Dzisiaj jest 21 lis 2024, 18:30


VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Nasze auta - Golf 6
Regulamin forum Opis samochodu powinien zawierać informacje zgodnie z zaproponowanym szablonem

Temat: Model - Wersja silnika - Rok produkcji (opcjonalnie "by" _nazwa_użytkownika_)
np. VW Golf 6 - 2.0 GTI - 2011 by RyŚ

Treść postu:
Dane wymagane
    Marka/Model: np. VW Golf 6 GTI
    Rok produkcji: np. 2011
    Silnik/Pojemność/Moc: np. 2.0 TSI 210KM (CCZB)
    Zdjęcie - prezentujące samochód w dość przyzwoitej rozdzielczości

Dane opcjonalnie:
    Kolor: np. niebieski grafit perłowy
    Wyposażenie: np. Highline + pakiet 990 + pakiet zimowy + zawieszenie DCC + kamera cofania
    Układ napędowy: np. DSG
    Zawieszenie: np. 19'' Talladega
    Car Audi: np. NAVI RNS 510 Dynaudio Excite
    Opis: np. Auto odebrane w maju, w planach mam zmianę wydechu
    i inne ciekawe informacje

Pamiętaj:
- Jeżeli zmodyfikujesz coś w swoim aucie, umieść informacje o tym w pierwszym poście - do wprowadzenia zmiany użyj przycisku (Zmień).
- Jeżeli dodasz nowe zdjęcia, które Twoim zdaniem zasługują na szczególną uwagę (np. zdjęcie auta po wprowadzeniu modyfikacji), zamieść je również (przy pomocy BBCode [IMG]) w pierwszym poście.
- duże zdjęcia (powyżej 500kb) zmieść na serwerze zewnętrznym, a w swoim temacie zamieść bezpośredniego linka do zdjęcia (przy pomocy BBCode [IMG])
- to Ty jesteś właścicielem swojego tematu, i to Ty decydujesz o jego zawartości, tak więc masz pełne prawo moderować (przy pomocy moderatorów) zawartości swojego tematu.
- Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

yox

Banned

  • Posty: 491
  • Rejestracja: 28 sty 2016, 23:11
  • Online: 9d 30m
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Touran 1T2
  • Silnik: BXE 1.9 TDI
  • Lokalizacja: UK

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post26 maja 2018, 22:47

tberent pisze:No właśnie . Kto ma wiedzę a ten temat. O edycji eeprom...


... słabo szukałeś :bigok: mam i ja... łoo tuu: https://www.drive2.ru/l/9375477/ :P ... dlej jest link gdzie i jakie diody i rezystory wsawić...
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post26 maja 2018, 23:13

yox pisze:
tberent pisze:No właśnie . Kto ma wiedzę a ten temat. O edycji eeprom...


... słabo szukałeś :bigok: mam i ja... łoo tuu: https://www.drive2.ru/l/9375477/ :P ... dlej jest link gdzie i jakie diody i rezystory wsawić...
Jakie diody i gdzie to wiem.
Fajnie dzięki . Nawet ten sam programator mam.
Mistrzuniu a może masz też pod ręką linka ........
.... widziałem gdzieś kiedyś u nich że od tyłu można wlutować się w określone punkty z tyłu zegarów aby nie trzeba było rozbierać ich całych żeby clipem zapinać 24c .
Rozbierales zegary ?

Dziś zmieniałem ori lampki z metalowym tyłem dla footwel i jestem rozczarowany. Założyłem ledy z Ali dedykowane do g6 z logo i numerami VW. Święci to ale dupy nie urywa.
Chyba lepszym rozwiązaniem jest dla kogoś kto ma zwykle żarówki na wymiana na dobrej jakosci i mocniejsze diody Led.

Założyłem tez do tylnej lampki 3 różne ledy żeby ocenić które wybrać. Jest już faworyt. Może na wakacje dojdą . ;)
Opierałem się dość długo czy wymieniać na Led bo żarówka jest ciepła ale zaczęło mnie denerwować ze przy żarówkach jest zwyczajnie za mało tego światła .

Dziś pierwsze poważne testy blind spot. Jest normalnie bajka .
Teraz ciekawi mnie jak wypadnie RTA. Chyba musze syna z rowerkiem wykorzystać do testów.

Dziś tez na chwile podłączyłem stare zegary z mfa + które są bez polskiego języka . Co ciekawe soft stary i nie obsługiwał sighn assist -znaków czy asystenta zmęczenia. I co ciekawe tpms high.
Różnica jest kolosalna .ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 27 maja 2018, 08:21 przez tberent, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

yox

Banned

  • Posty: 491
  • Rejestracja: 28 sty 2016, 23:11
  • Online: 9d 30m
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Touran 1T2
  • Silnik: BXE 1.9 TDI
  • Lokalizacja: UK

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post27 maja 2018, 07:22

tberent pisze:Mistrzuniu a może masz też pod ręką linka ........


... wszystko mam :lol: https://www.drive2.ru/l/481551734301261907/

-- 27 maja 2018, 07:24 --

... "grzebałem" trochę w eeprom ;)
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post27 maja 2018, 08:23

Właśnie chodziło mi o dunta.
Dzięki za pomoc
yox pisze:
tberent pisze:Mistrzuniu a może masz też pod ręką linka ........


... wszystko mam :lol: https://www.drive2.ru/l/481551734301261907/

-- 27 maja 2018, 07:24 --

... "grzebałem" trochę w eeprom ;)


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post28 maja 2018, 17:01

Przed wakacjami jeszcze jedna wymiana.
Oczywiście obie strony. Zastanawiałem się nad poliuretanami ale chłopaki którzy mają duże moce w autach są zdania że w przypadku niskich i sztywnych przy dużej mocy ma to sens. Dla normalnego auta to ani pełne z cupry ani poliuretany bo jeżeli już to wszystkie wymienić bo poleci reszta jak domino ale generalnie dla auta daily komfort będzie jak na wozie drabiniastym wiec idzie seria.
Z tego co widzę to u mnie były już raz wymieniane a ze jest 180kkm to koszt 160 zł nie jest jakimś strasznym jeżeli chodzi o eksploatację zawieszenia.
Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post29 maja 2018, 02:10

No i parę godzin nauki/pracy ale jestem zadowolony.
Udało się poprzez edycję eepromu w zegarach:
1) ustawić stagging wraz z kanałem adaptacji w vcds
2) ustawić podświetlanie wskazówek podczas sagingu
3) w teorii aktywowane asystent od blind spota ale sprawdzę jak podmienie zegary
4) w teorii aktywowana dioda drl -do sprawdzenia
5) w teorii aktywowana dioda od świateł mijania -do sprawdzenia .
Niestety moje zegary z listopada 2009 posiadają w sobie 24c32 i mają zwyczajnie ograniczone możliwości.
Jutro przyjdą kolejne zegary do testów. Celem jest wyposażenie moich zegarów 3D w diody od blind spota.
Poznałem tez lepiej ODIS-a ;)

Druga ważniejsza rzecz to przerobienie gatewaya z AJ na BL.
Przerobienie polegało na wymianie istniejącej kości pamięci która w AJ ma 4kB a już od AN 8kB. ( AJ ma HW51 a AN czy BC BG BL juz H56 ).

Aby to zrobić trzeba było odczytać 25320 i wgrać jej zawartość do 25640. Następnie wgranie soft juz serii BX. Niestety w tym przypadku brak będzie asystenta zmęczenia . Przywróci się go poprzez wgranie parametrów. Następnie aktywacja CAN EXT i zmęczenia poprzez vcdsa.

Co ciekawe miałem więcej eepromów spi i w GW 1k0 (był 25160 ) założyłem 25640 aby sprawdzić czy lutowanie/programowanie/wylutowywanie przyniesie efekt.
Poniżej trochę zdjęć. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post29 maja 2018, 12:59

Piękna praca Tomasz. Nie ma jak dać w temacie pochwały.
Na marginesie tylko 7N0907530AN ma 8KB eeprom właśnie od wersji H56. Starsze, np. H41 mają 4KB i też konieczna jest jego wymiana.
Offline

AlienK

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 16 mar 2015, 12:06
  • Online: 1d 6h 21m 35s
  • Auto: VW Golf 5
  • Silnik: BLS 105KM 1.9 TDI
  • Lokalizacja: Gdansk

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post29 maja 2018, 16:10

Dzieje się, brawo Ty =D> Do pełni szczęścia brakuje tylko Front Assist i ACC :D
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post29 maja 2018, 16:15

AlienK pisze:Dzieje się, brawo Ty =D> Do pełni szczęścia brakuje tylko Front Assist i ACC :D
To już inna kamera . Od sharana. Lepiej działa ale spina kolejne drogie sterowniki.
Można to zrobić analogicznie jak b7 ale mam mało informacji co do sterownika silnika - w moim brak adaptacji pod acc . Innym problemem jest pompa ABS bo nic nie wiadomo na ten temat. W b7 właśnie ABS się kodu je i to któryś określony.
Jeszcze trzeba się pouczyć. Na obecną chwilę wystarcza mi co mam ;)

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post29 maja 2018, 16:48

Kto by nie chciał mieć tyle co ty. Tomku jak mogę to zapytam ty z wykształcenia lub z zawodu masz coś wspólnego z elektronika lub jej pochodnymi, czy jesteś czystym fanatykiem tego i to co robisz to samouk?
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post29 maja 2018, 16:56

Inżynier elektoenergetyk wiec z małymi prądami mało do czynienia i dopiero się uczę.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post29 maja 2018, 17:01

Ogólnie podstawy napewno jakieś są, i podstawowa wiedza dotycząca prądów, tez to jak dany element się zachowuje tez pewnie po trochu nauczyli. Sam bym chciał moc pogrzebać tak jak i ty, lub podobnie,ale czas jest wielka przeszkoda
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post29 maja 2018, 18:53

Maciek pisze:Chcesz wymienć wszystkich asystentów jakich masz i tak po krótko powiedzieć za co są one odpowiedzialne?
No to takich mam w zakładce asystenci . Do tego LA.

I kolejny AJ zrobiony na BL przez wymianę SPI EEPROMs. Obsługuje DM i inne gadżety. Czyli najwyższy jaki jest dostępny. ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 08:49 przez tberent, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

WuBu

Stały Bywalec

  • Posty: 322
  • Rejestracja: 07 maja 2016, 21:21
  • Online: 17d 47m 32s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf VII GTD
  • Silnik: CUNA 184 KM TDi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post29 maja 2018, 21:15

Bravo!!!
Cieszę się, że Ci się udało!
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post29 maja 2018, 22:51

WuBu pisze:Bravo!!!
Cieszę się, że Ci się udało!
A jak ja się cieszę . ;)
Ciekawe to w starych zegarach moich z mfa+ brak jest możliwości aktywowania diody od blind spot. Za mało pamięci

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post02 cze 2018, 21:09

w dniu dzisiejszym udało się zgłębić więcej tajemnic z kwestii liczników w mk6. Niestety nie udało mi się odpalić diody na zegarach od świateł mijania tak jak było chyba w mk5. Wlutowałem diode w miejsce na lewej tarczy . Rezystory także umieściłem ale coś poszło nie tak w zegarach testowych i guzik.
Zauważyłem też że PCB zegarów z 2009 jest inna niż 2012. W innym miejscu są także rezystory od diód z side assist. Co ciekawe moje ori zegary nie mają diod od lane assist ale za to mają diody od ACC :-k
mam nadzieje że poznam bardziej tajniki zegarów lub jakiś magik się podzieli choćby wiedzą o tym low beam w mk6
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post04 cze 2018, 00:41

Zielono mi ;)
Udało się wzbogacić moje HW w elementy SMD i ostatni asystent juz sygnalizuje swoją gotowość.
Pracuje jeszcze nad aktywacją pomarańczowej kontrolki .....

Poniżej jeszcze inne zdjęcia z prac.
Ciekawe ze liczniki b&w posiadają możliwość wyświetlania komunikatów w kolorach czerwonych i pomarańczowych. Z ciekawostek to do wytarcia tarcz aby nie miały żadnych śladów dobry okazał się octanisept ;)

Przy zakładaniu wskazówki niestety uszkodził się silniczek od prędkościomierza który lekko się przycinał. Został podmieniony z zegarów testowych. I jest ok.
W swoich starych zegara b&w staram się uruchomić diodę od świateł mijania , diody od lane assist i blind spota. Staging się udało. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1008
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 134d 47m 50s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post04 cze 2018, 07:07

te zolto czerwone komunikaty to juz w golfie4 byly
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post04 cze 2018, 08:23

Tomku s jak to jest z tym wyświetlaniem komunikatów? Dużo należy robić przeróbek?
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post04 cze 2018, 08:35

Maciek pisze:Tomku s jak to jest z tym wyświetlaniem komunikatów? Dużo należy robić przeróbek?
Tzn z czym ? O jakie komunikaty Tobie chodzi ?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post04 cze 2018, 10:23

Kolorowe komunikaty na wyświetlaczy b&w
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post04 cze 2018, 10:25

One są w każdym z mfa+ . W standardzie . Np jak wciśnięty ESP off czy awaria hamulca to się zaświeci ikona w takim kolorze. Aktywuje w ABS ESP off i sam zobaczysz
Maciek pisze:Kolorowe komunikaty na wyświetlaczy b&w


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

Dark55

Gadatliwy

  • Posty: 203
  • Rejestracja: 06 mar 2013, 11:39
  • Lokalizacja: WLKP
  • Online: 16d 20h 11m 7s
  • Auto: Vw Scirocco
  • Silnik: 2.0 TDI - CFGB
  • Lokalizacja: WLKP

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post04 cze 2018, 19:37

dobra robota Tomek :) =D>
Offline
Awatar użytkownika

WuBu

Stały Bywalec

  • Posty: 322
  • Rejestracja: 07 maja 2016, 21:21
  • Online: 17d 47m 32s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf VII GTD
  • Silnik: CUNA 184 KM TDi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post04 cze 2018, 21:31

Podziwiam Cie zA cierpliwość, nieustępliwość, dociekliwość i wytrwałość.
To bardzo cenne cnoty, wiesz?
Powodzenia dalej i trzymam kciuki!
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VW GOLF MK6 - 2.0 TDI - 2009 by tberent

Post04 cze 2018, 21:36

Dziękuję panowie.jeszcze trochę do zrobienia żeby była wisienka na torcie ale zobaczymy co magik od liczników powie.
Pytanie czy podzieli się wiedzą lub chociaż zrobi usługę. .......



Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
PoprzedniaNastępna

Wróć do MK6

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości