tberent pisze:F1OLEK pisze:Witam Panowie.
Mam problem od 2 dni. Pacjent : Golf VI, 2012rok, 1.2 TSI. Autem jeżdżę od nowości.
Od około 1,5 roku założyłem lampy Depo LED (kupiłem fabrycznie nowe). Do tej pory nie było żadnych problemów ze światłami. Problem pojawił się przedwczoraj, mianowicie po zgaszeniu silnika światła DRL w lewej lampie cały czas świecą (nawet po zamknięciu kluczykiem). Instalacja lamp wydaje się sprawna, nie widzę tam żadnych uszkodzeń, wtyczka lampy sprawdzona i wszystko jest okej. Czy możliwe jest, że padło coś w BCMie? Coś mogło się upalić?
Wygląda to tak jakby jakiś przekaźnik czy inny element wykonawczy podawał cały czas napięcie na DRL. Prawa lampa normalnie gaśnie.
Dodam, że zaraz po założeniu lamp 1,5 roku temu uaktywniłem m.in. funkcję wyłączenia ledów po uruchomieniu kierunkowskazu - czy to mogło nadwyrężyć moduł?
Moduł BCM jaki posiadam : 1K0 937 084 H
Gdzie on się znajduje i czy ciężko jest go wyjąć? Jest możliwość rozebrania go i sprawdzenia ewentualnych uszkodzeń? (mam drobne doświadczenie m.in. w lutowaniu i naprawie płytek PCB).
Na liczniku nie masz błędu o światłach pozycyjnych ?
Mierzyles napięcie jakie dochodzi ?
Licznik nie krzyczy o kluczyku ?
Nie wiem czy masz szyber ale często mam gości ze tam im idzie woda pięknie prosto na bcm
Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Tak, na desce świeci się błąd spalonej żarówki a kod błędu jest następujący:
02745 - Bulb for Daytime Running Light; Left
007 - Short to Ground.
Dodam, że w lampach są instalowane fabrycznie przez producenta (DEPO) dodatkowe żarówki W5W pełniące rolę rezystorów i są sprawne.
Napięcia jeszcze nie mierzyłem bo wczoraj nie miałem miernika. Bawiłem się natomiast VCDSem i co zauważyłem, to to że prawe ledy mogę normalnie sterować (ustawiać % mocy świecenia) i widać zmianę, niestety lewa lampa jakby nie reaguje (świeci cały czas z tą samą intensywnością).
Co masz na myśli, że "licznik krzyczy o kluczyku"?
Szyberachu nie mam, auto w środku suchutkie, bezwypadkowe. Do tej pory nie miałem ani jednej usterki elektroniczej dotyczącej jakiegokolwiek modułu.
Dodam, że mam założone oryginalne palniki D2S General Electric + przetwornice Hylux A2030 (uchodzące za jedne z najlepszych aftermarketowych). Faktem jest, bo kiedyś mierzyłem pobór prądu, na starcie potrafią zjeść 10A na sztukę - być może to załatwiło BCMa? Dziwni mnie tylko, że jest problem z DRL... Wiązki i wszystko co dochodzi do lamp jest fabryczne. Nie chciałem przerabiać samochodu.