Dzisiaj jest 23 lis 2024, 09:15


Jak to jest z DPF?

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Kolektor wydechowy, katalizator, DPF – filter cząsteczek stałych, tłumik, rury wylotowe.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

alchm

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 16 cze 2016, 14:48
  • Online: 2h 35m 42s
  • Auto: Tiguan
  • Silnik: CFGB125kW 2.0TDI
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak to jest z DPF?

Post17 cze 2016, 21:03

Nie ma się co orać to wszystko ma tyko pomóc a nie zniewalać. To czy się damy zniewolić i co jest zniewoleniem to już kwestia podejścia. Ale filozofie zostawmy na kiedy indziej.
Jak widać wielu użytkowników ma problem z dpf a cześć go po prostu nie dostrzega, bo najzwyczajniej w świecie potrafią go obsługiwać.
Ta aplikacja pomoże zapobiegać konsekwencjom nieodpowiedniego użytkowania i zwiazanych z tym kosztów, bo producent raczej średnio jest zainteresowany tym czy dobrze użytkujesz, ale jak skaszanisz temat to z chęcią i całkiem spora dopłatą pomoże.
Przykładowo:
Zaobserwowałem, że "przeganianie" raz na tydzień czy 2 jeżdżąc w pozostałe dni po mieście wcale nie zmniejsza zapełniania dpf sadzą, bo pasywne wypalanie jest mało wydajne. Może inaczej będzie wtedy z popiołem, ale tu nie posiadam wiedzy co ma wpływ na jego ilość i czy da radę stylem jazdy się go pozbyć czy tylko chemicznym czyszczeniem.
Chodzi mi po prostu o to, że kto ma ochotę to zapraszam do współpracy, żeby dzielić się swoimi obserwacjami odnośnie stanu dpf w zależności od jazdy. Wiadomo, ze temat jest głównie skierowany do miejskich krótkodystansowców którzy dpf dojeżdżają najbardziej.
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 23h 53m 53s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Jak to jest z DPF?

Post18 cze 2016, 09:35

O jakim chemicznym czyszczeniu filtra DPF piszesz?
Ogólnie nt. DPF-a jest bardzo dużo banialuk napisanych w internecie, ta "wiedza" zazwyczaj wynika z niewiedzy... później dzwoni taki kupujący i jara się tematem.. i "piepszy" głupoty że lepszy benzyniak TSI niż diesel z DPF :lol:
Offline

alchm

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 16 cze 2016, 14:48
  • Online: 2h 35m 42s
  • Auto: Tiguan
  • Silnik: CFGB125kW 2.0TDI
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak to jest z DPF?

Post18 cze 2016, 10:51

Z tego co się orientuję to regeneracja polega na chemicznym czyszczeniu, napotkałem nawet temat o moczeniu dpfa w płynie do czyszczenia kominków, albo mycie myjkami ciśnieniowymi, nawierty w miejscu zbierania się popiołu...tyle tego jest, że głowa mała...
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Jak to jest z DPF?

Post18 cze 2016, 10:55

Ja z nowy słyszałem ze przez wykrece nie sondy lub czujnika temperatury wlewa się jakiś specyfik który powodów wypalenie się syfu. Następnie mierzy się różnice ciśnień i sprawdza się jaki jest przelot (taki sposób badania efektywnosci) . Czytałem tez ze zabieg można powtórzyć chyba tylko 2 razy bo ten specyfik w końcu by zniszczył ta siatkę .
Offline

Fighter4321

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 10 maja 2017, 20:20
  • Online: 8h 56m 5s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI CR
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak to jest z DPF?

Post10 maja 2017, 20:28

Jestem 10 tysięcy po regeneracji DPF i dzisiaj postanowiłem sprawdzić w jakiej jest kondycji. Poziom popiołu jest wporządku z tego co wyczytałem w tym temacie, nie wiem natomiast o co chodzi z tą ujemną wartością ciśnienia, pomoże ktoś? ;) Chciałem jeszcze zapytać kiedy znowu DPF bdzie się wypalal? Jest to zależne od wartości zapełnienia sadzą?

Pozdrawiam :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

arthur7374

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 22 sty 2014, 20:26
  • Online: 17d 21h 3m 28s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 7 variant
  • Silnik: DADA
  • Lokalizacja: Bruxelles

Re: Jak to jest z DPF?

Post28 maja 2017, 20:14

Witam.Czy używał ktoś chemie mieszaną z paliwem ,wspomagającą wypalanie dpf'a ?
Offline
Awatar użytkownika

szumek5837

Stały Bywalec

  • Posty: 300
  • Rejestracja: 16 sie 2012, 08:39
  • Lokalizacja: Koszalin
  • Online: 11d 8h 7m 38s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Renault Laguna Coupe
  • Silnik: FR4T 2.0T
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Jak to jest z DPF?

Post29 maja 2017, 09:11

Artur, ja co jakiś czas używam Millersa albo Amsoil. Poki co to DPF zasygnalizował mi się tylko raz na 35 tys. km. Ale czy to zasługa tych specyfików czy nie to wiarygodnej odpowiedzi nie udzielę.
Offline

magda621

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 24 sie 2018, 12:58
  • Online: 4h 5m 58s
  • Auto: vw golf
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Polska

[2.0 TDI 140KM] Problem z DPF

Post31 sie 2018, 13:52

Witam serdecznie,
Mam nadzieję,że mi pomożecie. Podczas jazdy nagle rosną mi obroty i poddymia silnik. Byłam u mechanika, stwierdził, że to może być filtr DPF wypalanie i że będę musiała go wymienić na nowy, a może byłaby lepsza regeneracja dpf?

Pozdrawiam :pub:
Offline

seba55

Sympatyk

  • Posty: 64
  • Rejestracja: 22 mar 2018, 16:21
  • Online: 11d 1h 42m 47s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDi
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: [2.0 TDI 140KM] Problem z DPF

Post31 sie 2018, 14:37

Z tego co piszesz to wychodzi że masz wszystko sprawne ;) ja własnie zaobserwowałem że mój wypalil sie 3 razy na może 40km to wychodzi że się zje...ł takie mam przeczucie :?
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: [2.0 TDI 140KM] Problem z DPF

Post31 sie 2018, 21:42

Polecam zmianę mechanika ten to jest jakieś nie porozumienie. Nie korzystaj z usług takich ludzi. Twoje autko zachowuje się tak jak producent mu nakazał
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Jak to jest z DPF?

Post21 wrz 2018, 19:50

Podláczylem dzisiaj kompa i pokazalo,ze ostatnia regeneracja byla prawie 600km temu.
Ok,fajnie.Tylko ze w ciágu tych 600km byly jeszcze napewno 2 dopalania,które napewno przerwalem.Nie wiem,byl to poczatek dopalania,czy moze juz koniec,auto porostu zgasilem.
I nie wiem,czy czy komp pokazuje ostatniá regeneracje ktora byla wykonana poprawnie,czyli rozpoczeta i zakonczona,a te przerwane sie nie liczá?
Czemu pisze,ze 600km temu jesli cos sie dzialo nie dalej jak 150km temu.
A moze jest tak jak w BLS (Mk5),ze sá jakies prewencyjne dopalania co (chyba) 300 kilometrów,a takie glówne co 600.
Sam juz nie wiem.
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 228
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 16h 20m 57s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Jak to jest z DPF?

Post21 wrz 2018, 20:26

U mnie też tak jest. Jak przerwę wypalanie to licznik od ostatniego wypalania się nie zeruje. Licznik się skasuje tylko wtedy. jak wypalanie przebiegnie bez zakłóceń, czyli do końca.
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Jak to jest z DPF?

Post22 wrz 2018, 14:01

Faktycznie.Dzisiaj wypalilo sie do konca i licznik sie wyzerowal.
Offline

Kazik007

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 13 sie 2019, 16:37
  • Online: 4h 33m 8s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDi

Re: Jak to jest z DPF?

Post16 lis 2019, 10:07

czesc, jestem zielony w tym temacie. Powiedzcie mi jak to jest dokladne z tymi filtrami? kupilem go na wiosne i miałem spokój, teraz zaczal się wlaczac kontrolka wypalania filtra i slaba moc w koncu jade tak jak zalecaja na autostrade i wypalam go tzw kontrolka wylacza, ale za tydzien znow to samo się zaczyna niskie obroty? a jak dluzej to kontrolka, czyzby mam juz do wymiany filtr? mam przejechane 220tys km. raz w tyg zawsze jade na autostradę a w tyg krótkie odcinki
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Jak to jest z DPF?

Post16 lis 2019, 12:08

A ja wam powiem tak. Problem z DPF w mieście to niedogrzany silnik. Za niska temperatura spalania mieszanki i syf idzie w wydech / DPF .
Ją założyłem Webasto i przed każdą drogą jak jest poniżej 10 to odpalam. Wsiadam do auta to woda ma 65 stopni. Po ruszeniu chwilę łapie już 90.
Auto ma w prawie 200k i ani raz się nie zapaliła kontrolka.

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Offline

mat

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 26 gru 2021, 19:02
  • Online: 32m 34s
  • Auto: Vwgolf6
  • Silnik: 1.6
  • Lokalizacja: Warminsko-mazurskie

Re: Jak to jest z DPF?

Post26 gru 2021, 19:31

Witam . Mam problem taki ze w vw golfie 6 zapaliły mi się kontrolki cząsteczek stałych i świec i brak mocy czy ktoś wie co to może być?
Poprzednia

Wróć do Układ wydechowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości