Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 22:33


[2.0 TSI 210KM] Ściąganie na prawo podczas jazdy

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Ściąganie na prawo podczas jazdy

Post09 cze 2016, 19:59

Przełożenie kierownicy nie pomoże, za mała różnica między prosto kiera a prosto kierunek jazdy, testowałem u siebie kiedyś :-D

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

melon84

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 22 lut 2015, 12:55
  • Online: 28d 42m 36s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Lublin

Re: Ściąganie na prawo podczas jazdy

Post09 cze 2016, 20:26

przekładanie kierownicy odpada, w takie rzeczy się nie bawimy ;]
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Ściąganie na prawo podczas jazdy

Post09 cze 2016, 20:29

To co Maverick piszesz mogła by załatwic adaptacja G85.

NzTT
Offline
Awatar użytkownika

melon84

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 22 lut 2015, 12:55
  • Online: 28d 42m 36s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Lublin

Re: Ściąganie na prawo podczas jazdy

Post17 cze 2016, 17:57

Kolejny update
adaptacja zrobiona -------> efektu brak ( kierownica podczas jazdy ustawia się tak jak wcześniej)

przy okazji wizyta w ASO ( oczywiście patrzyli na mnie jak na wariata gdy mówiłem, co już zrobiłem żeby znaleźć przyczynę i tylko powtarzali w kółko trzeba zrobić geometrię bla bla bla) no więc zrobili ;] wszystko idealnie -------->efektu poprawki serwisu brak / Sprawdzili jeszcze czy nie ma widocznych usterek mechanicznych-- no więc nie ma.
serwis stwierdził, że to bardzo fajny ciekawy przypadek (kolejny raz nie mają pojęcia co się dzieje) poszło zapytanie do VW czy inne egzemplarze tego modelu też miały taki problem---->info z systemu- nikt takich problemów na większą skalę nie zgłaszał

na koniec info z ASO------> trzeba przejechać kilkaset km żeby się opony ułożyły do nowych ustawień ;] spytałem czy to standardowa gra na czas serwisu gdy nie ma pojęcia w czym problem-odpowiedź- uśmiech serwisanta
Jedyne czego czepił się serwis jak rzep psiego ogona to to, że podczas jazdy na 2 biegu trochę głośniej pracuje skrzynia (wymyślili, że opory czegoś tam są większe i przenoszą się na prawe koła) zaproponowali rozebranie skrzyni itd...
Btw z tą głośniejszą pracą skrzyni podczas jazdy na 2ce byłem w międzyczasie w kilku serwisach skrzyń (wszędzie mówili, że to normalny dźwięk, ot taka uroda biegu). Na pytanie dlaczego ściąga niezależnie od biegu na którym jadę a nie tylko na 2ce ;) zapadła ciszaaaaaa...
Słyszał ktoś o problemach ze ściąganiem samochodu po wymianie sprzęgła?
Offline
Awatar użytkownika

melon84

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 22 lut 2015, 12:55
  • Online: 28d 42m 36s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Lublin

Re: Ściąganie na prawo podczas jazdy

Post01 lip 2016, 12:10

NO to teraz coś ciekawego!

Jadąc sobie przez miasto wpadła mi w oko reklama wymiana kół/ważenie promocja cenowa ;]
Z nudów wstąpiłem, pogadałem z majstrem i stwierdziłem, że można jeszcze raz spróbować zamiany kół.
Koła zamienione lewe z prawymi (osie bez zmian- przód został z przodu, tył z tyłu), wyważone ponownie, oczyszczone piasty ... efekt?

Efekt taki, że ściąganie zmniejszyło się prawie całkowicie O_O Prawie, bo dopiero jak pojadę drogą prostą jak stół, stwierdzę czy na pewno... Jeżdżąc po mieście wydaje się być ok

No i niech mi ktoś to wytłumaczy, koła wróciły na swoje miejsce bo przypomnę, że już raz zamineniałem strony po tym jak zaczęło ściągać ;]
Ktoś coś jakieś pomysły?
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Ściąganie na prawo podczas jazdy

Post01 lip 2016, 13:38

Offline

ques

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 03 maja 2016, 18:10
  • Online: 3h 32m 39s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAXA TSI 1.4 122 KM
  • Lokalizacja: dolnyslask

Re: Ściąganie na prawo podczas jazdy

Post04 lip 2016, 20:02

Cześć,

A jak z drążkami i końcówkami drążków u ciebie?
Ja jakieś 4-5 lat temu walczyłem ze ściąganiem w roverze, podobnie jak u ciebie opony, felgi, geometria i zbieżność wszystko było ok. Wymiana końcówek nie pomagała, dopiero po wymianie drążków oraz końcówek i ponownym ustawieniu zbieżności problem znikł.
Ogólnie dziwny przypadek bo luzów zbyt dużych nie dało sie wyczuć ani na całej konstrukcji ani na rozmontowanych elementach. Juz nie chciałem analizować tego głębiej byc może, któryś z drążków był krzywy co nie powinno mieć teoretycznie wpływu na zbieżność lecz drążek pracuje delikatnie na kulce i przy obrocie względem osi - tak jak pisałem "teoretycznie" taki skutek może to przynieść.

Pozdrowił.
Offline
Awatar użytkownika

melon84

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 22 lut 2015, 12:55
  • Online: 28d 42m 36s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Lublin

Re: Ściąganie na prawo podczas jazdy

Post05 lip 2016, 17:20

Ques
Teoretycznie wszystko było Ok, na porządne rozbieranie i szukanie przyczyny miałem wybrać sie w najbliższym czasie, ale jak pisałem powyżej, zamieniłem ponownie koła i problem w dużej mierze jak nie w całości ustąpił ;) nie wiem o co kaman, pojeżdżę troche wiecej gdy wrócę do PL i zobaczę, albo bede spał spokojnie albo wizyta w serwisie nawet przy minimalnie wyczuwalnym ściąganiu... Ma być perfect!


MK
Offline
Awatar użytkownika

melon84

Aktywny

  • Posty: 196
  • Rejestracja: 22 lut 2015, 12:55
  • Online: 28d 42m 36s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Lublin

Re: Ściąganie na prawo podczas jazdy

Post14 lip 2016, 11:02

Trochę pośmigałem po mieście+ekspresówka O_o ściąganie ustąpiło w 90% ( pozostałe 10% to już chyba moje przeczulenie)...
Ktoś ma jakiś pomysł skąd taka poprawa?
Offline

grg474

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 15 cze 2017, 09:03
  • Online: 3h 23m 42s
  • Auto: EOS
  • Silnik: CBAB
  • Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Ściąganie na prawo podczas jazdy

Post12 lip 2020, 10:00

robię odkop ale ponieważ w zeszłą niedzielę walczyłem z identycznym problemem w VW EOS znajomego, a auto było 3 razy na geometrii to wyjaśnię dla potomnych.
Jadąc samochodem tak 100km/h jak puszczałem kierownicę to samochód samodzielnie skręcał w prawo. Żeby jechać prosto kierownica musiała być przekrzywiona w lewo tak, że widziałem całą manetkę kierunkowskazów.
Wykonałem tak:
1. zdjąłem kierownicę i ustawiłem prosto.
2. komputerem zrobiłem adaptację G85 ( ABS > 16 - login 40168> 04 nastawy> G85> nastawy.
3. Przejechałem kawałek prosto (kontrolka ESP zniknęła) została żółta kierownicy.
4. Skręciłem na max kierownicę w lewo - przytrzymałem 5 sekund, skręciłem kierownicę max w prawo - przytrzymałem 5 sekund, wyprostowałem kierownicę - kontrolka zgasła.
5. Jazda próbna - 140km/h puszczona kierownica - nie skręca samodzielnie
Poprzednia

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości