Dzisiaj jest 24 lis 2020, 21:17


Światła do jazdy dziennej

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Xenony, halogeny, kierunkowskazy, lampki obrysowe, lampy przednie, tylne, światła stop, żarówki wew. i zew.. itp. świecące elementy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Vitec

Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 21 sty 2018, 10:18
  • Online: 18h 20m 42s
  • Auto: Jetta 2010 Passat B8
  • Lokalizacja: FFm /DE

Re: Światła do jazdy dziennej

Post10 cze 2019, 11:21

Witam,mam co prawda Jetta V z 2010 r i dzięki opisom i screnom z forum tu zmieniłem kodowanie .Udało mi się wyłączyć pełne oświetlenie nawet w pozycji 0 wyłącznika (w bicie 18 zmieniłem)
Uruchomione mam przeciwmgielne tylko z opcją wyłączenia przy hamulcu ręcznym.
Przeglądając alledrogo znalazłem ofertę z takim lampami :
Obrazek
Ktoś może ma takie coś zamontowane ? Warte są tej kasy czy to tylko chińskie lampki i po roku padną ?
Pozdrawiam i czekam na wasze opinie .
Offline

F1OLEK

Nieśmiały

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 18 cze 2016, 03:19
  • Online: 1d 10h 54m 49s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM CBZB
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Światła do jazdy dziennej

Post30 lip 2019, 09:31

Witam Panowie.

Mam problem od 2 dni. Pacjent : Golf VI, 2012rok, 1.2 TSI. Autem jeżdżę od nowości.

Od około 1,5 roku założyłem lampy Depo LED (kupiłem fabrycznie nowe). Do tej pory nie było żadnych problemów ze światłami. Problem pojawił się przedwczoraj, mianowicie po zgaszeniu silnika światła DRL w lewej lampie cały czas świecą (nawet po zamknięciu kluczykiem). Instalacja lamp wydaje się sprawna, nie widzę tam żadnych uszkodzeń, wtyczka lampy sprawdzona i wszystko jest okej. Czy możliwe jest, że padło coś w BCMie? Coś mogło się upalić?

Wygląda to tak jakby jakiś przekaźnik czy inny element wykonawczy podawał cały czas napięcie na DRL. Prawa lampa normalnie gaśnie.

Dodam, że zaraz po założeniu lamp 1,5 roku temu uaktywniłem m.in. funkcję wyłączenia ledów po uruchomieniu kierunkowskazu - czy to mogło nadwyrężyć moduł?

Moduł BCM jaki posiadam : 1K0 937 084 H

Gdzie on się znajduje i czy ciężko jest go wyjąć? Jest możliwość rozebrania go i sprawdzenia ewentualnych uszkodzeń? (mam drobne doświadczenie m.in. w lutowaniu i naprawie płytek PCB).
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Światła do jazdy dziennej

Post30 lip 2019, 10:20

F1OLEK pisze:Witam Panowie.

Mam problem od 2 dni. Pacjent : Golf VI, 2012rok, 1.2 TSI. Autem jeżdżę od nowości.

Od około 1,5 roku założyłem lampy Depo LED (kupiłem fabrycznie nowe). Do tej pory nie było żadnych problemów ze światłami. Problem pojawił się przedwczoraj, mianowicie po zgaszeniu silnika światła DRL w lewej lampie cały czas świecą (nawet po zamknięciu kluczykiem). Instalacja lamp wydaje się sprawna, nie widzę tam żadnych uszkodzeń, wtyczka lampy sprawdzona i wszystko jest okej. Czy możliwe jest, że padło coś w BCMie? Coś mogło się upalić?

Wygląda to tak jakby jakiś przekaźnik czy inny element wykonawczy podawał cały czas napięcie na DRL. Prawa lampa normalnie gaśnie.

Dodam, że zaraz po założeniu lamp 1,5 roku temu uaktywniłem m.in. funkcję wyłączenia ledów po uruchomieniu kierunkowskazu - czy to mogło nadwyrężyć moduł?

