Kamilsk pisze:Kontrolka check engine pali sie od samego zapłonu, po kilku takich mocniejszych startach przechodzi w tryb awaryjny.
Mechanik podłączył pod komputer, nie zapamiętałem co powiedział, nie chce pomylić, ale mógł wspomnieć o jakimś problemie z 3 cylindrem?
Powiedział, że mieli już takiego gofla z tymi objawami- wymienili rozrząd i problem zniknął. To możliwe? Jestem kompletnym laikiem w mechanice, ale przejrzałem na wylot forum i nikt nie wspomniał o kontrolce check engine przy kłopotach z rozrządem.
pozdrawiam
U mnie checka nie było i auto niby przyspieszało płynnie ale...
Kiedy silnik był zimny po odpaleniu to nie oddawał mocy płynnie podczas przyspieszania- wyczuwalne było to zwłaszcza na 2-gim biegu, czuć było "szarpnięcia" Nie trwało to długo, max kilka minut od odpalenia, później problem znikał.
Aż wymieniłem rozrząd 2 tyg temu i w/w objawów nie ma...
Tłumaczę sobie to tym, że wyciągnięty łańcuch rozrządu nie daje prawidłowych faz zamknięcia/otwarcia zaworów i elektronika świruje, odcinając paliwo albo coś podobnego. Kiedy olej się zagrzał i dotarł w pełni do napinacza => łańcuch był lepiej napięty i rozrząd pracował jak należy.
Teraz po wymianie rozrządu łańcuch jest prawidłowo napięty już od startu silnika i pulsacyjnego oddawania mocy nie ma.