Witam
Mam Gulfa 6 1.6 tdi blumotion 77kW z przebiegiem 236 tysi. Auto jest super, uśmiecham się podczas jazdy i pali prawie nic.
Ostatnio pojawił mi się na desce znaczek migającej sprężynki z napisem abym sprawdził auto w serwisie. Brak kopcenia, spadków mocy, szarpania, falowania, można ciąć na wysokich obrotach. Po ponownym podpaleniu kontrolka gaśnie lecz pojawia się później. Teraz doszedł jeszcze check engine i da się zauważyć niewielki spadek mocy i ograniczenie obrotów. Podłączyłem do OBD iCar Pro 2 i zaczytało błędy P046C problem z recyrkulacją spalin, sygnał niepewny czy coś, oraz P0407 sygnał niski brak sygnału. Mechanik od razu, że EGR do wymiany, lecz się nie opłaca i trzeba go odłączyć i zmienić program kompa. Dla mnie to druciarstwo a wymiana całości w ASO to ok. 3 kafli (drogo). Jak można sprawdzić bardziej, pewniej, czy EGR do wymiany? Chciałem jechać do ASO na sprawdzenie (koszt ok. 150 zł podpięcie kompa i jazda testowa). Co polecacie? Czy takie błędy mogą się pojawić, gdy np. kuna zje przewód?
Znalazłem na allegro zawór
http://allegro.pl/show_item.php?item=6639341700 oryginał 24 miesiące gwarancji, czy warto z tym próbować ? Wg informacji jakie mam chłodniczka to część mechaniczna więc nie ma co tam się uszkodzić, ale może się mylę. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?
Nie znam się, ale wypowiem się. Chyba bez sensu. Ponoć lepiej wymienić samą chłodnicę niż zawór, gdzieś tak przeczytałem, a najlepiej to całość.