Moduł BCM jaki posiadam : 1K0 937 084 H

Gdzie on się znajduje i czy ciężko jest go wyjąć? Jest możliwość rozebrania go i sprawdzenia ewentualnych uszkodzeń? (mam drobne doświadczenie m.in. w lutowaniu i naprawie płytek PCB).
Na liczniku nie masz błędu o światłach pozycyjnych ?
Mierzyles napięcie jakie dochodzi ?
Licznik nie krzyczy o kluczyku ?
Nie wiem czy masz szyber ale często mam gości ze tam im idzie woda pięknie prosto na bcm

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Offline

F1OLEK

Nieśmiały

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 18 cze 2016, 03:19
  • Online: 1d 10h 54m 49s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM CBZB
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Światła do jazdy dziennej

Post30 lip 2019, 10:55

tberent pisze:
F1OLEK pisze:Witam Panowie.

Mam problem od 2 dni. Pacjent : Golf VI, 2012rok, 1.2 TSI. Autem jeżdżę od nowości.

Od około 1,5 roku założyłem lampy Depo LED (kupiłem fabrycznie nowe). Do tej pory nie było żadnych problemów ze światłami. Problem pojawił się przedwczoraj, mianowicie po zgaszeniu silnika światła DRL w lewej lampie cały czas świecą (nawet po zamknięciu kluczykiem). Instalacja lamp wydaje się sprawna, nie widzę tam żadnych uszkodzeń, wtyczka lampy sprawdzona i wszystko jest okej. Czy możliwe jest, że padło coś w BCMie? Coś mogło się upalić?

Wygląda to tak jakby jakiś przekaźnik czy inny element wykonawczy podawał cały czas napięcie na DRL. Prawa lampa normalnie gaśnie.

Dodam, że zaraz po założeniu lamp 1,5 roku temu uaktywniłem m.in. funkcję wyłączenia ledów po uruchomieniu kierunkowskazu - czy to mogło nadwyrężyć moduł?

Moduł BCM jaki posiadam : 1K0 937 084 H

Gdzie on się znajduje i czy ciężko jest go wyjąć? Jest możliwość rozebrania go i sprawdzenia ewentualnych uszkodzeń? (mam drobne doświadczenie m.in. w lutowaniu i naprawie płytek PCB).
Na liczniku nie masz błędu o światłach pozycyjnych ?
Mierzyles napięcie jakie dochodzi ?
Licznik nie krzyczy o kluczyku ?
Nie wiem czy masz szyber ale często mam gości ze tam im idzie woda pięknie prosto na bcm

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka



Tak, na desce świeci się błąd spalonej żarówki a kod błędu jest następujący:

02745 - Bulb for Daytime Running Light; Left
007 - Short to Ground.

Dodam, że w lampach są instalowane fabrycznie przez producenta (DEPO) dodatkowe żarówki W5W pełniące rolę rezystorów i są sprawne.

Napięcia jeszcze nie mierzyłem bo wczoraj nie miałem miernika. Bawiłem się natomiast VCDSem i co zauważyłem, to to że prawe ledy mogę normalnie sterować (ustawiać % mocy świecenia) i widać zmianę, niestety lewa lampa jakby nie reaguje (świeci cały czas z tą samą intensywnością).

Co masz na myśli, że "licznik krzyczy o kluczyku"?

Szyberachu nie mam, auto w środku suchutkie, bezwypadkowe. Do tej pory nie miałem ani jednej usterki elektroniczej dotyczącej jakiegokolwiek modułu.

Dodam, że mam założone oryginalne palniki D2S General Electric + przetwornice Hylux A2030 (uchodzące za jedne z najlepszych aftermarketowych). Faktem jest, bo kiedyś mierzyłem pobór prądu, na starcie potrafią zjeść 10A na sztukę - być może to załatwiło BCMa? Dziwni mnie tylko, że jest problem z DRL... Wiązki i wszystko co dochodzi do lamp jest fabryczne. Nie chciałem przerabiać samochodu.
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Światła do jazdy dziennej

Post30 lip 2019, 12:41

F1OLEK pisze:
tberent pisze:
F1OLEK pisze:Witam Panowie.

Mam problem od 2 dni. Pacjent : Golf VI, 2012rok, 1.2 TSI. Autem jeżdżę od nowości.

Od około 1,5 roku założyłem lampy Depo LED (kupiłem fabrycznie nowe). Do tej pory nie było żadnych problemów ze światłami. Problem pojawił się przedwczoraj, mianowicie po zgaszeniu silnika światła DRL w lewej lampie cały czas świecą (nawet po zamknięciu kluczykiem). Instalacja lamp wydaje się sprawna, nie widzę tam żadnych uszkodzeń, wtyczka lampy sprawdzona i wszystko jest okej. Czy możliwe jest, że padło coś w BCMie? Coś mogło się upalić?

Wygląda to tak jakby jakiś przekaźnik czy inny element wykonawczy podawał cały czas napięcie na DRL. Prawa lampa normalnie gaśnie.

Dodam, że zaraz po założeniu lamp 1,5 roku temu uaktywniłem m.in. funkcję wyłączenia ledów po uruchomieniu kierunkowskazu - czy to mogło nadwyrężyć moduł?

Moduł BCM jaki posiadam : 1K0 937 084 H

Gdzie on się znajduje i czy ciężko jest go wyjąć? Jest możliwość rozebrania go i sprawdzenia ewentualnych uszkodzeń? (mam drobne doświadczenie m.in. w lutowaniu i naprawie płytek PCB).
Na liczniku nie masz błędu o światłach pozycyjnych ?
Mierzyles napięcie jakie dochodzi ?
Licznik nie krzyczy o kluczyku ?
Nie wiem czy masz szyber ale często mam gości ze tam im idzie woda pięknie prosto na bcm

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka



Tak, na desce świeci się błąd spalonej żarówki a kod błędu jest następujący:

02745 - Bulb for Daytime Running Light; Left
007 - Short to Ground.

Dodam, że w lampach są instalowane fabrycznie przez producenta (DEPO) dodatkowe żarówki W5W pełniące rolę rezystorów i są sprawne.

Napięcia jeszcze nie mierzyłem bo wczoraj nie miałem miernika. Bawiłem się natomiast VCDSem i co zauważyłem, to to że prawe ledy mogę normalnie sterować (ustawiać % mocy świecenia) i widać zmianę, niestety lewa lampa jakby nie reaguje (świeci cały czas z tą samą intensywnością).

Co masz na myśli, że "licznik krzyczy o kluczyku"?

Szyberachu nie mam, auto w środku suchutkie, bezwypadkowe. Do tej pory nie miałem ani jednej usterki elektroniczej dotyczącej jakiegokolwiek modułu.

Dodam, że mam założone oryginalne palniki D2S General Electric + przetwornice Hylux A2030 (uchodzące za jedne z najlepszych aftermarketowych). Faktem jest, bo kiedyś mierzyłem pobór prądu, na starcie potrafią zjeść 10A na sztukę - być może to załatwiło BCMa? Dziwni mnie tylko, że jest problem z DRL... Wiązki i wszystko co dochodzi do lamp jest fabryczne. Nie chciałem przerabiać samochodu.
Mylisz się. W lampach jest rezystor . Co do żarówki to nie jest ona do imitacji rezystancji lesie tylko wsadzona po to aby razem z żarnikiem od H7 ( a taki powinieneś mieć w aucie ) -swoja drogą ciekawe jak masz poziomowanie tego wynalazku ..... - świeca niebieskie a w sumie zwykłe żarówki w5w pomalowane na niebiesko aby lampa depo dawał bardziej białe światło i imitowała OEM Xenon. Ponadto w lampie jest możliwość zmiany konfiguracji tej żarówki w5w żeby jej nie było......

Kluczowe to czy dochodzi napięcie do lampy i kiedy i czy na obu lampach jest .

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 944
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 109d 12h 50s
  • Pochwały: 22
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Światła do jazdy dziennej

Post30 lip 2019, 13:45

Jezeli tam jest zwykla zarowka to ja wymien, mimo ze swieci. Spotkalem sie juz z tym ze byl monit o przepalonej zarowce a ona swiecila, po zmianie zarowki blad zniknal.
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Światła do jazdy dziennej

Post30 lip 2019, 14:25

greg2 pisze:Jezeli tam jest zwykla zarowka to ja wymien, mimo ze swieci. Spotkalem sie juz z tym ze byl monit o przepalonej zarowce a ona swiecila, po zmianie zarowki blad zniknal.
Ważniejsze skąd jest napięcie po zamknięciu auta :D

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Offline

F1OLEK

Nieśmiały

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 18 cze 2016, 03:19
  • Online: 1d 10h 54m 49s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM CBZB
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Światła do jazdy dziennej

Post31 lip 2019, 09:08

tberent pisze:
F1OLEK pisze:
tberent pisze:
F1OLEK pisze:Witam Panowie.

Mam problem od 2 dni. Pacjent : Golf VI, 2012rok, 1.2 TSI. Autem jeżdżę od nowości.

Od około 1,5 roku założyłem lampy Depo LED (kupiłem fabrycznie nowe). Do tej pory nie było żadnych problemów ze światłami. Problem pojawił się przedwczoraj, mianowicie po zgaszeniu silnika światła DRL w lewej lampie cały czas świecą (nawet po zamknięciu kluczykiem). Instalacja lamp wydaje się sprawna, nie widzę tam żadnych uszkodzeń, wtyczka lampy sprawdzona i wszystko jest okej. Czy możliwe jest, że padło coś w BCMie? Coś mogło się upalić?

Wygląda to tak jakby jakiś przekaźnik czy inny element wykonawczy podawał cały czas napięcie na DRL. Prawa lampa normalnie gaśnie.

Dodam, że zaraz po założeniu lamp 1,5 roku temu uaktywniłem m.in. funkcję wyłączenia ledów po uruchomieniu kierunkowskazu - czy to mogło nadwyrężyć moduł?

Moduł BCM jaki posiadam : 1K0 937 084 H

Gdzie on się znajduje i czy ciężko jest go wyjąć? Jest możliwość rozebrania go i sprawdzenia ewentualnych uszkodzeń? (mam drobne doświadczenie m.in. w lutowaniu i naprawie płytek PCB).
Na liczniku nie masz błędu o światłach pozycyjnych ?
Mierzyles napięcie jakie dochodzi ?
Licznik nie krzyczy o kluczyku ?
Nie wiem czy masz szyber ale często mam gości ze tam im idzie woda pięknie prosto na bcm

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka



Tak, na desce świeci się błąd spalonej żarówki a kod błędu jest następujący:

02745 - Bulb for Daytime Running Light; Left
007 - Short to Ground.

Dodam, że w lampach są instalowane fabrycznie przez producenta (DEPO) dodatkowe żarówki W5W pełniące rolę rezystorów i są sprawne.

Napięcia jeszcze nie mierzyłem bo wczoraj nie miałem miernika. Bawiłem się natomiast VCDSem i co zauważyłem, to to że prawe ledy mogę normalnie sterować (ustawiać % mocy świecenia) i widać zmianę, niestety lewa lampa jakby nie reaguje (świeci cały czas z tą samą intensywnością).

Co masz na myśli, że "licznik krzyczy o kluczyku"?

Szyberachu nie mam, auto w środku suchutkie, bezwypadkowe. Do tej pory nie miałem ani jednej usterki elektroniczej dotyczącej jakiegokolwiek modułu.

Dodam, że mam założone oryginalne palniki D2S General Electric + przetwornice Hylux A2030 (uchodzące za jedne z najlepszych aftermarketowych). Faktem jest, bo kiedyś mierzyłem pobór prądu, na starcie potrafią zjeść 10A na sztukę - być może to załatwiło BCMa? Dziwni mnie tylko, że jest problem z DRL... Wiązki i wszystko co dochodzi do lamp jest fabryczne. Nie chciałem przerabiać samochodu.
Mylisz się. W lampach jest rezystor . Co do żarówki to nie jest ona do imitacji rezystancji lesie tylko wsadzona po to aby razem z żarnikiem od H7 ( a taki powinieneś mieć w aucie ) -swoja drogą ciekawe jak masz poziomowanie tego wynalazku ..... - świeca niebieskie a w sumie zwykłe żarówki w5w pomalowane na niebiesko aby lampa depo dawał bardziej białe światło i imitowała OEM Xenon. Ponadto w lampie jest możliwość zmiany konfiguracji tej żarówki w5w żeby jej nie było......

Kluczowe to czy dochodzi napięcie do lampy i kiedy i czy na obu lampach jest .

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka


No niestety, ale Ty się mylisz kolego. Dwie żarówki które są w każdej lampie pobierają energię aby imitować żarówkę H15 (która pobiera 15Wat jako DRL). Po wyjęciu tych żarówek W5W, zapala się błąd przepalonej żarówki i w VCDS widnieje informacja o błędzie właśnie DRL. Ja mam dosyć dobrze te lampy rozpykane i mogę dodać, że aby ograniczyć pobór prądu przez te W5W można dwie wyjąć i założyć jedną W3W - tak miałem cały czas u siebie (ograniczenie wydzielania ciepła i bezsensownego zużycia prądu). Ledy w lampie pobierają około 5W dlatego producent DEPO dołożył dodatkowo dwie W5W aby imitować zużycie 15W przez H15.

Co do poziomowania i spryskiwaczy to ich nie posiadam (wspominałem wcześniej o braku modyfikacji auta). Żeby zatrzymać falę hejtu od razu mówię, że jestem świadomy tego iż nie jest to do końca legalne. Jednak umiem korzystać z pokrętła ustawienia wysokości (jeżeli wiozę pasażerów z tyłu lub ciężki ładunek w bagażniku) a auto jest zawsze utrzymane w czystości więc problem spryskiwaczy też mnie nie interesuje. Optyka lamp jest na prawdę dobra, linia odcięcia wzorowa, przejechałem tak 50 tysięcy kilometrów i nie zdarzyło się jeszcze ani razu aby jakikolwiek kierowca z naprzeciwka "strzelił długimi". Zresztą nie trzeba być Einsteinem aby widzieć czy światła są poprawnie ustawione. Co do jakości świecenia jest na prawdę rewelacja i często słyszę od ludzi jakie to ja mam dobre światła. Mijając nowe auta z fabrycznym xenonem nie widzę różnicy albo wręcz wydaje mi się, że jest lepiej. Także polecam ale trzeba mieć odrobinę wyobraźni i wiedzieć jak z tego korzystać oraz jakie są ewentualne konsekwencje.

Wracając do DRL - jak coś pomierzę, posprawdzam to dam oczywiście znać bo póki co ciężko z czasem.

Czy może mi ktoś polecić ewentualnie jakiś inny model BCM tak aby obsługiwał przynajmniej to samo co mój obecny? Bo jednak jestem zdania że to będzie jego wina. Cena wersji którą posiadam zaczyna się od około 100zł (używane).
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Światła do jazdy dziennej

Post31 lip 2019, 09:13

Ehhh.
To popracuj jeszcze nad tymi lampami.
Zobacz co mają w środku i wtedy przeczytaj co napisałem i co sam napisałeś .
Ja rozebrałem te lampy na amen.
A jak uważasz że masz rację to niech tak zostanie.

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Offline

F1OLEK

Nieśmiały

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 18 cze 2016, 03:19
  • Online: 1d 10h 54m 49s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM CBZB
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Światła do jazdy dziennej

Post31 lip 2019, 10:02

tberent pisze:Ehhh.
To popracuj jeszcze nad tymi lampami.
Zobacz co mają w środku i wtedy przeczytaj co napisałem i co sam napisałeś .
Ja rozebrałem te lampy na amen.
A jak uważasz że masz rację to niech tak zostanie.

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka


To wyjaśnij mi proszę, jak te niebieskie żarówki mogą imitować niebieskawą poświatę żarówce H7 skoro przykryte są blaszką od góry a żarówka H7 znajduje się w soczewce do której nie ma opcji dostać się jakiekolwiek inne światło z zewnątrz? :lol:

I dodatkowo wytłumacz mi cud który polega na tym, kiedy po wyjęciu tych W5W zapala się błąd spalonej żarówki H15 od DRL.

To, że są pomalowane na ciemny niebieski ma za zadanie tylko zdławić ilość światła które emitują. Gdyby tam były zwykłe przezroczyste W5W lampa od środka świeciła by jak choinka.

Jak wrócę do domu to wrzucę tutaj oryginalny dokument który był w kartonie z lampami ;)
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Światła do jazdy dziennej

Post31 lip 2019, 11:09

Może miałem inne lampy :)
Jak mówiłem.
Skoro tak uważasz to pewnie masz racje.

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Offline

F1OLEK

Nieśmiały

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 18 cze 2016, 03:19
  • Online: 1d 10h 54m 49s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM CBZB
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Światła do jazdy dziennej

Post31 lip 2019, 11:32

tberent pisze:Może miałem inne lampy :)
Jak mówiłem.
Skoro tak uważasz to pewnie masz racje.

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka


Nie no spokojnie, absolutnie nie zamierzam się kłócić :) Mówię tylko jak jest u mnie a miałem już 3 komplety tych lamp (w zasadzie jeden komplet używanych cały czas leży na strychu) :D

Mam teraz takie pytanie. Znalazłem BCM o oznaczeniu 1K0937086AB, link:
https://allegro.pl/oferta/vw-sterownik- ... 6541847629

1. Czy jest możliwe, że jest zupełnie nowy i dlaczego w takim razie tak tani?
2. Czy jest lepszy od tego mojego obecnego (1K0937084H) i zastępując go nie pogubię jakichś funkcji? Może być tyle samo a jak będzie więcej to się nie obrażę :) (auto jest 5-drzwiowe, tylne szyby w prądzie - bo to jest chyba istotne).
Offline

sylwanp

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 14 kwie 2019, 18:03
  • Online: 17h 40m 53s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6 Multifuel
  • Silnik: CCSA
  • Lokalizacja: Garwolin

Re: Światła do jazdy dziennej

Post15 sie 2019, 10:44

Witam jestem od niedawna w posiadaniu Volkswagen Golf 1.6 Multifuel 2009r 1,6 benzyna sprowadzony ze Szwecji. Razem ze światłami dziennymi (zwykłe lampy), świecą mi się pozycje tył/przód oraz oświetlenie tablicy. Da się to jakoś wyłączyć, żeby świeciły tylko światła z przodu? Byłem u elektryka ale nic nie zrobił... zmiana ustawień na inny region nie przyniosły efektu, proszę o pomoc. Dziękuję i pozdrawiam.
Offline

F1OLEK

Nieśmiały

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 18 cze 2016, 03:19
  • Online: 1d 10h 54m 49s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.2 TSI 105KM CBZB
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Światła do jazdy dziennej

Post22 sie 2019, 21:56

sylwanp pisze:Witam jestem od niedawna w posiadaniu Volkswagen Golf 1.6 Multifuel 2009r 1,6 benzyna sprowadzony ze Szwecji. Razem ze światłami dziennymi (zwykłe lampy), świecą mi się pozycje tył/przód oraz oświetlenie tablicy. Da się to jakoś wyłączyć, żeby świeciły tylko światła z przodu? Byłem u elektryka ale nic nie zrobił... zmiana ustawień na inny region nie przyniosły efektu, proszę o pomoc. Dziękuję i pozdrawiam.


W bajcie 18 ustaw bit "02 Lighting: VW Golf (5K1/VW360) Rest of World (RoW)". I musi być dobrze.
Offline

sylwanp

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 14 kwie 2019, 18:03
  • Online: 17h 40m 53s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6 Multifuel
  • Silnik: CCSA
  • Lokalizacja: Garwolin

Re: Światła do jazdy dziennej

Post12 wrz 2019, 14:25

Serdecznie dziękuję @F1OLEK udało się ustawić, przy okazji włączyłem kontrolkę w liczniku do jazdy dziennej
aktywacja kontrolki:
Moduł 09- Byte26 - Bit 5 Daytime running light (DRL) Indicator Lamp active
Offline
Awatar użytkownika

angi

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 01 cze 2019, 06:55
  • Online: 10h 26m 5s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Poznań

Re: Światła do jazdy dziennej

Post17 maja 2020, 17:17

Hej Wszystkim,

Pytanie za 100 pkt...

Niedawno zacząłem się bawić z ustawieniami świateł. Głównie chodziło mi o to, żeby kierunkowskaz cykał 4 razy, a nie 3 i żeby w przełączniku na pozycji 0 żadne ze świateł nie chodziło.

Światła to biksenony bez led. Czujnik zmierzchu/deszczu, wersja Highline z 2009 roku.

Coś oczywiście pochrzaniłem, ale na moje szczęście miałem jakiś wcześniejszy auto-scan i przywróciłem pierwotne kodowanie. Na ten moment moje ustawienia są następujące:

Przełącznik 0 - nic nie świeci
Przełącznik AUTO - w dzień świecą światła do jazdy dziennej (czyli same ksenony) tył nie świeci.
Przełącznik AUTO - gdy jest ciemno zapalają się światła tylne i dodatkowo do ksenonów przednie pozycyjne.
Przełącznik na pozycyjne - same pozycyjne
Przełącznik na mijania - ksenony z pozycyjnymi i tył.

I teraz pytanie, bo za cholerę nie mogę sobie przypomnieć czy tak miałem już wcześniej???

Czy Wam też przy światłach mijania świecą ksenony z przednimi pozycyjnymi??? Wydaje mi się, że świeciły tylko same ksenony. W moim przypadku nie było różnicy pomiędzy światłami do jazdy dziennej a mijania.

A jak jest u Was? Będę wdzięczny za podpowiedź.
Offline
Awatar użytkownika

angi

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 01 cze 2019, 06:55
  • Online: 10h 26m 5s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Poznań

Re: Światła do jazdy dziennej

Post17 maja 2020, 21:14

No i w piz .u i wylądował...

Tak popie....em, że teraz wyskakuje mi błąd poduszki i w ogóle nie chce odpalić #-o :banghead:

Jutro elektryk... :cry:
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1030
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 45d 21h 44m 1s
  • Pochwały: 69
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4 16V CGGA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Światła do jazdy dziennej

Post18 maja 2020, 07:37

angi pisze:No i w piz .u i wylądował...

Tak popie....em, że teraz wyskakuje mi błąd poduszki i w ogóle nie chce odpalić #-o :banghead:

Jutro elektryk... :cry:

Bez paniki. Wejdż w program VCDS do katalogu Debug i następnie w CodingLog a tam odczytasz ostatnie kodowania jakie przeprowadzałeś i w jakich sterownikach. Odczytaj i skopiuj to kodowania które było jeszcze w miarę dobre i wklej je do sterowników i wszystko wróci do stanu przed mieszaniem. Po tym na spokojnie pokombinuj z nowym kodowaniem.
ObrazekObrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

angi

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 01 cze 2019, 06:55
  • Online: 10h 26m 5s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Poznań

Re: Światła do jazdy dziennej

Post18 maja 2020, 19:46

BRUNO55 pisze:Bez paniki. Wejdż w program VCDS do katalogu Debug i następnie w CodingLog a tam odczytasz ostatnie kodowania jakie przeprowadzałeś i w jakich sterownikach. Odczytaj i skopiuj to kodowania które było jeszcze w miarę dobre i wklej je do sterowników i wszystko wróci do stanu przed mieszaniem. Po tym na spokojnie pokombinuj z nowym kodowaniem.


Też tak zrobiłem, ale nic to nie dało.

Dziś rano powód okazał się prozaiczny... Tak się bawiłem tymi światłami, że aku padł :lokej:

A że moje przebiegi nie są zbyt imponujące, to nic dziwnego ;)
Poprzednia

Wróć do Oświetlenie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości