Dzisiaj jest 27 maja 2019, 12:10


[All Benzyna] Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrotach

Moderatorzy: rafaello, ryba113, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Beskid

Aktywny

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 18 sie 2012, 13:29
  • Online: 16h 30m 15s
  • Pochwały: 4
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Sadecczyzna

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post21 kwie 2015, 12:16

Frantic pisze:Czyli nikt juz nie ma tego problemu??

U mnie terkotanie występuje od nowości. Prawdopodobniej jest to wada konstrukcyjna VW, która oprócz efektów dźwiękowych nie wpływa negatywnie na trwałość układu skrzynia - sprzęgło, chyba :mrgreen:
Ja też mam zastrzeżenia do pracy oryginalnego sprzęgła ale da się z tym żyć.
Frantic jako rozwiązanie problemu proponuje Ci wymianę kompletu sprzęgła na LUK. Nie wiem czy to pomoże (wymiana na Sachs nic nie daje) ale przynajmniej wzbogacisz naszą wiedzę w temacie walki z terkotaniem :D
Offline

Frantic

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 16 kwie 2015, 23:35
  • Online: 10h 17m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAX 1.4 TSI 90 kW
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post22 kwie 2015, 16:39

No to teraz dałeś mi do myślenia. Jutro mam jechać do dobrego mechanika (kuzyn dziewczyny). Podejrzewaliśmy, że to właśnie łożysko oporowe i mieliśmy skrzynie ściągać. Teraz nie wiem czy jest sens. Długo z tym jeździsz ?? Auto kupiłem tydzień temu i sprzedający zobowiązał się pokryć połowę kosztów. Może na serio warto założyć sprzegło LUK.
Offline

martinezo

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 23 lut 2015, 13:02
  • Online: 8h 21m 25s
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Polska

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post24 kwie 2015, 07:41

U mnie wspomniane objawy nie występują, przejechane 74tyś. Silnik CAXA .
Jeśli to faktycznie wada konstrukcyjna, to pewnie jakiegoś podzespołu - sprzęgła lub skrzyni.
Skoro problem nie występuje we wszystkich autach, to pewnie jest to jakaś partia lub producent , który dał ciała.

Tyle ode mnie w tej kwestii.
Offline

Frantic

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 16 kwie 2015, 23:35
  • Online: 10h 17m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAX 1.4 TSI 90 kW
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post24 kwie 2015, 08:19

Skrzynia rozkręcona, dziś zakładam nowe sprzęgło i auto do odbioru. Tamto miało luz na tarczy i materiał scierny "zurzyty". Mam nadzieje, że to to było przyczyną terkotania. Wtedy zobaczę czy wszystko będzie normalnie. Najlepsze jest to że inny mechanik - obcy sprawdzał sprzęgło po nr. VIN i mówił, że trzeba sprzęgło zamówić z kołem dwu-masowym. Mój mechanik też sprawdził po VIN i okazuje się, że żadnego koła dwu-masowego nie ma (CAXA), po rozkręceniu potwierdził, że jest stałe koło zamachowe:)
Offline

Beskid

Aktywny

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 18 sie 2012, 13:29
  • Online: 16h 30m 15s
  • Pochwały: 4
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Sadecczyzna

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post24 kwie 2015, 08:44

Mam przejechane 80 tyś.
Według mnie problem występuje we wszystkich CAXA z tym, że nie wszyscy użytkownicy zwracają na niego uwagę.
Żeby usłyszeć to terkotanie muszą zajść odpowiednie warunki:
1. Przede wszystkim cisza w samochodzie - wyłączone radio i dmuchawa (klimatyzacja). Dźwięk słychać wewnątrz auta.
2. Cisza wokół samochodu (odgłosy np. innych samochodów mogą zagłuszyć dźwięk)
3. Samochód musi stać i być "na luzie". Pedał sprzęgła nie wciśnięty.
3. Terkotanie pojawia się nieregularnie. Z tego co zauważyłem nie występuje zaraz po odpaleniu ale raczej po pewnym czasie od uruchomienia - kikadziesiąt sekund.
4. Na rozgrzanym silniku praktycznie nie słyszalne.
5. W przypadku kiedy silnik uruchamia procedurę dogrzewania katalizatora (czyli temperatura ponad 15 C) też dźwięk raczej nie do wychwycenia ale to wiąże się z punktem 4 (im cieplej tym mniej słychać terkotanie)
6. Gdy dźwięk się pojawi wystarczy dodać lekko gaz lub wcisnąć sprzęgło i puścić (czasem trzeba to zrobić więcej niż raz).
7. Odpowiednia technika jazdy. Stojąc w korku lub czekając na zmianę świateł zawsze wrzucam na luz. Jeśli ktoś cały czas ma wciśnięte sprzęgło to tego nie będzie słyszał.

Miałem na gwarancji wymienianą skrzynię biegów (MCB) oraz komplet sprzęgła (Sachs).
Terkotanie było zarówno na starym zestawie jak i jest na nowym.
Offline

Frantic

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 16 kwie 2015, 23:35
  • Online: 10h 17m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAX 1.4 TSI 90 kW
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post24 kwie 2015, 18:42

Ja mogę powiedzieć tyle, że dziś odebrałem auto z nowym sprzęgłem. Pedał sprzęgła chodzi leciutko. Wcześniej było toporniej. Auto nie szarpie na 1 i 2 biegu. Najważniejsze ze nie terkocze. Zobaczymy jak długo. U mechanika widziałem, że sprzęgło bylo nie równo wytarte. Może przez to terkotalo. Dodatkowo (nie pamięta czy docisk czy tarcza) miała luzy na piascie. Nie ma terkotania i lepiej się jeździ. Pozdrawiam
Offline

mmac74

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 16 lip 2015, 22:16
  • Online: 17m 2s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post16 lip 2015, 22:34

Jako nowy użytkownik forum witam wszystkich wyjadaczy VW.
Postanowiłem podłączyć się pod wątek żeby podzielić się moimi doświadczeniami związanymi z poważnymi problemami z autem.
Zaczęło się przy przebiegu ok 20 tys. km od identycznych objawów jak te opisywane na początku wątku - stukanie na biegu jałowym, ustawało po wciśnięciu sprzęgła. Auto serwisowane tylko w ASO.
Po zgłoszeniu moich uwag dot. niepokojących odgłosów w serwisie otrzymałem odpowiedź, że mechanik nie stwierdził niczego niepokojącego. Po krótkim czasie odgłosy się nieznacznie nasiliły i ponownie udałem się do ASO. Tym razem usłyszałem już, że odgłosy które są faktycznie słyszalne mieszczą się w granicach normy i niczym nie należy się przejmować. Kolejna wizyta w ASO miałą miejsce gdy odgłosy stały się jeszcze bardziej słyszalne. Tym razem, na gwarancji udało się wymienić kompletne sprzęgło. Faktycznie, na bardzo krótki czas stukanie ustało. Później pojawiło się jednak z dużo większą siłą. Dwie wizyty w ASO i odpłatne "poszukiwanie" nie przyniosły efektu i w ten sposób minął okres gwarancji na samochód. Trzecia próba wyjaśnienia stukania (już po gwarancji) przyniosła natychmiastowy efekt - pracownik ASO przyznał, że marka Volkswagen, przyznaje się do wady fabrycznej w skrzyniach biegów wyprodukowanych w okresie II-IV.2011 a skrzynia biegów mojego samochodu kwalifikuje się do tej grupy. Usterka polega na mimośrodowości wałka skrzyni i uszkodzeniu pierścienia ślizgowego. W dokumentacji zaznaczono, że jedynym sposobem usunięcia usterki jest wymiana kompletnej skrzyni biegów (koszt - ok 24 tys. zł). Od tej pory jestem na etapie wymiany korespondencji z centralą VW.
Jestem zdruzgotany jakością auta. Oprócz opisywanych problemów, od nowości wymieniona została również turbina (ciężko było dowiedzieć się jaki był dokładnie problem ale zostało to zrobione z partycypacją VW gdyż była to ewidentnie wada nie wynikająca z eksploatacji). Dodatkowo w tej chwili pojawił się kolejny problem, który już zapowiada kolejne kłopoty i wydatki - ubywa płynu chłodniczego a co to może oznaczać wszyscy wiemy.
Pozdrawiam i chętnie dowiem się, jakie są losy innych osób borykających się z tymi skrzyniami.
Offline

Pawel19934

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 31 sie 2015, 08:22
  • Online: 12h 22m 10s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI CAXA
  • Lokalizacja: Jaworzno

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post31 sie 2015, 09:20

Witam,
Jestem nowym użytkownikiem forum i od niedawna posiadaczem golfa 6 2011r 1.4 tsi caxa manual.

Samochód kupiony od 1 właściciela 43 tyś przebiegu. Pewny sprawdzony w ASO.

U mnie objawy zacząłem słyszeć po rozgrzaniu silnika, na biegu jałowym słychać terkotanie a po naciśnięciu sprzęgła cisza.

Panowie myślał ktoś o wymianie sprzęgła na LUK-a ? Generalnie czy warto to w ogóle ruszać ?
Offline
Awatar użytkownika

marian-gdynia

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 03 sty 2015, 19:39
  • Online: 1d 1h 48m 24s
  • Auto: VW GOLF 7
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM DSG
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post29 wrz 2015, 19:54

Dobra rada... sprzedawać te wadliwe modele i nie zawracać sobie głowy wymianami sprzęgieł czy skrzyń biegów
Offline

korba921

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 30 sie 2016, 07:08
  • Online: 48m 49s

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post30 sie 2016, 08:12

Witam wszystkich :) jestem nowy na forum i to mój pierwszy wpis także proszę o wyrozumiałość ;)
W moim autku ( silnik 1.4 TSI CAVD 2012 rok produkcji ) problem nieregularnego stukania na biegu jałowym które ustawało po wciśnięciu sprzęgła oraz tzw. "chrupania" podczas ruszania szczególnie na wzniesieniu pojawił się przy przebiegu ok. 80k km i występował na zimnym jak i na rozgrzanym silniku ( częściej na rozgrzanym ). Samochód już po gwarancji producenta ale mam wykupione ubezpieczenie od kosztów napraw czy coś w tym stylu. Podjechałem do serwisu VW w Tychach na diagnozę tych dolegliwości oraz z usterką centralnego zamka ( nie zawsze zamykały się drzwi kierowcy z pilota i czasami włączał się alarm bez powodu ). Po wstępnych oględzinach samochodu serwisant stwierdził prawidłową pracę silnika ale po wykonaniu jazdy próbnej i ruszaniu na lekkim wzniesieniu stwierdził że przyczyną stuków i "chrupania" jest wadliwe sprzęgło, następnie wezwał mistrza serwisu który również odbył jazdę testową i potwierdził wcześniejszą diagnozę. Moja sprawa została przekazana do Allianz który od razu zgodził się na wymianę zamka drzwi kierowcy ( koszt 200 zł ) oraz wyraził zgodę na demontaż skrzyni biegów w celu weryfikacji stanu sprzęgła i w przypadku awarii pokrywają koszty wymiany ale w przypadku zużycia koszty demontażu i montażu pokrywam ja. Tydzień później przywiozłem auto do serwisu ( dostałem zakaz poruszania się samochodem do momentu demontażu ) i po demontażu sprzęgło było widocznie zużyte, tarcza sprzęgła była na granicy dopuszczalnej grubości a na docisku wyraźne ślady przypalenia ( różnokolorowe przebarwienia ). Kierownik serwisu po dokładniejszych oględzinach stwierdził że tarcza sprzęgła ma luzy i tak też przedstawił to pracownikowi Allianz. Ubezpieczyciel kazał wykonać zdjęcia oraz przesłać je do analizy i po niecałej godzinie serwis dostał zgodę na wymianę kompletnego sprzęgła na koszt ubezpieczyciela. Dzisiaj odbieram auto z serwisu i zobaczymy czy stuki na biegu jałowym ustały. Poinformuję po przejechaniu ok. 1000 km czy wymiana cokolwiek dała. Może opis mojego przypadku komuś pomoże :) W każdym bądź razie nie warto czekać jeśli są jakiekolwiek objawy niepoprawnej pracy silnika czy innych podzespołów a szczególnie jak ma się wykupioną polisę ubezpieczeniową od kosztów napraw bo jak widać nie stwarzają problemów z finansowaniem ( kosztorys na wymianę kompletnego sprzęgła serwis wystawił na prawie 3000 zł ).
Offline

korba921

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 30 sie 2016, 07:08
  • Online: 48m 49s

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post08 wrz 2016, 07:49

korba921 pisze:Witam wszystkich :) jestem nowy na forum i to mój pierwszy wpis także proszę o wyrozumiałość ;)
W moim autku ( silnik 1.4 TSI CAVD 2012 rok produkcji ) problem nieregularnego stukania na biegu jałowym które ustawało po wciśnięciu sprzęgła oraz tzw. "chrupania" podczas ruszania szczególnie na wzniesieniu pojawił się przy przebiegu ok. 80k km i występował na zimnym jak i na rozgrzanym silniku ( częściej na rozgrzanym ). Samochód już po gwarancji producenta ale mam wykupione ubezpieczenie od kosztów napraw czy coś w tym stylu. Podjechałem do serwisu VW w Tychach na diagnozę tych dolegliwości oraz z usterką centralnego zamka ( nie zawsze zamykały się drzwi kierowcy z pilota i czasami włączał się alarm bez powodu ). Po wstępnych oględzinach samochodu serwisant stwierdził prawidłową pracę silnika ale po wykonaniu jazdy próbnej i ruszaniu na lekkim wzniesieniu stwierdził że przyczyną stuków i "chrupania" jest wadliwe sprzęgło, następnie wezwał mistrza serwisu który również odbył jazdę testową i potwierdził wcześniejszą diagnozę. Moja sprawa została przekazana do Allianz który od razu zgodził się na wymianę zamka drzwi kierowcy ( koszt 200 zł ) oraz wyraził zgodę na demontaż skrzyni biegów w celu weryfikacji stanu sprzęgła i w przypadku awarii pokrywają koszty wymiany ale w przypadku zużycia koszty demontażu i montażu pokrywam ja. Tydzień później przywiozłem auto do serwisu ( dostałem zakaz poruszania się samochodem do momentu demontażu ) i po demontażu sprzęgło było widocznie zużyte, tarcza sprzęgła była na granicy dopuszczalnej grubości a na docisku wyraźne ślady przypalenia ( różnokolorowe przebarwienia ). Kierownik serwisu po dokładniejszych oględzinach stwierdził że tarcza sprzęgła ma luzy i tak też przedstawił to pracownikowi Allianz. Ubezpieczyciel kazał wykonać zdjęcia oraz przesłać je do analizy i po niecałej godzinie serwis dostał zgodę na wymianę kompletnego sprzęgła na koszt ubezpieczyciela. Dzisiaj odbieram auto z serwisu i zobaczymy czy stuki na biegu jałowym ustały. Poinformuję po przejechaniu ok. 1000 km czy wymiana cokolwiek dała. Może opis mojego przypadku komuś pomoże :) W każdym bądź razie nie warto czekać jeśli są jakiekolwiek objawy niepoprawnej pracy silnika czy innych podzespołów a szczególnie jak ma się wykupioną polisę ubezpieczeniową od kosztów napraw bo jak widać nie stwarzają problemów z finansowaniem ( kosztorys na wymianę kompletnego sprzęgła serwis wystawił na prawie 3000 zł ).


Po wymianie kompletnego sprzęgła stuków nie ma. Silnik pracuje równo i dużo ciszej niż przed wymianą.
Offline

Pawel19934

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 31 sie 2015, 08:22
  • Online: 12h 22m 10s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI CAXA
  • Lokalizacja: Jaworzno

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post27 wrz 2016, 10:55

Witam,
Czy komuś z silnikiem 1.4 tsi CAXA 122 km. udało się rozwiązać problem terkotania silnika na luzie (po wciśnięciu sprzęgła przestaje). ?
Z góry dziękuję za informacje.

Ps. Przejechałem już 35 tyś z tymi objawami i nic więcej się nie dzieje.
Wymieniłem łożysko oporowe (to nie to).

Pozdrawiam
Offline

sirk

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 30 maja 2012, 11:17
  • Online: 5h 30m 11s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160 KM
  • Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post27 wrz 2016, 21:01

Witam. 1.4 Tsi CAVAD 2009 rok przy przebiegu 84 tys. stukanie przy wciśniętym sprzęgle. Diagnoza sprzęgło do wymiany. Wymienione kompletne. Po wymianie cisza jak makiem zasiał już ponad rok po wymianie i śmiga jak nówka.
Offline

Pawel19934

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 31 sie 2015, 08:22
  • Online: 12h 22m 10s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI CAXA
  • Lokalizacja: Jaworzno

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post28 wrz 2016, 06:45

sirk pisze:Witam. 1.4 Tsi CAVAD 2009 rok przy przebiegu 84 tys. stukanie przy wciśniętym sprzęgle. Diagnoza sprzęgło do wymiany. Wymienione kompletne. Po wymianie cisza jak makiem zasiał już ponad rok po wymianie i śmiga jak nówka.


