azssms pisze:Mialem doczynienia z elektrycznym hamulcem recznym w passacie B6 z 2006 roku. Ale wina lezala nie po stronie konstrukcyjnej hamulca lecz zacisku hamulcowego.Zacisk byl wykonany z aluminium.
No to pytanie do wszystkich z czego jest wykonany w Golfie 7 ? Mam nadzieje ze przez kilka lat dopracowali go.
Ale z kolei czytam że w wypadku Avensisa "Do wymiany samych klocków konieczne jest użycie komputera z odpowiednim programem.
Inaczej tłoki nie zostaną cofnięte. Nowe technologie i więcej komplikacji a na pewno wyższe koszty obsługi.
Nie wiem jak ten system ma działać w przypadku awarii elektrycznej - np padnięty akumulator? Przewiduję kłopoty... "
znalazłem:
Sa 2 rodzaje ręcznych:
EPB z centralnym aktywatorem
EPB z własnym silnikiem elektrycznym
Tłoczka hamulcowego w tym rozwiązaniu nie da się cofnąć tradycyjnymi narzędziami do hamulców, ponieważ jest on sprzężony z silnikiem elektrycznym. Próby cofnięcia tłoczka na siłę kończą się uszkodzeniem mechanizmu nastawczego.
Aby wymienić klocki lub tarcze, konieczne jest sterowanie silniczka w zacisku poprzez przyrząd diagnostyczny i wycofanie tłoczka w zacisku. Po wymianie klocków czy tarcz wymagane jest przeprowadzenie nastawienia podstawowego systemu hamulcowego.
Podczas naprawy hamulców należy zwrócić uwagę na wtyczkę silnika elektrycznego zacisku hamulcowego. Po zakończeniu prac należy dokonać kalibracji systemu za pomocą odpowiedniego sprzętu serwisowego lub przyrządu diagnostycznego.
Jeśli to ma Golf 7 to lipa