Dzisiaj jest 30 sty 2025, 18:21


[All] Stuki w zawieszeniu

Moderator: flo

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK7.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 6 znajdują się w dziale MK6
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Pablo1979

Aktywny

  • Posty: 101
  • Rejestracja: 20 paź 2013, 21:09
  • Online: 2d 11h 42m 22s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: TSI 122KM
  • Lokalizacja: Krakow

Re: Stuki w zawieszeniu

Post15 maja 2014, 20:35

Ja ten dźwięk jak by półka podskakiwała słyszę bardzo często nawet się zastanawiam czy jej nie wyciągnę i zobaczę wtedy czy słychac, albo może to zapasowa opona chociaż jest z tego co wiem przykręcona. Rozumiem, że mamy sportowe sztywne zawieszenie, ale żeby tak dawało to jest niedopuszczalne. Ktoś wcześniej pisał ,że amory z tyłu wymieniał i było lepiej, czy możecie się wypowiedziec czy dalej macie spokój z tymi stukami czy jednak nic ta wymiana nie pomogła i było to tylko chwilowe polepszenie ?
Offline
Awatar użytkownika

swietlik

Stały Bywalec

  • Posty: 398
  • Rejestracja: 26 paź 2013, 13:35
  • Online: 9d 22h 24m 24s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: tsi 1.4 122km
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Stuki w zawieszeniu

Post15 maja 2014, 20:43

Pablo1979 pisze:Ja ten dźwięk jak by półka podskakiwała słyszę bardzo często nawet się zastanawiam czy jej nie wyciągnę i zobaczę wtedy czy słychac, albo może to zapasowa opona chociaż jest z tego co wiem przykręcona. Rozumiem, że mamy sportowe sztywne zawieszenie, ale żeby tak dawało to jest niedopuszczalne. Ktoś wcześniej pisał ,że amory z tyłu wymieniał i było lepiej, czy możecie się wypowiedziec czy dalej macie spokój z tymi stukami czy jednak nic ta wymiana nie pomogła i było to tylko chwilowe polepszenie ?

Czytałem te wszystkie opinie moje zdanie twoje auto jest zbyt nowe by tak stukało i dalej nic z tym nie zrobili w fabryce,albo mają to w d :dupa: albo nad tym jeszcze pracują,ale na razie jest to niezły bubel z tym zawieszeniem.
Offline
Awatar użytkownika

Pablo1979

Aktywny

  • Posty: 101
  • Rejestracja: 20 paź 2013, 21:09
  • Online: 2d 11h 42m 22s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: TSI 122KM
  • Lokalizacja: Krakow

Re: Stuki w zawieszeniu

Post15 maja 2014, 21:07

Czyli rozumiem, że tego problemu nie ma w autach z normalnym zawieszeniem?
Offline
Awatar użytkownika

swietlik

Stały Bywalec

  • Posty: 398
  • Rejestracja: 26 paź 2013, 13:35
  • Online: 9d 22h 24m 24s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: tsi 1.4 122km
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Stuki w zawieszeniu

Post15 maja 2014, 21:12

Pablo1979 pisze:Czyli rozumiem, że tego problemu nie ma w autach z normalnym zawieszeniem?

Chyba tak to chore jest bo mamy droższą wersję ale ładniejszą bo na 16cali wcale mi się golf nie podoba,oczywiście to tylko moje zdanie.
Offline
Awatar użytkownika

marrcin

Stały Bywalec

  • Posty: 322
  • Rejestracja: 10 maja 2012, 23:13
  • Online: 29d 8h 38m 48s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4TSI 122KM CAXA
  • Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Stuki w zawieszeniu

Post15 maja 2014, 21:15

U mnie wymienili amory na gwarancji i cisza choć po przejechaniu może z 500km od wymiany zaczynam znowu być uczulony na ten dźwięk, muszę dokładnie się przysłuchać czy to czasem nie zwidy :) - oby .
Offline
Awatar użytkownika

swietlik

Stały Bywalec

  • Posty: 398
  • Rejestracja: 26 paź 2013, 13:35
  • Online: 9d 22h 24m 24s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: tsi 1.4 122km
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Stuki w zawieszeniu

Post15 maja 2014, 21:27

marrcin pisze:U mnie wymienili amory na gwarancji i cisza choć po przejechaniu może z 500km od wymiany zaczynam znowu być uczulony na ten dźwięk, muszę dokładnie się przysłuchać czy to czasem nie zwidy :) - oby .

Z tego co widzę to twój samochód to mk6?
Offline
Awatar użytkownika

marrcin

Stały Bywalec

  • Posty: 322
  • Rejestracja: 10 maja 2012, 23:13
  • Online: 29d 8h 38m 48s
  • Pochwały: 6
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4TSI 122KM CAXA
  • Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Stuki w zawieszeniu

Post15 maja 2014, 21:29

swietlik pisze:
marrcin pisze:U mnie wymienili amory na gwarancji i cisza choć po przejechaniu może z 500km od wymiany zaczynam znowu być uczulony na ten dźwięk, muszę dokładnie się przysłuchać czy to czasem nie zwidy :) - oby .

Z tego co widzę to twój samochód to mk6?


Tak, ale też seryjnie obniżony .
Offline
Awatar użytkownika

swietlik

Stały Bywalec

  • Posty: 398
  • Rejestracja: 26 paź 2013, 13:35
  • Online: 9d 22h 24m 24s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: tsi 1.4 122km
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Stuki w zawieszeniu

Post15 maja 2014, 21:53

marrcin pisze:
swietlik pisze:
marrcin pisze:U mnie wymienili amory na gwarancji i cisza choć po przejechaniu może z 500km od wymiany zaczynam znowu być uczulony na ten dźwięk, muszę dokładnie się przysłuchać czy to czasem nie zwidy :) - oby .

Z tego co widzę to twój samochód to mk6?


Tak, ale też seryjnie obniżony .

To to jest to samo zawieszenie ? niby wszytko jest zmienione w m k7 i cała płyta podłogowa
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Odp: Stuki w zawieszeniu

Post16 maja 2014, 10:44

Czy przy wymianie amorow wymieniali wam tez gorne mocowania amorkow? Ewentualnie jakies gumy? Czy TYLKO amortyzatory?
Offline

tog_vw

Sympatyk

  • Posty: 71
  • Rejestracja: 27 sie 2012, 22:14
  • Online: 3d 12h 10m 15s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM

Re: Stuki w zawieszeniu

Post16 maja 2014, 21:57

Volkswagen oficjalnie przyznał, że pojawiaja się problemy w Golfach z wielowahaczowem i fabrycznym zawieszeniem sportowym: http://www.motor-talk.de/news/was-klappert-an-der-hinterachse-t4941567.html. Wymieniane sa amortyzatory we wszystkich halasujacych autach.
Offline
Awatar użytkownika

swietlik

Stały Bywalec

  • Posty: 398
  • Rejestracja: 26 paź 2013, 13:35
  • Online: 9d 22h 24m 24s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: tsi 1.4 122km
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Stuki w zawieszeniu

Post17 maja 2014, 14:27

tog_vw pisze:Volkswagen oficjalnie przyznał, że pojawiaja się problemy w Golfach z wielowahaczowem i fabrycznym zawieszeniem sportowym: http://www.motor-talk.de/news/was-klappert-an-der-hinterachse-t4941567.html. Wymieniane sa amortyzatory we wszystkich halasujacych autach.

Ciekawi mnie tylko jedno czy tylko na nowe wymieniają czy naprawili problem i dalją jakieś nowy typ wahaczy :-k :-k :-k
Offline
Awatar użytkownika

Pablo1979

Aktywny

  • Posty: 101
  • Rejestracja: 20 paź 2013, 21:09
  • Online: 2d 11h 42m 22s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: TSI 122KM
  • Lokalizacja: Krakow

Re: Stuki w zawieszeniu

Post17 maja 2014, 14:53

Ale mówicie teraz o przednim zawieszeniu, że również do wymiany, bo z tyłu jest belka więc rozumiem, że wystarczy wymienic tylko amortyzatory + gumy, a co do przedniego to jest tam wielowachaczowe wtedy czyli przód też ewentalnie będą robic?
I teraz pytanie czy serwisy dostały już jakieś wytyczne, co do wymiany wadliwego zawieszenia skoro fabryka się przyznała do problemu?
Offline

tog_vw

Sympatyk

  • Posty: 71
  • Rejestracja: 27 sie 2012, 22:14
  • Online: 3d 12h 10m 15s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM

Re: Stuki w zawieszeniu

Post17 maja 2014, 15:40

Tu chodzi o tylne wielowahaczowe zawieszenie montowane od wersji 122 KM i tylko z fabrycznym zawieszeniem sportowym. Oficjalnie zwykły wielowahacz nie ma problemów. A z przodu to Golf ma wahacze poprzeczne i kolumny McPhersona.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Stuki w zawieszeniu

Post17 maja 2014, 15:42

Rozróżniajmy działy MK6 i MK7, bo coś czuję, że zamieszaliśmy informacjami.
Offline

tog_vw

Sympatyk

  • Posty: 71
  • Rejestracja: 27 sie 2012, 22:14
  • Online: 3d 12h 10m 15s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM

Re: Stuki w zawieszeniu

Post17 maja 2014, 15:59

Cały czas jest mowa o Golfie VII. Golf VI, odpukać ;), nie ma z zawieszeniem żadnych problemów.
Offline
Awatar użytkownika

Pablo1979

Aktywny

  • Posty: 101
  • Rejestracja: 20 paź 2013, 21:09
  • Online: 2d 11h 42m 22s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: TSI 122KM
  • Lokalizacja: Krakow

Re: Stuki w zawieszeniu

Post17 maja 2014, 17:59

Może niech wypowie się na ten temat "marcin79" podobno pracuje w salonie VW, czy będzie jakaś akcja serwisowa i czy w ogóle coś serwis już działa w tym kierunku?
Offline
Awatar użytkownika

swietlik

Stały Bywalec

  • Posty: 398
  • Rejestracja: 26 paź 2013, 13:35
  • Online: 9d 22h 24m 24s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: tsi 1.4 122km
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Stuki w zawieszeniu

Post08 cze 2014, 08:38

Jest już podobno rozwiązanie techniczne w sprawie stuków dochodzących z tylnego zawieszenia ze sportowym zawieszeniem są do wymiany tylne amortyzatory na nowe o innej charakterystyce konstrukcyjnej nr TPI 2034188/4.podobno wymienią tylko tym co zgłosili stuki w serwisie.
Dajcie znać kto będzie z was pierwszy po wymianie.
Offline
Awatar użytkownika

marcin79

Aktywny

  • Posty: 149
  • Rejestracja: 14 mar 2012, 21:01
  • Lokalizacja: Zabrze
  • Online: 21d 23h 20m 28s
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: CMBA 90 KW
  • Lokalizacja: Zabrze

Re: Stuki w zawieszeniu

Post12 cze 2014, 21:23

swietlik pisze:Jest już podobno rozwiązanie techniczne w sprawie stuków dochodzących z tylnego zawieszenia ze sportowym zawieszeniem są do wymiany tylne amortyzatory na nowe o innej charakterystyce konstrukcyjnej nr TPI 2034188/4.podobno wymienią tylko tym co zgłosili stuki w serwisie.
Dajcie znać kto będzie z was pierwszy po wymianie.

pierwszy bede ja w przyszlym tygodniu przyjda z niemiec czas oczekiwania okolo 10 dni
byl golf2 ,golf3 ,golf4 ,golf6 ,golf6 jest golf7 wszystkie 3d
Offline

k0rsarz

Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 10 lip 2014, 19:45
  • Online: 9h 18m 21s
  • Auto: v
  • Silnik: 1.9
  • Lokalizacja: Sl

Re: Stuki w zawieszeniu

Post10 lip 2014, 20:13

marcin79 pisze:
swietlik pisze:Jest już podobno rozwiązanie techniczne w sprawie stuków dochodzących z tylnego zawieszenia ze sportowym zawieszeniem są do wymiany tylne amortyzatory na nowe o innej charakterystyce konstrukcyjnej nr TPI 2034188/4.podobno wymienią tylko tym co zgłosili stuki w serwisie.
Dajcie znać kto będzie z was pierwszy po wymianie.

pierwszy bede ja w przyszlym tygodniu przyjda z niemiec czas oczekiwania okolo 10 dni


Odświeżę temat bo jestem ciekawy jak wygląda historia z zawieszeniem.
Wymienili Ci amortyzatory?
Offline
Awatar użytkownika

swietlik

Stały Bywalec

  • Posty: 398
  • Rejestracja: 26 paź 2013, 13:35
  • Online: 9d 22h 24m 24s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: tsi 1.4 122km
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Stuki w zawieszeniu

Post13 lip 2014, 14:02

k0rsarz pisze:
marcin79 pisze:
swietlik pisze:Jest już podobno rozwiązanie techniczne w sprawie stuków dochodzących z tylnego zawieszenia ze sportowym zawieszeniem są do wymiany tylne amortyzatory na nowe o innej charakterystyce konstrukcyjnej nr TPI 2034188/4.podobno wymienią tylko tym co zgłosili stuki w serwisie.
Dajcie znać kto będzie z was pierwszy po wymianie.

pierwszy bede ja w przyszlym tygodniu przyjda z niemiec czas oczekiwania okolo 10 dni


Odświeżę temat bo jestem ciekawy jak wygląda historia z zawieszeniem.
Wymienili Ci amortyzatory?


No też jestem ciekaw co dalej,ale na razie mam to gdzieś bo brak czasu ale też mi tam czasami stukają amorki wiadomo że do jest wada produkcyjna to mam czas bo gwarancję mam 4 lata ale na pewno tego nie odpuszczę bo za taką kasę powinno być wszytko idealne.
Offline
Awatar użytkownika

marcin79

Aktywny

  • Posty: 149
  • Rejestracja: 14 mar 2012, 21:01
  • Lokalizacja: Zabrze
  • Online: 21d 23h 20m 28s
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: CMBA 90 KW
  • Lokalizacja: Zabrze

Re: Stuki w zawieszeniu

Post14 lip 2014, 11:52

Amortyzatory wymienione 60% stukow mniej wiadomo sportowe zawieszenie nie bedzie bezszelestne ale teraz jest ok
byl golf2 ,golf3 ,golf4 ,golf6 ,golf6 jest golf7 wszystkie 3d
Offline

jacekazs

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 05 kwie 2014, 08:51
  • Online: 6h 25m 32s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Torun

Re: Stuki w zawieszeniu

Post21 lip 2014, 12:18

Witam. Chciałbym się was zapytać w jaki sposób objawiały wam się te stuki i czy były jeszcze jakieś inne objawy awaryjnosci tego zawieszenia,tj czy było twardsze,nie amortyzowalo tak jak powinno. Pytam bo zakupiłem niedawno golfika z tym zawieszeniem i chciałbym wiedzieć na co zwracać uwagę?? W moim aucie np dealer VW sie nie popisał,bo zapomnieli zdjąć blokady przednich amortyzatorow i dopiero gdy ja po kilku km jazdy zauważyłem ze auto jest troche za twarde i przód zbyt wysoko stoi to mi ja zdjęli. Z tylu nie sprawdzali, tylko ja mam takie odczucie jakby tył zawieszenia był jednak troche teardszy. Ja mam wersje kombi,wiec nie wiem czy tak musi byc czy moze i tam czegoś zapomnieli zdjąć,chociaż chyba wszystko jest zdjęte bo nie wyglada to tak jak miałem z przodu, ze auto było wyższe o kilka cm. Pozdrawiam.
Offline

Aksolotl

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 16:42
  • Online: 3h 6m 25s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Lodz

Re: Stuki w zawieszeniu

Post10 sie 2014, 17:56

Odnośnie skrzypienia, trzeszczenia z przedniego zawieszenia przy przejeżdżaniu np leżących policjantów to w MK6 jest problem z gumami drążka stabilizatora przedniego. Możliwe że ten sam problem jest w MK7.
Fabryczne gumy bardzo szybko się wycierają i zaczynają skrzypieć i trzeszczeć - co gorsza ich obejmy są nierozbieralne metodą domową a oryginalnych nie można kupić samodzielnie - jedynie w komplecie z całym drążkiem co generuje koszt ponad 500 PLN. Można stosunkowo szybko sprawdzić czy problem jest z tymi gumami - wystarczy je "naoliwić" WD-40 z obu stron - jeżeli odgłosy zdecydowanie się zmniejszą to problemem są te gumy. Tyle że WD-40 nie jest rozwiązaniem bo wystarcza tylko na chwilę. W autkach na gwarancji powinni Wam te gumy (pewnie wraz z drążkiem :)) wymienić bez problemu. Natomiast po gwarancji najlepszą metodą (moim zdaniem) jest pojechanie do nieautoryzowanego warsztatu gdzie wymontują drążek, usuną nierozbieralne obejmy wraz z gumami i zamontują Wam nowe gumy rodzimej produkcji z obejmami które można normalnie rozkręcić. I po problemie. Widać że nad tym drążkiem z gumami ktoś w VW sporo myślał - jak go zrobić żeby gumy dość szybko leciały i trzeba było kupić nowe (oczywiście wraz z nowym drążkiem bo gumy występują wyłącznie w pakiecie). Koszt naprawy poza ASO - gumy z obejmami ok 60 PLN, wymiana ok 80 PLN.
Tak jak napisałem na wstępie - taki problem występował w MK6, możliwe że zdaniem księgowych VW na tyle zdał egzamin że postanowili go kontynuować w MK7.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

swietlik

Stały Bywalec

  • Posty: 398
  • Rejestracja: 26 paź 2013, 13:35
  • Online: 9d 22h 24m 24s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 7
  • Silnik: tsi 1.4 122km
  • Lokalizacja: Bytom

Re: Stuki w zawieszeniu

Post13 sie 2014, 20:46

Aksolotl pisze:Odnośnie skrzypienia, trzeszczenia z przedniego zawieszenia przy przejeżdżaniu np leżących policjantów to w MK6 jest problem z gumami drążka stabilizatora przedniego. Możliwe że ten sam problem jest w MK7.
Fabryczne gumy bardzo szybko się wycierają i zaczynają skrzypieć i trzeszczeć - co gorsza ich obejmy są nierozbieralne metodą domową a oryginalnych nie można kupić samodzielnie - jedynie w komplecie z całym drążkiem co generuje koszt ponad 500 PLN. Można stosunkowo szybko sprawdzić czy problem jest z tymi gumami - wystarczy je "naoliwić" WD-40 z obu stron - jeżeli odgłosy zdecydowanie się zmniejszą to problemem są te gumy. Tyle że WD-40 nie jest rozwiązaniem bo wystarcza tylko na chwilę. W autkach na gwarancji powinni Wam te gumy (pewnie wraz z drążkiem :)) wymienić bez problemu. Natomiast po gwarancji najlepszą metodą (moim zdaniem) jest pojechanie do nieautoryzowanego warsztatu gdzie wymontują drążek, usuną nierozbieralne obejmy wraz z gumami i zamontują Wam nowe gumy rodzimej produkcji z obejmami które można normalnie rozkręcić. I po problemie. Widać że nad tym drążkiem z gumami ktoś w VW sporo myślał - jak go zrobić żeby gumy dość szybko leciały i trzeba było kupić nowe (oczywiście wraz z nowym drążkiem bo gumy występują wyłącznie w pakiecie). Koszt naprawy poza ASO - gumy z obejmami ok 60 PLN, wymiana ok 80 PLN.
Tak jak napisałem na wstępie - taki problem występował w MK6, możliwe że zdaniem księgowych VW na tyle zdał egzamin że postanowili go kontynuować w MK7.


Moje zdanie to najlepiej nie kupować wcale tego gówna i tyle jak mają takie podejście do klienta,niech sobie kupują księgowi z vw.
Offline

jacekazs

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 05 kwie 2014, 08:51
  • Online: 6h 25m 32s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Torun

Re: Stuki w zawieszeniu

Post14 sie 2014, 12:51

Ja mam auto z 24 tygodnia produkcji 2014,wiec teoretycznie powinienem miec założone nowe,poprawione amortyzatory, jednak w tylnych amortyzatorach,zwłaszcza w prawym słychać stuki tak jakby półka podwójnej podłogi w bagażniku Varianta podskakiwala na nierównościach. Zdemontowane tejpółki,czy tez nawet wyjęcie koła zapasowego nic nie daje. Nie są to jakieś głośne stuki ale wyraźnie słyszalne i dość denerwujące.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość