Mam autko z 2009 roku z silnikiem 2.0 TDI, przed zakupem manetki musisz sprawdzić wersję modułu kierownicy (czy obsługuje funkcję tempomatu; było to gdzieś tutaj na forum). Jeśli moduł jest odpowiedni, wtedy rozbierasz kolumnę kierownicy, montujesz manetkę, składasz wszystko do kupy i kodujesz tak jak w Golfie V (instrukcja z innego forum:
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=9&t=1667&sid=361afda3629fb601ad6f9d1d62ac00d4&start=270) :
Teraz najważniejsze, podłączamy VCDS-a, wybieramy 01- silnik, następnie wchodzimy w kodowanie II - 11 i tam wpisujemy 11463 następnie zapisz.
11463 = dla aktywacji
16167 = dezaktywacji tempomatu
Oprócz aktywacji tempomatu w sterowniku silnika trzeba jeszcze zmienić kodowanie sterownika modułu kierownicy, adres 16-koło kierownicy .
VCDS wyrzuca podpowiedzi co do kodowania danej wersji modułu kierownicy, więc trzeba to zakodować wg tego kodowania.
Sprawdzanie tempomatu
Sprawdź bloki pomiarowe w sterowniku silnika na kanale 006 i będziesz tam widział czy wartości się zmieniają gdy wciśniesz sprzęgło, hamulec i gdy będziesz włączał tempomat
Łączymy się ze sterownikiem 01-silnika
Sprawdzamy kody błędów-02
Wchodzimy w bloki pomiarowe-08 i wybieramy blok nr 006 gdzie, w kolumnie sprawdzamy podłączenie tempomatu.
Całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo OFF kod-00000000
Klawisz przesuwany na max w lewo ON kod-10000001
Klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo-10000011
Wciśnięty przycisk Set+-10001001
Wciśnięty przycisk Set- -10000101
Naciskamy pedał hamulca-00101011
Naciskamy pedał sprzęgła-00101100