Witam,
bardzo ciekawy artykuł, dzięki haka21.
Wygląda jakby ktoś napisał go w odpowiedzi na mój post
.
Najbardziej martwi mnie końcowa rada, żeby kupić diesla. A to dlatego, że obecne diesle mają DPF'y, które jazda na krótkich dystanach zabija i generuje poważne koszty. I właśnie dlatego kupiłem benzyniaka.
Faktycznie w poprzednim moim samochodzie, dieslu (bez DPF'a), jak już wspomniałem przy takim samym stylu jazdy takich problemów nie zauważyłem (podniesiony poziom oleju).
Dodatkowo zastanawia mnie odpowiedź conquer'a w zestawieniu z artykułem od haka21, że jednak można wyeliminować obecność benzyny w oleju, zmieniając soft.
Chociaż artykuł od haka21 wyjaśnia dokładnie, że niestety tak jest w benzyniakach, przy jeździe na krótkich dystansach , co mnie martwi. Raczej miałem nadzieję, że to jakiś wadliwy element np. pompa paliwa wysokiego ciśnienia .
Muszę sprawdzić jaką wersję softu posiadam i ewentualnie go zmienić.
Obecnie jestem po wymianie oleju, bo poprzedni chociaż mało przepracował to już był zbyt rozrzedzony benzyną.
Będę obserwował teraz, przy obecnych temperaturach mieszanka paliwo-powietrze nie powinna być taka bogata jak w zimę.
Jeśli chodzi o odsysanie oleju (albo raczej mieszaniny oleju i benzyny) to strzykawa z apteki (największa jaka była to 100ml) + wężyk elastyczny.
Jeszcze raz dziękuję za zaangażowanie w temat, sporo się już wyjaśniło.
Duże nadzieje na poprawę wiążę ze zmianą softu, ale zobaczymy.
Tak dla porównania, obecna moja wersja softu odczytana z VCDS to:
Component: MED17.5.5 G 9325