Dzisiaj jest 28 mar 2024, 19:12


[1,6 TDI 90KM] Gruszka turbiny / EGR ?

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Kerio30

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 12 sie 2020, 17:17
  • Online: 2d 50m 23s
  • Auto: Golf VI Trendline HB
  • Silnik: 1.6 CAYB 144hp
  • Lokalizacja: Łódzkie

Gruszka turbiny / EGR ?

Post26 wrz 2022, 18:02

Witam
Panowie, prosiłbym o pomoc bo już brakuje mi chęci, pomysłów i motywacji co dalej.
Robiłem wtryski u Pana Jacka z Łowicza bo kończyły swój żywot, odebrałem autko, znaczna poprawa i po chwili posypał się EGR - co chwilę tryb awaryjny. Podjąłem decyzję, że wyłączę go programowo (bez zaślepiania), zostawiając DPF. Umówiłem się w bliższym miejscu, godzinka roboty i po temacie - otwarcie EGR wg komputera -8%.
I tu przechodzę do sedna problemu - minęła chwila i znowu kontrolka świec, tym razem nie od EGR lecz nastawnik ciśnienia doładowania turbiny + czujnik wałka rozrządu G40.
Objawy na samochodzie to brak mocy, często gdy zatrzymywałem się na światłach wyrzucał tryb awaryjny. Skasowałem błędy, samochód postał 4 dni i o dziwo znowu wszystko okej - ma moc, przyśpiesza od zakresu ~1700 rpm. Dwa dni radości po czym znowu wciskam gaz i to samo, 0 mocy pokroju wolnossącego 1.6 Wyminiłem osobiście N75 myśląc, że szwankuje skoro raz było źle, raz dobrze, ale bez skutku.
Z zaufanym mechanikiem wymieniłem G40, sprawdziłem rozrząd (wszystko prawidłowo, kąt synchronizacji 0,375), wymieniłem gruchę ustawiając ją przy pomocy VCDS na 0,78V (silnik zgaszony).
3 dni radości i niestety znowu to samo dziś podczas powrotu z pracy - błędów póki co brak, turbo działa od ok. 2500rpm, samochód wyraźnie słabszy.
Czy ewentualne błędne wyprogramowanie EGR mogło wpłynąć na turbinę? Ewentualnie gdzie szukać dalej? Załączam logi sprzed wymiany gruszki - widać, że dochodzi do 58% i nie chciała iść dalej.
@edit jutro postaram się sprawdzić aktualne wartości czy coś się zmieniło i dorzucę do tematu

Dziękuję i życzę wszystkim bezawaryjnej jazdy

Obrazek

Obrazek
Offline

Kerio30

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 12 sie 2020, 17:17
  • Online: 2d 50m 23s
  • Auto: Golf VI Trendline HB
  • Silnik: 1.6 CAYB 144hp
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: Gruszka turbiny / EGR ?

Post29 wrz 2022, 20:35

Witam, wracam z updatem
Porobiłem logi z jazdy podczas obu przypadków, podczas problemu nastawnik nie idzie dalej niż 58%, a wartość ciśnienia turbo dochodzi max do 2,4 V i nie idzie dalej. Potem wyskoczy błąd awaryjny,
Obrazek
Skasuję błąd, odpalę auto i wracamy do punktu wyjścia czyli pełna moc, prawidłowy % nastawnika oraz prawidłowa wartość ~3,6V i tak aż do momentu gdy znowu coś się mu odklei
Obrazek
Padło podejrzenie, że winowajcą jest EGR przepychany przez spaliny dlatego na dniach wpada zaślepka i zobaczymy co wtedy
Pozdr
Offline

Kerio30

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 12 sie 2020, 17:17
  • Online: 2d 50m 23s
  • Auto: Golf VI Trendline HB
  • Silnik: 1.6 CAYB 144hp
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: Gruszka turbiny / EGR ?

Post11 paź 2022, 20:07

Cześć
Temat wstępnie zakończony - zaworek zwrotny podciśnienia nie trzymał parametrów

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości