Dzisiaj jest 04 maja 2024, 02:48


[1.6 102KM] budyń pod korkiem i ubytki oleju

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

adam-and1

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 28 lut 2018, 09:36
  • Online: 5d 20h 22m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 benzyna 102km
  • Lokalizacja: Katowice

budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post28 lut 2018, 09:45

Witajcie !

posiadam golfa 6 - silnik 1,6 102 km benzyna. Przebieg autostradowy 170 tys. oryginalny - jestem pierwszy i jedynym właścicielem.
(samochód od 3 miesięcy jest moim prywatnym wcześniej , również mój ale jako firmowy ;-) .

Od jakiegoś czasu mam takie problemy :

- budyń pod korkiem ... nie wiem skąd się to wzięło... jaka może być przyczyna ?
- ubytki oleju ... i to spore muszę dolać ok 1L na 2000 km .
- dziwne zachowanie temperatury cieczy tj. samochód nagrzewa płyn do 90 stopni po czym wypad na autostradę szybka jazda autostradowa i temperatura spada do ok 70stopni, po jakimś czasie wraca do 90 i tak trzyma ale wydaje mi się to dziwne - wymieniłem już termostat i płyn chłodzący (na to chwilę wlany jest jakiś niebieski płyn).

Ogólnie silnik chodzi dobrze, dobrze przyśpiesza, nie szarpie ale najbardziej niepokojące są te ubytki oleju i budyń ...
Dajcie znać co może być nie tak .
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post28 lut 2018, 12:13

prawdopodobnie uszczelka pod glowica poszla. Plyn chlodzacy miesza sie z olejem stad ten budyn
Offline

adam-and1

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 28 lut 2018, 09:36
  • Online: 5d 20h 22m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 benzyna 102km
  • Lokalizacja: Katowice

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post28 lut 2018, 12:30

......
Ostatnio zmieniony 01 mar 2018, 18:50 przez adam-and1, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

adam-and1

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 28 lut 2018, 09:36
  • Online: 5d 20h 22m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 benzyna 102km
  • Lokalizacja: Katowice

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post01 mar 2018, 18:50

lkgh pisze:prawdopodobnie uszczelka pod glowica poszla. Plyn chlodzacy miesza sie z olejem stad ten budyn


też to podejrzewałem ... ale NIE ubywa płynu chłodzącego a w zbiorniczku wyrównawczym nie ma oleju.
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 21h 58m 22s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post01 mar 2018, 18:57

co do tej mazi pod korkiem oleju to niedogrzany silnik tez moze byc przyczyna zbierania sie mazi
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post02 mar 2018, 07:03

adam-and1 pisze:
lkgh pisze:prawdopodobnie uszczelka pod glowica poszla. Plyn chlodzacy miesza sie z olejem stad ten budyn


też to podejrzewałem ... ale NIE ubywa płynu chłodzącego a w zbiorniczku wyrównawczym nie ma oleju.


Ale inaczej budyn sie nie zrobi, bo z czego?
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 227
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 3h 28m 2s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post02 mar 2018, 08:01

lkgh pisze:
adam-and1 pisze:
lkgh pisze:prawdopodobnie uszczelka pod glowica poszla. Plyn chlodzacy miesza sie z olejem stad ten budyn


też to podejrzewałem ... ale NIE ubywa płynu chłodzącego a w zbiorniczku wyrównawczym nie ma oleju.


Ale inaczej budyń się nie zrobi, bo z czego?

Parafina wytrąca się z oleju. Miałem kiedyś Astrę G z silnikiem 1.6 8V i ciągle majonez pod korkiem, a szczególnie zimą. Wielu mechaników chciało od razu wymieniać uszczelkę. Innych objawów nie było. Jeździłem tak 7 lat i sprzedałem auto.
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post02 mar 2018, 08:29

Emulsja powstaje z wymieszania oleju i kondensatu.
Kondensat powstaje przy uruchomieniu zimnego silnika,
w mrozy w b.dużej ilości.
Kondensat odparowuje po nagrzaniu silnika i kontynuowaniu jazdy z gorącym silnikiem.
Krótkie odcinki i niedogrzany silnik to stale przybywający kondensat.
Inny przypadek to wjazd na autostradę na niedogrzanym silniku z kondensatem i od razu "pełny ogień " - to oznacza wytworzenie emulsji i potężne zniszczenia w obrębie tłoków, pierścieni i gładzi, za co odpowiadzialny jest efekt kawitacji , tutaj wypala mikro dziury w metalu. (gęsty zimny olej i szybko poruszające się w nim elementy) .
Oddziaływanie kawitacyjne lub zalegającego kondensatu (ten neutralizowany ma być przez pakiet TBN) powoduje zwiększanie się "przedmuchów" układu tłokowego objawia się mi. przez zwiększone wytwarzanie emulsji i rośnie zużycie oleju . Emulsja pod korkiem nie jest groźna , natomiast ta ze skrzyni korbowej już tak (odkłada się w odmie i przewodach odmy i przy mrozach zamarza.(Niektóre silniki VW w przeszłości golf, polo, lupo miały odmy pudełkowe , były mistrzami w tworzeniu emulsji i zacierania silników.

Sposób użytkowania jest kluczowy. Silnik ma być równomiernie i powoli rozgrzany. Odstępstwa wynikające z poglądów, potrzeb i preferencji użytkownika przez prawa fizyki nie są uwzględniane. ;)


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post02 mar 2018, 08:42

Kiedyś jeździłes na trasie i woda odparowywala. Teraz zmieniłeś sposób użytkowania i kondensat się odkłada pod korkiem. Musisz co jakiś czas się przejechać na trasie i "zagrzac" silnik.
Co do poboru oleju, to kontaktuj sie z naszym forowiczem - Tomek z Czarnepaliwo.pl. Znajomemu w Octaviach w firmie pomógł :)


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

adam-and1

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 28 lut 2018, 09:36
  • Online: 5d 20h 22m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 benzyna 102km
  • Lokalizacja: Katowice

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post02 mar 2018, 10:52

haka21 pisze:Emulsja powstaje z wymieszania oleju i kondensatu.
Kondensat powstaje przy uruchomieniu zimnego silnika,
w mrozy w b.dużej ilości.
Kondensat odparowuje po nagrzaniu silnika i kontynuowaniu jazdy z gorącym silnikiem.
Krótkie odcinki i niedogrzany silnik to stale przybywający kondensat.
Inny przypadek to wjazd na autostradę na niedogrzanym silniku z kondensatem i od razu "pełny ogień " - to oznacza wytworzenie emulsji i potężne zniszczenia w obrębie tłoków, pierścieni i gładzi, za co odpowiadzialny jest efekt kawitacji , tutaj wypala mikro dziury w metalu. (gęsty zimny olej i szybko poruszające się w nim elementy) .
Oddziaływanie kawitacyjne lub zalegającego kondensatu (ten neutralizowany ma być przez pakiet TBN) powoduje zwiększanie się "przedmuchów" układu tłokowego objawia się mi. przez zwiększone wytwarzanie emulsji i rośnie zużycie oleju . Emulsja pod korkiem nie jest groźna , natomiast ta ze skrzyni korbowej już tak (odkłada się w odmie i przewodach odmy i przy mrozach zamarza.(Niektóre silniki VW w przeszłości golf, polo, lupo miały odmy pudełkowe , były mistrzami w tworzeniu emulsji i zacierania silników.

Sposób użytkowania jest kluczowy. Silnik ma być równomiernie i powoli rozgrzany. Odstępstwa wynikające z poglądów, potrzeb i preferencji użytkownika przez prawa fizyki nie są uwzględniane. ;)


dziękuje za informację - fakt często robię krótkie trasy ok 5 - 10 km. Pytanie co to jest TBN ? ("ten neutralizowany ma być przez pakiet TBN)"

i jeszcze jedno - jak oczyścić / sprawdzić odmę ?
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post02 mar 2018, 11:55

TBN -całkowita liczba zasadowa to ilość alkalicznych dodatków mająca neutralizować korozyjne działanie kwasów (kondensat= para wodna +produkty spalania głównie z udziałem siarki) . Jednostka to mg KOH/g. Generalnie gdy spadnie wskaźnik poniżej pewnej wartości , należy olej wymienić . Dla uproszczenia po zimie TBN nie istnieje ze względu na znane już zjawisko, więc zmieniasz olej.
Odmę sprawdzisz zdejmując wąż prowadzący z odpowietrzenia skrzyni korbowej. Lub odpiąć wąż od miejsca wlotu do systemu zasilania powietrzem i pobieżnie obejrzeć, czy emulsja nie "była transportowana" do układu dolotowego. Jeżeli od góry nic nie widać to dobrze, będąc bardziej dociekliwym można czymś giętkim na kształt wycioru sprawdzić głębiej.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

adam-and1

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 28 lut 2018, 09:36
  • Online: 5d 20h 22m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 benzyna 102km
  • Lokalizacja: Katowice

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post03 mar 2018, 12:00

panowie powiedzcie mi proszę co z tą temperaturą cieczy ? skacze w dość dziwnych momentach ... dla przykładu temat z wczoraj. Temperatura na zewnątrz to - 10 stopni. Odpalam motor, czekam ok. 4-5 minut (chodzi cały czas na wolnych obrotach), po czym ruszam. Po mieście ok 30 minut jazdy - temperatura oleju doszła do 70 stopni, cieczy do 90 , po czym wylot na autostradę jazda ok 120- 130km/h - temperatura oleju ok 88 - 90 stopni a cieczy spada ! do ok 70 stopni po jakiejś chwili znowu 90 stopni - dalej jazda ok 140km/h i temperatura znowu spada do ok 65 stopni . momentalnie po zatrzymaniu auta temepratura wraca do 90 stopni .... eh . nigdy w żadnym innym aucie tak nie miałem :/
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 21h 58m 22s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post03 mar 2018, 13:55

sprawdz termostat, ja przy dieslu (a diesle dluzej osiagaja temperature) w mk6 nigdy nie mialem takich zachowan temperatury, takze obstawiam ze jak wszystko z ukladem chlodzenia jest ok to tak nie powinno sie zachowywac. Niektorzy na zime wkladaja tekture przed chlodnice jak w starych jelczach 😉 ale to tez objaw ze cos jest nie tak z ukladem bo sprawny uklad nie powinien sie tak zachowywac w zime a na pewno nie przy temperaturach -10
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post03 mar 2018, 14:58

greg2 pisze:sprawdz termostat, ja przy dieslu (a diesle dluzej osiagaja temperature) w mk6 nigdy nie mialem takich zachowan temperatury, takze obstawiam ze jak wszystko z ukladem chlodzenia jest ok to tak nie powinno sie zachowywac. Niektorzy na zime wkladaja tekture przed chlodnice jak w starych jelczach [WINKING FACE] ale to tez objaw ze cos jest nie tak z ukladem bo sprawny uklad nie powinien sie tak zachowywac w zime a na pewno nie przy temperaturach -10
Grzesiek ty mi tu z tekturami nie wyjeżdżaj ;)
Sprawny układ reguluje temperaturę robocza. Termostat do wymiany. Wyjmij i zobacz w jakiej jest pozycji. Wg mnie jest uchylony.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post03 mar 2018, 15:45

I kup w aso. Jest sporo droższy, ale dobry,bo wahlerow teoretycznie idących na pierwszy montaż się już nawymienialem...
Offline

adam-and1

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 28 lut 2018, 09:36
  • Online: 5d 20h 22m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 benzyna 102km
  • Lokalizacja: Katowice

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post03 mar 2018, 15:46

tberent pisze:
greg2 pisze:sprawdz termostat, ja przy dieslu (a diesle dluzej osiagaja temperature) w mk6 nigdy nie mialem takich zachowan temperatury, takze obstawiam ze jak wszystko z ukladem chlodzenia jest ok to tak nie powinno sie zachowywac. Niektorzy na zime wkladaja tekture przed chlodnice jak w starych jelczach [WINKING FACE] ale to tez objaw ze cos jest nie tak z ukladem bo sprawny uklad nie powinien sie tak zachowywac w zime a na pewno nie przy temperaturach -10
Grzesiek ty mi tu z tekturami nie wyjeżdżaj ;)
Sprawny układ reguluje temperaturę robocza. Termostat do wymiany. Wyjmij i zobacz w jakiej jest pozycji. Wg mnie jest uchylony.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Panowie ale ja już wymieniłem termostat ... i dalej to samo ...Termostat GATES TH00188G1
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post03 mar 2018, 16:02

Masz odpowiedź :)
Offline

adam-and1

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 28 lut 2018, 09:36
  • Online: 5d 20h 22m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 benzyna 102km
  • Lokalizacja: Katowice

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post03 mar 2018, 18:26

?? mógłbyś rozwinąć odpowiedź :-)
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post03 mar 2018, 18:41

Z opisu wynika, że temperaturę u Ciebie reguluje pęd powietrza A to oznacza że zawór termostatyczny nie reguluje przepływu. Jazda z otwartym termostatem tłumaczy częściowo zwiększoną ilość emulsji. Warto sprawdzić.
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 21h 58m 22s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post03 mar 2018, 18:44

adam-and1 pisze:?? mógłbyś rozwinąć odpowiedź :-)


delikatnie mowiac ze kupiles slabej jakosci termostat ;)
Offline

adam-and1

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 28 lut 2018, 09:36
  • Online: 5d 20h 22m
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 benzyna 102km
  • Lokalizacja: Katowice

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post03 mar 2018, 18:47

greg2 pisze:
adam-and1 pisze:?? mógłbyś rozwinąć odpowiedź :-)


delikatnie mowiac ze kupiles slabej jakosci termostat ;)



ok a macie coś sprawdzonego ??
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 21h 58m 22s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post03 mar 2018, 18:51

masz wyzej odpowiedz, kup oryginal w ASO
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: budyń pod korkiem i ubytki oleju

Post03 mar 2018, 18:57

Teraz nawet wahler się popsuł. Nauczyłem się ze biorę kubek i czajnik i sprawdzam czy działa przed założeniem.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

cron