do wtyczki AFS. Przewody dł ok 2,00-2,50m do prawej lampy i ok 1,00-1,50 m do lewej lampy.
Piny przewodów wiązki czujnika poziomowania wchodzące do AFS założymy po przeciągnięciu tej wiązki pod lewym tylnym nadkolem ( trzeba nadkole wymontować) do wnętrza samochodu. Pozostałe piny wtyczki AFS zakładamy na przewody i składamy wtyczkę AFS. Miejsce zamontowania AFS jest w zasadzie dowolne ale powinno się go montować po prawej stronie deski rozdzielczej pod pokrywką deski.
Montaż czujnika poziomowania robimy na fabrycznych otworach tylnego lewego wahacza i wspornika nad nim.

Do BCM wpinamy dwa piny 48 i 49 (wtyczka C) stosując końcówki N90694405 (000979133E) i N10335807 (000079131E)
Kolejna rzecz to wpięcie się do magistrali CAN ( Gateway PIN 6 i PIN 16 zgodnie ze schematem )
Teraz pozostało wpiąć się pod odpowiednie bezpieczniki i całość wykonanej wiązki przeprowadzić do komory silnikowej.

Bezpieczniki do instalacji Bi-XENON
-F1- - bezpiecznik 1 w uchwycie bezpieczników -C- -
SC1-10 A - złącze 16-stykowe -T16- przyłącze diagnostyczne15a
-F5- - bezpiecznik 5 w uchwycie bezpieczników -C- -
SC5-10 A - sterownik świateł kierowanych i układu regulacji zasięgu reflektorów -J745-
strona prawa15a
-F6- - bezpiecznik 6 w uchwycie bezpieczników -C- -
SC6-10 A - sterownik świateł kierowanych i układu regulacji zasięgu reflektorów -J745-
Strona lewa 15a

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Całe wiązki przygotowane do montażu będą wyglądały tak lub podobnie.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zainteresowani mogą sobie kupić gotowe zestawy : https://pl.aliexpress.com/item/Xenon-He ... autifyAB=3 lub ten https://pl.aliexpress.com/item/Xenon-He ... autifyAB=3 lub tu http://www.carsystems.pl/vw-auto-leveli ... d1555.html
albo tu http://www.carsystems.pl/wiring-for-vw- ... d1995.html , jednak trzeba je dobrze sprawdzić przed montażem bowiem podobno są tam jakieś drobne niuanse i mogą być problemy z uruchomieniem całości. Chińskie wiązki mogą mieć pominięte przewody do wpięcia do BCM w PIN 48 i 49 i w to miejsce mogą mieć połączenie z innymi pinami starej kostki. Jednak moim zdaniem przygotowanie wszystkiego samemu daje spore oszczędności finansowe i frajdę z modzenia.
Wykonując samemu wiązki co np. zrobiłem ja można przygotować sobie małego pomocnika z rozpiską kolorów kabli a montaż stanie się sporo łatwiejszy. Tak to wygląda dla mojej wiązki:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aby wprowadzić wiązkę do komory silnikowej trzeba wyjąć akumulator i osłonę akumulatora i tam przez odpowiedni przepust można wiązkę przeprowadzić.
Po tym rozdzielamy wiązkę na lewą i prawą stronę zwracając uwagę na kolory przewodów, izolujemy i zamykamy w peszel.
Aby zdjąć stare lampy trzeba odkręcić przedni zderzak i go odchylić do dołu. Moja praktyczna rada jest taka żeby odkręcić tylko cztery górne wkręty od strony nadkola po każdej stronie pozostawiając dolny piąty wkręt i po zdjęciu atrapy i odkręceniu dwóch wkrętów zderzak będzie można odchylić na tyle aby wyjąć lampy. Po wyjęciu lamp przekładamy piny z kostek 10 PIN do kostek 14 PIN zgodnie ze schematem oraz zaciskamy piny naszej wiązki i wpinamy do kostek 14 PIN zgodnie ze schematem.
Po tym montujemy nowe lampy i zakładamy zderzak.
Wymieniamy stary regulator podświetlenia na ten bez regulacji wysokości świateł.
Pozostaje nam kodowanie nowego systemu oświetlenia a wykonujemy to w BCM przy użyciu VCDS
Kodowanie- przetłumaczone z innego zagranicznego forum.
Wybierz BCM Adres 09
W nim przeprowadziliśmy następujące kroki:
Bajt 11 / Bit 2 - nieaktywny: DRL przez światła mijania.
Bajt 14 / Bit 3 - aktywny: Bixenonowe światła mijania i drogowe zainstalowane.
Bajt 15 / bit 3 - aktywny: Przyciemnianie DRL przy włączonym kierunkowskazie.
Bajt 15 / Bit 6 - aktywny: DRL przez dodatkowe światła.
Bajt 15 / bit 7 - aktywny: DRL w menu MaxiDot
Bajt 18: Wybór konfiguracji reflektorów, 04 (GTI ...) wybierz i potwierdź ( dla Variant będzie to 4E )
Bajt 24 / bit 7 - aktywny: DRL jako światła dzienne i światła postojowe
Bajt 24 / Bit 1-6 - Wpisz kod binarny 1100100, aby osiągnąć 100% (ściemnianie DRL - 100%), alternatywnie mniej
Bajt 27 / Bit 2 - aktywne ustawienie: Moduł LED dla świateł dziennych zainstalowany.
Kto teraz chce aby DRL również świeciły w pozycji przełącznika światła "0", a nie tylko na "AUTO" kodowane następujące:
Bajt 26 / Bit 3 - aktywny: DRL aktywny wyłącznie w pozycji AUTO, nieaktywny: DRL aktywny również w pozycji "0"
Ma to tę zaletę, że kiedy robi się ciemno, możesz zdecydować, kiedy włączyć światła mijania i jak długo jeździsz na DRL. Bez tego bitu, DRL działa tylko w pozycji "AUTO", a czujnik światła określa zmianę na ksenon.
Dodatkowo jeżeli jest zainstalowany czujnik LA to w kodowaniu FLA trzeba zmienić kodowanie w Byte 0 z halogenów na bi-xenony.
Jeszcze trzeba wykonać adaptację modułów skrętu i wysokości ale wcześniej trzeba sprawdzić kodowanie AFS które powinno być dla GOLF-a VI - 1442908
W Sterowniku 19- Gateway musi się pojawić albo trzeba zaznaczyć obecność kontrolera 55 Zasięg Xenon
Na MaxiDot powinien pojawić się asystent świateł skrętnych.
Adaptacja poziomowania
Używamy do tego VCDS
Upewnij się, że jesteś na płaskiej powierzchni.
Kliknij Wybierz kontroler
Idź do 55 - Zasięg Xenon
Przejdź do Ustawienia podstawowe - 04
Następnie z rozwijanej listy wybierz opcję adaptacji / regulacji (jest to jedyna z listy rozwijanej).
Następnie kliknij przycisk ON / OFF / NEXT. (w prawym górnym rogu ekranu)
Reflektory powinny automatycznie podnosić się do poziomu.
Zamknij kontroler i gotowe.
Myślę że to wystarczy aby samemu wykonać ten mod.
Powodzenia
Podstawowa sprawa to ocena czy nasz BCM obsłuży w/w lampy. W tym temacie trzeba się zapoznać z wpisami na stronach http://forum.golf6.pl/mk6-oswietlenie/w ... -t328.html i http://forum.golf6.pl/mk6-elektronika/w ... -t952.html.
Kiedy już ogarniemy temat BCM-a możemy przystąpić do kompletowania części:
Części i materiały
1. Odpowiedni BCM
2. Lampy BI-XENON z LED

3. Sterownik AFS ( najlepiej z SW0148) podobno działa też z SW0142

4. Czujnik poziomowania np 1K0941273N

5. Śrubki i nity do zamocowania czujnika poziomowania ( Śrubki N 10430104 5szt i nity N10597701 też 5 szt)

6. Wtyczka do czujnika poziomowania 4B0973712 1 szt

7. Wtyczka do AFS 7M3972726B 1 szt

8. Piny do wtyczki AFS 000973009E 10 szt z zapasem

9. Wtyczki 14pin do lamp najlepiej z pinami 1J0973737 2 szt

10. Pokrętło regulacji natężenia oświetlenia bez regulacji wysokości 1K0941334B


11. Przewody, taśma izolacyjna, peszel, wyjmaki do pinów, zaciskarka pinów

Schemat ideowy nowej instalacji

lub inne ale o tym samym

Wykonanie wiązki.
Pierwszą wiązkę jaką trzeba wykonać jest do czujnika poziomowania. Trzy przewody ok 2,20-3,00m ( zależy to od miejsca montowania AFS) na których z jednej strony zarabiamy trzy piny i umieszczamy we wtyczce. Wiązkę izolujemy i zakładamy ok 60 cm peszla.
Drugą wiązkę wykonujemy do wtyczki AFS. Przewody dł ok 2,00-2,50m do prawej lampy i ok 1,00-1,50 m do lewej lampy.
Piny przewodów wiązki czujnika poziomowania wchodzące do AFS założymy po przeciągnięciu tej wiązki pod lewym tylnym nadkolem ( trzeba nadkole wymontować) do wnętrza samochodu. Pozostałe piny wtyczki AFS zakładamy na przewody i składamy wtyczkę AFS. Miejsce zamontowania AFS jest w zasadzie dowolne ale powinno się go montować po prawej stronie deski rozdzielczej pod pokrywką deski.
Montaż czujnika poziomowania robimy na fabrycznych otworach tylnego lewego wahacza i wspornika nad nim.

Do BCM wpinamy dwa piny 48 i 49 (wtyczka C) stosując końcówki N90694405 (000979133E) i N10335807 (000079131E)
Kolejna rzecz to wpięcie się do magistrali CAN ( Gateway PIN 6 i PIN 16 zgodnie ze schematem )
Teraz pozostało wpiąć się pod odpowiednie bezpieczniki i całość wykonanej wiązki przeprowadzić do komory silnikowej.

Bezpieczniki do instalacji Bi-XENON
-F1- - bezpiecznik 1 w uchwycie bezpieczników -C- -
SC1-10 A - złącze 16-stykowe -T16- przyłącze diagnostyczne15a
-F5- - bezpiecznik 5 w uchwycie bezpieczników -C- -
SC5-10 A - sterownik świateł kierowanych i układu regulacji zasięgu reflektorów -J745-
strona prawa15a
-F6- - bezpiecznik 6 w uchwycie bezpieczników -C- -
SC6-10 A - sterownik świateł kierowanych i układu regulacji zasięgu reflektorów -J745-
Strona lewa 15a

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Całe wiązki przygotowane do montażu będą wyglądały tak lub podobnie.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zainteresowani mogą sobie kupić gotowe zestawy : https://pl.aliexpress.com/item/Xenon-He ... autifyAB=3 lub ten https://pl.aliexpress.com/item/Xenon-He ... autifyAB=3 lub tu http://www.carsystems.pl/vw-auto-leveli ... d1555.html
albo tu http://www.carsystems.pl/wiring-for-vw- ... d1995.html , jednak trzeba je dobrze sprawdzić przed montażem bowiem podobno są tam jakieś drobne niuanse i mogą być problemy z uruchomieniem całości. Chińskie wiązki mogą mieć pominięte przewody do wpięcia do BCM w PIN 48 i 49 i w to miejsce mogą mieć połączenie z innymi pinami starej kostki. Jednak moim zdaniem przygotowanie wszystkiego samemu daje spore oszczędności finansowe i frajdę z modzenia.
Wykonując samemu wiązki co np. zrobiłem ja można przygotować sobie małego pomocnika z rozpiską kolorów kabli a montaż stanie się sporo łatwiejszy. Tak to wygląda dla mojej wiązki:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aby wprowadzić wiązkę do komory silnikowej trzeba wyjąć akumulator i osłonę akumulatora i tam przez odpowiedni przepust można wiązkę przeprowadzić.
Po tym rozdzielamy wiązkę na lewą i prawą stronę zwracając uwagę na kolory przewodów, izolujemy i zamykamy w peszel.
Aby zdjąć stare lampy trzeba odkręcić przedni zderzak i go odchylić do dołu. Moja praktyczna rada jest taka żeby odkręcić tylko cztery górne wkręty od strony nadkola po każdej stronie pozostawiając dolny piąty wkręt i po zdjęciu atrapy i odkręceniu dwóch wkrętów zderzak będzie można odchylić na tyle aby wyjąć lampy. Po wyjęciu lamp przekładamy piny z kostek 10 PIN do kostek 14 PIN zgodnie ze schematem oraz zaciskamy piny naszej wiązki i wpinamy do kostek 14 PIN zgodnie ze schematem.
Po tym montujemy nowe lampy i zakładamy zderzak.
Wymieniamy stary regulator podświetlenia na ten bez regulacji wysokości świateł.
Pozostaje nam kodowanie nowego systemu oświetlenia a wykonujemy to w BCM przy użyciu VCDS
Kodowanie- przetłumaczone z innego zagranicznego forum.
Wybierz BCM Adres 09
W nim przeprowadziliśmy następujące kroki:
Bajt 11 / Bit 2 - nieaktywny: DRL przez światła mijania.
Bajt 14 / Bit 3 - aktywny: Bixenonowe światła mijania i drogowe zainstalowane.
Bajt 15 / bit 3 - aktywny: Przyciemnianie DRL przy włączonym kierunkowskazie.
Bajt 15 / Bit 6 - aktywny: DRL przez dodatkowe światła.
Bajt 15 / bit 7 - aktywny: DRL w menu MaxiDot
Bajt 18: Wybór konfiguracji reflektorów, 04 (GTI ...) wybierz i potwierdź ( dla Variant będzie to 4E )
Bajt 24 / bit 7 - aktywny: DRL jako światła dzienne i światła postojowe
Bajt 24 / Bit 1-6 - Wpisz kod binarny 1100100, aby osiągnąć 100% (ściemnianie DRL - 100%), alternatywnie mniej
Bajt 27 / Bit 2 - aktywne ustawienie: Moduł LED dla świateł dziennych zainstalowany.
Kto teraz chce aby DRL również świeciły w pozycji przełącznika światła "0", a nie tylko na "AUTO" kodowane następujące:
Bajt 26 / Bit 3 - aktywny: DRL aktywny wyłącznie w pozycji AUTO, nieaktywny: DRL aktywny również w pozycji "0"
Ma to tę zaletę, że kiedy robi się ciemno, możesz zdecydować, kiedy włączyć światła mijania i jak długo jeździsz na DRL. Bez tego bitu, DRL działa tylko w pozycji "AUTO", a czujnik światła określa zmianę na ksenon.
Dodatkowo jeżeli jest zainstalowany czujnik LA to w kodowaniu FLA trzeba zmienić kodowanie w Byte 0 z halogenów na bi-xenony.
Jeszcze trzeba wykonać adaptację modułów skrętu i wysokości ale wcześniej trzeba sprawdzić kodowanie AFS które powinno być dla GOLF-a VI - 1442908
W Sterowniku 19- Gateway musi się pojawić albo trzeba zaznaczyć obecność kontrolera 55 Zasięg Xenon
Na MaxiDot powinien pojawić się asystent świateł skrętnych.
Adaptacja poziomowania
Używamy do tego VCDS
Upewnij się, że jesteś na płaskiej powierzchni.
Kliknij Wybierz kontroler
Idź do 55 - Zasięg Xenon
Przejdź do Ustawienia podstawowe - 04
Następnie z rozwijanej listy wybierz opcję adaptacji / regulacji (jest to jedyna z listy rozwijanej).
Następnie kliknij przycisk ON / OFF / NEXT. (w prawym górnym rogu ekranu)
Reflektory powinny automatycznie podnosić się do poziomu.
Zamknij kontroler i gotowe.
Myślę że to wystarczy aby samemu wykonać ten mod.
Powodzenia
Pochwały przyznane za posta: 6