Dzisiaj jest 03 gru 2024, 18:06


[1,6 TDI 105KM] Zawór EGR

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Zawór EGR

Post15 lut 2017, 13:15

Faktycznie sama chodniczka to czesc mechaniczna aczkolwiek zdazalo sie ze potrafila sie rozciekac, jesli masz pewnosc ze jest dobra to mysle ze mozna wziasc sam zawor...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

kafar3110

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 08 sty 2017, 12:07
  • Online: 16h 37m 4s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 66 kW
  • Lokalizacja: Krk

Re: Zawór EGR

Post15 lut 2017, 14:32

Pszczot ja na twoim miejscu bym się nie bawił w chińskie zamienniki. U znajomego takie coś nie zbyt dlugo pochodziło i ostatecznie musiał usunąć to. Jak masz dać 700 zl za Egr nie wolisz go usunąć i ci zostanie jeszcze na benzynę?
Offline

pszczot

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 13 lut 2017, 21:01
  • Online: 11h 42m 27s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Zawór EGR

Post15 lut 2017, 17:24

Wg informacji od sprzedającego są to nowe zawory oryginały montowane fabrycznie w aso, pytałem jak to jest, że nie można ich dostać w salonie - potwierdził jeszcze raz, że są to oryginalne części. Trochę się tego obawiam, stąd moje zapytanie na forum.

Jak to wygląda z wyłączeniem EGR, koniecznie trzeba wyrzucić DPF? Rozzmawiałem w Ecuproject twierdzą, ze nie trzeba. Rozmawiałem z inną firmą BMG tuning i wg nich trzeba. Nie chcę tego robić skoro jest sprawny. Jeśli koniecznie trzeba wyrzucić DPF, pozostaje kupić nowy EGR z chłodnicą w ASO.
Offline

kowalwalcz

Nieśmiały

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 16 paź 2016, 19:40
  • Online: 10d 39m 17s
  • Auto: nie golf
  • Silnik: cayd
  • Lokalizacja: de

Re: Zawór EGR

Post15 lut 2017, 18:33

Jeśli zamkniesz egr to wszystkie spaliny bezpośrednio trafią w wydech to akurat plus bo silnik oprócz wadliwego zaworu zacznie oddychać tylko powietrzem jednak minusem jest to że w bardzo krótkim czasie zabijesz dpf, jeśli jakikolwiek tuner mówi ci ze nie ma potrzeby wycinania dpf to ma nie wielką wiedzę na temat działania zaworu egr, chcesz mieć święty spokój tylko wycinka egr+dpf
Offline

Jednorazka

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 26 lut 2015, 16:25
  • Online: 6d 6h 33m 28s
  • Auto: golf6 plus
  • Silnik: cbdb
  • Lokalizacja: malopolska

Re: Zawór EGR

Post15 lut 2017, 20:38

Nie wycinaj EGR bo sinik się bedzie dłużej nagrzewał szczególnie w zimie a w upalne dni będzie się przegrzewał.A skład spalin też się zmieni co może mieć negatywne skutki.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Zawór EGR

Post15 lut 2017, 23:19

Jakie negatywne skutki co ty piszesz...

egr otwiera się po to żeby część spalin trafiła do silnika co powoduje potem obniżenie ilości tlenków azotu...

Te z aukcji nie są chińskimi zamiennikami, to normalne zawory na pierwszy montaż...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

kafar3110

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 08 sty 2017, 12:07
  • Online: 16h 37m 4s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 66 kW
  • Lokalizacja: Krk

Re: Zawór EGR

Post16 lut 2017, 08:58

Tak tak z pewnością są to oryginalne części tym bardziej w Aso kosztuje Egr 1600 zł.

Co do ogrzewania silnika gorzej się troszkę grzeje ale nie jest tak ze -10 st i auto Ci się nie nagrzeje :) :dupa:
Jak już chcesz zostać w oryginale to kup w Aso za 1600zl Egr a nie Oryginalna podrobke...
Ostatnio zmieniony 16 lut 2017, 21:18 przez kafar3110, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

pszczot

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 13 lut 2017, 21:01
  • Online: 11h 42m 27s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Zawór EGR

Post16 lut 2017, 13:55

Jest to tylko i wyłącznie zawór, bez chłodnicy.
Offline

Jednorazka

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 26 lut 2015, 16:25
  • Online: 6d 6h 33m 28s
  • Auto: golf6 plus
  • Silnik: cbdb
  • Lokalizacja: malopolska

Re: Zawór EGR

Post16 lut 2017, 19:28

Senior Moderator napisał:
Jakie negatywne skutki co ty piszesz...
:shock: :shock: :shock:
a takie ,że brak EGR zanieczyszcza powietrze
egr otwiera się po to żeby część spalin trafiła do silnika co powoduje potem obniżenie ilości tlenków azotu...
przeciesz sam to napisałeś . =D> =D> =D>
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Zawór EGR

Post16 lut 2017, 20:20

Miałem na myśli negatywne skutki dla silnika.. a nie to że trafia więcej syfu do powietrza, czysty ekoterror...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

R.T

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 08 maja 2016, 22:05
  • Online: 29d 15h 16m 27s
  • Pochwały: 12
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 77 kw
  • Lokalizacja: podkarpacie

Re: Zawór EGR

Post25 maja 2017, 16:13

http://allegro.pl/zawor-egr-vw-passat-b ... 41700.html
Mam też problem z egr,udało komuś ustalić czy to jest oryginalny zawór rozmawiałem i zapewniali mnie że jest na 100 % oryginał, a może jest ktoś kto go u siebie montował,to proszę o opinie
Offline

Jolo1985

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 16 lip 2017, 15:53
  • Online: 2h 53m 35s
  • Auto: vw Passat
  • Silnik: 2.0TDI
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Zawór EGR

Post16 lip 2017, 16:01

Witam
Obecnie jestem na etapie wymiany egr w moim Pasacie 2.0 TDI i tak sie składa, że zakupiłem owy zawór od uzytkownika VW Group za kwotę 590 zł plus przesyłka.
Prosiłem przez 4 maile zeby sprawdzili czy zawór będzie pasował do mojego auta.
ponoć sprawdzili i po założeniu zaworu auto przechodzi w trym awaryjny i nie chcę jechać. adaptacja przeprowadzana trzy razy.
Po odpieciu kostki auto jedzie bez problemu ale błąd egr jest nadal.
Zawór otrzymany różni sie końcówkami oznaczenia zamiast 07 mam 05.
Nie wiem czy to tego wina wiem natomiast, że prosiłem o zwrot gotówki i czekam co napiszą.
Nadal twierdzą, że zawór jest do mojego auta i jest sprawny.
Po podpieciu starego zaworu auto nie przechodzi w tryb awaryjny ale wskazuję błąd sporadyczny egr, błąd elektroniczny.
Pzdr
Offline

wlazly10

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 07 lut 2017, 15:43
  • Online: 1h 15m 55s

Re: Zawór EGR

Post04 sie 2017, 19:49

Witam szybkie pytanie samochód ale akurat nie golf tylko fabia II 1.6 tdi 75 km błąd -potencjometr recyrkulacji spalin ,zbyt niski . Czy do wymiany egr ? Jakie koszta dzięki
Offline
Awatar użytkownika

laren0

Aktywny

  • Posty: 149
  • Rejestracja: 05 lis 2013, 19:06
  • Online: 22d 14h 32m 28s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CFFB

Re: Zawór EGR

Post04 sie 2017, 22:14

Czyszczenie egr na troche pomaga u mnie już 15 tyś km od wyczyszczenia. Tylko że czyszczenie w taki sposób aby nie zarysać delikatnego aluminium korpusu zaworu. Warto sprawdzić mechanizm elektroniki tzn. Jak wyglądają koła zębate w razie potrzeby i możliwości spróbować obróbić. Warto sprawdzić czy tulejka wodząca jest wytarta jeśli tak to wymiana zaworu jeśli swobodnie sie obraca i nie ma dużego luzu w "sierpie" można swobodnie to zostawić tylko dobrze nasmarować smarem grafitowym - "konstruktor" przewidział chyba montaż na sucho tych elementów - postarzanie produktu. Dodatkowe zabezpieczenie ktore warto zrobić to zabezpieczenie sylikonem do wysokich temperatur tej osłony z tworzywa (imaczej dostaje sie tam masa brudu i zaciera "sierp" z tulejką.
Stosowanie samego zaworu do swojej chłodniczki może mieć jedną wadę nieszczelność bo nikt nie sprzedaje nowej uszczelki miedzy zawór a chłodniczke i tam może trochę przeciekać. Warto przed montażem sprawdzić szczelność złożonego układu - ja tego nie zrobiłem i właśnie mam gdzieś nie zlokalizowany wyciek okolo 0.7l płynu na 15 tyś lub mniej bo układ chłodzenia musi sie po wszystkim odpowietrzyć.
Z tego co zaobserwowałem przy pracach nad swoim egr to wnioskuje że w silnikach 2 generacji z CR tzn. no CFFB najsłabszym ogniwem jest właśnie zacierające sie miedzy sobą tulejka z "sierpem"prowadzacym. Jeśli ktoś wymiania na nowy zawór to proponuje poprawić ktochę zawór smarując odpowiednie części i uszczelniając pożyje na pewno dłużej.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Offline

wlazly10

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 07 lut 2017, 15:43
  • Online: 1h 15m 55s

Re: Zawór EGR

Post05 sie 2017, 08:45

Czyli czyszczenie się nie opłaca jeśli nie robi się to samemu tylko mechanik ,bo płacić za robote x2 to połowa wartości egr ...tylko ciekawi mnie bo każdy opisuje ,że błąd to "zawor ,czujnik itp a u mnie wyskakuje Potencjometr ,jakie koszty trzeba się spodziewać ?
Offline

oska45

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 10 paź 2017, 15:45
  • Online: 2h 40m 7s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Słubice

Re: Zawór EGR

Post03 sty 2018, 16:46

Witam.

Mam tylko jedno pytanie, gdzie możecie polecić wymianę EGR 2.0 TDI w województwie Lubuskim?
Moj EGR wytrzymal 133k km.
Pozdrawiam
Offline
Awatar użytkownika

IROKEZ

Sympatyk

  • Posty: 59
  • Rejestracja: 17 lis 2016, 21:51
  • Online: 5d 10h 14m 7s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: CAY 1.6 TDI 77KW

Re: Zawór EGR

Post19 sty 2018, 19:40

Dziś wymieniłem chłodnicę recyrkulacji spalin. Koszt oryginalnej w ASO to 1563zł. Łączny koszt z wymianą w warsztacie specjalizującym się w sam. VW 1850zł. :(
Offline

loko34

Nieśmiały

  • Posty: 35
  • Rejestracja: 20 paź 2017, 06:30
  • Online: 16d 6h 35m 38s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Superbee
  • Lokalizacja: Brzeg

Re: Zawór EGR

Post21 sty 2018, 09:13

wlazly10 pisze:Czyli czyszczenie się nie opłaca jeśli nie robi się to samemu tylko mechanik ,bo płacić za robote x2 to połowa wartości egr ...tylko ciekawi mnie bo każdy opisuje ,że błąd to "zawor ,czujnik itp a u mnie wyskakuje Potencjometr ,jakie koszty trzeba się spodziewać ?
Nie opłaca się czyszczenia bo akurat większości przypadków to nie zasyfialy egr jest problemem tylko mechanizm przy siłowniku sterującym zaworem koszt wymiany zbyt duży żeby epsperymentowac z czyszczeniem no chyba że dla sportu samemu się to robi. Zaworu nie trzeba kupować nowego zawsze można kupić regenerowany za 1/5 ceny mój znajomy już rok czasu na takim jeździ i nie ma z nim problemu a zapłacił 320pln wymieniał oczywiście sam

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: Zawór EGR

Post04 lip 2018, 12:34

Jak auto zareaguje na wypięcie wtyczki od egr ? Błąd czy coś więcej ?
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Zawór EGR

Post04 lip 2018, 19:25

Raczej napewno będzie check i tryb awaryjny
Offline

mpkaras

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 17 paź 2019, 16:45
  • Online: 6h 52m 13s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM CAYC
  • Lokalizacja: Gostynin

Re: Zawór EGR

Post17 paź 2019, 17:16

Witam
Mam Gulfa 6 1.6 tdi blumotion 77kW z przebiegiem 236 tysi. Auto jest super, uśmiecham się podczas jazdy i pali prawie nic.
Ostatnio pojawił mi się na desce znaczek migającej sprężynki z napisem abym sprawdził auto w serwisie. Brak kopcenia, spadków mocy, szarpania, falowania, można ciąć na wysokich obrotach. Po ponownym podpaleniu kontrolka gaśnie lecz pojawia się później. Teraz doszedł jeszcze check engine i da się zauważyć niewielki spadek mocy i ograniczenie obrotów. Podłączyłem do OBD iCar Pro 2 i zaczytało błędy P046C problem z recyrkulacją spalin, sygnał niepewny czy coś, oraz P0407 sygnał niski brak sygnału. Mechanik od razu, że EGR do wymiany, lecz się nie opłaca i trzeba go odłączyć i zmienić program kompa. Dla mnie to druciarstwo a wymiana całości w ASO to ok. 3 kafli (drogo). Jak można sprawdzić bardziej, pewniej, czy EGR do wymiany? Chciałem jechać do ASO na sprawdzenie (koszt ok. 150 zł podpięcie kompa i jazda testowa). Co polecacie? Czy takie błędy mogą się pojawić, gdy np. kuna zje przewód?


Znalazłem na allegro zawór http://allegro.pl/show_item.php?item=6639341700 oryginał 24 miesiące gwarancji, czy warto z tym próbować ? Wg informacji jakie mam chłodniczka to część mechaniczna więc nie ma co tam się uszkodzić, ale może się mylę. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

Nie znam się, ale wypowiem się. Chyba bez sensu. Ponoć lepiej wymienić samą chłodnicę niż zawór, gdzieś tak przeczytałem, a najlepiej to całość.
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Zawór EGR

Post17 paź 2019, 19:35

Wiązkę sprawdzić organoleptycznie, ale skoro jest okej a dopiero po czasie dzieje się tak ze przechodzi w tryb awaryjny to egr do wymiany adaptacji i kolejne tyle pojeździ. Kup dobry zawór z chłodnica daj dobremu
Mechanikowi i nie wymieni ;p
Offline

mpkaras

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 17 paź 2019, 16:45
  • Online: 6h 52m 13s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM CAYC
  • Lokalizacja: Gostynin

Re: Zawór EGR

Post17 paź 2019, 20:09

Ok dzięki. Czyli sprawdzenie programem serwisowym i cała akcja z aso jest niekonieczna, co do diagnozy? A z wyborem wcale nie tak łatwo. Widziałem komplety od 300 zĺ do 1900 zł. Jaki można polecić do montażu? Czy tak jak pisze Muti, czy coś się zmieniło w tym temacie? Jaka szkoda, że moimi rękoma mogę tylko psuć.
Offline

mpkaras

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 17 paź 2019, 16:45
  • Online: 6h 52m 13s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM CAYC
  • Lokalizacja: Gostynin

Re: Zawór EGR

Post14 lis 2019, 20:43

A co forumowicze sądzą o zaworze Egr Pierburg
Offline

123456789

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 16 lis 2020, 08:31
  • Online: 10m 6s
  • Auto: VW Golf 6

Re: Zawór EGR

Post16 lis 2020, 18:18

Witam. Jestem posiadaczem min. Golfa 6 variant 1.6 tdi 105 km z 2012. Zrobiłem bez problemu 252000 km. Do tego czasu auto sprawowało się bardzo dobrze. Następne 10000 tys. sporadycznie zapalała się początkowo spirala i check. Po jakimś czaie kontrolki te zapalały się praktycznie codziennie. Nawet kilka razy dziennie spirala świec żarowych. Po podłączeniu pod kompa różne informacje min. pierwszy czujnik pdf. Samochód nigdy nie wpadał w tryb awaryjny. Niemniej jednak było to meczące. Postanowiłem w ciemno zakupić używany zawór egr za 200 zł. ( z 2017 roku). Po wymianie i przejechaniu już 1500 km jak na razie wszystko ok. Po zamontowaniu nie trzeba było nic wgrywać i ustawiać. Jestem na chwile obecna zadowolony. Pozdrawiam. wszystkich użytkowników vw.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości