Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 14:52


Smarowanie zaworu/klapy turbiny CAXA 1.4TSI

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

mrartur

Sympatyk

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 03 sie 2014, 12:26
  • Online: 2d 9h 39m 46s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Seat Leon ST FR
  • Silnik: 1.4TSI 150KM ACT DSG
  • Lokalizacja: Niemcy Hagen

Smarowanie zaworu/klapy turbiny CAXA 1.4TSI

Post06 gru 2015, 09:59

Witam. Po przejechaniu około 15tyś km problem delikatnie powraca odczułem lekkie bujanie podczas przyśpieszania mimo iż nie wyłączyło mi się turbo postanowiłem zrobić operację od początku jest to prosta czynność i pomaga uniknąć problemu z przyśpieszaniem na kolejne kilkanaście tysięcy. Pamiętajcie że robicie wszystko na własną odpowiedzialność i nie polecam robić tego jeśli posiadasz gwarancje lub nie czujesz sie na siłach. Zaczynamy;)

Krok 1
Odkręcamy śruby 1,2,3,4 aby zdjąć obudowę silnika
Obrazek

Krok2

Odkręcamy śruby 1,2,3,4,(5-Patrz następne zdjęcie)
Obrazek
Obrazek

Krok3
Odkręcamy śruby 1,2,3 – Są one różnej długości należy zwrócić uwagę na kolejność od najmniejszej do największej. Następnie śruba 4 (sześć kant)
Obrazek
Obrazek

Krok4
Zdjęta blacha – Trochę problemu ze zdjęciem jednak da się zrobić odginając lekko przewody od turbo
Obrazek

Krok5
Smarowanie owej części Polecam podłożyć szmatę pod spód
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wsadzamy śrubokręt opierając go o turbo następnie ruszamy do zewnętrznej w lewo
Obrazek
FILM:
Pamiętajmy aby ruszać i smarować ja trzymałem telefon w ręce;)
Krok6
Skręcamy wszystko do stanu poprzedniego (Patrz punkty wyżej w odwrotnej kolejności )
PAMIĘTAJCIE ŻE PO ZABIEGU PRZEZ JAKIŚ CZAS BĘDZIE ŚMIERDZIAŁO Z POD MASKI !!! GDY WD40 bądź inny specyfik się nagrzeje ;)
:) Mam nadzieję że wszystko jasne w razie pytań pisać!:)


Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio zmieniony 06 gru 2015, 11:37 przez mrartur, łącznie zmieniany 2 razy
Offline

mrartur

Sympatyk

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 03 sie 2014, 12:26
  • Online: 2d 9h 39m 46s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Seat Leon ST FR
  • Silnik: 1.4TSI 150KM ACT DSG
  • Lokalizacja: Niemcy Hagen

Re: Smarowanie zaworu/klapy turbiny CAXA 1.4TSI

Post07 gru 2015, 16:32

Dzisiaj pożyczyłem z pracy ''Koperpaste spray'' - czyli po Niemiecku Pasta Miedziana w Sprayu. Wytrzymuje wysokie temperatury. Musze zrobić test jak sprawdzi się zamiast WD40 ;))

Obrazek

Nie wiem czy jest takie coś do kupienia w PL ;) musicie sami sprawdzić ;)


Pozdrawiam
Offline
Awatar użytkownika

LUKI

Sympatyk

  • Posty: 84
  • Rejestracja: 19 sty 2014, 11:04
  • Online: 3d 9h 32m 39s
  • Pochwały: 3
  • Auto: inne
  • Silnik: inne
  • Lokalizacja: WU

Re: Smarowanie zaworu/klapy turbiny CAXA 1.4TSI

Post25 gru 2015, 10:16

moim zdaniem nie ma sensu takie smarowanie

generalnie oś zaworu masz do wymiany

przecież masz całą muszlę okopconą...


Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Smarowanie zaworu/klapy turbiny CAXA 1.4TSI

Post25 gru 2015, 17:50

mrartur pisze:Dzisiaj pożyczyłem z pracy ''Koperpaste spray'' - czyli po Niemiecku Pasta Miedziana w Sprayu. Wytrzymuje wysokie temperatury.

Nie wiem czy jest takie coś do kupienia w PL ;) musicie sami sprawdzić ;)

[url]bhp.dozamel.pl/m/SMAR-WYSOKOTEMPERATUROWY-WURTH-CU-800-SPRAY-300M(3,11874,11036).aspx[/url]
Offline

mrartur

Sympatyk

  • Posty: 89
  • Rejestracja: 03 sie 2014, 12:26
  • Online: 2d 9h 39m 46s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Seat Leon ST FR
  • Silnik: 1.4TSI 150KM ACT DSG
  • Lokalizacja: Niemcy Hagen

Re: Smarowanie zaworu/klapy turbiny CAXA 1.4TSI

Post19 sty 2016, 10:53

LUKI Być może smarowanie nie ma sensu aczkolwiek kupiłem auto z przebiegiem ''chyba'' 15tyśkm teraz mam 84tyśkm i turbiny ani zaworu nie wymieniałem. Co jakiś czas rozruszałem tuleje zaworu i auto działa normalnie. Oczywiście za pierwszym razem turbo wyłączyło mi się przy około 30tyśkm dokładnie nie powiem teraz. Jednakże wychodzi no to że 54tyśkm przejechałem właśnie za pomocą tej operacji przeprowadzanej co jakiś czas. Niedługo pojadę do VW i kupie golfa 7 a moją 6-tkę oddam w rozliczenie. Niech oni się dalej martwią co zrobić z turbiną bo przecież jakąś gwarancje trzeba nowemu klientowi wystawić, przynajmniej tak robią w Niemczech ;) Pozdrawiam
Offline

Author

Aktywny

  • Posty: 110
  • Rejestracja: 23 mar 2015, 09:50
  • Online: 2d 1h 29m 12s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 Tsi 140 km
  • Lokalizacja: Pyskowice

Re: Smarowanie zaworu/klapy turbiny CAXA 1.4TSI

Post26 sty 2016, 10:48

Witam zrobilem wszystko wedlug instrukcji pomogło na jakies 600 km po czym znowu zaczyna sie nie rowne przyspieszanie auto ma 80 tys przebiegu jakies inne pomysły?:(

Wróć do MK6

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości