Dzisiaj jest 17 cze 2025, 06:26


[1,6 TDI 105KM] Wymiana pasa przedniego. Zimne chłodnice

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Krissu

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 05 kwie 2018, 15:20
  • Online: 2h 46m 17s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Szczecin

Wymiana pasa przedniego. Zimne chłodnice

Post01 gru 2019, 14:15

Witam!

Otóż jestem po kolizji z dzikiem. Uszkodzeniu uległ pas przedni, zbiorniczek od spryskiwaczy i zestaw chłodnic (wygięły się. Odczynnik klimatyzacji i płyn nie wyciekł).

Żeby mieć spokojną głowę na przyszłość wymieniłem cały pas przedni wraz ze wszystkimi chłodnicami. Dawca 2.0 tdi. Rozmiarowo wszystkie elementy pasowały do siebie. Zmianie uległ jedynie wentylator. W 1.6 był jeden. W 2.0 są dwa. Po zmianie działają normalnie. Płyn chłodniczy został wymieniony ( nie ściekł cały. Dolałem tylko około 2,5-3l). Następnie odpowietrzyłem układ i tu pojawił się problem.

Samochód zaczął strasznie szybko się nagrzewać.
Po 4-5 kilometrach temperatura cieczy jest już na dosyć wysokim poziomie. Nie ma jakichś skoków bo stoi stale na poziomie 90 stopni.

Temperatura oleju skacze od 90-100(faluje)

Najbardziej martwi mnie zimna chłodnica i wszystkie węże do niej wiodące. Co może być przyczyną takiego zachowania?

Może uderzenie sprawiło, że syf z chłodnicy zablokował jakiś wąż? Pompa wody wymieniana 40 tys kilometrów temu. Termostat? Siła uderzenia nie była tak duża, żeby elementy "głębiej" schowane to odczuły.

Jedynie co zauważyłem to zgrubienie na jednym wężu. Doradźcie proszę jak moge pozbyć się tego kłopotu.

Obrazek

Obrazek


Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 34s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Wymiana pasa przedniego. Zimne chłodnice

Post01 gru 2019, 21:06

Te węże są zbrojone oplotem ze sznurka ( nie wiem jak to precyzyjniej określić) zgrubienie świadczy o tym że oplot się rozerwał. Przy temperaturze i ciśnieniu jest duża szansa na rozerwanie.
Druga sprawa tego typu węże są dwu warstwowe. W momencie rozerwania oplotu jest szansa że wewnętrzną warstwę, ciśnienie płynącego płynu, zroluje ci wewnątrz węża prowadząc do zatkania węża.
Offline

Krissu

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 05 kwie 2018, 15:20
  • Online: 2h 46m 17s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Wymiana pasa przedniego. Zimne chłodnice

Post02 gru 2019, 10:54

Dziękuje za szybką odpowiedź :pub:

A czy to może mieć jakikolwiek wpływ na to, że autko nie przełącza się na duży obieg? Golfik po prostu nie chce otworzyć gorącego płynu na chłodnicę. Węże zimne i to mnie najbardziej niepokoi
Offline
Awatar użytkownika

Dansli

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 23 lis 2018, 09:22
  • Online: 8d 13h 30m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: GOLF 6R. GOLF4 4mot.
  • Silnik: 2.0 CRZA. 1.9 ARL
  • Lokalizacja: Wisła

Re: Wymiana pasa przedniego. Zimne chłodnice

Post02 gru 2019, 15:50

To, że silnik szybko osiąga temp roboczą (90*C) to akurat dobrze, ważne żeby tej temperatury nie przekraczał. Dopóki silnik się nie przegrzewa to nie widzę problemu. Z drugiej strony po bardziej agresywnej jeździe termostat powinien puścić na duży obieg i górny wąż od chłodnicy powinien być letni..

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości