Witam to może ja też dołączę coś do tematu ze swoich doświadczeń odnośnie EGR i chłodnicy spalin.
W razie problemów zalecana jest wymiana na nowe i to komplet -koszt w serwisie to jakieś 1500 zł+robocizna co zamknie się w kwocie około 2000 zł.
EGR montowany w 1.6 tdi jest taki sam jak w 2.0 tdi chłodnice maja różne końcowe literki ale czym się różnią nie powiem bo są takie same.
A czasem sprawa wydaje się być naprawdę prosta i banalna w naprawie
najczęstszym powodem złego działania układu jest zalegający nagar który blokuje klapkę w egr przez co uniemożliwia otwieranie się jej co do chłodnicy podobnie nagar .
Innym powodem może być wypadający bolec (jakaś wada fabryczna) co powoduje jw.
Często ilość nagaru a czasem już czegoś podobnego do smoły jest tak duża że otworu jak i przewody którymi idą spaliny zaklejone są do połowy .Bardzo często wystarczy dobrze wyczyścić dane elementy czyli usunąć mechanicznie nagar a później ja traktuje to środkiem do mycia silnika i myjką ciśnieniową.
Czyli czyścimy tak aby ruchomość elementów była jak w sprawnej części .
Wypadnięte łożysko

niby jak ale zdarza się te auto miało 30 000 km. (bolec to blaszka zwinięta za mocno i luźno chodzi)

Zapchana chłodnica mechanicznie odradzam bo łatwo uszkodzić ale Arwa i myjka ciśnieniowa kilka razy i będzie jak nowa

W tych otworach i przewodach do nich przykręconych zbiera się nagar ,wystarczy usunąć

Zdjęcie mało pokazuje ,ale jest tam klapka sterowana gruszką na podciśnienie b.często jest zablokowana przez nagar i się w ogóle nie otwiera -wyczyścić aby lekko chodziła
