Dzisiaj jest 21 lis 2024, 10:54


Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Kolektor wydechowy, katalizator, DPF – filter cząsteczek stałych, tłumik, rury wylotowe.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Bolo85

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 21 cze 2020, 01:33
  • Online: 13h 42m 49s
  • Auto: VW GOLF VI Trendline
  • Silnik: 1.6 90 KM TDI
  • Lokalizacja: Bytom

Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post21 cze 2020, 01:45

Witajcie , jestem tu nowy więc przepraszam jeśli temat powielam , nie udało mi się wyszukać żadnych konkretnych informacji. Mianowicie mam Golfa VI 1.6 90 km TDI z końca 2010 roku serwisowany do dziś tylko w ASO , mam obecnie przelatane 211 tysięcy ,wszystko robione zgodnie z zaleceniami producenta , wiem powiecie że kto serwisuje tak wiekowy samochód w ASO , odpowiem ja , gdyż nie chcę dawać golfa z moim ulubionym silnikiem TDI do przysłowego janusza mechaniki. Ale nie o tym , mianowicie usłyszałem że przy tym przebiegu lubi już nie domagać owy filtr cząstek stałych , aż boje zapytać się ilę za wymianę filtra zażyczą sobie fachowcy w ASO. Znalazłem na necie także informacje że można by ochronić się przed zapchaniem filtra dodatkami do oleju napędowego , czy może macie z tymi specyfikami doświadczenie ?
Offline

greg

Stały Bywalec

  • Posty: 340
  • Rejestracja: 09 kwie 2014, 15:54
  • Online: 13d 17h 22m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI OCTAVIA
  • Silnik: CAYC 1.5 DADA
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post21 cze 2020, 19:01

Bolo85 - gów** prawda ja mam 400.000 przejechane i oryginalny filtr dpf i dalej ma się bardzo dobrze wymieniaj regularnie olej, dbaj o dpf pozwól mu się zawęsz dopalić i będzie dobrze :)
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post22 cze 2020, 22:16

Jeździ auto coś się dzieje?? jeśli nie to nie ma co się zastanawiać nad tym kiedy dpf padnie... podstawa dawać mu się wypalić i nie przerywać wypalania jesli juz trwa...

Generalnie stopień zapełnienia możesz sprawdzić kompem, ale nawet wartość max nie oznacza że filtr nie będzie dalej działał, sądze że ''specjaliści'' z aso potrafią to zrobić...

A jeśli chcesz wymieniac jakby coś się stało dpf w aso to zapłacisz połowę wartości auta, a nigdy nie wiadomo co ci specjalisci porobią...
Offline
Awatar użytkownika

Bolo85

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 21 cze 2020, 01:33
  • Online: 13h 42m 49s
  • Auto: VW GOLF VI Trendline
  • Silnik: 1.6 90 KM TDI
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post24 cze 2020, 23:42

marmi pisze:Jeździ auto coś się dzieje?? jeśli nie to nie ma co się zastanawiać nad tym kiedy dpf padnie... podstawa dawać mu się wypalić i nie przerywać wypalania jesli juz trwa...

Generalnie stopień zapełnienia możesz sprawdzić kompem, ale nawet wartość max nie oznacza że filtr nie będzie dalej działał, sądze że ''specjaliści'' z aso potrafią to zrobić...

A jeśli chcesz wymieniac jakby coś się stało dpf w aso to zapłacisz połowę wartości auta, a nigdy nie wiadomo co ci specjalisci porobią...


Na chwilę obecną nic. Otóż wiem że cena jest wysoka w ASO. Kiedyś nawet ktoś mi polecał by zmienić mojego TDI na benzynę , odrazu powiedziałem nie ma takiej opcji , dla mnie TDI ma dużo lepszą kulturę pracy uważam , że jeśli ktoś dba o silnik wysokoprężny przestrzega zaleceń producenta leje właściwy olej , nie katuje go to jest dużo trwalszy niż benzyniak.
Mówisz że można sprawdzić na kompie , mam następny w ASO przegląd za 4 tyś km wspomnę o tym by mi to sprawdzono. A wracając do tematu , to co myślicie o tych specyfikach do paliwa czy faktycznie coś pomagają czy szkoda kasy ?
Offline
Awatar użytkownika

bzykofm

Aktywny

  • Posty: 130
  • Rejestracja: 21 mar 2019, 15:28
  • Online: 8d 16h 35m 17s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Seat Leon 1P lift
  • Silnik: 1.9 TDI BLS 195.374
  • Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post25 cze 2020, 09:05

Jest polska firma, która produkuje dpfy. Jakiś czas temu nabył go jeden z forumowiczów leonclubu. Puki co nie narzeka.

https://jmj.com.pl/pl
Offline
Awatar użytkownika

Bolo85

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 21 cze 2020, 01:33
  • Online: 13h 42m 49s
  • Auto: VW GOLF VI Trendline
  • Silnik: 1.6 90 KM TDI
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post25 cze 2020, 22:18

bzykofm pisze:Jest polska firma, która produkuje dpfy. Jakiś czas temu nabył go jeden z forumowiczów leonclubu. Puki co nie narzeka.

https://jmj.com.pl/pl


Dziękuje za info :pub:
Offline

loko34

Nieśmiały

  • Posty: 35
  • Rejestracja: 20 paź 2017, 06:30
  • Online: 16d 6h 35m 38s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Superbee
  • Lokalizacja: Brzeg

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post26 cze 2020, 20:51

A ja dwa razy od nich miałem DPF za pierwszym razem była totalna padaka potrafił wypalać się co 60km o do tego w rezonansy dziwne wpadał a za drugim razem co 200-280km się wypalał gdzie mój stary wypalał się po 400km tez poszedl na reklamację która oczywiście została uznana zanim kupiłem dużo pozytywnych opinii tej firmie przeczytałem może ja miałem pecha

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

Bolo85

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 21 cze 2020, 01:33
  • Online: 13h 42m 49s
  • Auto: VW GOLF VI Trendline
  • Silnik: 1.6 90 KM TDI
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post27 cze 2020, 21:31

loko34 pisze:A ja dwa razy od nich miałem DPF za pierwszym razem była totalna padaka potrafił wypalać się co 60km o do tego w rezonansy dziwne wpadał a za drugim razem co 200-280km się wypalał gdzie mój stary wypalał się po 400km tez poszedl na reklamację która oczywiście została uznana zanim kupiłem dużo pozytywnych opinii tej firmie przeczytałem może ja miałem pecha

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka


To lipa , napiszę wam bo zapytam się z ciekawości ile kosztuje całkowicie nowiutki filtr DPF w ASO bo w piątek mam przegląd okresowy .
Offline

loko34

Nieśmiały

  • Posty: 35
  • Rejestracja: 20 paź 2017, 06:30
  • Online: 16d 6h 35m 38s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Superbee
  • Lokalizacja: Brzeg

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post28 cze 2020, 07:45

W tamtym roku się tym interesowałem do 2.0 cfgb prawie 10k a wersja economy 5700 może być wyżej lub niżej zależy od upustu kursu euro ale i tak cena zabija

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Offline

greg

Stały Bywalec

  • Posty: 340
  • Rejestracja: 09 kwie 2014, 15:54
  • Online: 13d 17h 22m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI OCTAVIA
  • Silnik: CAYC 1.5 DADA
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post28 cze 2020, 21:18

Bolo85 pisze:
loko34 pisze:A ja dwa razy od nich miałem DPF za pierwszym razem była totalna padaka potrafił wypalać się co 60km o do tego w rezonansy dziwne wpadał a za drugim razem co 200-280km się wypalał gdzie mój stary wypalał się po 400km tez poszedl na reklamację która oczywiście została uznana zanim kupiłem dużo pozytywnych opinii tej firmie przeczytałem może ja miałem pecha

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka


To lipa , napiszę wam bo zapytam się z ciekawości ile kosztuje całkowicie nowiutki filtr DPF w ASO bo w piątek mam przegląd okresowy .

4400 zł po rabacie cześć zamienna z lini 5 +
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 734
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 16d 3h 3m 43s
  • Pochwały: 106
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post28 cze 2020, 21:26

Macie nr VW tego DPF-a ???
Jak pacie to podajcie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline

greg

Stały Bywalec

  • Posty: 340
  • Rejestracja: 09 kwie 2014, 15:54
  • Online: 13d 17h 22m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI OCTAVIA
  • Silnik: CAYC 1.5 DADA
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post28 cze 2020, 21:32

JZW254700BX economy line
Offline
Awatar użytkownika

Bolo85

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 21 cze 2020, 01:33
  • Online: 13h 42m 49s
  • Auto: VW GOLF VI Trendline
  • Silnik: 1.6 90 KM TDI
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post04 lip 2020, 14:33

Tak jak pisałem , byłem wczoraj na przeglądzie okresowym w ASO , zadałem pytanie specjaliście w serwisie jaka cena nowego filtra , to stwierdził tylko że wysoka , musiałby to sprawdzić przy zamówieniu. Podobno gdy filtr wymaga wypalenia , to sygnalizuje żółta kontrolka filtra , i wtedy należy udać się na jazdę na czwartym biegu min 15 minut z prędkością min 70 km/h , po czym lampka powinna zgasnąć , jeśli by tak się nie stało to muszę przyjechać do serwisu. Szukałem w instrukcji samochodu to piszę podobnie , no i oczywiście zalecają by unikać krótkich odcinków jazdy bo szybciej filtr się zapycha.
Offline

greg

Stały Bywalec

  • Posty: 340
  • Rejestracja: 09 kwie 2014, 15:54
  • Online: 13d 17h 22m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI OCTAVIA
  • Silnik: CAYC 1.5 DADA
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post05 lip 2020, 20:36

spokojnie mój gofer ma najechane jakieś 385 tyś i daje dalej radę, ma oryginalny dpf z którym nigdy nie było problemu.
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 734
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 16d 3h 3m 43s
  • Pochwały: 106
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post07 lip 2020, 09:16

Kolego, nie rozumiem Cię.
Chcesz coś wymieniać, a nie wiesz nawet czy cześć jest na ten moment do wymiany.
Czy chociaż sprawdziłeś w jakim stopniu masz zapełniony filtr bo wydaje mi się że nie.
Podjedź do lepszego warsztatu (nie do pana Czesia w stodole) i niech Ci podepną komputer taki profesjonalny (np. BOSCH-a) i Ci dokładnie sprawdzą zapełnienie filtra, jeżeli wyjdzie że jest małe zapełnienie to będziesz spokojnie spał, jeżeli wyjdzie że już sporo jest zawalony to niech zrobią Ci wypalenie przez kompa i się dowiesz czy da radę to jeszcze wypalić czy już zawalenie jest stałe (tak to napiszę).
Chłopaki mają po 350.000-400.000 km i filtry jeszcze dają radę, oczywiście jest to w dużej mierze związane jak ktoś dbał o ten filtr, czyli np. raz na miesiąc przegonione auto na trasie co powoduje wypalanie filtra i nie przerywanie wypalania jak już się zacznie.
Ja jak kupowałem swojego MK 7.0 to właśnie mi sprawdzili u mnie filtr, ze względu że auto jeździło większość czasu na trasach to zapełnienie u mnie jest znikome, można powiedzieć że filtr wygląda jak nowy.
I tyle ode mnie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline
Awatar użytkownika

Bolo85

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 21 cze 2020, 01:33
  • Online: 13h 42m 49s
  • Auto: VW GOLF VI Trendline
  • Silnik: 1.6 90 KM TDI
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post08 lip 2020, 17:24

Tomasz_W-wa pisze:Kolego, nie rozumiem Cię.
Chcesz coś wymieniać, a nie wiesz nawet czy cześć jest na ten moment do wymiany.
Czy chociaż sprawdziłeś w jakim stopniu masz zapełniony filtr bo wydaje mi się że nie.
Podjedź do lepszego warsztatu (nie do pana Czesia w stodole) i niech Ci podepną komputer taki profesjonalny (np. BOSCH-a) i Ci dokładnie sprawdzą zapełnienie filtra, jeżeli wyjdzie że jest małe zapełnienie to będziesz spokojnie spał, jeżeli wyjdzie że już sporo jest zawalony to niech zrobią Ci wypalenie przez kompa i się dowiesz czy da radę to jeszcze wypalić czy już zawalenie jest stałe (tak to napiszę).
Chłopaki mają po 350.000-400.000 km i filtry jeszcze dają radę, oczywiście jest to w dużej mierze związane jak ktoś dbał o ten filtr, czyli np. raz na miesiąc przegonione auto na trasie co powoduje wypalanie filtra i nie przerywanie wypalania jak już się zacznie.
Ja jak kupowałem swojego MK 7.0 to właśnie mi sprawdzili u mnie filtr, ze względu że auto jeździło większość czasu na trasach to zapełnienie u mnie jest znikome, można powiedzieć że filtr wygląda jak nowy.
I tyle ode mnie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa


Tomek nie wiem kogo i czego nie rozumiesz.
Jeśli chodzi o mnie nie nie odwiedzam czesia w stodole , tylko ASO.
Co do filtra to jest bzdura że raz w miesiącu jakaś szybka jazda po autostradzie wystarczy , bo kto powiedział że akurat komputer uruchomi wypalanie filtra ? To on za to odpowiada nie my.
Od zapchanego filtra jest kontrola na desce która też nas informuje na krótko przy włączeniu zapłonu po czym gaśnie , jak się świeci to trzeba pomóc (umożliwić) wtedy komputerowi wypalić filtr poczytaj instrukcję obsługi samochodu , jeśli zrobiłeś tak jak w instrukcji i ona nie zgaśnie to ASO. Tyle.
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 734
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 16d 3h 3m 43s
  • Pochwały: 106
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post08 lip 2020, 18:22

No nie do końca się zgodzę z Tobą.
Jeżeli tak kochasz te ASO to jakie masz zapełnienie obecnie swojego filtra, czy jak byłeś w ASO VW mechanik Ci to sprawdził, powiedział, pokazał na komputerze diagnostyczny, ewentualnie wydrukował wartości ????
Co do szybszej jazdy to jest po to żeby spełnić odpowiednie warunki, żeby takie wypalenie się właśnie dobrze zrobiło.
Co do samej kontrolki filtra to owszem zapala się ale jak jest po 2 czy 3 próbach wcześniejszego wypalenia filtra i procedura została przerwana, a więc jak się zapali to nie jest to pierwsza próba wypalenia, a przerwanie procedury wypalania pewnie mają wpływ na "stałe" zawalenie sadzą samego filtra.
Dlatego auta, które większości czasu jeżdżą dłuższe dystanse niż te co jeżdżą tylko po mieście mają o wiele mniej zawalone filtry, jazda tylko po mieście zabija filtr cząstek stałych.

A i jeszcze jedno, spokojnie możesz podpinając np. laptopa z VCDS-em i sam sobie zobaczyć zapełnienie filtra i włączyć procedurę wypalania filtra, są filmy na YouTube jak mi nie wierzysz :roll:
A więc nie musisz czekać jak to Ci włączy auto.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline
Awatar użytkownika

Bolo85

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 21 cze 2020, 01:33
  • Online: 13h 42m 49s
  • Auto: VW GOLF VI Trendline
  • Silnik: 1.6 90 KM TDI
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post08 lip 2020, 18:41

Tomasz_W-wa pisze:No nie do końca się zgodzę z Tobą.
Jeżeli tak kochasz te ASO to jakie masz zapełnienie obecnie swojego filtra, czy jak byłeś w ASO VW mechanik Ci to sprawdził, powiedział, pokazał na komputerze diagnostyczny, ewentualnie wydrukował wartości ????
Co do szybszej jazdy to jest po to żeby spełnić odpowiednie warunki, żeby takie wypalenie się właśnie dobrze zrobiło.
Co do samej kontrolki filtra to owszem zapala się ale jak jest po 2 czy 3 próbach wcześniejszego wypalenia filtra i procedura została przerwana, a więc jak się zapali to nie jest to pierwsza próba wypalenia, a przerwanie procedury wypalania pewnie mają wpływ na "stałe" zawalenie sadzą samego filtra.
Dlatego auta, które większości czasu jeżdżą dłuższe dystanse niż te co jeżdżą tylko po mieście mają o wiele mniej zawalone filtry, jazda tylko po mieście zabija filtr cząstek stałych.

A i jeszcze jedno, spokojnie możesz podpinając np. laptopa z VCDS-em i sam sobie zobaczyć zapełnienie filtra i włączyć procedurę wypalania filtra, są filmy na YouTube jak mi nie wierzysz :roll:
A więc nie musisz czekać jak to Ci włączy auto.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa


Tomek , komputer w ASO z tego co mi wiadomo jest zawsze podłączony przy przeglądzie okresowym , zapewne gdyby coś nie dobrego wykazał komputer to bym został poinformowany , gdyż po zakończonym przeglądzie zawsze wiem co by trzeba było zrobić na już , lub co będzie wymagało wymiany przy następnym.
Nie napisałem że kocham ASO , po prostu dbam o swój samochód, powiesz zapewne przecież jest tyle świetnych mechaników i tańszych owszem zgadzam się , ale nie mam ochoty szukać i ryzykować. Wystarczy pooglądać fajny program " Będzie Pan Zadowolony ".
W instrukcji samochodu przynajmniej mojego , jest jedynie informacja by unikać krótkich odcinków , nie ma słowa że ja jako użytkownik mam się domyślać kiedy filtr jest wypalany , od tego jest kontrolka która mnie poinformuje jeśli będzie koniecznie wypalenie filtra.
Zgadzam się z Tobą , że na trasach użytkowanie diesla z tym "wynalazkiem czyli dpf " jest dużo mniej kłopotliwe , jednak jeśli wierzyć instrukcji to ja n.p jadąc do pracy tylko w mieście w jedną stronę pokonuję około 18 km , czyli dwie prawie 40 km , z tego około w jedną stronę 4 km to teren nie zabudowany. Czyli teoretycznie spełniam te warunki by filtr nie zapychał się tak szybko.
Co do wymuszonego wypalenia filtra w warsztacie , słyszałem różne opinie , że silnik na tym bardzo cierpi , lepszą opcją droższą wiadomo jest dać filtr do regeneracji. Pozdro
Offline

greg

Stały Bywalec

  • Posty: 340
  • Rejestracja: 09 kwie 2014, 15:54
  • Online: 13d 17h 22m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI OCTAVIA
  • Silnik: CAYC 1.5 DADA
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post08 lip 2020, 21:13

Dlaczego każdy się uparł ze dpf musi być wylatany na trasie? Wystarczy ze za każdym razem dasz mu się dopalic, mój golf przez 7 lat jeździł jakieś 40tys rocznie, teraz to 3 auto w domu i ciężko jest zrobić 5000km w rok, i nie mam problemu z dpf z czego 3/4 to miasto, i nigdy nie miałem z nim problemów
Offline
Awatar użytkownika

Bolo85

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 21 cze 2020, 01:33
  • Online: 13h 42m 49s
  • Auto: VW GOLF VI Trendline
  • Silnik: 1.6 90 KM TDI
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post09 lip 2020, 18:50

greg pisze:Dlaczego każdy się uparł ze dpf musi być wylatany na trasie? Wystarczy ze za każdym razem dasz mu się dopalic, mój golf przez 7 lat jeździł jakieś 40tys rocznie, teraz to 3 auto w domu i ciężko jest zrobić 5000km w rok, i nie mam problemu z dpf z czego 3/4 to miasto, i nigdy nie miałem z nim problemów


Greg ja jak narazie trzymam się instrukcji , zresztą i taką informacje uzyskałem na przeglądzie , czyli unikam bardzo krótkich odcinków , a jeśli zapali się kontrolka filtra to według instrukcji postaram się wspomóc komputer w wypaleniu filtra. Na pewno nie będę jeździł specjalnie co tydzień by pojeździć po autostradzie i marnować paliwo.
Offline

greg

Stały Bywalec

  • Posty: 340
  • Rejestracja: 09 kwie 2014, 15:54
  • Online: 13d 17h 22m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI OCTAVIA
  • Silnik: CAYC 1.5 DADA
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post09 lip 2020, 19:21

Bolo85 pisze:
greg pisze:Dlaczego każdy się uparł ze dpf musi być wylatany na trasie? Wystarczy ze za każdym razem dasz mu się dopalic, mój golf przez 7 lat jeździł jakieś 40tys rocznie, teraz to 3 auto w domu i ciężko jest zrobić 5000km w rok, i nie mam problemu z dpf z czego 3/4 to miasto, i nigdy nie miałem z nim problemów


Greg ja jak narazie trzymam się instrukcji , zresztą i taką informacje uzyskałem na przeglądzie , czyli unikam bardzo krótkich odcinków , a jeśli zapali się kontrolka filtra to według instrukcji postaram się wspomóc komputer w wypaleniu filtra. Na pewno nie będę jeździł specjalnie co tydzień by pojeździć po autostradzie i marnować paliwo.
:pub: :pub: :pub: :pub: i właśnie o to chodzi dbasz o auto i uwierz mi że pochodzi długoooooooo :) Najważniejsze że jesteś zadowolony z serwisu w aso, co ile serwisujesz auto co 30? czy 15?
Offline
Awatar użytkownika

Bolo85

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 21 cze 2020, 01:33
  • Online: 13h 42m 49s
  • Auto: VW GOLF VI Trendline
  • Silnik: 1.6 90 KM TDI
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post10 lip 2020, 17:03

Greg co roku , co do ilości robionych kilometrów przeważnie mieszczę się w przedziale 15000 km , jednak zdarzało się nawet i 18000 km , robię przegląd log life , czyli mam też lany olej castrol edge 5w30 ll który zniesie powyżej 15000 km to nie ma problemu. Aha ostatnio ASO oferuje olej producenta 0w30 , ja jednak życzę sobie by mi lali taki jak był od nowości czyli 5w30. Czy jestem zadowolony , powiem tak nie za bardzo chcę szukać dobrych mechaników ,a się okaże że znajde mietka co nagle stwierdzi że pól auta jest do wymiany , nie wiem czy oglądałeś swego czasu program Będzie Pan Zadowolony , aż strach pomyśleć że można takim pseudo mechanikom oddać auto do zrobienia. ASO obsługuje konkretną markę i muszą się na tym znać. Nie wiem czy wiesz , ale teraz ASO często ma różne promocje dla aut powyżej 5 lat , n.p w ASO WV Noma2 w katowicach oferuje przegląd zawieszenia za 115 zł dodatkowo części zamienne w wariancie economy . Mają też opcje przeglądu przed podróżą gdzie sprawdzają też płyny itp też w promocji ale nie dopytywałem się gdyż miałem to w przeglądzie. A druga sprawa która do mnie przemawia to że przy sprzedaży auta łatwiej go sprzedam gdyż dostępna jest cała historia serwisowa moje auta w ASO to duży plus.
To tyle ,przepraszam za mały off- topic. A ty gdzie serwisujesz ?
Offline

greg

Stały Bywalec

  • Posty: 340
  • Rejestracja: 09 kwie 2014, 15:54
  • Online: 13d 17h 22m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf VI OCTAVIA
  • Silnik: CAYC 1.5 DADA
  • Lokalizacja: Tychy

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post13 lip 2020, 21:39

Podejście racjonalne, z aso hmmm mam spore doświadczenia i wiem ze potrafią naciągnąć :) serwisowaniem kilka samochodów w sumie to już kilkanaście, tak jak piszesz największe zalety to ze maja wszystkie instrukcje co i jak zrobić, a w rzeczywistości, co tu dużo mówić nie jest tam kolorowo. Ja serwisował golfa do 250 tys w aso, teraz robię to sam na własna rękę, w garażu. Auto ma przejechane 380k i chyba dalej ma się dobrze nigdy nie zawiodło, zawsze powtarzam ze ja serwisuje auto nie naprawiam, co przez to rozumie? Ze wymieniam wszystko zgodnie z interwałami, zużyciem, książka.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post17 lip 2020, 20:29

Bolo85 pisze:
greg pisze:Dlaczego każdy się uparł ze dpf musi być wylatany na trasie? Wystarczy ze za każdym razem dasz mu się dopalic, mój golf przez 7 lat jeździł jakieś 40tys rocznie, teraz to 3 auto w domu i ciężko jest zrobić 5000km w rok, i nie mam problemu z dpf z czego 3/4 to miasto, i nigdy nie miałem z nim problemów


Greg ja jak narazie trzymam się instrukcji , zresztą i taką informacje uzyskałem na przeglądzie , czyli unikam bardzo krótkich odcinków , a jeśli zapali się kontrolka filtra to według instrukcji postaram się wspomóc komputer w wypaleniu filtra. Na pewno nie będę jeździł specjalnie co tydzień by pojeździć po autostradzie i marnować paliwo.


Jaserio bym chciał wiedzieć kto w tym aso pracuje, ludzie prosto po szkole... jak zapali ci się kontrolka filtra to juz na wypalenie bez kompa będzie za późno...
Dwa w golfie wypalanie filtra startuje według kompa i objawy to oborty wyższe na luzie i spalanie chwilowe ok 1l/h.

Jazda co tydzień na autostradę nic ci nie da, komputer decyduje kiedy dopala filr i najczęsciej dzieje sie to jak juz z tej autostrady zjedziesz... :mrgreen: , do jazdy na krótkie odcinki również spokojnie tylko nie non stop bez przerwy...


A tak swoją drogą fajna cena tego dpf nawet z econowy part.. :banghead:

-- 17 lip 2020, 21:39 --

Bolo85 pisze:ASO obsługuje konkretną markę i muszą się na tym znać.
Niestety ale nie masz racji... aso po prostu bierze instrukcję z opisem wymiany danej cześci, co rozbrać (najczęściej dużo więcej niż faktycznie trzeba), oraz wystawia fakture wedle roboczogodzin z instrukcji.


Bolo85 pisze:Nie wiem czy wiesz , ale teraz ASO często ma różne promocje dla aut powyżej 5 lat , n.p w ASO WV Noma2 w katowicach oferuje przegląd zawieszenia za 115 zł
Dokładnie ten sam przegląd zawieszenia jest na stacji kontroli pojazdów przy przeglądzie, lub na życzenie klienta za 25 zł...

Bolo85 pisze:A druga sprawa która do mnie przemawia to że przy sprzedaży auta łatwiej go sprzedam gdyż dostępna jest cała historia serwisowa moje auta w ASO to duży plus.
To racja sporo osób patrzy tylko na podbitą książkę.

Niestety ale powązniejsza awaria auta pprzy serwisie w aso oznacza grube tysiące.

A co do oleju teraz chyba vw tak jak aso skody leje OW30 shell helix av-l, ja też go leje już od dłuższego czasu.
Offline
Awatar użytkownika

Bolo85

Nieśmiały

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 21 cze 2020, 01:33
  • Online: 13h 42m 49s
  • Auto: VW GOLF VI Trendline
  • Silnik: 1.6 90 KM TDI
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Filtr cząstek stałych w golfie 1.6 90 km TDI

Post18 lip 2020, 20:59

marmi pisze:Jaserio bym chciał wiedzieć kto w tym aso pracuje, ludzie prosto po szkole... jak zapali ci się kontrolka filtra to juz na wypalenie bez kompa będzie za późno...
Dwa w golfie wypalanie filtra startuje według kompa i objawy to oborty wyższe na luzie i spalanie chwilowe ok 1l/h.

marmi ale także też jest napisane w instrukcji obsługi , a jeśli się mylę , dziś specjalnie jeszcze raz zajrzę do instrukcji i zacytuje co tam pisze.

marmi pisze:Jazda co tydzień na autostradę nic ci nie da, komputer decyduje kiedy dopala filr i najczęsciej dzieje sie to jak juz z tej autostrady zjedziesz... :mrgreen: , do jazdy na krótkie odcinki również spokojnie tylko nie non stop bez przerwy...


Dokładnie.
marmi pisze: Niestety ale nie masz racji... aso po prostu bierze instrukcję z opisem wymiany danej cześci, co rozbrać (najczęściej dużo więcej niż faktycznie trzeba), oraz wystawia fakture wedle roboczogodzin z instrukcji.


Owszem , jednak jak sam piszesz wykonują to zgodnie z zaleceniami producenta bo podejrzewam że to instrukcja od producenta , co za tym idzie jest to wykonanie poprawnie.

marmi pisze:Niestety ale powązniejsza awaria auta pprzy serwisie w aso oznacza grube tysiące.

Masz rację , za sam przegląd z wymianą oleju filtrów i płynu hamulcowego ostatnio zapłaciłem 1230 zł.
Tak jak już pisałem , obawiam się jechać do pierwszego lepszego mechanika bo można trafić na minę i z jedną usterką przyjedziesz a możesz wyjechać z trzema.
Jeśli polecasz jakiegoś mechanika w moich okolicach , jest solidny nie koniecznie musi być najtańszy , daje gwarancje na robotę i części na papierze , będę wdzięczny.

marmi pisze:A co do oleju teraz chyba vw tak jak aso skody leje OW30 shell helix av-l, ja też go leje już od dłuższego czasu.


Tak dokładnie leją 0w30 jakiego producenta nie dopytywałem się , natomiast ja nadal zostaje przy wlanym poraz pierwszy czyli sam zabieram bańkę z castrol edge 5w30 LL.
Pozdrawiam

AKTUALIZACJA 21.07.2020
Dziś tak jak pisałem wyżej , zajrzałem do instrukcji obsługi mojego samochodu , strona 321 " Sterowanie Silnika i Instalacja Oczyszczania Spalin" tabelka lampi kontrolne jest tam wyraźnie opisany problem zaświecenia się lampki filtra cząstek stałych , i wygląda to tak :

Świeci się kontrolka filtra cząstek stałych ( nie gaśnie chwile po włączeniu zapłonu ) -> możliwa przyczyna -> Filtr cząstek stałych zapchany sadzą -> rozwiązanie -> Jechać przez około 15 min na 4-tym biegu z prędkością co najmniej 70 km .
Udać się do specjalistycznego serwisu , kiedy lampka kontrolna następnie nie zgaśnie.

To co instrukcja swoje a , wy piszecie o niewidzialnym wypalaniu poprzez zwiększenie obrotów silnika do 1000 , nie uważacie że ten 1000 to za mało ?
Skoro producent pisze by jechać z prędkością 70 km na godzinę po zapaleniu kontrolki ?
Dziś rano jechałem do pracy i gdy parkowałem to na psotoju pojawiły się obroty 1000 ale spalanie godzinowe pokazywało mi 0,2l/h , to co to jest nie możliwe by komputer przy takim spalaniu wypalał filtr.
Zapomniałem zdjęcie zrobić ale następnym razem zrobię.
Następna

Wróć do Układ wydechowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości