Dzisiaj jest 21 lis 2024, 18:40


[All Benzyna] ACT czyli tryb dwucylindrowy i lekkie szarpanie

Moderator: flo

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK7.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 6 znajdują się w dziale MK6
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

mrartur

Sympatyk

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 03 sie 2014, 12:26
  • Online: 2d 9h 39m 46s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Seat Leon ST FR
  • Silnik: 1.4TSI 150KM ACT DSG
  • Lokalizacja: Niemcy Hagen

ACT czyli tryb dwucylindrowy i lekkie szarpanie

Post25 lip 2017, 20:26

Witam. Mam wersje z ACT i podczas jazdy ze stałą prędkoscią w trybie dwucylindrowym odczuwalne są wibracje samochodu. Na niemieckich forach piszą ze tez tak mają wszystkie Vagi z ACT. Pytanie jak troche wyelminowac drgania? Byc moze da sie jakos wyłączyc calkowicie tryb dwucylindrowy? Szczerze to przeszkadza mi to. Obecnie mam leona 150KM z ACT rok 2016
Offline

piteks

Aktywny

  • Posty: 180
  • Rejestracja: 05 sty 2015, 15:42
  • Online: 3d 16h 9m 8s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Golf 7.5
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: malopolska

Re: ACT czyli tryb dwucylindrowy i lekkie szarpanie

Post26 lip 2017, 05:08

Mam ACT, ale żadnych wibracji nie odczuwam. W ogóle nie ma różnicy pomiędzy trybem 2- i 4- cylindrowym, i raczej takie zachowanie jak opisujesz nie jest normą. Masz gwarancję, to jedź do ASO.
Offline

mrartur

Sympatyk

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 03 sie 2014, 12:26
  • Online: 2d 9h 39m 46s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Seat Leon ST FR
  • Silnik: 1.4TSI 150KM ACT DSG
  • Lokalizacja: Niemcy Hagen

Re: ACT czyli tryb dwucylindrowy i lekkie szarpanie

Post26 lip 2017, 06:04

Powiedzieli "Brak błędów komputera" Ciekawa sprawa... Teoretycznie tez nie czuje roznicy ale gdy jade autostradą spory kawałek to jest lekkie bujanie samochodu. Na forach Niemieckich piszą ze przy tym silniku i dsg jest takie cos bo dsg pracuje na niskich obrotach i wtedy to czuć. Mimo wszystko irytująca sprawa jak na cene samochodu. To da sie dezaktywować ACT? Nie mowie ze vcdsem ale np podczas chip tuningu?
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 484
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 23h 29m 17s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: ACT czyli tryb dwucylindrowy i lekkie szarpanie

Post26 lip 2017, 12:02

A jak by tylko tak na próbę odłączyć wtyczki od cewek sterujących ACT - tych na pokrywie zaworów... pewnie co prawda zaświeci błąd ale może da się jechać i przetestować czy też są wibracje.
Albo może gdzieś przez VCDS da się tak zmienić kodowaniami, żeby system nie włączał trybu dwucylindrowego... analogicznie jak systemowi Start&Stop wstawia się np. zawyżony próg napięcia i system S&S nigdy nie ma warunków aby wyłączać silnik.

Ja osobiście Leona odrzuciłem, m.in. również ze względu właśnie na to, że 1.4 TSI 150KM był w ofercie, a przynajmniej w PL, tylko z ACT (choć na jeździe próbnej rzeczywiście nie było czuć gdy pracował na 2 cylindrach), a w Golfie był na szczęście również bez ACT.
Nowy 1.5 TSI jest już tylko z ACT, a przy tym jako pierwszy w grupie VAG, ma do tego jeszcze filtr cząstek stałych GPF czym jak na razie się nie chwalą, ciekawe czemu :?
Ostatnio zmieniony 26 lip 2017, 13:14 przez amargro, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

mrartur

Sympatyk

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 03 sie 2014, 12:26
  • Online: 2d 9h 39m 46s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Seat Leon ST FR
  • Silnik: 1.4TSI 150KM ACT DSG
  • Lokalizacja: Niemcy Hagen

Re: ACT czyli tryb dwucylindrowy i lekkie szarpanie

Post26 lip 2017, 12:38

pooglądam czy jest w ogole opcja wyłączenia vcdsem o dziwo mam 15.7.0 a działa przy tym leonie. Miałem golfa 7 ale był za mały dlatego mam teraz leona st. Tak jak mowisz niestety byl tylko z act albo 1.8tsi tylko cena przesadna jak za seata.

Moze jakies typy jak dezaktywocac to vcdsem? Rozumiem ze w dziale "silnik" (mowie o programie vcds)
Offline
Awatar użytkownika

amargro

VIP

  • Posty: 484
  • Rejestracja: 09 sie 2016, 06:48
  • Online: 18d 23h 29m 17s
  • Pochwały: 58
  • Auto: VW Golf 7 DSG
  • Silnik: CZDA 1.4TSI 150KM
  • Lokalizacja: mazowieckie - WWL

Re: ACT czyli tryb dwucylindrowy i lekkie szarpanie

Post26 lip 2017, 13:30

mrartur pisze:albo 1.8tsi

Moze jakies typy jak dezaktywocac to vcdsem? Rozumiem ze w dziale "silnik" (mowie o programie vcds)


Ciekawe, którą generację i na ile zmodernizowane 1.8 TSI VAG dał do Seata... czy już m.in. ze zmodyfikowanymi pierścieniami tłoków, i czy już nie bierze oleju jak te pierwsze niechlubnie osławione :?:

O kodowaniu VCDS mam b.małą wiedzę... przynajmniej na razie :idea:

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 1 gość