Stukanie było na wciśniętym sprzęgle ?? Czy znikało po wciśnięciu. ?
Offline

sirk

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 30 maja 2012, 11:17
  • Online: 5h 30m 11s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160 KM
  • Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post28 wrz 2016, 09:44

Witam.

Przepraszam nie jasno napisałem. Po wciśnięciu pedału sprzęgła stukanie ustawało.
Offline

simi14

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:19
  • Online: 8h 53m 14s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4TSi 122KM CAXA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post06 paź 2016, 13:42

Odświeżam temat.

Problem pojawił się u mnie przy 40tys. kilometrów. Zgłoszone w ASO podczas przeglądu na gwarancji i oczywiście zbagatelizowane.
Stukanie się nasila, jutro mam umówioną wizytę w serwisie. Przebieg 110tys km. Z racji tego, że mam fakturę z przeglądu gwarancyjnego, na której jest wpisane moje zgłoszenie liczę na pokrycie części kosztów przez serwis.

Pytanie do osób, które wymieniały sprzęgło - czy problem powraca po jakimś czasie? Bo jeżeli jak ktoś twierdził jest to kwestia mimośrodu na wale to kwestia czasu...
Proszę o odpowiedź ponieważ poważnie zastanawiam się nad zmianą auta jeżeli problem ten powraca. Nie chciałbym po jakimś czasie wymieniać skrzyni...
Offline

sylwesterb070

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 28 cze 2012, 18:48
  • Online: 10h 22m 6s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122
  • Lokalizacja: Kielce

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post25 paź 2016, 20:22

Witam Panowie czy jest ktoś kto może sprawdzic po nr vin jaka jest średnica sprzęgła. Chciał bym zamówić komplet luka ale jest kilka rodzajów. Bardzo bym prosił o pomoc.

Udało się zakupić kompletne sprzęgło luka co ciekawe po otwarciu pudełka :shock: :dupa: to nie luk to sachs :despair:
trochę fotek mały unboxing.
W środe wymiana po operacji postaram się zrobić kilka fotek.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Offline

sylwesterb070

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 28 cze 2012, 18:48
  • Online: 10h 22m 6s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122
  • Lokalizacja: Kielce

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post10 lis 2016, 17:36

Witam golfik po wymianie kompletnego zestawu śmiga jak nowy, różnica w pracy starego i nowego kompletu kolosalna. Nie ma stuków, pukania, chrobotania przy ruszaniu i piszczenia przy wciskaniu sprzęgła. Dodatkowy u mnie przy ruszaniu i zmianie z 1 na 2 bieg było szarpanie. Pedał chodzi płynniej i leciutko. Kilka fotek starego kompletu. Łożysko wygląda na zajechane i tarcza wg mnie jest nie równo wytarta i ma luzy. Przebieg przed wymianą 83000km. Koszt zestawu luka 820zł plus 400zł robota.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Offline

simi14

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:19
  • Online: 8h 53m 14s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4TSi 122KM CAXA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post25 lis 2016, 16:57

Zgłosiłem problem do mechanika.

Pierwsza diagnoza - skończyła się skrzynia. Po zdjęciu okazało się, że łożyska igiełkowe są zmielone.
Wymieniono na używaną, ponieważ stwierdzono, że nie da się jej zregenerować.
Używana - sprawdzona - spuszczony olej, zostawiony na noc - zero opiłków itd.

Po zmianie skrzyni problem istniał nadal - stuki na biegu jałowym, wibracje na pedale sprzęgła podczas zmiany biegów (szczególnie przy wyższych obrotach).

Udałem się jeszcze raz do mechanika.
Diagnoza - sprzęgło + koło zamachowe, choć wizualnie wyglądały bez zastrzeżeń - wymieniono.

Jestem drugi dzień po wymianie sprzęgła i co mogę powiedzieć...

Stuki nie zniknęły, a ucichły - teraz trzeba się przysłuchać, niestety są.
Na pedale sprzęgła czuć nadal opory/wibracje przy zmianie biegów.

Pytanie co teraz z tym zrobić.. czy jest jakaś szansa, że to wszystko musi się ze sobą "ułożyć"?

A może jednak to kwestia skrzyni i ta wymieniona nie jest dobra?
Offline
Awatar użytkownika

Jimmy_PoP

Aktywny

  • Posty: 125
  • Rejestracja: 30 cze 2012, 17:12
  • Online: 9d 17h 42m 41s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Wawa

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post30 gru 2016, 10:53

Na tym filmiku widać terkotanie zużytego docisku sprzęgła w BMW 323iS z 1998r. ze skrzynią ZF310.
Przyznam, że u mnie słychać podobne terkotanie na biegu jałowym.

Offline

jacek12203

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 21 paź 2014, 22:15
  • Online: 15h 19m 52s
  • Auto: VW GOLF 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post25 kwie 2017, 19:26

Właśnie jestem po wymianie całego kompletu. Przebieg 59000 tyś. Na nowym nic nie stuka na postju samochodu praktycznie nie słychać. Auto nie szarpie nie jeczy. Po demontażu tarcza wygladała jak nowa docisk małe przebarwienia termiczne, jakby nierówno dociskał tarcze . łożysko zajechane mega cieżko sie obraca i całe rozdygotane.
Offline

szymek1002

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 10 lut 2018, 14:56
  • Online: 15m 22s
  • Auto: VW CC
  • Silnik: 1.4 TSI 160HP
  • Lokalizacja: Krakow

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post10 lut 2018, 15:03

Witajcie,

natknąłem się na wątek ponieważ "mam tak samo jak Wy" :). Jedyna różnica - u mnie problem występuje w innym modelu - silnik 1.4 160 HP. Standardowo w 2 serwisach które objeździłem usłyszałem "ten typ tak ma" nie dawałem za wygraną ze względu na posiadane ubezpieczenie CarGarantie. Szczęśliwie, lub nie w 3 z serwisów wymienili mi kompletna skrzynie na nowa.

Wszystko pięknie ładnie, natomiast gdy wróciłem do domu po raz kolejny usłyszałem terkotanie ... fakt, dużo mniej słyszalne, ale jednak coś tam słychać... Pytanko czy ktoś z Was próbował wymienić sprzęgło na Luka lub Valeo zamiast Sachsa i może po dłuższym przebiegu potwierdzić, że problem nie istnieje? Jest sens z tym walczyć?

Pozdr
Offline

Bats89

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 24 lis 2018, 22:40
  • Online: 1m 46s
  • Auto: Golf7

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post24 lis 2018, 22:43

Witam, czy komus udalo sie dotrzec do sedna problemu? Co to moze byc? Terkotanie na luzie, po wcisnieciu cisza...pozdrawiam
Offline

Maylo

Nieśmiały

  • Posty: 48
  • Rejestracja: 16 mar 2016, 21:04
  • Online: 21h 43m 19s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: TSI 150KM
  • Lokalizacja: W-wa

Re: Terkotanie na luzie - sprzęgło - stuki na wolnych obrota

Post04 mar 2019, 16:20

Miałem to o czym piszecie + dodatkowo problemem było:
- wrzucanie 1. biegu (bieg wchodzi "na raty") tj. na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=j-ynlIGvDEM
- sporadyczne haczenie przy wrzucaniu 3. biegu oraz redukcji do trójki (szczególnie jak było zmino),
- wibracje na pedale sprzęgła (> 2500 obr/nim).
Mistrz serwisu po oględzinach zdecydował, że do wymiany jest komplet sprzęgła (przebieg 40 tys km, wymiana na gwarancji)

Jestem kilka dni po wymianie i oto co mogę napisać na plus:
1. Odgłosy terkotania praktycznie ustały (sporadycznie coś tam słychać, ale bardzo rzadko, bardzo cicho - trzeba się bardzo mocno wsłuchać) - będę to dalej obserwował.
2. Pedał sprzęgła "chodzi" zdecydowanie lepiej - jest bardziej sprężysty, mam wrażenie, że łapie trochę niżej.
3. Wrzucanie oraz redukcja do 3. biegu uległa poprawie

oraz co NIE uległo zmianie:
1. Problem z wrzucaniem jedynki.
2. Odczuwalne pod pedałem wibracje (chociaż im cieplej tym są mniej dokuczliwe).
3. Odgłos "puknięcia" podczas puszczania sprzęgła (przy włączonym silniku).
Poprzednia

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości