A jak by tylko tak na próbę odłączyć wtyczki od cewek sterujących ACT - tych na pokrywie zaworów... pewnie co prawda zaświeci błąd ale może da się jechać i przetestować czy też są wibracje.
Albo może gdzieś przez VCDS da się tak zmienić kodowaniami, żeby system nie włączał trybu dwucylindrowego... analogicznie jak systemowi Start&Stop wstawia się np. zawyżony próg napięcia i system S&S nigdy nie ma warunków aby wyłączać silnik.
Ja osobiście Leona odrzuciłem, m.in. również ze względu właśnie na to, że 1.4 TSI 150KM był w ofercie, a przynajmniej w PL, tylko z ACT (choć na jeździe próbnej rzeczywiście nie było czuć gdy pracował na 2 cylindrach), a w Golfie był na szczęście również bez ACT.
Nowy 1.5 TSI jest już tylko z ACT, a przy tym jako pierwszy w grupie VAG, ma do tego jeszcze filtr cząstek stałych GPF czym jak na razie się nie chwalą, ciekawe czemu