marmi pisze:Jaserio bym chciał wiedzieć kto w tym aso pracuje, ludzie prosto po szkole... jak zapali ci się kontrolka filtra to juz na wypalenie bez kompa będzie za późno...
Dwa w golfie wypalanie filtra startuje według kompa i objawy to oborty wyższe na luzie i spalanie chwilowe ok 1l/h.
marmi ale także też jest napisane w instrukcji obsługi , a jeśli się mylę , dziś specjalnie jeszcze raz zajrzę do instrukcji i zacytuje co tam pisze.
marmi pisze:Jazda co tydzień na autostradę nic ci nie da, komputer decyduje kiedy dopala filr i najczęsciej dzieje sie to jak juz z tej autostrady zjedziesz...
, do jazdy na krótkie odcinki również spokojnie tylko nie non stop bez przerwy...
Dokładnie.
marmi pisze: Niestety ale nie masz racji... aso po prostu bierze instrukcję z opisem wymiany danej cześci, co rozbrać (najczęściej dużo więcej niż faktycznie trzeba), oraz wystawia fakture wedle roboczogodzin z instrukcji.
Owszem , jednak jak sam piszesz wykonują to zgodnie z zaleceniami producenta bo podejrzewam że to instrukcja od producenta , co za tym idzie jest to wykonanie poprawnie.
marmi pisze:Niestety ale powązniejsza awaria auta pprzy serwisie w aso oznacza grube tysiące.
Masz rację , za sam przegląd z wymianą oleju filtrów i płynu hamulcowego ostatnio zapłaciłem 1230 zł.
Tak jak już pisałem , obawiam się jechać do pierwszego lepszego mechanika bo można trafić na minę i z jedną usterką przyjedziesz a możesz wyjechać z trzema.
Jeśli polecasz jakiegoś mechanika w moich okolicach , jest solidny nie koniecznie musi być najtańszy , daje gwarancje na robotę i części na papierze , będę wdzięczny.
marmi pisze:A co do oleju teraz chyba vw tak jak aso skody leje OW30 shell helix av-l, ja też go leje już od dłuższego czasu.
Tak dokładnie leją 0w30 jakiego producenta nie dopytywałem się , natomiast ja nadal zostaje przy wlanym poraz pierwszy czyli sam zabieram bańkę z castrol edge 5w30 LL.
Pozdrawiam
AKTUALIZACJA 21.07.2020
Dziś tak jak pisałem wyżej , zajrzałem do instrukcji obsługi mojego samochodu , strona 321 " Sterowanie Silnika i Instalacja Oczyszczania Spalin" tabelka lampi kontrolne jest tam wyraźnie opisany problem zaświecenia się lampki filtra cząstek stałych , i wygląda to tak :
Świeci się kontrolka filtra cząstek stałych ( nie gaśnie chwile po włączeniu zapłonu ) -> możliwa przyczyna -> Filtr cząstek stałych zapchany sadzą -> rozwiązanie -> Jechać przez około 15 min na 4-tym biegu z prędkością co najmniej 70 km .
Udać się do specjalistycznego serwisu , kiedy lampka kontrolna następnie nie zgaśnie.
To co instrukcja swoje a , wy piszecie o niewidzialnym wypalaniu poprzez zwiększenie obrotów silnika do 1000 , nie uważacie że ten 1000 to za mało ?
Skoro producent pisze by jechać z prędkością 70 km na godzinę po zapaleniu kontrolki ?
Dziś rano jechałem do pracy i gdy parkowałem to na psotoju pojawiły się obroty 1000 ale spalanie godzinowe pokazywało mi 0,2l/h , to co to jest nie możliwe by komputer przy takim spalaniu wypalał filtr.
Zapomniałem zdjęcie zrobić ale następnym razem zrobię.