VIP
- Posty: 1575
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Online: 16d 17h 58m 22s
- Pochwały: 22
- Auto: VW Golf 6
- Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
- Lokalizacja: Warszawa
Chcę wam pokazać jak wymienić kierownice na wersje od GTI/GTD/R20/R-line. Z pozoru może wydawać się to banalnie proste ale parę haczyków jest Mam nadzieję że z moim tutorialem pójdzie jak po maśle ale pamiętaj że robisz to na własna odpowiedzialność.
Czas: 40 do 60 minut przy pierwszej wymianie
Narzędzia jakie przydadzą się do moda:
- zestaw kluczy TORX
- klucz grzechotkowy
- przejściówka na 1/2
- przedłużka do klucza i nasady 1/2
- TORX S2 M12
- wygięty płaski śrubokręt
Tak wyglądają obydwie kierownice:
Jak widać na zdjęciach poniżej każda z kierownic ma inna poduszkę powietrzną (Air Bag). Wiec jeśli decydujesz się zmieniać kierownice musisz kupić w komplecie Air Bag'a lub go dokupić.
Ok a więc zacznijmy demontować
1.Odłączamy zasilanie auta od akumulatora tak aby nie uszkodzić poduszek powietrznych.
2.Aby zdemontować poduszkę powietrzna w kierownicy standardowej musimy ja wpierw przekręcić o 90 stopni w prawo od pozycji zerowej.
Pozycja zerowa
Pozycja 90 stop. w prawo
3. Teraz od strony liczników mamy widoczne zaciski poduszki powietrznej. Polecam postawić sobie małe lusterko ponieważ nie da rady tam zajrzeć. Do tej czynności użyłem wygiętego płaskiego śrubokręta.
Tak wygląda zacisk z poduszki kierownicy standardowej:
A to zacisk z poduszki od kierownicy sportowej:
Aby zdjąć naszą podstawową poduszkę musimy podważyć do góry zatrzask który jest lekko widoczny na zdjęciu nad czerwona linia. Gdy zwolnimy zatrzask zobaczymy jak poduszka z jednej strony lekko wyskoczy z obramowania kierownicy.
Gdy tego dokonamy musimy przekręcić kierownicę o 180 stopni w lewa stronę. Tak aby dostać się do drugiego zatrzasku.
Gdy zrobimy to poprawni i nasza cierpliwość wytrwa próbę to ujrzymy wnętrze naszej kierownicy tak jak na zdjęciu poniżej:
4. Przystępujemy do rozpięcia wiązek.
a) Wpierw polecam odkręcenie przycisków z lewej strony aby rozpiąć wiązkę łączącą z poduszką.
b) Teraz możemy podważyć płaskim śrubokrętem zatrzask w kostce:
c) Teraz odpinamy główna kostkę wiązki poduszki od gniazda taśmy. Aby ja odpiąć musimy pociągnąć biały element do góry, to zwolni blokadę i uwolni kostkę (żółta).
5. Pozostało na tylko odkręcenie śruby trzymającej kierownice.
6. Montujemy nową kierownicę:
7. Podłączamy wiązkę z nowej poduszki jak widać na zdjęciu poniżej. Czarną kostkę u dołu do modułu a główną żółtą do gniazda taśmy.
8. Pozostało nam tylko ułożenie poduszki na miejscu i powolnym i zdecydowanym ruchem dociśniecie jej tak aby zaskoczyły 4 białe zatrzaski oraz dwa metalowe. Jeszcze tylko musimy podłączyć zasilanie ponownie.
Teraz tylko trzeba się cieszyć z nowej kierownicy która jest o wiele lepiej wykonana nie standardowa.
A to dwa zdjęcia z mojego auta przed i po.
PRZED
PO
I jeszcze mały dodatek jeśli ktoś chce zmienić emblemat na kierownicy na R-line:
Czas: 40 do 60 minut przy pierwszej wymianie
Narzędzia jakie przydadzą się do moda:
- zestaw kluczy TORX
- klucz grzechotkowy
- przejściówka na 1/2
- przedłużka do klucza i nasady 1/2
- TORX S2 M12
- wygięty płaski śrubokręt
Tak wyglądają obydwie kierownice:
Jak widać na zdjęciach poniżej każda z kierownic ma inna poduszkę powietrzną (Air Bag). Wiec jeśli decydujesz się zmieniać kierownice musisz kupić w komplecie Air Bag'a lub go dokupić.
Ok a więc zacznijmy demontować
1.Odłączamy zasilanie auta od akumulatora tak aby nie uszkodzić poduszek powietrznych.
2.Aby zdemontować poduszkę powietrzna w kierownicy standardowej musimy ja wpierw przekręcić o 90 stopni w prawo od pozycji zerowej.
Pozycja zerowa
Pozycja 90 stop. w prawo
3. Teraz od strony liczników mamy widoczne zaciski poduszki powietrznej. Polecam postawić sobie małe lusterko ponieważ nie da rady tam zajrzeć. Do tej czynności użyłem wygiętego płaskiego śrubokręta.
Tak wygląda zacisk z poduszki kierownicy standardowej:
A to zacisk z poduszki od kierownicy sportowej:
Aby zdjąć naszą podstawową poduszkę musimy podważyć do góry zatrzask który jest lekko widoczny na zdjęciu nad czerwona linia. Gdy zwolnimy zatrzask zobaczymy jak poduszka z jednej strony lekko wyskoczy z obramowania kierownicy.
Gdy tego dokonamy musimy przekręcić kierownicę o 180 stopni w lewa stronę. Tak aby dostać się do drugiego zatrzasku.
Gdy zrobimy to poprawni i nasza cierpliwość wytrwa próbę to ujrzymy wnętrze naszej kierownicy tak jak na zdjęciu poniżej:
4. Przystępujemy do rozpięcia wiązek.
a) Wpierw polecam odkręcenie przycisków z lewej strony aby rozpiąć wiązkę łączącą z poduszką.
b) Teraz możemy podważyć płaskim śrubokrętem zatrzask w kostce:
c) Teraz odpinamy główna kostkę wiązki poduszki od gniazda taśmy. Aby ja odpiąć musimy pociągnąć biały element do góry, to zwolni blokadę i uwolni kostkę (żółta).
5. Pozostało na tylko odkręcenie śruby trzymającej kierownice.
6. Montujemy nową kierownicę:
7. Podłączamy wiązkę z nowej poduszki jak widać na zdjęciu poniżej. Czarną kostkę u dołu do modułu a główną żółtą do gniazda taśmy.
8. Pozostało nam tylko ułożenie poduszki na miejscu i powolnym i zdecydowanym ruchem dociśniecie jej tak aby zaskoczyły 4 białe zatrzaski oraz dwa metalowe. Jeszcze tylko musimy podłączyć zasilanie ponownie.
Teraz tylko trzeba się cieszyć z nowej kierownicy która jest o wiele lepiej wykonana nie standardowa.
A to dwa zdjęcia z mojego auta przed i po.
PRZED
PO
I jeszcze mały dodatek jeśli ktoś chce zmienić emblemat na kierownicy na R-line:
Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2012, 16:56 przez XenosagaII, łącznie zmieniany 1 raz